Rozhovor s eshopařem: mybuddy.cz

Čvn 28, 2021
922 Zobrazeno

Dobrý den pane Pálko, ve Vašem podnikání jste před rokem udělal zásadní změnu a přešel S Vaším eshopem www.mybuddy.cz od konkurenčního řešení k nám na Webareal. Co Vás k tomu vedlo a jak si nyní Váš eshop vede?

Původní web fungoval na prestashopu. Ten jsem si vybral, jako nezkušený, začínající prodejce proto, že mi přišlo výhodné zaplatit jednorázově někomu za vytvoření webu, a pak ho prostě několik let používat. Postupně se ukázalo, že pokud v systému není člověk zběhlý, nemá šanci sám shop obhospodařovat, opravovat. Každá drobnost, třeba tehdy nutnost mít oznámení o cookies, GDPR, pak zavedení Zásilkovny, online plateb znamenalo další peníze navíc – pro webmastera, někdy za nové moduly. Lezlo to do peněz, navíc můj původní webmaster zavedl po dvou letech měsíční paušály za správu shopů. A ty paušály byly vyšší, než měsíční pronájem shoptetu ve středním tarifu. Do toho vztahu typu „rukojmí“ jsem už nešel. Ještě jsem podnikl pokus najít dalšího webmastera, ale ten byl zase nespolehlivý – na některé maily a opakované telefonáty ani nereagoval. A bylo co řešit – při jakékoli změně u Zásilkovny začal být nestabilní košík, stále se znovu a znovu načítal, nešlo dokončit objednávku…

Takže jsem se tuhle černou díru na vyhazování peněz rozhodl zrušit a začal hledat náhradní řešení. Prošel jsem aktuální nabídky, a vybral webareal. Na jeden rok. Musím říct, že jsem byl příjemně překvapen – naplnit shop zbožím, napsat těch pár prvních stránek atd. netrvalo ani 3 dny, včetně zprovoznění Zásilkovny, online plateb přes GoPay. Co jsem nenašel, to mi ochotně poradily Vaše kolegyně na podpoře. Kterým tímto děkuju. A jak si eshop vede? Hlavní pro mě je, že se na web můžu spolehnout a nestarat se o to, jestli funguje košík. Donedávna jsem ještě pracoval, takže nemám hotové všechny nezbytné věci proto, abych byl na síti extra dobře vidět – na tom teď začínám pracovat. A opět musím pochválit kolegyně z podpory…

Ráda vyřídím pochvaly 

I přesto, že jsem se shopu nevěnoval na 100%, prodeje se meziročně zvedají hned od začátku. To přisuzuji tomu, že moje výrobky získávají na popularitě a důvěře uživatelů – ti mi tedy taky docela pomáhají. Třeba sdílením fotek na sociálních sítích atd. A jako druhý důvod vidím to, že mě nestraší ta „hromada“ opuštěných košíků s už vyplněnými údaji pro dodání.

Když to shrnu: se změnou Prestashop / Webareal jsem spokojený, další předplatné jsem zaplatil na pět let. A celková cena za pronájem na mých 6 let je nižší, než jsem zaplatil za prestu, která fungovala / nefungovala 4 roky. A navíc jsem ušetřil hromadu času tím, že obsluhu vesměs zvládám sám.

S jakým zbožím obchodujete, na koho cílíte, představte nám Vaše produkty.

Svému obchodu říkám před známými divnoshop. Z víc než poloviny tam mám moje vlastní výrobky: dřevěné výrobky pro cvičení s vlastní váhou těla, pro street workout. V tom jsem dobrý. I díky spolupráci s kluky ze Stojkuj a inspiruj, kteří mi pomáhají s vývojem novinek. Pak tam najdete takovou specialitu, stojany na jednoručky „do obýváku“. Ty jsem vymyslel, na 3 z nich jsem získal průmyslové vzory pro Evropu.

Na shop jsem dal všechny výrobky z řad minerals70 a AquaHEMP od OVONEXu z Havířova, kterým jsem od začátku pomáhal „do světa“ v rámci propagace. Firma patří kamarádovi, docela se to pěkně doplnilo s mými výrobky. Na shop začali kromě lidí z okruhu street workoutu „chodit“ běžci, cyklisti a další sportovci. A nejen oni – ty minerály jsou v podstatě pro každého, jen sportovci víc ocení jejich čistotu a to, že obsahují ty nejvstřebatelnější formy minerálů. A ionťák ioniLyte je prostě nejlepší zbraň proti křečím při sportu, to už se začíná vědět.

V posledním roce pak sortiment doplňuju tak, aby to zapadlo do zaměření workout – zdravá výživa, doplňky stravy.

Mým cílem není prodávat tisíc položek a víc, ale jen to, co znám, za čím si stojím a nebo to, co vymyslím a někdo mi to vyrobí: Třeba kamarádka šila roušky, tak mě napadlo, že by mi mohla šít bandáže na zápěstí, atd… Další výrobky jsou ve vývoji – jednak „budeme“ zase něco šít, a stále postupně doplňuji sortiment dřevěných výrobků. Na instagramu i na webu uvádím hrdě u výrobků #nochinaproduction a u 99% produktů bych mohl psát i #czechmade. Trochu mi to kazí Tadeáš a jeho bidony Tacx, které jsou z Holandska.

Po Vašem přechodu od konkurence jste na doporučení převáděl i svého kamaráda, který navíc využil i akci na přechod od konkurence.  Co jej přesvědčilo? Máte nějakou zpětnou reakci i od něho?

Kamarád Arnold byl u Shoptetu. Byl překvapený, jak nový MyBuddy.cz vypadá, a začal se vyptávat, kolik mě stojí třeba správa skladu, Zásilkovna a nějaké další funkce.

Já mám od začátku tarif Profi, takže moje odpověď byla, že nic mimo (tehdy) roční platbu. Ještě mi nakukoval přes ruku, jak vypadá objednávka, jestli se zboží ze skladu skutečně odepisuje, a jak se tvoří faktury. A varianty výrobků. To vše dohromady ho přesvědčilo k přestupu… Protože spolu i obchodujeme, vídáme se. Nestěžoval si.

Oproti Shoptetu máme myslím i výhodu intuitivní a uživatelsky příznivé administrace a podmínky pro používání našeho API jsou, myslím, nastaveny pro všechny strany férověji. Všimla jsem si, že ho také využíváte, k čemu jste API využil a jak jste s výsledky spokojený?

Tak API jsem svěřil vnukovi své kamarádky, na tohle jsem si netroufal. API používám pro tvorbu reportů pro účetní. Ta mi tento rok oznámila, že už po mě nechce měsíčně jednotlivé faktury, ale jejich soupis, seznam. Ten v členění doklad, zákazník, datum vydání dokladu a fakturovaná částka, sumář za měsíc. A že si mám nachystat i report pro příští rok, kde bude do členění zahrnuto i DPH, u mě ve dvou sazbách. Tento report chci nabídnout i dalším uživatelům, kteří by ho mohli využít. A přispět autorovi – studentovi…

Vy sám jste se zapojil do Affil programu, zdá se, že se věnujete dobře i marketingu jako takovému, Váš facebookový profil https://www.facebook.com/MyBuddyCZ mě oslovil, i když osobně nejsem vůbec sportovní typ. Hlavně videa máte vymazlená. V naší kancelářské hantýrce, máte prostě dobře našlápnuto. Kde berete všechny informace a kolik času propagaci a celému eshopu věnujete?

Mám jednu velkou výhodu, na kterou jsem ale doposud docela hřešil: výrobky pro workout se po pár měsících začaly docela chytat. A jejich uživatelé jsou z velké části aktivní hlavně na Instagramu – zpočátku jsem minimálně polovinu buď znal dopředu (moji práci třeba pár měsíců sledovali, občas se na něco zeptali). A další jsem dohledal zpětně, až když si něco objednali. Zákazníci hodně často sami sdílí fotky a videa s označením mého profilu, takže značku šíří dál. Ta vymazlená videa jsou z větší části jejich videa. A kluky z okolí většinou i znám, někteří se pro objednané zboží i rádi zastaví.

Na mě teď je, abych oslovil i ty, co na Instagramu nejsou. To mě čeká letošní rok. Už jsem měl i pár ohlasů na nejmenší stálky, opěry na kliky: že jsou příjemnější než ty plastové, jen jsou prostě špatně dohledatelné. A kliky může cvičit, v různých variacích, každý doma.
Pokud se týká minerálů, CBD a dalších „lahviček“, pomáhá mi i docela dobře nastavený slevový systém pro registrované zákazníky. V tomto případě se jedná o opakované nákupy, takže je i docela využívaný.

Když to shrnu, v marketingu musím spíš přitlačit, než být spokojený. Pracuju na tom, dokonce jsem se pustil i do těch heurék, zboží a dalších aktivit.

Děkuji za rozhovor a ať se i nadále daří!

 

 

Může vás zajímat

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka
WEBAREAL
0 shares35 views
WEBAREAL
0 shares35 views

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka

bohemiasoft - Čvc 25, 2024

Influencer marketing sa stal neoddeliteľnou súčasťou moderného marketingového mixu. Vďaka tomuto prístupu môže značka využívať vplyv a dosah jednotlivcov na…

Srovnáme.cz: Vaše cesta k novým objednávkám
WEBAREAL
0 shares111 views
WEBAREAL
0 shares111 views

Srovnáme.cz: Vaše cesta k novým objednávkám

bohemiasoft - Čvc 22, 2024

Jak vám může Srovnáme.cz pomoci k novým objednávkám a co vlastně tento cenový srovnávač umí pro spolupracující eshopaře udělat? Na…

S novými tarify Comgate má každý obchodník sazbu pod 1 % bez ohledu na platební metodu
WEBAREAL
0 shares419 views
WEBAREAL
0 shares419 views

S novými tarify Comgate má každý obchodník sazbu pod 1 % bez ohledu na platební metodu

bohemiasoft - Čvn 19, 2024

Comgate představuje nové tarify. Poskytovatel platebních bran a terminálů doporučuje většině obchodníků tarif Easy, který má jednu sazbu 0,98 %…

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Červenec 2024
Po Út St Čt So Ne
« Čvn    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031