1) Zapracovali jsme na rychlosti generování sitemap, která se nyní generuje v průměru až 8x rychleji.
K čemu vlastně sitemap slouží? Jedná se v podstatě o mapu vašich stránek. Vyhledávače si tuto mapu projdou a zaindexují URL adresy (stránky) vašeho e-shopu. Tyto URL adresy se pak na určité dotazy uživatelů webového prohlížeče zobrazují ve vyhledávání. Sitemap tedy slouží pro přidávání stránek do vyhledávače.
Pokud Google vyhledávači ještě sitemap neodesíláte, doporučujeme tak učinit co nejdříve. Pro odeslání sitemap do Google využijete bezplatný nástroj Google Search Console.
Jak Search Consoli nastavit naleznete na našem blogu:
https://blog.webareal.cz/category/webarealacademy/google-search-console/
Díl o založení Search Console naleznete zde:
https://blog.webareal.cz/webareal-academy-2-dil-search-console-zalozeni-a-overeni/
Díl o odeslání Sitemapy naleznete zde:
https://blog.webareal.cz/webareal-academy-11-dil-search-console-sitemapa-co-je-to-nahrani-do-console/
2) Úprava neindexace stránek, které by vyhledávače indexovat neměli. V tomto případě se jedná o stránky jako je například košík, přihlašovací stránka uživatele, registrace uživatele a další. Tyto stránky byly nastaveny jako nepřístupné pro indexační roboty přímo v robots.txt. Nyní jsme doplnili informaci noindex, nofollow pro indexační roboty přímo do hlavičky jednotlivých stránek. Konkrétní výpis neindexovaných stránek naleznete zde:
Noindex, nofollow pro stránky:
/e-basket
/e-finish
/e-send
/e-login
/e-confirm
/e-logout
/e-register
3) Google pages neboli stránkování. Pokud je na e-shopu kategorie, která má více stránek, je potřeba Googlu říci, že URL adresy jednotlivých stránek patří pod jednu kategorii. Tedy pokud má kategorie například 30 stránek, mají všechny stránky stejný title, description atd. Vyhledávač pak může takové stránky brát jako duplicity. Nyní je indexace upravena tak, že Google indexuje kategorii jako celek, nikoliv jako jednotlivé stránky.
Může vás zajímat

Pohodlné a flexibilní nakupování i v zahraničí: Skip Pay rozšiřuje platební možnosti na Slovensko
bohemiasoft - Dub 28, 2025Nakoupí častěji, utratí více. Přesně tak působí na zákazníky moderní platební metody od Skip Pay. Odložená platba i nákup na…

E-mail marketing pro e-shopy: Klíč k loajálním zákazníkům a vyšším prodejům
Pavel Bechyně - Dub 24, 2025E-mail marketing je jedním z nejúčinnějších nástrojů pro budování vztahů se zákazníky a zvyšování prodejů v e-shopu. V době, kdy…

Jaro v e-shopu: Jak na Velikonoční akce?
Pavel Bechyně - Dub 16, 2025Velikonoce nejsou jen o vajíčkách a pomlázce – jsou to i skvělé dny pro oslovení zákazníků v jiném světle. Sváteční…
ad 3) Ta změna je v tom, že je tam teď canonnical na první stránku?
Dobrý den,
v canonnical jsme nyní úpravy nedělali. Jednoduše řečeno se touto úpravou Googlu řeklo, že kliknutím na tlačítko další či předchozí strana se dostáváte pouze na jinou stránku kategorie.
Stránkování je například používáno pro rozdělení produktových stránek nebo článků na blogu. Je tedy důležité pomoci vyhledávačům porozumět vztahům mezi seriémi těchto stránek, abychom zabránili problémům s duplicitním obsahem, způsobeném jejich velkou podobností.
Přeji hezký den.