Jak zprovoznit EET
Získání autentizačních údajů
(1. krok)

Led 25, 2017
2454 Zobrazeno
24 Comments

Postupně si sami procházíme registrací pro Elektronickou evidenci tržeb (EET). Pojďte se s námi podívat, jakými kroky si musíte projít a co je vše zapotřebí. Pěkně krok za krokem.

Jsou zapotřebí tři základní kroky pro úspěšné zprovoznění EET:

  1. získání autentizačních údajů – právě čtete,
  2. oznámení údajů o provozovnách,
  3. získání certifikátu pro evidenci tržeb a jeho registrace v pokladním systému (např. kasareal.cz).

My jsme si prošli získáním autentizačních údajů. Ukážeme vám velice podrobně, jak jsme postupovali a co vše jsme museli vyplnit. Autentizační údaje představují jméno a heslo, kterým se pak následně budeme hlásit do webové aplikace Elektronická evidence tržeb na stránkách Daňového portálu.

Pojďme si získat autentizační údaje.

Nejdříve jsme museli jít na stránku Daňového portálu:

http://adisspr.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_pub/eet/eet_sluzby.faces

Zobrazila se nám stránka, kde jsme klikli na první možnost Žádost o autentizační údaje do EET.

eet_eshopy_1

Zobrazí se stránka, kde klikneme na Další stránka v pravém menu.

eet_eshopy_2

Nyní vybereme z roletky Finanční úřad a Územní pracoviště. My jsme z první roletky vybrali Jihočeský kraj a z druhé České Budějovice. Čísla 2200 a 2201, které vidíte na obrázku, se vyplní sami automaticky. Následně je zapotřebí ještě dole vyplnit políčko V/ve, kam jsme zapsali v Českých Budějovicích. Vedlejší datum nemusíme vyplňovat, protože se automaticky vyplní současným datem.

eet_eshopy_3

Můžeme kliknout v pravém menu na Kontrola stránky. Pokud by na stránce bylo cokoli špatně, tak se u boxíku se špatně vyplněnými údaji zobrazí červené upozornění. Pokud je vše v pořádku, tak klikneme na Další stránka, která je hned nad možností Kontrola stránky v pravém menu.

eet_eshopy_4

Na další stránce jsme doplnili DIČ a řada dalších políček se doplnila zcela sama. V políčku hned pod DIČ je Typ poplatníka. Z roletky zvolíme Fyzická nebo Právnická osoba. Pokud zvolíme Fyzická osoba, tak tato stránka bude vypadat jako na následujícím obrázku.

eet_eshopy_5

Zde je dolní část stránky, pokud zvolíte z roletky Fyzická osoba.

eet_eshopy_6

Pokud zvolíte z roletky Právnická osoba (což byl i náš případ), tak formulář bude vypadat jako na následujícím obrázku. Je důležité automaticky doplněné údaje zkontrolovat a doplnit chybějící. V našem případě se jednalo o Obchodní firma / název, Obec (tu jsme zadali pomocí políčka Vybrat, tím se dostanete do seznamu obcí, kde si vyberete tu svou), číslo popisné a orientační (v políčku Ulice jsme číslo popisné smazali). Na obrázku jsou níže Údaje o podepisující osobě. Ty jsme nevyplňovali, protože nejsme osoba odlišná od poplatníka.

eet_eshopy_7

V dolní části stránky jsme u Fyzická osoba oprávněná k podpisu ještě do políčka Vztah k právnické osobě doplnili Jednatel.

eet_eshopy_8

Opět můžeme v pravém menu kliknout na Kontrola stránky. Pokud by např. políčko Vztah k právnické osobě (nebo nějaké jiné) nebylo vyplněné, tak se zobrazí červené upozornění jako na následujícím obrázku. Pokud je vše v pořádku, tak opět klikneme na Další stránka v pravém menu, která je hned nad možností Kontrola stránky.

eet_eshopy_24

Na této stránce můžeme vyplnit telefonní číslo, pokud chceme zabezpečit přístup pomocí autorizační SMS, která se bude při přihlášení na toto číslo zasílat. Pokud nám ale stačí jen přihlášení pomocí jména a hesla, tak nemusíme telefon vyplňovat. Níže bychom zaškrtli v takovém případě Nepožaduji vyšší úroveň zabezpečení přístupu k portálu. Doporučujeme zadat emailovou adresu pro obnovu hesla. Ale ani toto políčko není povinné. Opět v pravém menu klikneme na možnost Další stránka.

eet_eshopy_10

Zobrazí se nám závěrečná stránka. Zde si můžeme pomocí prvního tlačítka Uložení prac. souboru uložit soubor s údaji, které jsme vyplnili. Tento soubor slouží především k tomu, že je následně možné tento soubor opět do tohoto systému nahrát a upravit údaje, které potřebujeme. Pokud se podíváme na screen první stránky daňového portálu v tomto návodu (je to druhý screen v návodu), tak uvidíte na obrázku tlačítko Načtení souboru. Zde můžete tento soubor načíst a znovu údaje upravovat.

eet_eshopy_11

Pokud na políčko Uložení prac. souboru klikneme, tak se dostaneme na stránku, kde stačí kliknout na Uložit na PC a soubor se vám stáhne do počítače. Poté klikneme na políčko Zpět a dostaneme se opět na Závěrečnou stránku.

eet_eshopy_12

Na této stránce můžeme ještě kliknout na Úplný opis k tisku. Ten je ve formátu PDF. Je to souhrn všech informací, které jsme dosud vyplnili.

Tento úplný opis slouží k tomu, pokud půjdete osobně vyzvednout autentizační údaje na finanční úřad.

eet_eshopy_13

Kliknutím na Úplný opis k tisku se dostaneme na stránku, kde si můžeme dokument stáhnout – stačí kliknout na odkaz. Soubor se uloží do vašeho počítače. Poté stačí kliknout na políčko Zpět.

eet_eshopy_14-1

Takto vypadá Úplný opis, který se vám do počítače uloží.

eet_eshopy_15

Na Závěrečné stránce klikneme na Odeslání písemnosti.

eet_eshopy_16

V dalším kroku si můžeme zvolit Nepodepisovat podání (to slouží pro případ, že osobně půjdeme pro autentizační údaje na finanční úřad) nebo zvolíme Ověření identity přihlášením do datové schránky. Dole ještě můžeme zadat svůj email pro přístup k informacím o průběhu zpracování. Následně klikneme na tlačítko Podat, které je vpravo.

eet_eshopy_17

Pokud jsme zvolili na předešlém obrázku Ověření identity přihlášením do datové schránky, tak dojde k automatickému přesměrování na přihlášení do datové schránky.

eet_eshopy_18

Po přihlášení do datové schránky se zobrazí upozornění zda souhlasíme s předáním informací o datové schránce. Můžeme si ještě kliknout na Zobrazit detaily, abychom věděli, jaké údaje se předávají.

eet_eshopy_19

Zobrazí se nám informace, které budou předávány. Následně stačí kliknout na modré tlačítko ANO.

eet_eshopy_20

Na další stránce doporučujeme si zkopírovat Podací číslo a Přístupové heslo. Také je dobré si uložit potvrzení kliknutím na Uložit potvrzení. Tím je vše hotové. U datové schránky je zapotřebí nyní vyčkat 2 až 3 dny na zaslání autentizačních údajů. Ty by měly dorazit do datové schránky.

eet_eshopy_21

Je také možné sledovat na internetu Informace o stavu podání. To můžeme na této adrese:

https://adisepo.mfcr.cz/adis/jepo/epo/dpr/apl_ramce.htm?R=/adistc/adis/idpr_pub/sepo/stav.faces

Na tomto odkazu zadáme podací číslo a heslo, které jsme si zkopírovali v předchozím kroku (viz předchozí obrázek).

eet_eshopy_22-1

Zobrazí se nám informace o stavu podání

eet_eshopy_23

Až nám dorazí autentizační údaje, tak postoupíme do kroku č. 2 – oznámení údajů o provozovnách. Opět vám vytvoříme podrobný návod, jak jsme postupovali.

Pevně věříme, že vám tento podrobný návod pomůže.

reg_button_cz (2) reg_button_sk (1) reg_button_cz (2)

Webareal.cz – vytvořte si sami svůj E-SHOP a začněte vydělávat
Webareal.sk – vytvorte si sami svoj E-SHOP a začnite zarábať
Zombeek.cz – vytvořte si sami WEB. Zdarma.
Dropshipping – to je eshop bez investic a bez rizika.
Provizní program – propagujte Webareal a získejte z každého nového eshopu PROVIZI 696 Kč / 27,84 € ročně
Facebook Webareal – sledujte co se u nás děje
Facebook Zombeek – sledujte co se u nás děje
Webareal YouTube – návody, výukové seriály
Zombeek YouTube – video návody

Může vás zajímat

Vánoční akce s platební bránou B-Payment – provize jen 0,99% a 1.250 Kč anebo 50 € jako dárek
WEBAREAL
0 shares113 views
WEBAREAL
0 shares113 views

Vánoční akce s platební bránou B-Payment – provize jen 0,99% a 1.250 Kč anebo 50 € jako dárek

bohemiasoft - Lis 16, 2017

Vyplňte formulář na platební bránu B-Payment a jako vánoční dárek dostanete 1.250 Kč anebo 50 €. (Pokračování textu…)

Dejte svým obrázkům zcela nový rozměr
ZOMBEEK
0 shares197 views
ZOMBEEK
0 shares197 views

Dejte svým obrázkům zcela nový rozměr

bohemiasoft - Lis 15, 2017

O webových stránkách platí, že obrázky jsou to nejdůležitější. Pokud chcete návštěvníka svého webu zaujmout, tak je nutné mít zajímavé…

6 dalších bezplatných celodenních konferencí pro Webarealisty
WEBAREAL
0 shares131 views
WEBAREAL
0 shares131 views

6 dalších bezplatných celodenních konferencí pro Webarealisty

bohemiasoft - Lis 13, 2017

Po úspěchu předešlých bezplatných celodenních konferencí pro zákazníky Webarealu, tady máme 6 nových termínů pro další konference - tentokrát konference proběhnout v…

24 Responses

  1. Hezký den, plánujete Kasareal pro android stejně jako je aplikace Dotykačka ? Provozuji totiž vše výhradně v terénu s bluetooth tiskárnou a platebním terminálem přes WiFi. Předem děkuji za odpověď.

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      ne neplánujeme. Kasareal je sám o sobě responzivní, je optimalizován na jakékoliv zařízení, PC, tablet i mobil.

      Odpovědět
  2. Váš návod je skvělý, ale pouze pro majitele datových schránek. Informace o možnosti zvolit si NEPODEPISOVAT PODÁNÍ je nesprávná. Tato volba nefunguje.

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      děkujeme. Jsme rádi, že se Vám návod líbí.
      A v jakém smyslu nefunguje?
      Děkujeme za upřesnění.

      Odpovědět
      • Dobrý den,
        na stránce Odeslání písemnosti/Elektronický podpis podání jsou 3 možnosti – Vy máte označené zaslání do datové schránky. To je taky jediná možnost. Na stránkách Daňového portálu není možné vyznačit jinou volbu, takže tímto krokem každý, kdo nemá datovou schránku, skončí. Nemá tedy smysl, aby to ti, kteří nemají datovou schránku, zkoušeli podle Vašeho návodu. Musí si vše vyřídit osobně na FÚ.

        Odpovědět
        • Dobrý den,
          jak v návodu píšeme, můžete návod použít pro tvorbu opisu žádosti, se kterou můžete jít osobně vyzvednout autentizační údaje na finanční úřad.
          Nutné kroky, které nelze vyřídit datovou schránkou jsou v článku vyznačeny červeně.

          Odpovědět
          • Opis žádosti není potřeba. Na FÚ stačí občanský průkaz a na přepážce vše vyřídí během 5 minut. Tento návod má smysl pouze pro uživatele datových schránek.

  3. Pokud zprovozníme GoPay (včetně plateb platebních kartou), budeme se muset přihlásit k EET? Slyšeli jsme že u GoPay není nutné se registrovat k EET, ale třeba je ta informace neúplná…
    A nabízíte i možnost napojení jiné platební brány než GoPay?

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      můžete se napojit u nás pomocí platební brány GoPay nebo ComGate. Pokud vám zákazník přes platební bránu zaplatí platební kartou, MUSÍTE tuto tržbu odvést na EET.

      Odpovědět
  4. Dobrý den, potřebovala bych poradit.Mám kamennou prodejnu i eshop. Chápu to dobře – pokud si objednám službu kasareal.cz pak můžu spravovat prodejnu pomocí tohoto programu a nemusím mít ani speciální tiskárnu na účtenky protože si jí mohu vytisknout v tiskárně přes PC? Co ale pořád nějak nechápu jak vydávat účtenky – a komu pokud mám na eshopu online platby přes Gopay, to také Kasareal.cz podporuje? Děkuji za info. Nováková

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      ano, přesně tak jak píšete, postačí vám normální tiskárna pro tisk A4 faktur.
      Pokud máte eshop na Webarealu, pak vám postačí řešení Webareal. Funkčnost Kasarealu pro kamennou prodejnu bude právě během dneška přidána i do Webarealu. Obě řešení kasareal i webareal tak budou co se týká funkčnosti totožné. Kasareal je spíše zacílen na zákazníky, kteří potřebují řešení především pro kamennou prodejnu. Vydávání účtenek eshopovým zákazníkům bude plně automatizováno, bez jakékoliv vaší ruční práce. Ale k tomu ještě budeme sepisovat více informací a návody. Zatím je ještě relativně dost času.

      Odpovědět
  5. Dobrý den, děkuji za podrobný návod. Chtěl bych se ale zeptat, jestli spadám do EET od března 2017, když mám autoservis s několika zaměstnanci, své služby prodávám částečně v hotovosti a na vystavených daňových dokladech uvádím prodej jednotlivých druhů náhradních dílů a zároveň na nich uvádím cenu provedené služby (práce mechanika spojené se zamontováním nebo servisem automobilu). Také mám i případy, že zákazník požaduje pouze prodej samotného dílu bez zamontování nebo prodej drobné autokosmetiky či prodej maloobchodního balení provozních kapalin ( oleje, nemrznoucí směsi, rozmrazovač zámků, apod.). Musím už všechny přijaté platby v hotovosti evidovat v EET, nebo jen účtenky s prodejem zboží? Nebo spadám až do té následující vlny evidence EET? K tomu ještě podotýkám, že všechna tato činnost se provádí v jedné provozovně na jednom pokladním a prodejním místě. Děkuji za odpověď.

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      jsme rádi, že Vám návod pomohl.
      Zde bohužel záleží na tom, co je Vaše převažující činnost. Doporučili bychom se obrátit přímo na Finanční úřad, aby Vám poskytl jasnou odpověď, do které vlny spadáte, abyste to měl potvrzené na 100 %.

      Odpovědět
  6. Dobrý den, mám eshop, ale fungujeme formou droppshipping. Tedy klient nakoupí ať převodem nebo dobírkou, já zadám na velkoobchod, ten zboží odešle přímo zákazníkovi. Mě pošle fa za odeslané zboží, to uhradím převodem. Pokud má klient dobírku, velkoobchod prostřednictvím doručovací společnosti doběrečné vybere a nám pošle na účet jen rozdílnou částku /tedy cena zboží x cena zboží na eshopu/. Je i v takovém to případě EET povinné ? Z našeho obchodu tedy odchází pouze faktura klientovi za zboží emailem, kde je uvedena platba převodem nebo dobírkou. Děkuji za radu. Lenka

    Odpovědět
    • Dobrý den Lenko,
      problém s EET by u Vás měl nastat pouze v případě, že by Vám velkoobchod vyplácel peníze v hotovosti. Pokud je např. posílá na bankovní účet, tak se Vás EET týkat nebude.

      Odpovědět
  7. Dobry den, mam eshop s moznosti plateb prevodem na ucet nebo dobirkou, nemelo by se me tedy zavedeni EET tykat. Jak je to ale v pripade, kdy zakaznik neprevezme dobirku a Ceska Posta mi v tomto pripade vyplaci cast penez postovneho v hotovosti?

    Dekuji,

    Lada

    Odpovědět
    • Dobry den,
      pokud vám i tato část peněz v hotovosti jde do tržeb, tak byste i na tuto částku měl vystavit alespoň EET účtenku.

      Odpovědět
  8. Dobrý den,
    velmi oceňuji vaše úžasné návody a děkuji za ně.
    Mám dotazy:
    1. Je nutná registrace do EET pokud ještě na e-shopu neprodávám?
    2. Bude lepší e-shop změnit na katalog bez tlačítka Koupit až do doby spuštění prodeje?
    3. Na nějakém finančním webu jsem četla, že EET se bude vztahovat na e-shopy, kde se provádí platba online, čili kartou. Pokud budu mít tedy platby jen přes bankovní účet, není nutná registrace do EET?
    Samozřejmě nemám ani datovou schránku zatím, ale nemám ani žádné jiné podnikání, které by EET podléhalo.
    Děkuji

    Odpovědět
    • Dobrý den, děkujeme
      1 – není
      2 – tady asi záleží na vás a na tom v jakém rozsahu je eshop rozpracován. Záleží na konkrétní situaci
      3 – Ano, pokud budete mít platby jen na účet nebo na dobírku, pak pod EET nespadáte.

      Odpovědět
    • Dobrý den,
      pokud nemáte datovou schránku, tak je zapotřebí se osobně dostavit na finanční úřad. Tam byste měl získat autentizační údaje v zapečetěné obálce.

      Odpovědět

Přidat komentář

Your email address will not be published.


*

KALENDÁŘ

Listopad 2017
Po Út St Čt So Ne
« Říj    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930