Rozhovor: Jiří Hocke (mxpro.cz) – jak do 6 měsíců vybudovat úspěšný eshop?

Říj 30, 2023
2096 Zobrazeno

Jirko, řekněte nám něco krátce o vás a vašich počátečních zkušenostech s eshopy…

Než jsem začal podnikat, tak jsem se v rámci zaměstnání setkal s různě řešenými eshopy v rámci náplně mé práce, ale vždy se mě to dotýkalo minimálně, protože ani u jednoho projektu nebyl eshop hlavní zdroj příjmů. Pokud jde o prodej produktů B2C, tak MXPRO byla moje premiéra.

Proč jste si vybral právě Webareal?

Již dříve jsem se v rámci jednoho projektu měl možnost seznámit s rozhraním a podporou Webarealu. Dopředu jsem již tedy věděl, že mě čeká intuitivní menu, skvělá technická podpora a že i na krabicovém řešení se dá levně postavit krásný a konkurenceschopný eshop. Nač měnit vítěznou sestavu…

Jak jste s Webareal spokojen?

Naprosto, jak už jsem říkal – kvalitu jsem očekával, ale hrozně mile mě překvapila úspěšnost eshopu v rámci SEO pozic ve vyhledávačích. Celou klientelu jsme si vybudovali organicky – tedy bez placené online reklamy (PPC, ADS,…). Využíváme totiž jiné marketingové zdroje, když jsme je však přes léto „pozastavili“ kvůli dovoleným, tak se ukázalo jak velké množství lidí se k nám dostane skrze vyhledávače. I přes fakt, že často hledali produkty, které jsme na eshop umístili skrze feed (mají tedy stejný popisek, cenu, obrázky, no zkrátka vše totožné jako naše konkurence), krom poskytovatele eshopového řešení.

Jirko, vy jste měl poměrně rychle velké obraty – jak jste to zařídil?

Hm… řekl bych, že naše cesta byla tak atypická a komplikovaná, že by to bylo klidně na celý podcast. Hodně zjednodušeně se dá říct, že jsme začali budovat brand ještě před první objednávkou ze samotného eshopu. Lidi tak věděli kdo jsme a co děláme ještě než jsme spustili eshop. Hodně nám v tom pomohly sociální sítě.

Paradox je, že první objednávka v den spuštění eshopu přišla až pozdě večer a byla od mého kamaráda Daniela. Každopádně tou se to zlomilo a v posledních 2 hodinách začali chodit další a nakonec jich bylo víc než jsem čekal. Nebudu lhát, čekání na tu první objednávku bylo dlouhé a psychicky náročné.

Prozradíte i něco „ze zákulisí“? Co se třeba nepovedlo nebo jste nečekal?

Docela nečekaný byl vývoj získávání dodavatelů. Jako klíčový moment celého podnikání vnímám, když se nám povedlo získat jako dodavatele firmu KTM (pro ty co nevědí, tak rakouská KTM je největší evropský výrobce motorek a obecně v tomto segmentu patří k úplné špičce). Tím jsme získali možnost nabízet jejich originální náhradní díly a také nové motorky. Stali jsme se tak jediným eshopem bez kamenné prodejny a bez servisu v celé Evropě, který mohl tyto motorky nabízet s plnou tovární zárukou. Tento fakt nám pak poskytl obrovskou výhodu při jednání s dalšími dodavateli, všichni totiž věděli jak velký hráč KTM je a hned na nás nahlíželi jinak. Získávání dalších dodavatelů tak šlo jak po másle.

Samotný prodej motorek byl díky malým maržím hlavně strategický tah a proto jsme ho zrovna minulý týden pozastavili. Do budoucna bych ho určitě rád obnovil, ale to asi až bude kamenná prodejna.

S originálními díly to bylo jiné, ty jsme potřebovali a nemohli jsme si dovolit je nemít, protože zákazníci o ně měli velký zájem, ale taky to nebylo zrovna jednoduché. Chvíli poté, co jsme kontrakt získali, tak dodavatel zdražil o 10% veškerý sortiment. Bohužel konkurence stále jela podle starých cen, což byl problém. Naše marže totiž byla pouze 10%, a tak jsme v nákupu často měli zboží dražší, než za co ho konkurence prodávala koncovým zákazníkům.

S každou objednávkou, jsme tedy šli do mínusu, jelikož poštovné zde bylo pevné – 20€ bez DPH. Až poté, co jsme u nich nechali útratu půl milionu korun, nám zvedli marže.

I tak to, ale považuju za skvělý tah. Ztráta se nám vrátila a vytvořili jsme si velké portfolio dodavatelů a hlavně zákazníků.

Co máte v plánu dál?

Následujících pár měsíců se budeme věnovat primárně doladění posledních drobností na eshopu, především rozšíření sortimentu a nasazení nové jednoduší filtrace produktů. Také si pohrávám s myšlenkou o spuštění dalšího eshopu paralelně k MXPRO. Přecijen se musíme zeptat – na jaké platformě to bude? Jasně, že opět na Webarealu! 🙂

Něco, co byste chtěl sdělit ostatním nebo začínajícím eshopařům?

Internet je mocný nástroj a vše co potřebujete pro start nebo zdokonalení vlastního podnikání se dá pořídit zdarma nebo za pár korun. A i když to není vždy růžové, tak ten pocit, když ráno vstanete a těšíte se do práce je nepopsatelný a přál bych ho zažít každému.

Děkujeme za rozhovor a přejme další úspěšné eshopy se systémem Webareal!

 

 

Může vás zajímat

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka
WEBAREAL
0 shares34 views
WEBAREAL
0 shares34 views

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka

bohemiasoft - Čvc 25, 2024

Influencer marketing sa stal neoddeliteľnou súčasťou moderného marketingového mixu. Vďaka tomuto prístupu môže značka využívať vplyv a dosah jednotlivcov na…

Srovnáme.cz: Vaše cesta k novým objednávkám
WEBAREAL
0 shares110 views
WEBAREAL
0 shares110 views

Srovnáme.cz: Vaše cesta k novým objednávkám

bohemiasoft - Čvc 22, 2024

Jak vám může Srovnáme.cz pomoci k novým objednávkám a co vlastně tento cenový srovnávač umí pro spolupracující eshopaře udělat? Na…

S novými tarify Comgate má každý obchodník sazbu pod 1 % bez ohledu na platební metodu
WEBAREAL
0 shares417 views
WEBAREAL
0 shares417 views

S novými tarify Comgate má každý obchodník sazbu pod 1 % bez ohledu na platební metodu

bohemiasoft - Čvn 19, 2024

Comgate představuje nové tarify. Poskytovatel platebních bran a terminálů doporučuje většině obchodníků tarif Easy, který má jednu sazbu 0,98 %…

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Červenec 2024
Po Út St Čt So Ne
« Čvn    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031