Nasadili jsme novou možnost pro zasílání zásilek do zahraničí pro český i slovenský systém – Pošta bez hranic.
Poštu bez hranic nastavíme v zelené sekci E-SHOP, políčko POŠTOVNÉ, záložka POŠTA BEZ HRANIC.
Zde můžeme provést nastavení, které se automaticky promítne do údajů v souboru, který se generuje v e-shopu a vkládá se na stránky Pošty bez hranic. Jedná se o nastavení Názvu odesílatele, Přepravce, Pojištění, Variabilního symbolu a Cílového státu.
Poté půjdeme v zelené sekci E-shop do políčka Objednávky, záložka Objednávky. Tam si označíme objednávky, u kterých chceme použít Poštu bez hranic. Poté najedeme na ikonu „ozubeného“ kolečka (viz. šipka v obrázku) a zvolíme možnost Pošta bez hranic.
Tím se dostaneme do seznamu objednávek, které budou exportovány. U každé objednávky můžeme kliknout na ikonu šipek vlevo a tím se nám ukáže nastavení dané objednávky – Dodací údaje a také údaje O zásilce. Pokud vše bude nastaveno tak, jak požadujeme, tak stačí kliknout na políčko Exportovat, které je dole.
Po kliknutí na políčko Exportovat se nám ukáže adresa CSV souboru (ve tvaru: http://……………………..csv). Na tuto adresu můžeme např. kliknout pravým tlačítkem myši a soubor si uložíme do počítače (např. na plochu počítače).
Pokud již máme v našem počítači uložen soubor CSV s objednávkami, tak se musíme přihlásit do účtu (nebo si účet založit) na adrese www.postabezhranic.cz.
Vpravo nahoře je možnost přihlášení do účtu nebo založení nového účtu.
Poté, co se dostaneme do administrace Pošty bez hranic, v levém menu zvolíme POSLAT ZÁSILKY a z nabídnutých možností vybereme NAHRÁT CSV SOUBOR S ADRESAMI ZÁKAZNÍKŮ.
Poté zvolíme NASTAVENÍ CSV IMPORTU.
Dostaneme se do nastavení samotného importu, které je zapotřebí upravit podle níže uvedeného obrázku. Úplně dole můžeme z roletky s názvem CÍLOVÝ STÁT JE zvolit jednu ze dvou možností:
1. Obsažen přímo v csv souboru (název státu bude nahrát podle toho, co je uvedeno v CSV souboru),
2. Volen manuálně při nahrávání csv souboru.
Jestliže budeme mít nastavený cílový stát podle vašich potřeb již v CSV souboru, tak je nutné zvolit možnost OBSAŽEN PŘÍMO V CSV SOUBORU.
Například předpokládejme, že zvolíme druhou možnost (Volen manuálně při nahrávání csv souboru) a poté klikneme na políčko ULOŽIT.
Nyní bychom opět klikli na možnost POSLAT ZÁSILKY a vybrali znovu NAHRÁT CSV SOUBOR S ADRESAMI ZÁKAZNÍKŮ. Hned nahoře (viz. červená šipka v obrázku) bychom klikli na VYBRAT SOUBOR. Tím bychom se dostali do počítače, kde máme uložený CSV soubor s objednávkami a tento soubor bychom vybrali.
Hned pod touto možností můžeme ještě vybrat cílový stát balíků. Tato možnost se zobrazuje jen v případě, když zvolíme možnost Volen manuálně při nastavení csv souboru (což jsme udělali výše).
Poté již jen klikneme na políčko Odeslat.
Dostaneme se do přehledu objednávek, které byly uvedeny v CSV souboru. Zde ještě můžeme dané informace měnit. Například úplě vpravo můžeme změnit Stát.
Pod přehledem objednávek si zvolíme rozvržení etiket při tisku a klikneme na ODESLAT.
Na další stránce si můžeme etikety stáhnout kliknutím na veliký červený nápis ZDE.
Může vás zajímat

Potkejme se na Czech On-line Expo
bohemiasoft - Úno 13, 2025Letošní největší český e-commerce & on-line business veletrh se bude konat již za 14 dnů v termínu 26.–27. 2. 2025 na výstavišti…

Vylepšujeme Webareal – Dejte nám vědět, co byste chtěli změnit!
bohemiasoft - Úno 06, 2025Do vašich administrací jsme přidali nové tlačítko „Vylepšujeme WA“, které naleznete v horní liště. Jeho účel je jednoduchý – rádi bychom od vás…

Zákaznická reputace: Nová funkce pro efektivnější správu objednávek
bohemiasoft - Úno 03, 2025Správa zákazníků je pro e-shopaře klíčová. V minulosti jsme vám umožnili označovat nespolehlivé zákazníky, kteří nevyzvedávají zásilky nebo často ruší…
A co ta druha moznost?
„Popripade vytvorit uplne novu moznost vygenerovania csv suboru s vybranymi hodnotami prip. lubovlnymi“
Myslim, ze aj inym uzivatelom by prisla tato moznost vhod.
Julo
To by sice bylo možné, ale tento požadavek je zcela ojedinělý. Prozatím tuto úpravu neplánujeme.
Dobry den,
bolo by mozne doplnit do generovaneho suboru csv Posty bez hranic aj email prijemcu? Pouzivam vygenerovany csv subor v DHL. Vsetko mi tam funguje no email prijemcu tento subor neobsahuje. Preco? Je to dost dolezity udaj. Ak ho Posta bez hranic nepotrebuje aj napriek tomu by v tom csv mohol byt.
Popripade vytvorit uplne novu moznost vygenerovania csv suboru s vybranymi hodnotami prip. lubovlnymi
Dakujem
S pozdravom,
Mislan J.
Dobrý den,
struktura CSV souboru pro Poštu bez hranic má pevnou strukturu a je daná tímto dopravcem.
Nemůžeme zde libovolně provádět jakékoliv úpravy, celý soubor by to při importu do Pošty bez hranic zřejmě znefunkčnilo.