MailChimp – jak rozeslat newsletter

Srp 30, 2017
11135 Zobrazeno

MailChimp je nejpoužívanější nástroj na rozesílání newsletterů na světě. Již nějakou dobu máte své eshopy propojené přímo s MailChimpem. V tomto návodu bychom se podívali, jak se dá newsletter jednoduše rozeslat.

Už jsme si toho o MailChimpu řekli společně mnoho:
1. Jak založit účet v MailChimpu (článek zde),
2. Jak propojit MailChimp s administrací eshopu (článek zde),
3. Jak si vytvořit profesionální newsletter v MailChimpu (článek zde).

Nyní bychom se společně podívali na to, jak vytvořený newsletter z MailChimpu rozeslat.

Nejdříve půjdeme na tuto adresu a přihlásíme se do administrace našeho účtu v MailChimpu. Stačí na stránce kliknout v pravém horním rohu na Log In (přihlásit se).

https://mailchimp.com

Pojďme si trochu zrekapitulovat, co jsme až do teď všechno udělali. Nejdříve půjdeme do záložky Lists (Seznamy).

Zde najdeme vytvořené seznamy emailových adres, na které budeme newsletter rozesílat. Níže vidíme rozdělené emaily do dvou seznamů – Emaily z objednávek a Registrovaní zákazníci.

Nyní půjdeme do záložky Templates (Šablony).

Zde najdeme náš vytvořený newsletter, který jsme si popisovali v předešlém návodu.

A nyní už jen zbývá newsletter rozeslat. Půjdeme do záložky Campaigns (Kampaně).

Zde klikneme na možnost Create Campaign (Vytvořit kampaň).

Zobrazí se nám vyskakovací okno, ve kterém zvolíme Create an Email (Vytvořit email).

V dalším kroku už jen zadáme název naší kampaně. Můžeme zadat jakýkoli název. Nám se osvědčilo zadávat komu je newsletter určený (např. registrovaným zákazníkům), o čem newsletter je (např. o novinkách na eshopu) a poté ještě datum.

V dalším kroku vybereme seznam emailů, na který chceme newsletter rozeslat. Vidíme, že tyto seznamy jsou stejné, jako jsme si ukazovali výše, když jsme byli v záložce Lists (Seznamy).

V tomto kroku ještě níže zaškrtneme Entire list (Celý list). Newsletter budeme zpravidla zasílat na celý náš seznam emailů.

Nyní dole v pravém dolním rohu klikneme na Next (Další).

V dalším kroku se nám objeví několik možností, které musíme vyplnit. První políčko Campaing name (Název kampaně) se nám vyplní automaticky názvem, který jsme zadali v jednom z předcházejících kroků. Do dalšího zadáme Email subject (Předmět emailu). Ten je velice důležitý, protože podle něj se lidé nejčastěji rozhodnou, jestli newsletter otevřou nebo ne.

Pokud bychom chtěli předmět emailu ozvláštnit, tak můžeme na konci řádku kliknout na ikonu smajlíka a zobrazí se nám nabídka smajlíků a ikonek, které můžeme do předmětu zadat. My jsme vybrali ikonku hodin, protože newsletter je o zbývajícím času do konce akce. Ikonka ale nemusí být zvolená podle tématu newsletteru.

Níže bude již předvyplněné From name (Od koho) a From email address (Z jaké emailové adresy).

Následně klikneme na Next (Dále) v pravém dolním rohu.

V dalším kroku zvolíme Saved templates (Uložené šablony). Zde můžeme kliknout na naši šablonu, kterou jsme si vytvořili v jednom z předešlých návodů a tím bychom se dostali do editoru newsletteru, kde ještě bychom mohli udělat nějaké změny, pokud bychom chtěli. Jinak můžeme opět kliknout na Next (Další) v pravém dolním rohu.

Nyní se nám objeví shrnutí toho, co jsme vše nastavili – jaký seznam emailů jsme zvolili, jaký je předmět emailu atd. Vše si tedy můžeme ještě zkontrolovat.

Dole klikneme na Send (Poslat).

Objeví se nám vyskakovací okno a pokud klikneme na Send Now (Odeslat nyní), tak náš vytvořený newsletter odešleme na seznam emailů, který jsme zvolili.

Pokud si otevřeme newsletter v emailu, tak uvidíme náš profesionálně vytvořený newsletter.

Doufám, že vám návod pomohl a pokud byste měli k MailChimpu nějaký dotaz, tak nám neváhejte napsat na david.setek@bohemiasoft.com.

David z Webarealu

Může vás zajímat

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka
WEBAREAL
0 shares35 views
WEBAREAL
0 shares35 views

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka

bohemiasoft - Čvc 25, 2024

Influencer marketing sa stal neoddeliteľnou súčasťou moderného marketingového mixu. Vďaka tomuto prístupu môže značka využívať vplyv a dosah jednotlivcov na…

Srovnáme.cz: Vaše cesta k novým objednávkám
WEBAREAL
0 shares111 views
WEBAREAL
0 shares111 views

Srovnáme.cz: Vaše cesta k novým objednávkám

bohemiasoft - Čvc 22, 2024

Jak vám může Srovnáme.cz pomoci k novým objednávkám a co vlastně tento cenový srovnávač umí pro spolupracující eshopaře udělat? Na…

S novými tarify Comgate má každý obchodník sazbu pod 1 % bez ohledu na platební metodu
WEBAREAL
0 shares419 views
WEBAREAL
0 shares419 views

S novými tarify Comgate má každý obchodník sazbu pod 1 % bez ohledu na platební metodu

bohemiasoft - Čvn 19, 2024

Comgate představuje nové tarify. Poskytovatel platebních bran a terminálů doporučuje většině obchodníků tarif Easy, který má jednu sazbu 0,98 %…

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Červenec 2024
Po Út St Čt So Ne
« Čvn    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031