MailChimp – statistiky a vyhodnocení newsletteru

Zář 04, 2017
170 Zobrazeno

MailChimp je nejpoužívanější nástroj na rozesílání newsletterů na světě. Již nějakou dobu máte své eshopy propojené přímo s MailChimpem. V tomto návodu se podíváme, jaké statistiky se nám v MailChimpu ukazují a jak si můžeme rozeslaný newsletter vyhodnotit.

Už jsme si toho o MailChimpu řekli společně mnoho:
1. Jak založit účet v MailChimpu (článek zde),
2. Jak propojit MailChimp s administrací eshopu (článek zde),
3. Jak si vytvořit profesionální newsletter v MailChimpu (článek zde),
4. Jak rozeslat newsletter (článek zde).

Podívejme se nyní, jaké statistiky o rozeslaném newsletteru najdeme přímo v MailChimpu a co znamenají.

Nejdříve půjdeme na tuto adresu a přihlásíme se do administrace našeho účtu v MailChimpu. Stačí na stránce kliknout v pravém horním rohu na Log In (přihlásit se).

https://mailchimp.com

Nahoře na liště klikneme na Campaigns (Kampaně).

U každé kampaně (tedy rozeslaného newsletteru) máme možnost View Report (Zobrazit report).

Nahoře uvidíme počet emailových adres, na které jsme newsletter rozeslali. Na příkladu níže se jedná o 3.063 adres.

Následně uvidíme statistiku Open rate (Míra otevření). Ta nám říká, kolik % adresátů newsletter otevřelo. Pokud bychom tedy měli 3.063 adresátů, tak 9,8 % z nich email otevřelo, když jim dorazil do jejich emailové schránky.

Dále máme Click rate (Míru kliknutí). Kolikrát tedy bylo na něco v emailu kliknuto. Je to počet kliknutí lomeno celkový počet adres, na který jsme newsletter rozeslali.

Dále máme souhrnné statistiky ve 4 rámečcích. V prvním najdeme celkový počet otevření newsletteru – Opened. Vedle máme údaj, kolikrát bylo na něco v emailu kliknuto – Clicked.

V dalších dvou najdeme Bounced. Kolik emailů tedy nebylo doručeno. A posledním číslem je Unsubscribed – tedy kolik lidí se odhlásilo z odebírání newsletterů.

Níže nejdeme počet úspěšně doručený emailů (Successful deliveries) – jak celkový počet, tak i v %.

Zajímavou statistikou je Počet kliknutí na unikátní otevření (Clicks per unique opens). Jinak řečeno, počet kliknutí lomeno počet unikátních otevření newsletteru. Níže ještě najdeme celkový počet kliknutí (Total clicks). Může se vám zdát zvláštní, že výše jsme měli počet kliknutí 279 a zde máme celkový počet kliknutí 344. Dříve zmíněných 279 jsou unikátní kliknutí. Zde 344 kliknutí zahrnuje i opakovaná kliknutí.

Níže ještě vidíme graf otevření a kliknutí za 24 hodin po odeslání newsletteru.

Pokud máme v newsletteru více možností, na které se dá kliknout, tak níže v Top Links clicked vidíme nejčastější odkazy, na které bylo kliknuto. Také zde vidíme počty kliknutí na jednotlivé odkazy.

Níže ještě uvidíme odběratele newsletteru, kteří nejčastěji naše newslettery otevírají.

Zcela dole na stránce je seznam zemí, ze kterých jsou emaily otevírány.

Určitě se vyplatí rozesílat newslettery pravidelně a testovat. Například různou dobu a dny rozesílání. Zkoušet také různé předměty emailů, které mají veliký vliv na to, zda lidé na email kliknou. Poté můžeme jednoduše vyhodnotit, zda lidé otevírají newslettery více nebo méně.

Doufáme, že vám i tento návod na MailChimp byl prospěšný. Pokud byste měli nějaký dotaz k MailChimpu, tak nám můžeme napsat na david.setek@bohemiasoft.com.

David

Může vás zajímat

Tržiště eshopů<br>Nabídněte svůj eshop k prodeji
DROPSHIPPING
0 shares172 views
DROPSHIPPING
0 shares172 views

Tržiště eshopů
Nabídněte svůj eshop k prodeji

bohemiasoft - Zář 22, 2017

Uvažujete o prodeji svého eshopu? Rozjel se váš eshop natolik, že už nestíháte jeho tempo? Uvažujete o ukončení podnikání, ale…

Upravené Google Nákupy podle nejnovějšího požadavku Google
WEBAREAL
0 shares106 views
WEBAREAL
0 shares106 views

Upravené Google Nákupy podle nejnovějšího požadavku Google

bohemiasoft - Zář 21, 2017

Google Nákupy jsou z hlediska marketingu hodně využívaným kanálem pro získání nových návštěvníků a následně i zákazníků. Google se neustále…

Cena produktů na dropshippingu nyní pod vaší plnou kontrolou
DROPSHIPPING
0 shares71 views
DROPSHIPPING
0 shares71 views

Cena produktů na dropshippingu nyní pod vaší plnou kontrolou

bohemiasoft - Zář 20, 2017

Dropshipping je možnost pro všechny, jak začít s podnikáním na internetu. Stačí si z naší nabídky dodavatelů vybrat sortiment a…

Přidat komentář

Your email address will not be published.


*

KALENDÁŘ

Září 2017
Po Út St Čt So Ne
« Srp    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930