Návod jak pracovat s EET
na Webarealu

Úno 23, 2017
5192 Zobrazeno
23 Comments

EET máme dokončeno. Pojďme se, nyní podívat, co to pro vás znamená z pohledu práce v e-shopu a celé funkčnosti. Pro návod jsme použili náhledy z nové administrace, ale v původní administraci je ovládání totožné. Funkčnost je dostupná zatím pouze v nové administrace, doplnění do původní administrace ještě dokončujeme.

EET jsou povinny evidovat všechny e-shopy českých firem, jejichž zákazníci hradí své objednávky pomocí platební karty, v hotovosti, PayPalem. Naopak se EET nevztahuje na platby převodním příkazem a dobírky (pokud dopravní společnost nezasílá dobírkovné zpět obchodníkovi v hotovosti nebo inkasem).

REGISTRACE

Abyste mohli začít plnit zákonnou povinnost EET ve vašich e-shopech, musíte splnit následující kroky :

  1. získat autentizační údaje
  2. nahlásit vaše provozovny
  3. získat certifikát pro hlášení tržeb EET
  4. vložit získaný certifikát do administrace Webarealu
  5. hlásit každou povinnou jednotlivou tržbu pomocí EET (ručně nebo automaticky)

První 3 kroky jsou čistě administrativní a je jen na vás, abyste se s nimi poprali. Po těchto nezbytných administrativních úkonech získáte číslo provozovny, soubor – certifikát s příponou .p12 a heslo k tomuto certifikátu. Tyto údaje vložíte do formuláře v administraci vašeho eshopu v sekci : Eshop -> EET -> Nastavení EET :

eet-nastaveni2

Vyplňte všechny údaje v bloku “Obecné nastavení”, všechny údaje jsou pro úspěšné napojení na EET povinné. Dále v sekci “Nastavení pro e-shop” zadejte číslo provozovny (které získáte při nahlášení vaší provozovny na EET) a také existuje možnost vypnout automatické evidování a hlášení tržeb v případě, že vám zákazník zaplatí pomocí PayPalu, nemusíte ani zasílat zákazníkovi automaticky fakturu emailem (můžete mu fakturu přikládat jen k zasílanému objednanému zboží).

Údaje v sekci “Nastavení pro pokladní systém” s EET eshopu nijak nesouvisí, využijete je pouze v případě, že prodáváte vaše produkty i v kamenném obchodě, pokud pracujete s rozšířením Webarealu “Pokladní systém” vhodným například pro kamenné obchody.

 

RUČNÍ ODESÍLÁNÍ OBJEDNÁVEK NA EET

Po aktivaci napojení na EET (vložení certifikátu, hesla, čísla provozovny, DIČ a po aktivaci Zasílání tržeb na EET) pomocí předchozího formuláře se vám v sekci Eshop -> Objednávky ->  Objednávky objeví u každé objednávky ikonka eeticon

Kliknutím na tuto ikonku jednoduše zašlete hlášení o provedené objednávce na EET. Součástí hlášení je především celková částka a rozpočet částky podle sazeb DPH. Nezasílají se žádné údaje o názvech nebo počtech produktů nebo jakékoliv další podrobnosti. Tato ikonka je u každé objednávky, tedy i u těch, které nejste povinni na EET hlásit. Ale hlásit můžete všechny tržby bez rozdílu. Zároveň je zákazníkovi i odeslán email s fakturou. Toto automatické zasílání emailu  můžete vypnout nebo zapnout v sekci “Nastavení EET”.

Po kliknutí na ikonku a následném automatickém reloadu stránky mohou nastat 2 situace:
eetzelena hlášení o EET proběhlo bez problému, je zobrazena zelená ikonka EET

eet-cervena vyskytl se nějaký problém, je zobrazena červený křížek u ikonky EET

Najetím na červenou ikonku je zobrazeno chybové hlášení. Opětovným kliknutím na ikonku se pokusí systém problém odstranit.
V případě, že kliknete na zelenou ikonku u již proběhlého hlášení, zobrazí se pouze informační okno s datumem, kdy došlo k EET fiskalizaci.

Naprosto stejným způsobem, jakým jse na EET odeslali hlášení o provedené objednávce, můžete toto provést i u storno objednávky, jejíž hodnota je mínusová. Pokud tedy například objednávka vytvořená zákazníkem byla z důvodu platby PayPalem odeslána ihned automaticky na EET, ale zákazník jí nezaplatil, proveďte storto této objednávky v plné výši a zašlete ji na EET také.

Takto tedy může vypadat vaše sekce Došlé objednávky:

eet2

AUTOMATICKÉ ODESÍLÁNÍ OBJEDNÁVEK NA EET

V případě, že zákazník platí za svou objednávku pomocí platební karty, je tato tržba automaticky zaslána na EET ihned, jakmile dostane systém informaci o provedené platbě (prakticky do 2 minut). V tomto případě tedy nemusíte provádět žádnou akci, tržby jsou hlášeny zcela automaticky. Úspěšná nebo neúspěšná hlášená platba je opět zobrazena pomocí červené nebo zelené ikonky. Zároveň je zákazníkovi i odeslán email s fakturou. Toto automatické zasílání emailu  můžete vypnout nebo zapnout v sekci “Nastavení EET”.

UPOZORNĚNÍ: Vzhledem k tomu, že v případě plateb PayPalem nejsme schopni získat informace o provedené nebo neprovedené platbě, máte možnost zasílat na EET hlášení o tržbě ihned po dokončení objednávky. V případě, že nakupující nakonec objednávku pomocí PayPalu neuhradí, je nutné takovou objednávku ručně celou vystornovat a zaslat na EET mínusem.

LOG ODESLANÝCH TRŽEB

Kromě této základní funkčnosti naleznete v administraci v sekci Eshop ->EET -> “EET log”  také přehledný log všech hlášených objednávek, spolu s aktuálním stavem transakce. Tento log je zobrazen také až po aktivaci napojení na EET.

Takto vypadá log odeslaných EET tržeb:

eetlog

ZMĚNA U DAŇOVÝCH DOKLADŮ

Daňové doklady jsou rozšířeny v patičce dokladu o kód FIK + BKP. V případě, že EET server neodpoví do 2 sekund a kód FIK není získán, jsou na dokladu zobrazeny kódy BKP + PKP.

eet-fik


HLÁŠENÍ EET V JINÝCH MĚNÁCH

V případě, že provozujete svůj eshop v jiné měně než v českých korunách (typicky například v Eurech v systému Webareal.sk), a jste zároveň česká firma podléhající zákonu o EET, jste povinni hlásit své tržby do EET obdobným způsobem. Jen je nutné hlášenou tržbu uvádět v českých korunách. Toto  zajišťujeme pomocí vestavěných funkcí Webarealu také my. Na vás je pouze rozhodnutí, zda chcete tržby přepočítávat aktuálním denním kurzem dle ČNB nebo zda stanovíte pevný kurz, který jako poplatník v daný moment deklarujete. Nastavte tedy jen jednu z možností – buď “Vlastní kurz” nebo “Automatický přepočet podle kurzu ČNB” + odpovídající měnu.

Toto nastavení neleznete v sekci Eshop ->EET -> Nastavení EET :

eet-kurz


INFORMAČNÍ TEXT O EET

Dle zákona o EET musíte na svém e-shopu umístit viditelně text s informací o tom, že daný eshop eviduje tržby a je povinen vystavit kupujícímu účtenku. Vzor přesného textu i formu můžete nalézt přímo na serveru etrzby.cz pro běžný i zjednodušený režim. Tento text by měl být zobrazen viditelně na e-shopu, podle různých výkladů zákona zřejmě nejlépe v košíku internetového obchodu. Doporučujeme tedy text vložit pomocí již dostupné funkce přímo do košíku. Toto provedete v administraci v sekci Eshop -> Nastavení eshopu -> Zpracování objednávky -> políčko “Doplňková informace zobrazená v košíku objednávky”.

Text by měl být pro běžný režim tento: “Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“.
A pro zjednodušený režim takovýto: “Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do 5 dnů.“.

eetzprava

 

reg_button_cz (2) reg_button_sk (1) reg_button_cz (2)

Webareal.cz – vytvořte si sami svůj E-SHOP a začněte vydělávat
Webareal.sk – vytvorte si sami svoj E-SHOP a začnite zarábať
Zombeek.cz – vytvořte si sami WEB. Zdarma.
Kasareal.cz – pokladní systém pro EET.
Shopareal.cz – eshop na každé webové stránce.
Dropshipping – to je eshop bez investic a bez rizika.
Provizní program – propagujte Webareal a získejte z každého nového eshopu PROVIZI 696 Kč / 27,84 € ročně
Facebook Webareal – sledujte co se u nás děje
Facebook Zombeek – sledujte co se u nás děje
Webareal YouTube – návody, výukové seriály
Zombeek YouTube – video návody

 

Může vás zajímat

Úprava generování variant do feedu pro Heuréku. Jak na to?
WEBAREAL
0 shares91 views
WEBAREAL
0 shares91 views

Úprava generování variant do feedu pro Heuréku. Jak na to?

danca - Bře 21, 2019

Heuréka vyžaduje generovat varianty produktů do feedu jako jednotlivé položky. Každá varianta produktu by měla mít svůj speciální název a…

SEO novinky, které pomohou lepší indexaci!
WEBAREAL
0 shares201 views
WEBAREAL
0 shares201 views

SEO novinky, které pomohou lepší indexaci!

danca - Bře 18, 2019

1) Zapracovali jsme na rychlosti generování sitemap, která se nyní generuje v průměru až 8x rychleji. K čemu vlastně sitemap…

ČESKÁ POŠTA – NASTAVENÍ CEN PODLE ROZMĚRŮ
WEBAREAL
0 shares465 views
WEBAREAL
0 shares465 views

ČESKÁ POŠTA – NASTAVENÍ CEN PODLE ROZMĚRŮ

bohemiasoft - Bře 01, 2019

Česká pošta dnešním dnem změnila princip, jakým počítá ceny za doručení vašich zásilek zákazníkům. Váš balík je nyní nově zatříděn…

23 Responses

  1. Dobry den, zapnuli jsme EET bez automatického odesílání emailu, teď v logu máme “Nutno zaslat zákazníkovi”. Můžeme to nějak zaslat, nebo musíme stáhnout pdf, a poslat “ručně”? V tom případe upozorněni v logu zustane, nemůžeme to změnit?

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      pokud máte nastavené takto a nechcete zasílat zákazníkům, je to samozřejmě vaše rozhodnutí. Už připravujeme úpravu, aby se v takovém případě hláška “Nutno zaslat zákazníkovi” nezobrazovala.

      Odpovědět
  2. Dobrý den,
    mám problém. Variabilní symbol = prvních deset číslic čísla Dokladu. Doklad však může mít víc číslic. V mém případě je jeden Variabilní symbol shodný pro 10 Dokladů (faktur). To mi nevyhovuje, zkouším nastavit jiné číslování. Nejde to. Obracím se na Podporu s podrobným popisem problému. Místo vyřešení této banality dostávám dotaz, zda jsem nastavoval pokladní systém podle PDF návodu. Studuji návod, informaci o tom, že ke zvolenému počátečnímu číslu bude přiřazeno čtyřmístné předčíslí (2014) nenacházím´, nenacházím nic co by znamenalo nějakou chybu z mé strany. Sděluji to technikovi podpory a dostávám odpověď:
    “Dobrý den, bude potřeba nastavit jiné číslování.Doporučuji začít od čísla 1. Toto číslo se promítne zejména do čísla dokladu.” Znovu odpovídám, že to nejde. Poradí někdo?

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      děkuji – předali jsme váš problém k prozkoumání technikovi, až zjistíme, kde vzniká problém dáme vám vědět.

      Odpovědět
  3. Dobrý den.
    V návodu ani v nastavení jsem nenašel jak řešit vrácení peněz(zboží), storno, dobropis.
    Mínusové hlášení do EET.
    Zákazník platí kartou, peníze se vrací převodem z účtu na učet.

    Odpovědět
  4. Dobírku nám ČP posila v hotovosti, a také nás emailem informuje o převzetí balíku. Bylo by správně odeslat EET hlášení ručně po obdrženi zprávy o převzetí? Podobně pro případ osobního odběru, až zákazník opravdu přijde a zaplatí hotově…

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      podívejte se, prosím, na tento článek: http://www.podnikatel.cz/clanky/prehled-pro-e-shopy-kdy-musite-v-ramci-eet-evidovat-dobirku-a-kdy-nikoli/, je to tam myslím velmi dobře sepsáno.
      Vás se se vší pravděpodobností týká 1. varianta.
      Tedy podstatné je tato informace:
      – “pokud ale dopravce předá poplatníkovi dobírku v hotovosti (resp. obdobnými formami), musí podnikatel takovou tržbu evidovat, a to nejpozději k okamžiku, kdy dopravce (tedy i kdykoli dříve, např. při provedení objednávky) peníze podnikateli vyplatí.”
      – “Účtenka může být ovšem vystavena a předána i kdykoli dříve, např. ji lze vytisknout již při přijetí objednávky a přiložit ji k expedovanému zboží. Pokud účtenka nebude do dispozice zákazníka předána spolu se zbožím (protože bude vystavena až v okamžiku, kdy již bylo zboží expedováno), musí být zákazníkovi doručena zvlášť. Podnikatel tak může učinit i elektronicky.”

      Odpovědět
  5. Dobrý den,
    možná se zeptám hloupě, ale pro jistotu se zeptám. Při platba kartou je tržba odhlášena do EET, to je jasné. Ale ptám se, zákazník obdrží po zaplacení na email uvedený v objednávce doklad s FIK a BKP? Faktury zasílám až “papírově” při dodání zboží.
    Děkuji

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      máte 2 možnosti, buď zákazníkovi zaslat automaticky doklad s FIK a BKP ihned po platbě kartou do emailu. Zcela automaticky. Nebo fakturu vytisknete a zašlete až se zbožím.
      Toto nastavení můžete provést v sekci Eshop / EET / Nastavení EET / Zasílat fakturu na email zákazníka (ANO/NE)

      Odpovědět
  6. Dobrý den,
    máme několik otázek ohledně EET.
    1, v anglickém shopu nevíme kde nastavit EET (není možný uplatnit stejný postup jako na českém shopu, chybí při rozkliknutí ESHOP políčko EET)
    2, je možné na jeden ehop, provozovat dvě provozovny s různým certifikátem pro EET, pokud ano – jak? Pokud ne, jakým způsobem máme tuto situaci řešit?
    Děkuji.
    S pozdravem
    RCMODELex

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      zatím máme EET nastaveno u CZ a SK systémů.
      1 – Budete EET potřebovat u EN mutace – zákazníci vám platí platební kartou, paypalem nebo v hotovosti? Máme to připravené pro všechny mutace, zatím spíš sondujeme, v jakých systémech budete potřeba spustit.
      2 – eshop provozujeme na 2 provozovnách s různými certifikáty… hmm, to mne nenapadá jak toto řešit. Vy máte i produkty v eshopu rozdělené podle provozoven? Aktuálně mne žádné řešení nenapadá.

      Odpovědět
      • Dobry den,
        dekujeme za odpoved.
        1, Ano, zakaznici plati pres paypal. Takze budeme potrebovat EET pro zahranicni eshop.
        2, Ne ne, mame jeden eshop, ale dve provozovny, tudiz dva certifikaty na EET. A jde o to, zda je mozne na jeden eshop zridit dve EET ( dva ruzne certifikaty). Nebo bude nutne zalozit novy eshop pro tu druhou provozovnu.

        Dekujeme.
        RCMODELex

        Odpovědět
        • Dobrý den,
          2 certifikáty opravdu do eshopu vložit nejdou. Jedině opravdu toto řešit přes dva různé eshopy. Jiné řešení nás nyní nenapadá.
          Do zítra bude na fast-webstore.com zprovozněno EET také.

          Odpovědět
  7. Dobrý den,

    pokud provozuji platby přes gopay, je možné tedy ponechat pouze automatické zasílání do EET? Ostatní (dobírky, platby převodem) není tedy třeba hlásit?

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      ano, je to přesně tak jak píšete.
      U dobírky je jedno malé “ale”, dobírka vybíraná od zákazníka vám musí být od dopravce vyplacena převodem.
      Pokud byste dobírkovné dostali třeba od Č.pošty v hotovosti, musel byste evidovat i tyto platby.

      Odpovědět
  8. Dobrý den,
    1. vyhledávací políčko vytvořit doklad – přidat zboží má stejnou barvu jako písmeno a není vidět, co píšu. Bude možné to opravit.
    2. je možné vynulovat pokladní knihu po otestování funkcí bez eet (vytvoření zkušebních dokladů)

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      1 – za chvilku budeme nahrávat opravu této chybky
      2 – nelze, brali jsme to tak, že pokladní kniha je “svatá” a měli by v ní být vždy všechny pohyby zobrazeny

      Odpovědět
    • 1 – opraveno. Pokud problém trvá – stiskněte v administraci na této stránce CTRL+F5 a oprava by se měla projevit.

      Odpovědět
  9. Ještě jednou dobrý den,
    nastavení je již možné provést? Nikde jsem zatím nenašel Vámi uvedené nastavení Eshop – EET – Nastavení EET?
    Děkuji

    Odpovědět
  10. Dobrý den,
    teď jsem mírně zmaten … jak je to u plateb prostřednictvím platebních karet. Dostal jsem od GoPay návod, jak registrovat EET v jejich systému … odesílání bude provádět jejich systém. Teď, když provedu nastavení v eshopu, to se bude odesílat znovu nebo to je nějak propojené s GoPay a k odeslání dojde pouze jednou? Nebo je nutné registraci do EET přes GoPay zrušit a provést nastavení pouze v eshopu??

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      pokud budete využívat napojení na EET od Webarealu, pak žádné další propojení v GoPay nedělejte. Odesílalo by to tržby 2x.

      Odpovědět

Přidat komentář

Your email address will not be published.


*

KALENDÁŘ

Březen 2019
Po Út St Čt So Ne
« Úno    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031