Poslední rok a půl znamenal pro oblast e-commerce velký milník. Lidé začali mnohem více nakupovat online kvůli koronavirovým restrikcím, a přesto že dochází k rozvolnění, lidé se pravděpodobně ke svým starým nákupním zvyklostem hned tak nevrátí. Rozvoj e-shopů sebou však kromě zvětšujícího se množství zákazníků přináší také negativa v podobě zvýšené konkurence. Abyste se se svým e-shopem udrželi na špici, je potřeba neustále své služby zlepšovat. Nejde přitom jen o nabídku zboží a konkurenceschopné ceny – rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem v internetovém podnikání stojí i na správném vyladění samotného e-shopu. Jak tedy získat a udržet přízeň zákazníků?

Udělejte dobrý první dojem

Vašim potenciálním zákazníkům trvá jen asi 50 milisekund, než se rozhodnou, zda se jim vaše stránky líbí, nebo ne. Pokud se vám nepodaří udělat skvělý první dojem, většinou už nikdy nedostanete druhou šanci. Měli byste proto být co nejkreativnější, protože první dojem vám může pomoci se získáním celoživotních zákazníků. Měli byste investovat do profesionálního designu, robustní a spolehlivé e-shopové platformy a také do správné struktury webu, abyste svým zákazníkům poskytli co nejlepší uživatelský zážitek.

Poskytněte zákazníkům dostatek informací o vašich produktech

Možná to vypadá jako samozřejmost, ale spousta e-shopů nemá u svých produktů prakticky žádné relevantní informace. Najdete tam maximálně tak fotku, cenu a popisek v délce jedné, dvou vět, který je navíc opsán od konkurence. To ovšem v žádném případě nestačí. Uvědomte si, že zákazník možná ještě není zcela přesvědčen, že váš produkt je pro něj to pravé, a potřebuje získat více informací. Pokud je na vaší stránce nenajde, půjde je shánět jinam a pravděpodobně se již nevrátí. Vytvořte proto na každé produktové stránce podrobný popis produktu, který srozumitelně vysvětlí výhody konkrétního produktu a poskytne zákazníkovi dostatek relevantních a přesvědčivých informací.

Popisky na vašem e-shopu by měly být originální

To, že potřebujete kvalitní popis každého produktu, neznamená, že jej můžete jen tak opsat z materiálů vašeho dodavatele, případně z jiného webu. Takto to totiž dělá většina nezkušených majitelů e-shopů – výsledkem jsou stovky duplicitních stránek, které vyhledávače nemají důvod indexovat, ani nabízet ve výsledcích vyhledávání. Odlište se a vytvořte originální, relevantní a čtivé popisy. Potěšíte tak zákazníky, vyhledávače i svou vlastní peněženku.

Vždy nabízejte zákazníkům něco navíc

Nic nedokáže přesvědčit zákazníka ke koupi tak, jako výhodná nabídka. Vždy se proto snažte nabídnout něco navíc oproti vašim konkurentům. Nemusí jít jen o nejnižší cenu – zákazníci ocení například dopravu zdarma, nebo hezký dárek k nákupu. Tyto doplňkové služby a nabídky zlepšují uživatelský zážitek a motivují návštěvníky k nákupu. Zákazníky je možné motivovat i zodpovědným společenským chováním. Můžete například nabídnout ekologické balení, či informovat, že část z vašeho zisku jde na charitu. Lidé rádi podporují společnosti, které konají dobro, a ocení, že jim dáváte možnost se na tom podílet.

Optimalizujte váš e-shop pro mobilní zařízení

Lidé tráví na mobilních zařízeních čím dál tím víc času a pro mnoho z nich je chytrý telefon nebo tablet primárním zařízením, pomocí kterého přistupují k internetu. Pokud však váš e-shop není pro zobrazení na mobilních zařízeních optimalizován, zbytečně přicházíte o zákazníky. Základem je tzv. responzivní zobrazení, které na základě rozlišení zákazníkova displeje přizpůsobí vzhled vašeho e-shopu, aby byl perfektně viditelný na jakékoli velikosti displeje. Důležitá je také rychlost načítání. Lidé s mobilním telefonem mohou mít pomalejší připojení a nebudou čekat několik vteřin, než se jim váš e-shop zobrazí.

Používejte více fotografií

Vědeckými výzkumy bylo prokázáno, že vizuální podněty jsou mozkem zpracovávány 60 000x rychleji než text. Vizuální obsah je díky tomu jedním z nejlepších způsobů, jak předat zákazníkům informace o vašem produktu. Používejte proto na produktových stránkách více obrázků, které ukazují zboží z více úhlů, v detailu, při používání a podobně. Pokud můžete použít i video, které ukazuje produkt v činnosti, udělejte to.

Umožněte zákazníkům nákup bez registrace

Jednou z věcí, které odrazují zákazníky od nákupu na některých e-shopech, je nutnost registrace. Zákazníci nechápou, proč by vám měli sdělovat své osobní údaje, kromě doručovací adresy, mailu, popřípadě telefonního čísla. Registrace zbytečně zákazníka zdržuje od toho, co je vaším společným cílem – uzavření transakce. Umožněte proto zákazníkům nákup bez registrace a samotný nákup udělejte tak jednoduchý, jak jen to jde. Čím delší a složitější je proces nákupu, tím více roste počet opuštěných košíků a klesá konverzní poměr.

Několik slov na závěr

Jednou z nevýhod elektronického obchodu je určitá neosobnost. Zákazník si nemůže zboží osobně prohlédnout nebo osahat, nemůže se osobně setkat s prodavačem. Při optimalizaci vašeho e-shopu byste se proto měli snažit tyto nevýhody vykompenzovat funkčností, vizuální kvalitou, dostatečným množstvím relevantních informací o produktech a příjemným pocitem z možností, které váš internetový obchod nabízí. Díky těmto 7 tipům bude váš internetový obchod funkčnější, praktičtější a bude nabízet vašim zákazníkům skvělou uživatelskou zkušenost, která se projeví ve zvýšení vaší autority, důvěryhodnosti a následně i vyššími tržbami.


Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.

Může vás zajímat

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka
WEBAREAL
0 shares35 views
WEBAREAL
0 shares35 views

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka

bohemiasoft - Čvc 25, 2024

Influencer marketing sa stal neoddeliteľnou súčasťou moderného marketingového mixu. Vďaka tomuto prístupu môže značka využívať vplyv a dosah jednotlivcov na…

Srovnáme.cz: Vaše cesta k novým objednávkám
WEBAREAL
0 shares110 views
WEBAREAL
0 shares110 views

Srovnáme.cz: Vaše cesta k novým objednávkám

bohemiasoft - Čvc 22, 2024

Jak vám může Srovnáme.cz pomoci k novým objednávkám a co vlastně tento cenový srovnávač umí pro spolupracující eshopaře udělat? Na…

S novými tarify Comgate má každý obchodník sazbu pod 1 % bez ohledu na platební metodu
WEBAREAL
0 shares418 views
WEBAREAL
0 shares418 views

S novými tarify Comgate má každý obchodník sazbu pod 1 % bez ohledu na platební metodu

bohemiasoft - Čvn 19, 2024

Comgate představuje nové tarify. Poskytovatel platebních bran a terminálů doporučuje většině obchodníků tarif Easy, který má jednu sazbu 0,98 %…

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Červenec 2024
Po Út St Čt So Ne
« Čvn    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031