Pozor na nekalé a lživé praktiky obchodníků konkurenčních eshopových platforem

Zář 04, 2024
692 Zobrazeno
3 Comments

Od vás, našich eshopařů, se nám množí informace o nepříjemných až agresivních praktikách obchodníků některých velkých eshopových platforem. Rádi bychom vás tedy na tyto nepříjemné lovce eshopařů upozornili a uvedli informace na pravou míru.

Provize až na prvním místě! … to je heslo spousty obchodníků, kteří se vás pokusí převést na jinou eshopovou platformu a získat tak „váš skalp“. Taktiky jsou různé – někdo vás zkusí lámat postupně (zrovna jedu kolem, zastavím se na kafíčko) s připravenou prezentací a postupným nahlodáváním, jiný zavolá a spustí zavádějící argumenty jako kulomet. Společný je jediný cíl – převést váš eshop k jiné eshopové platformě.

Už samotný fakt, že tyto společnosti potřebují obchodníky tohoto typu dokazuje, že není všechno zlato, co se třpytí.

A jaké argumenty s oblibou používají?

  • Eshopaři z Webarealu přechází k nám -> Ano, jsou takové případy. Ale už zapomenou dodat, že stejně tak přechází i eshopy od nich k Webarealu. Migrace eshopů mezi platformami nebo vlastními řešeními je přirozený jev trhu. Potřeby a priority eshopařů se v čase mění a podle toho se mění i potřeby na změny technického řešení.
     
  • Jsme prostě velký -> Gratulujeme, ale to není důvod. Znamená to jen, že šablonu vašeho eshopu bude na internetu využívat daleko více eshopů, což jen srazí vaši unikátnost.
     
  • Webareal často zdražuje -> Na rozdíl od většiny velkých konkurenčních plaforem, které účtují za provoz eshopu až 4x vyšší částky než Webareal, my se znažíme cenu tvořit převážně jen reálnými náklady za provoz, údržbu a vývoj systému. Do ceny jsme pak častěji nuceni promítnout změny trhu jako je inflace, cena lidských zdrojů, energií apod.
     
  • Máte pomalý eshop -> Namátkově jsme změřili rychlost 10 eshopů konkurenčních řešení a všech 10 eshopů vykazovalo podobné hodnoty rychlosti jako eshopy na Webarealu. Ano, pokud porovnáme čísla s obsahově vyladěným eshopem, který pak obchodníci používají při prezentaci, tak tu rozdíly jsou. Nutno tedy dodat, že naprosto většinový vliv na rychlost eshopu má jeho obsah. Pokud tedy vložíme obsah testovaného Webareal eshopu do vyladěné šablony konkurenčního řešení, ejhle – statistika rychlosti je najednou velice podobná.
     
  • Nejste dobře dohledatelní na Google -> Opravdu jsou všechny eshopy na konkurenční platformě v Google dobře dohledatelné? Opravdu ne 🙂 Není to totiž o eshopové platformě, ale o tvorbě správného obsahu, naplnění eshopu a dalších marketingových krocích, které ke správné indexaci na Google (a jiných vyhledávačích) přispějí. Že má Webareal SEO na velice dobré úrovni potvrzuje i rozhovor s jedním našim eshopařem mxpro.cz.
     
  • Máte málo objednávek? Pojďte k nám -> Stejně jako s dohledatelností v Google – k více objednávkám nepomůže změna systému, ale správné marketingové aktivity. Na Webarealu jsou eshopy, které mají běžně stovky objednávek denně. Rekord jednoho našeho eshopu je konkrétně 2463 objednávek za 1 den, takže s Webarealem opravdu prodávat jde.
     

Jaké informace naopak s grácií přejdou?

  • Tak například takové API – v dnešní době automatizace a propojování s dalšími aplikacemi pro eshop prakticky nezbytnost. Spousta eshopařů nepoznalo sílu API, takže si ani neuvědomují jeho důležitost. Jakmile jej ale potřebovat budou, u některých eshopových platforem za ně zaplatí i desetitisícové položky měsíčně. Na skutečnost, že tuto funkci máte na Webarealu dostupnou v rámci všech tarifů (tedy už za pár set korun měsíčně), vás určitě neupozorní.
     
  • To není jediná cenová past, kterou na vás chystají. Zkuste u konkurenčních platforem poptat třeba redesign nebo audit eshopu, který vám naši specialisté zařídí už od 2.000 kč, viz. reshop.cz, nemluvě o tom, že spoustu podobných dílčích požadavků odbavíme v rámci zákaznické podpory zdarma. U konkurenčních platforem budete za stejné služby na násobně vyšších částkách. A že s růstem vašeho eshopu a potřebě dalších funkcí zaplatíte u konkurence při přechodu do vyššího tarifu často i o 2000 kč měsíčně více, ani není nutno mluvit. Provoz eshopu se vám tedy pořádně prodraží. Přitom tyto zbytečné náklady mohou jít do reklamy nebo budování brandu vaší značky a ne je nesmyslně pálit v technickém řešení.
     
  • Nejen ceny jsou to jediné, co tu stojí za řeč. Takový Baselinker, který Webareal podporuje už více než rok. Tedy napojit svůj eshop na dalších 1000+ služeb a aplikací, včetně několika set marketplaces, mezi které patří třeba Alza nebo Kaufland a výrazně tak zesílit svou prodejní síť. U některých konkurenčních řešení tuto možnost nemáte a to dost pravděpodobně záměrně. Proč by svým eshopařům umožnili rozšíření tolika služeb zdarma (od 100 objednávek měsíčně za 1 poplatek), když jim mohou účtovat poplatky za jednotlivé tyto služby? To už by svým eshopařům přeci vyšli vstříc příliš…
     

Mohli bychom pokračovat dále a poměřovat ochotu zákaznické podpory a spokojenost eshopařů s ní, lokalizace v Maďarsku, Rumunsku nebo samotná rizika převodu eshopu (ztráta zaindexovaných pozic, omezení funkčnosti, přijmu objednávek, apod.), ale to by bylo spíše na článkový seriál…

Shrnuto podtrženo, pokud někdo má důvod přejít na jiné řešení, sám si zjistí informace a bude kontaktovat nové řešení o pomoc. Nepříjemné telefonáty, podrývání, pobízení obchodníků, které je potřeba soustavně odmítat, vidíme jako plýtvání energií pro všechny strany.

Pokud vás nějaký takový obchodník s cílem převodu eshopu na jinou platformu kontaktuje, dejte o tom prosím vědět naší zákaznické podpoře (podpora@bohemiasoft.com, +420 776 766 412) a ověřte si s námi informace podané daným obchodníkem. Určitě budete sami překvapeni…

Na závěr snad jen dodat – Na poli eshopů fungujeme už přes 15 let, takže zůstaňte s Webarealem jako silným partnerem v zádech a nenechte se zlákat protřelými obchodníky, abyste si ušetřili čas i strasti a nemuseli se k nám po roce zase vracet 😉

Mnoho úspěchů přeje tým Webareal!

 

 

Může vás zajímat

Nová funkce: Automatický přepočet měrných jednotek
WEBAREAL
0 shares165 views
WEBAREAL
0 shares165 views

Nová funkce: Automatický přepočet měrných jednotek

bohemiasoft - Bře 18, 2025

Přesné a jasné zobrazování cen je klíčové nejen pro budování důvěry zákazníků, ale i pro splnění legislativních požadavků. Proto zavádíme…

Navštivte nás na konferenci E-commerce day v Brně
WEBAREAL
0 shares105 views
WEBAREAL
0 shares105 views

Navštivte nás na konferenci E-commerce day v Brně

bohemiasoft - Bře 17, 2025

E-commerce day v sobotu 22. března 2025: Jak z e-shopu vybudovat silnou značku? Chcete se s námi potkat v Brně?…

GoPay pro WEBAREAL: Nízký poplatek 0,85 % + 0 Kč a snadná integrace
WEBAREAL
0 shares129 views
WEBAREAL
0 shares129 views

GoPay pro WEBAREAL: Nízký poplatek 0,85 % + 0 Kč a snadná integrace

bohemiasoft - Bře 13, 2025

Majitelé e-shopů na platformě WEBAREAL nyní mohou výrazně snížit své náklady na online platby. Platební brána GoPay pro nové zákazníky…

3 Responses

  1. Taktéž jsem byla oslovena. Jelikož se mi některé věci na e-shopu nelíbí a z vaší strany není snaha s nimi nic dělat, už jsem se po Shoptetu sama dříve dívala, ale při mých obratech se mi jejich vyšší cena za provoz zkrátka nevyplatí, tak zatím zůstávám. Na rovinu ale řeknu, že jsem v poslední době zklamaná. Jsem u vás snad 15 let a oproti dřívějšku, kdy byly každou chvilku nějaké změny a vylepšení, to teď jaksi stagnuje. Poslední nasazená novinka bylo objednávání po násobcích, což už jsme my uživatelé dávno vyřešili jinak, zatímco úpravy, po kterých jsme volali, a které jsou opravdu potřebné například i z hlediska fakturace a účetnictví, jste ani nezvažovali, přičemž některé věci opravdu komplikují provoz e-shopu.

    Odpovědět
    • Děkujeme za odpověď. Věříme, že v letošním roce budete s tempem a počtem úprava spokojenější než dříve 🙂

      Odpovědět
  2. Mám takovou zkušenost. Oslovil mě obchodník Shoptetu a chtěl přesunout eshop od vás k nim. Sliboval hory/doly 🙂 Byl opravdu neoblomný a připravený. Jooooó, chápu, každý se nějak živí. Ale vlastně mi nic extra nového nebo lepšího oproti Webarealu nenabídnul. Slibů měl tedy jako plnou tašku.

    Platím za svůj eshop u vás nějakých necelých 800 korun, u Shoptetu za srovnatelný bych vyklopil každý měsíc 2500 Kč. No, to bych byl blázen platit za eshop ročně 30,000.

    Odpovědět

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Březen 2025
Po Út St Čt So Ne
« Úno    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31