Česká pošta dnešním dnem změnila princip, jakým počítá ceny za doručení vašich zásilek zákazníkům. Váš balík je nyní nově zatříděn podle nejdelší hrany do jedné z rozměrových kategorií – S, M, L nebo XL. Neplatí to ale pro každého. Jak to tedy vlastně je?
Eshopaři, kteří mají od České pošty „lepší“ paušální ceny, mohou zůstav v klidu. Jich se tato změna netýká, své balíky nemusí přeměřovat a pošta jim i nadále účtuje stále stejné smluvené ceny, bez ohledy na rozměry balíku. Pro určení ceny balíku i nadále slouží jeho hmotnost.
Menší eshopaři, kteří ale nemají s Českou poštou vyjednané paušální ceny a zasílají své objednávky přes online podání, musí zbystřit. Protože bez určení rozměru balíku (S,M,L,XL) nyní online podání nepodají.
V administraci jsme připravili do CSV exportu pro online podání nové rozměrové parametry:
Vybrat můžete pouze jeden z těchto 4 parametrů. Bez jejich zvolení nebude možné online podání v aplikaci České pošty uzavřít.
Připravujeme také funkci, abyste mohli u každého produktu nastavit jeho největší rozměr tak, aby se export pro online podání generoval automaticky podle velikosti produktů. Pokud zákazník objedná více produktů s různými rozměry, pro online podání bude automaticky nastavena největší velikost. Tuto úpravu nasadíme během několika dnů.
Pokud jste ještě neviděli nový ceník České pošty, který vychází z velikosti zásilek, můžete tak učinit zde. Takto vypadají jeho nejdůležitější parametry:
Podle vyjádření obchodních zástupců České pošty zůstane stávající paušální ceník platný minimálně do konce letošního roku. Co bude v roce příštím? Uvidíme. Pokud se nechcete vyplňovat s rozměry balíků a zasíláte více než 50 objednávek měsíčně přes Českou poštu, kontaktujte obchodní zástupce ČP a požádejte je o paušální ceník.
Může vás zajímat

Připravujeme novou šablonu Palladium
bohemiasoft - Čvc 15, 2025Šablony nové generace Titanium, Uranium a Platinum u vás sklízejí velký úspěch. Proto bychom vám rádi oznámili, že pracujeme na…

Nová funkce: Wishlist – Ukládejte si oblíbené produkty na později
bohemiasoft - Čvc 02, 2025Víme, že rozhodování není vždy okamžité. Zákazník si prohlíží produkty, něco ho zaujme, ale ještě není rozhodnutý. A právě pro…

Recenze zákazníků: Klíč k důvěře, vyšším prodejům i nižším nákladům na reklamu
Pavel Bechyně - Čvc 01, 2025Proč by měl každý e-shop aktivně sbírat recenze? V dnešní digitální době nestačí mít jen hezký web a kvalitní produkt.…