MailChimp – jak rozeslat newsletter

Srp 30, 2017
224 Zobrazeno

MailChimp je nejpoužívanější nástroj na rozesílání newsletterů na světě. Již nějakou dobu máte své eshopy propojené přímo s MailChimpem. V tomto návodu bychom se podívali, jak se dá newsletter jednoduše rozeslat.

Už jsme si toho o MailChimpu řekli společně mnoho:
1. Jak založit účet v MailChimpu (článek zde),
2. Jak propojit MailChimp s administrací eshopu (článek zde),
3. Jak si vytvořit profesionální newsletter v MailChimpu (článek zde).

Nyní bychom se společně podívali na to, jak vytvořený newsletter z MailChimpu rozeslat.

Nejdříve půjdeme na tuto adresu a přihlásíme se do administrace našeho účtu v MailChimpu. Stačí na stránce kliknout v pravém horním rohu na Log In (přihlásit se).

https://mailchimp.com

Pojďme si trochu zrekapitulovat, co jsme až do teď všechno udělali. Nejdříve půjdeme do záložky Lists (Seznamy).

Zde najdeme vytvořené seznamy emailových adres, na které budeme newsletter rozesílat. Níže vidíme rozdělené emaily do dvou seznamů – Emaily z objednávek a Registrovaní zákazníci.

Nyní půjdeme do záložky Templates (Šablony).

Zde najdeme náš vytvořený newsletter, který jsme si popisovali v předešlém návodu.

A nyní už jen zbývá newsletter rozeslat. Půjdeme do záložky Campaigns (Kampaně).

Zde klikneme na možnost Create Campaign (Vytvořit kampaň).

Zobrazí se nám vyskakovací okno, ve kterém zvolíme Create an Email (Vytvořit email).

V dalším kroku už jen zadáme název naší kampaně. Můžeme zadat jakýkoli název. Nám se osvědčilo zadávat komu je newsletter určený (např. registrovaným zákazníkům), o čem newsletter je (např. o novinkách na eshopu) a poté ještě datum.

V dalším kroku vybereme seznam emailů, na který chceme newsletter rozeslat. Vidíme, že tyto seznamy jsou stejné, jako jsme si ukazovali výše, když jsme byli v záložce Lists (Seznamy).

V tomto kroku ještě níže zaškrtneme Entire list (Celý list). Newsletter budeme zpravidla zasílat na celý náš seznam emailů.

Nyní dole v pravém dolním rohu klikneme na Next (Další).

V dalším kroku se nám objeví několik možností, které musíme vyplnit. První políčko Campaing name (Název kampaně) se nám vyplní automaticky názvem, který jsme zadali v jednom z předcházejících kroků. Do dalšího zadáme Email subject (Předmět emailu). Ten je velice důležitý, protože podle něj se lidé nejčastěji rozhodnou, jestli newsletter otevřou nebo ne.

Pokud bychom chtěli předmět emailu ozvláštnit, tak můžeme na konci řádku kliknout na ikonu smajlíka a zobrazí se nám nabídka smajlíků a ikonek, které můžeme do předmětu zadat. My jsme vybrali ikonku hodin, protože newsletter je o zbývajícím času do konce akce. Ikonka ale nemusí být zvolená podle tématu newsletteru.

Níže bude již předvyplněné From name (Od koho) a From email address (Z jaké emailové adresy).

Následně klikneme na Next (Dále) v pravém dolním rohu.

V dalším kroku zvolíme Saved templates (Uložené šablony). Zde můžeme kliknout na naši šablonu, kterou jsme si vytvořili v jednom z předešlých návodů a tím bychom se dostali do editoru newsletteru, kde ještě bychom mohli udělat nějaké změny, pokud bychom chtěli. Jinak můžeme opět kliknout na Next (Další) v pravém dolním rohu.

Nyní se nám objeví shrnutí toho, co jsme vše nastavili – jaký seznam emailů jsme zvolili, jaký je předmět emailu atd. Vše si tedy můžeme ještě zkontrolovat.

Dole klikneme na Send (Poslat).

Objeví se nám vyskakovací okno a pokud klikneme na Send Now (Odeslat nyní), tak náš vytvořený newsletter odešleme na seznam emailů, který jsme zvolili.

Pokud si otevřeme newsletter v emailu, tak uvidíme náš profesionálně vytvořený newsletter.

Doufám, že vám návod pomohl a pokud byste měli k MailChimpu nějaký dotaz, tak nám neváhejte napsat na david.setek@bohemiasoft.com.

David z Webarealu

Může vás zajímat

Tržiště eshopů<br>Nabídněte svůj eshop k prodeji
DROPSHIPPING
0 shares172 views
DROPSHIPPING
0 shares172 views

Tržiště eshopů
Nabídněte svůj eshop k prodeji

bohemiasoft - Zář 22, 2017

Uvažujete o prodeji svého eshopu? Rozjel se váš eshop natolik, že už nestíháte jeho tempo? Uvažujete o ukončení podnikání, ale…

Upravené Google Nákupy podle nejnovějšího požadavku Google
WEBAREAL
0 shares106 views
WEBAREAL
0 shares106 views

Upravené Google Nákupy podle nejnovějšího požadavku Google

bohemiasoft - Zář 21, 2017

Google Nákupy jsou z hlediska marketingu hodně využívaným kanálem pro získání nových návštěvníků a následně i zákazníků. Google se neustále…

Cena produktů na dropshippingu nyní pod vaší plnou kontrolou
DROPSHIPPING
0 shares71 views
DROPSHIPPING
0 shares71 views

Cena produktů na dropshippingu nyní pod vaší plnou kontrolou

bohemiasoft - Zář 20, 2017

Dropshipping je možnost pro všechny, jak začít s podnikáním na internetu. Stačí si z naší nabídky dodavatelů vybrat sortiment a…

Přidat komentář

Your email address will not be published.


*

KALENDÁŘ

Září 2017
Po Út St Čt So Ne
« Srp    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930