MailChimp – jak rozeslat newsletter

Srp 30, 2017
10823 Zobrazeno

MailChimp je nejpoužívanější nástroj na rozesílání newsletterů na světě. Již nějakou dobu máte své eshopy propojené přímo s MailChimpem. V tomto návodu bychom se podívali, jak se dá newsletter jednoduše rozeslat.

Už jsme si toho o MailChimpu řekli společně mnoho:
1. Jak založit účet v MailChimpu (článek zde),
2. Jak propojit MailChimp s administrací eshopu (článek zde),
3. Jak si vytvořit profesionální newsletter v MailChimpu (článek zde).

Nyní bychom se společně podívali na to, jak vytvořený newsletter z MailChimpu rozeslat.

Nejdříve půjdeme na tuto adresu a přihlásíme se do administrace našeho účtu v MailChimpu. Stačí na stránce kliknout v pravém horním rohu na Log In (přihlásit se).

https://mailchimp.com

Pojďme si trochu zrekapitulovat, co jsme až do teď všechno udělali. Nejdříve půjdeme do záložky Lists (Seznamy).

Zde najdeme vytvořené seznamy emailových adres, na které budeme newsletter rozesílat. Níže vidíme rozdělené emaily do dvou seznamů – Emaily z objednávek a Registrovaní zákazníci.

Nyní půjdeme do záložky Templates (Šablony).

Zde najdeme náš vytvořený newsletter, který jsme si popisovali v předešlém návodu.

A nyní už jen zbývá newsletter rozeslat. Půjdeme do záložky Campaigns (Kampaně).

Zde klikneme na možnost Create Campaign (Vytvořit kampaň).

Zobrazí se nám vyskakovací okno, ve kterém zvolíme Create an Email (Vytvořit email).

V dalším kroku už jen zadáme název naší kampaně. Můžeme zadat jakýkoli název. Nám se osvědčilo zadávat komu je newsletter určený (např. registrovaným zákazníkům), o čem newsletter je (např. o novinkách na eshopu) a poté ještě datum.

V dalším kroku vybereme seznam emailů, na který chceme newsletter rozeslat. Vidíme, že tyto seznamy jsou stejné, jako jsme si ukazovali výše, když jsme byli v záložce Lists (Seznamy).

V tomto kroku ještě níže zaškrtneme Entire list (Celý list). Newsletter budeme zpravidla zasílat na celý náš seznam emailů.

Nyní dole v pravém dolním rohu klikneme na Next (Další).

V dalším kroku se nám objeví několik možností, které musíme vyplnit. První políčko Campaing name (Název kampaně) se nám vyplní automaticky názvem, který jsme zadali v jednom z předcházejících kroků. Do dalšího zadáme Email subject (Předmět emailu). Ten je velice důležitý, protože podle něj se lidé nejčastěji rozhodnou, jestli newsletter otevřou nebo ne.

Pokud bychom chtěli předmět emailu ozvláštnit, tak můžeme na konci řádku kliknout na ikonu smajlíka a zobrazí se nám nabídka smajlíků a ikonek, které můžeme do předmětu zadat. My jsme vybrali ikonku hodin, protože newsletter je o zbývajícím času do konce akce. Ikonka ale nemusí být zvolená podle tématu newsletteru.

Níže bude již předvyplněné From name (Od koho) a From email address (Z jaké emailové adresy).

Následně klikneme na Next (Dále) v pravém dolním rohu.

V dalším kroku zvolíme Saved templates (Uložené šablony). Zde můžeme kliknout na naši šablonu, kterou jsme si vytvořili v jednom z předešlých návodů a tím bychom se dostali do editoru newsletteru, kde ještě bychom mohli udělat nějaké změny, pokud bychom chtěli. Jinak můžeme opět kliknout na Next (Další) v pravém dolním rohu.

Nyní se nám objeví shrnutí toho, co jsme vše nastavili – jaký seznam emailů jsme zvolili, jaký je předmět emailu atd. Vše si tedy můžeme ještě zkontrolovat.

Dole klikneme na Send (Poslat).

Objeví se nám vyskakovací okno a pokud klikneme na Send Now (Odeslat nyní), tak náš vytvořený newsletter odešleme na seznam emailů, který jsme zvolili.

Pokud si otevřeme newsletter v emailu, tak uvidíme náš profesionálně vytvořený newsletter.

Doufám, že vám návod pomohl a pokud byste měli k MailChimpu nějaký dotaz, tak nám neváhejte napsat na david.setek@bohemiasoft.com.

David z Webarealu

Může vás zajímat

ChatGPT a jeho využití pro eshopaře
WEBAREAL
0 shares219 views
WEBAREAL
0 shares219 views

ChatGPT a jeho využití pro eshopaře

Bohemiasoft - Pro 07, 2023

V dnešní éře technologického pokroku se představují nové a vzrušující možnosti, které mění způsob, jakým komunikujeme a získáváme informace. Jedním…

Zvyšte své tržby během vánoční sezóny a to na pár kliknutí: propagace, kterou zvládnete sami!
WEBAREAL
0 shares547 views
WEBAREAL
0 shares547 views

Zvyšte své tržby během vánoční sezóny a to na pár kliknutí: propagace, kterou zvládnete sami!

bohemiasoft - Lis 14, 2023

Zdá se vám, že váš e-shop nemá takové výsledky, jaké si představujete? Nebo chcete růst vašeho e-shopu ještě podpořit? Na…

Jak efektivně spravovat váš reklamní rozpočet?
WEBAREAL
0 shares304 views
WEBAREAL
0 shares304 views

Jak efektivně spravovat váš reklamní rozpočet?

Bohemiasoft - Lis 06, 2023

V nelítostném světě digitálního marketingu je efektivní správa reklamního rozpočtu zásadním prvkem pro úspěch podnikání. Představte si, že váš reklamní…

Přidat komentář

Your email address will not be published.


*

KALENDÁŘ

Prosinec 2023
Po Út St Čt So Ne
« Lis    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031