Rozhovor s eshopařem: mybuddy.cz

Dobrý den pane Pálko, ve Vašem podnikání jste před rokem udělal zásadní změnu a přešel S Vaším eshopem www.mybuddy.cz od konkurenčního řešení k nám na Webareal. Co Vás k tomu vedlo a jak si nyní Váš eshop vede?

Původní web fungoval na prestashopu. Ten jsem si vybral, jako nezkušený, začínající prodejce proto, že mi přišlo výhodné zaplatit jednorázově někomu za vytvoření webu, a pak ho prostě několik let používat. Postupně se ukázalo, že pokud v systému není člověk zběhlý, nemá šanci sám shop obhospodařovat, opravovat. Každá drobnost, třeba tehdy nutnost mít oznámení o cookies, GDPR, pak zavedení Zásilkovny, online plateb znamenalo další peníze navíc – pro webmastera, někdy za nové moduly. Lezlo to do peněz, navíc můj původní webmaster zavedl po dvou letech měsíční paušály za správu shopů. A ty paušály byly vyšší, než měsíční pronájem shoptetu ve středním tarifu. Do toho vztahu typu „rukojmí“ jsem už nešel. Ještě jsem podnikl pokus najít dalšího webmastera, ale ten byl zase nespolehlivý – na některé maily a opakované telefonáty ani nereagoval. A bylo co řešit – při jakékoli změně u Zásilkovny začal být nestabilní košík, stále se znovu a znovu načítal, nešlo dokončit objednávku…

Takže jsem se tuhle černou díru na vyhazování peněz rozhodl zrušit a začal hledat náhradní řešení. Prošel jsem aktuální nabídky, a vybral webareal. Na jeden rok. Musím říct, že jsem byl příjemně překvapen – naplnit shop zbožím, napsat těch pár prvních stránek atd. netrvalo ani 3 dny, včetně zprovoznění Zásilkovny, online plateb přes GoPay. Co jsem nenašel, to mi ochotně poradily Vaše kolegyně na podpoře. Kterým tímto děkuju. A jak si eshop vede? Hlavní pro mě je, že se na web můžu spolehnout a nestarat se o to, jestli funguje košík. Donedávna jsem ještě pracoval, takže nemám hotové všechny nezbytné věci proto, abych byl na síti extra dobře vidět – na tom teď začínám pracovat. A opět musím pochválit kolegyně z podpory…

Ráda vyřídím pochvaly 

I přesto, že jsem se shopu nevěnoval na 100%, prodeje se meziročně zvedají hned od začátku. To přisuzuji tomu, že moje výrobky získávají na popularitě a důvěře uživatelů – ti mi tedy taky docela pomáhají. Třeba sdílením fotek na sociálních sítích atd. A jako druhý důvod vidím to, že mě nestraší ta „hromada“ opuštěných košíků s už vyplněnými údaji pro dodání.

Když to shrnu: se změnou Prestashop / Webareal jsem spokojený, další předplatné jsem zaplatil na pět let. A celková cena za pronájem na mých 6 let je nižší, než jsem zaplatil za prestu, která fungovala / nefungovala 4 roky. A navíc jsem ušetřil hromadu času tím, že obsluhu vesměs zvládám sám.

S jakým zbožím obchodujete, na koho cílíte, představte nám Vaše produkty.

Svému obchodu říkám před známými divnoshop. Z víc než poloviny tam mám moje vlastní výrobky: dřevěné výrobky pro cvičení s vlastní váhou těla, pro street workout. V tom jsem dobrý. I díky spolupráci s kluky ze Stojkuj a inspiruj, kteří mi pomáhají s vývojem novinek. Pak tam najdete takovou specialitu, stojany na jednoručky „do obýváku“. Ty jsem vymyslel, na 3 z nich jsem získal průmyslové vzory pro Evropu.

Na shop jsem dal všechny výrobky z řad minerals70 a AquaHEMP od OVONEXu z Havířova, kterým jsem od začátku pomáhal „do světa“ v rámci propagace. Firma patří kamarádovi, docela se to pěkně doplnilo s mými výrobky. Na shop začali kromě lidí z okruhu street workoutu „chodit“ běžci, cyklisti a další sportovci. A nejen oni – ty minerály jsou v podstatě pro každého, jen sportovci víc ocení jejich čistotu a to, že obsahují ty nejvstřebatelnější formy minerálů. A ionťák ioniLyte je prostě nejlepší zbraň proti křečím při sportu, to už se začíná vědět.

V posledním roce pak sortiment doplňuju tak, aby to zapadlo do zaměření workout – zdravá výživa, doplňky stravy.

Mým cílem není prodávat tisíc položek a víc, ale jen to, co znám, za čím si stojím a nebo to, co vymyslím a někdo mi to vyrobí: Třeba kamarádka šila roušky, tak mě napadlo, že by mi mohla šít bandáže na zápěstí, atd… Další výrobky jsou ve vývoji – jednak „budeme“ zase něco šít, a stále postupně doplňuji sortiment dřevěných výrobků. Na instagramu i na webu uvádím hrdě u výrobků #nochinaproduction a u 99% produktů bych mohl psát i #czechmade. Trochu mi to kazí Tadeáš a jeho bidony Tacx, které jsou z Holandska.

Po Vašem přechodu od konkurence jste na doporučení převáděl i svého kamaráda, který navíc využil i akci na přechod od konkurence.  Co jej přesvědčilo? Máte nějakou zpětnou reakci i od něho?

Kamarád Arnold byl u Shoptetu. Byl překvapený, jak nový MyBuddy.cz vypadá, a začal se vyptávat, kolik mě stojí třeba správa skladu, Zásilkovna a nějaké další funkce.

Já mám od začátku tarif Profi, takže moje odpověď byla, že nic mimo (tehdy) roční platbu. Ještě mi nakukoval přes ruku, jak vypadá objednávka, jestli se zboží ze skladu skutečně odepisuje, a jak se tvoří faktury. A varianty výrobků. To vše dohromady ho přesvědčilo k přestupu… Protože spolu i obchodujeme, vídáme se. Nestěžoval si.

Oproti Shoptetu máme myslím i výhodu intuitivní a uživatelsky příznivé administrace a podmínky pro používání našeho API jsou, myslím, nastaveny pro všechny strany férověji. Všimla jsem si, že ho také využíváte, k čemu jste API využil a jak jste s výsledky spokojený?

Tak API jsem svěřil vnukovi své kamarádky, na tohle jsem si netroufal. API používám pro tvorbu reportů pro účetní. Ta mi tento rok oznámila, že už po mě nechce měsíčně jednotlivé faktury, ale jejich soupis, seznam. Ten v členění doklad, zákazník, datum vydání dokladu a fakturovaná částka, sumář za měsíc. A že si mám nachystat i report pro příští rok, kde bude do členění zahrnuto i DPH, u mě ve dvou sazbách. Tento report chci nabídnout i dalším uživatelům, kteří by ho mohli využít. A přispět autorovi – studentovi…

Vy sám jste se zapojil do Affil programu, zdá se, že se věnujete dobře i marketingu jako takovému, Váš facebookový profil https://www.facebook.com/MyBuddyCZ mě oslovil, i když osobně nejsem vůbec sportovní typ. Hlavně videa máte vymazlená. V naší kancelářské hantýrce, máte prostě dobře našlápnuto. Kde berete všechny informace a kolik času propagaci a celému eshopu věnujete?

Mám jednu velkou výhodu, na kterou jsem ale doposud docela hřešil: výrobky pro workout se po pár měsících začaly docela chytat. A jejich uživatelé jsou z velké části aktivní hlavně na Instagramu – zpočátku jsem minimálně polovinu buď znal dopředu (moji práci třeba pár měsíců sledovali, občas se na něco zeptali). A další jsem dohledal zpětně, až když si něco objednali. Zákazníci hodně často sami sdílí fotky a videa s označením mého profilu, takže značku šíří dál. Ta vymazlená videa jsou z větší části jejich videa. A kluky z okolí většinou i znám, někteří se pro objednané zboží i rádi zastaví.

Na mě teď je, abych oslovil i ty, co na Instagramu nejsou. To mě čeká letošní rok. Už jsem měl i pár ohlasů na nejmenší stálky, opěry na kliky: že jsou příjemnější než ty plastové, jen jsou prostě špatně dohledatelné. A kliky může cvičit, v různých variacích, každý doma.
Pokud se týká minerálů, CBD a dalších „lahviček“, pomáhá mi i docela dobře nastavený slevový systém pro registrované zákazníky. V tomto případě se jedná o opakované nákupy, takže je i docela využívaný.

Když to shrnu, v marketingu musím spíš přitlačit, než být spokojený. Pracuju na tom, dokonce jsem se pustil i do těch heurék, zboží a dalších aktivit.

Děkuji za rozhovor a ať se i nadále daří!

 

 

7 tipů pro zvýšení efektivity e-shopu

Poslední rok a půl znamenal pro oblast e-commerce velký milník. Lidé začali mnohem více nakupovat online kvůli koronavirovým restrikcím, a přesto že dochází k rozvolnění, lidé se pravděpodobně ke svým starým nákupním zvyklostem hned tak nevrátí. Rozvoj e-shopů sebou však kromě zvětšujícího se množství zákazníků přináší také negativa v podobě zvýšené konkurence. Abyste se se svým e-shopem udrželi na špici, je potřeba neustále své služby zlepšovat. Nejde přitom jen o nabídku zboží a konkurenceschopné ceny – rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem v internetovém podnikání stojí i na správném vyladění samotného e-shopu. Jak tedy získat a udržet přízeň zákazníků?

Udělejte dobrý první dojem

Vašim potenciálním zákazníkům trvá jen asi 50 milisekund, než se rozhodnou, zda se jim vaše stránky líbí, nebo ne. Pokud se vám nepodaří udělat skvělý první dojem, většinou už nikdy nedostanete druhou šanci. Měli byste proto být co nejkreativnější, protože první dojem vám může pomoci se získáním celoživotních zákazníků. Měli byste investovat do profesionálního designu, robustní a spolehlivé e-shopové platformy a také do správné struktury webu, abyste svým zákazníkům poskytli co nejlepší uživatelský zážitek.

Poskytněte zákazníkům dostatek informací o vašich produktech

Možná to vypadá jako samozřejmost, ale spousta e-shopů nemá u svých produktů prakticky žádné relevantní informace. Najdete tam maximálně tak fotku, cenu a popisek v délce jedné, dvou vět, který je navíc opsán od konkurence. To ovšem v žádném případě nestačí. Uvědomte si, že zákazník možná ještě není zcela přesvědčen, že váš produkt je pro něj to pravé, a potřebuje získat více informací. Pokud je na vaší stránce nenajde, půjde je shánět jinam a pravděpodobně se již nevrátí. Vytvořte proto na každé produktové stránce podrobný popis produktu, který srozumitelně vysvětlí výhody konkrétního produktu a poskytne zákazníkovi dostatek relevantních a přesvědčivých informací.

Popisky na vašem e-shopu by měly být originální

To, že potřebujete kvalitní popis každého produktu, neznamená, že jej můžete jen tak opsat z materiálů vašeho dodavatele, případně z jiného webu. Takto to totiž dělá většina nezkušených majitelů e-shopů – výsledkem jsou stovky duplicitních stránek, které vyhledávače nemají důvod indexovat, ani nabízet ve výsledcích vyhledávání. Odlište se a vytvořte originální, relevantní a čtivé popisy. Potěšíte tak zákazníky, vyhledávače i svou vlastní peněženku.

Vždy nabízejte zákazníkům něco navíc

Nic nedokáže přesvědčit zákazníka ke koupi tak, jako výhodná nabídka. Vždy se proto snažte nabídnout něco navíc oproti vašim konkurentům. Nemusí jít jen o nejnižší cenu – zákazníci ocení například dopravu zdarma, nebo hezký dárek k nákupu. Tyto doplňkové služby a nabídky zlepšují uživatelský zážitek a motivují návštěvníky k nákupu. Zákazníky je možné motivovat i zodpovědným společenským chováním. Můžete například nabídnout ekologické balení, či informovat, že část z vašeho zisku jde na charitu. Lidé rádi podporují společnosti, které konají dobro, a ocení, že jim dáváte možnost se na tom podílet.

Optimalizujte váš e-shop pro mobilní zařízení

Lidé tráví na mobilních zařízeních čím dál tím víc času a pro mnoho z nich je chytrý telefon nebo tablet primárním zařízením, pomocí kterého přistupují k internetu. Pokud však váš e-shop není pro zobrazení na mobilních zařízeních optimalizován, zbytečně přicházíte o zákazníky. Základem je tzv. responzivní zobrazení, které na základě rozlišení zákazníkova displeje přizpůsobí vzhled vašeho e-shopu, aby byl perfektně viditelný na jakékoli velikosti displeje. Důležitá je také rychlost načítání. Lidé s mobilním telefonem mohou mít pomalejší připojení a nebudou čekat několik vteřin, než se jim váš e-shop zobrazí.

Používejte více fotografií

Vědeckými výzkumy bylo prokázáno, že vizuální podněty jsou mozkem zpracovávány 60 000x rychleji než text. Vizuální obsah je díky tomu jedním z nejlepších způsobů, jak předat zákazníkům informace o vašem produktu. Používejte proto na produktových stránkách více obrázků, které ukazují zboží z více úhlů, v detailu, při používání a podobně. Pokud můžete použít i video, které ukazuje produkt v činnosti, udělejte to.

Umožněte zákazníkům nákup bez registrace

Jednou z věcí, které odrazují zákazníky od nákupu na některých e-shopech, je nutnost registrace. Zákazníci nechápou, proč by vám měli sdělovat své osobní údaje, kromě doručovací adresy, mailu, popřípadě telefonního čísla. Registrace zbytečně zákazníka zdržuje od toho, co je vaším společným cílem – uzavření transakce. Umožněte proto zákazníkům nákup bez registrace a samotný nákup udělejte tak jednoduchý, jak jen to jde. Čím delší a složitější je proces nákupu, tím více roste počet opuštěných košíků a klesá konverzní poměr.

Několik slov na závěr

Jednou z nevýhod elektronického obchodu je určitá neosobnost. Zákazník si nemůže zboží osobně prohlédnout nebo osahat, nemůže se osobně setkat s prodavačem. Při optimalizaci vašeho e-shopu byste se proto měli snažit tyto nevýhody vykompenzovat funkčností, vizuální kvalitou, dostatečným množstvím relevantních informací o produktech a příjemným pocitem z možností, které váš internetový obchod nabízí. Díky těmto 7 tipům bude váš internetový obchod funkčnější, praktičtější a bude nabízet vašim zákazníkům skvělou uživatelskou zkušenost, která se projeví ve zvýšení vaší autority, důvěryhodnosti a následně i vyššími tržbami.


Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.

Změny v DPH u eshopů při prodeji do zahraničí od 1.7.2021 v režimu One Stop Shop (OSS)

Od 1. července 2021 čeká e-commerce scénu v celé Evropské unii změna v oblasti DPH. Mění se pravidla a limity, které přinesou pro eshopy prodávající zboží spotřebitelům do jiných států EU jednotná pravidla. Změny mají podnikatelům usnadnit podávání přiznání k DPH.

One Stop Shop (OSS)

OSS slouží pouze k odvodu DPH v domovském státě majitele eshopu u vybraných plnění, která jsou poskytována přeshraničně koncovým spotřebitelům (B2C) do jiných států EU a u kterých vzniká dodavateli povinnost odvodu DPH v členském státě spotřebitele (členský stát spotřeby). Dodavatel (uživatel OSS) se registruje do režimu OSS a odvádí DPH pouze v jeho domovském státu (česká firma v ČR, slovenská firma na Slovensku…), ačkoliv se jedná o přeshraniční plnění v EU. Sazby DPH eshop účtuje koncovému spotřebiteli, dle sazeb DPH země, odkud pochází nakupující.

Nový limit pro povinnou registraci k DPH v zahraničí od 1.7.2021

Od 1.7.2021 přichází ke sjednocení limitu obratu prodeje v eshopech ve všech státech EU na 10.000 EUR. A tady je třeba si dát pozor, protože nový limit se sice sjednocuje, ale ve srovnání s dosavadními platnými limity v jednotlivých zemích je výrazně nižší. Nový limit prodeje na dálku 10.000 EUR si je potřeba sledovat za období aktuálního kalendářního roku a současně i s předchozím kalendářním rokem a to za všechny prodeje zboží na dálku do jiných členských států spolu. Tedy eshopy, které jen příležitostně prodají sem tam zboží v nižší částce soukromým osobám nebo podnikatelům neplátcům DPH do zahraničí, nemusejí změnu v dosavadním fungování ani postřehnout.

Registrace za plátce DPH kvůli prodeji do zahraničí a OSS

Při přesáhnutí limitu obratu prodeje přes eshop do jiné země v EU, je podnikatel (eshop) povinen se v této zemi registrovat za plátce DPH. Takto to funguje do 30.6.2021 a zůstává vlastně i po tomto datu, ale podnikatel bude mít i druhou možnost – OSS.

Protože registrace pro DPH v zahraničí představuje velkou administrativní zátěž, od 1.7.2021 budou moci podnikatelé využít registraci přes OSS (One Stop Shop) . Jde o jednotné kontaktní místo, ve kterém bude moci podnikatel ze odvádět DPH ostatním zemím EU, ve kterých sídlí jeho zákazníci, aniž se v nich musel registrovat jako plátce DPH zvlášť. Svou povinnost splní registrací v zjednodušeném systému OSS.

Kdo může od 1.7.2021 využít možností OSS

Základem je, že dodavatelem je podnikatel plátce DPH, který dodává zboží s přepravou (poštovné a přeprava přebírá sazbu DPH hlavního plnění) zákazníkovi do EU, který je nepodnikatel, fyzická osoba, nebo plnění neslouží pro jeho ekonomickou činnost.

Z toho vyplývá (POZOR) v případech, kdy na straně odběratele je právnická osoba povinná k dani – systém OSS je možné použít v případě, že dodávaná položka neslouží pro ekonomickou činnost, což je v praxi velice těžce zjistitelné – takže v 90% případů se bude odvádět DPH do příslušného státu, nebo se dotázat odběratele, k jakému účelu zboží používá (pokud by šlo o dodání pro ekonomickou činnost, mělo by se vystavovat české DPH s 21 % a nelze tudíž systém OSS použít)

Pokud je dodavatel neplátce DPH, také nemůže systém OSS použít – pokud by chtěl, musí se stát identifikovanou osobu pro účely takových prodejů… pro zbylé prodeje mimo systém IOSS bude nadále neplátcem a nebude odvádět DPH.


Eshopy Webarealu se na tuto změnu připravují a budou k 1. červenci připraveny tak, aby pomohly vypořádat se všem eshopařům s touto změnou. Eshopaři, kteří provozují v každé zemi samostatnou mutaci eshopu s nastavenými sazbami DPH (dle národních požadavků) nebudou mít žádný problém. Uvedené úpravy se bude týkat spíše eshopů, kteří největší počet objednávek provádějí ve své zemi a jen menšinu objednávek provedou přeshraničně.

V dalším článku popíšeme návod, jaké úpravy musíte v administraci eshopu udělat, abyste dostáli všem požadavkům na tuto legislativní úpravu.

 

 

Jsme vlastníky certifikátu Heureka Partner

Porovnávače zboží jsou již nedílnou součástí online marketingu a právě společnost Heureka se drží na prvním místě mezi nabízenými portály, kde můžete Vaše produkty inzerovat. Naše technická podpora je stále ve střehu a sleduje aktuální trendy či novinky na trhu. Zaměstnance samozřejmě podporujeme ve vzdělávání ať už formou offline či online školení, případně i samostudia.

Právě vedoucí technické podpory Dana Homerová se snaží vžít do role e-shopaře a zúčastňovat se kurzů či školení, které nejsou pouze technicky zaměřené, ale jsou zaměřené i na potřeby e-shopařů. V minulosti navštěvovala například E-shop akademii, kterou prospěla s vyznamenáním. Potkat jste se spolu mohli na konferencích, kde jsme naše projekty představovali nebo jako s lektorkou na offline školení přímo u nás ve firmě či online podobě. Samozřejmě se spolu setkáváte i na telefonu či v písemných komunikacích přímo na naší technické podpoře. Nově se Dana pyšní také certifikátem Heureka Partner.

 

Pokud se tedy rozhodnete na Heurece inzerovat a nebudete si s nastavením vědět rady, neváhejte se na nás obrátit. Rádi Vám pomůžeme se správným nastavením feedu, programem ověřeno zákazníky a mnoho dalšího. Obrátit se na nás můžete telefonicky na čísle 776 766 412 (Po – Pá 8:00 – 16:00) nebo písemně na e-mailu podpora@bohemiasoft.com. Využít můžete také autorizované dotazy v administraci Vašeho e-shopu.

Jsme tu pro Vás!

 

 

Další nálož kupónů v hodnotě 2000 Kč pro vyzkoušení služby Sklik.

Pokud chcete dělat efektivní marketing je potřeba investovat čas, ale i nějaké ty finance. Jelikož nás všechny nějakým způsobem zasáhla korona krize a každá koruna pro rozvoj podnikání se hodí, rozhodli jsme se Vám u společnosti Sklik zajistit dalších 200 kupónů v hodnotě 2000 Kč pro rozjezd propagace Vašeho e-shopu.

Do dnešního dne již 168 z Vás první várku kupónů využilo a propagaci s Sklikem si vyzkoušelo. Chcete být dalšími, kdo tento způsob reklamy využije? Není nic jednoduššího, než si stáhnout akční kupón a registrovat se na stránkách sklik.cz.

Podmínky využití kupónu

Akce platí pouze pro e-shopy, které na Skliku ještě neinzerovaly. Dále je potřeba po vytvoření registrace dobít kredit v minimální hodnotě 500 kč bez DPH.

Kde získáte promo kód?

Po přihlášení do administrace Vašeho systému Webareal.cz nebo Dropareal.cz klikněte v levém menu na sekci “Další služby” / “Sklik kredit zdarma“. V pravé části administrace se Vám objeví stránka s popisem promo akce. Stačí kliknout na tlačítko “Vygenerovat promo kód“:

Objeví se Váš promo kód:

Tento kód je nepřenosný a můžete jej uplatnit v při založení Sklik peněženky dle tohoto návodu.  Další podrobnosti k této promo akci najdete v tomto článku.

 

Webareal API & webhooky

API které nabízí Webareal je mezi našimi zákazníky čím dál více využívanější, je používáno již stovkami spokojených eshopařů.  Na jeho rozšiřování a vylepšování stále pracujeme.

Co je to vlastně to API a webhook?

API je rozhraní využívané u webových aplikací pro zajištění komunikace mezi dvěma platformami. Třeba i mezi aplikacemi od dvou různých výrobců, kteří spolu nejsou vůbec nijak propojeni. Například mezi eshopem a účetním systémem.  A  právě API umožní, aby si tyto dvě strany mohly vzájemně vyměňovat data mezi sebou . API tedy vlastně umožní, aby externí programátor dokázal získat údaje z jedné aplikace s propojit je s daty aplikace druhé.

Webhook umožňuje automatické odeslání informace z API ve chvíli, kdy se něco stane. Například v moment, kdy přijde nová objednávka, spustí webhook skript, který údaje z nově došlé objednávky odešle do účetního programu.

Má každá webová aplikace vlastní API?

Bohužel ne. Vlastní API musí u své aplikace její tvůrce vytvořit a zpřístupnit tak data celému světu.  Není to ale samozřejmě takto doslova. Tedy že by se pomocí API zpřístupnili data (například z eshopu) komukoliv. Naopak. Vlastník aplikace musí povolit přístup k jeho datům konkrétnímu příjemci. Vše je tedy maximálně bezpečné a chráněné.

K čemu API použít?

Eshop na Webarealu je možné propojit prakticky s jakoukoliv službou třetích stran, které mají své vlastní API. A vlastní propojení mezi eshopem na Webarealu a třetí stranou snadno naprogramuje jakýkoliv průměrný programátor.

Co všechno lze pomocí API & webhooků vyřešit?

Lze nahradit jednotlivé úkony eshopaře jako například exportovat objednávky z administrace eshopu, aktualizovat sortiment a sklad produktů nebo třídit objednávky pro další marketingové účely. Pokud se tedy rozhodnete API využít naplno, ušetří Vám to mnoho času strávenému v administraci eshopu.

Podívejme se na několik konkrétních problémů, se kterým vám API a webhooky pomohou:

Problém: Každý den kontroluji ceny konkurence a upravuji dle toho svou nabídku.
Řešení: Vytvoří se skript, který načte cenu u konkurence a nastaveným přepočtem upraví cenu u odpovídajícího produktu na Vašem Webareal eshopu. Přepočet bude možné automaticky přizpůsobovat například sezónnímu zboží nebo akčním nabídkám.

Problém: Při zadávání variant produktu (5 velikostí a 10 barev trička) musím dlouhosáhle nastavovat jednotlivé varianty produktu.
Řešení: Vytvoří se jednoduchý formulář na míru podle Vašich potřeb pro zadání požadovaných kombinací produktu a při odkliknutí skript vytvoří dle vstupních informací 50 variant produktu najednou.

Problém: Každý týden musím ručně exportovat faktury pro účetní.
Řešení: Vytvoří se skript, který se každý týden připojí do administrace a zašle nové faktury účetní na email.

Problém: Každý měsíc dostanu aktualizovanou sadu produktů od dodavatele.
Řešení: Vytvoří se skript, který automaticky (třeba i několikrát denně) bude nahlížet k dodavateli a aktualizovat informace, cenu i sklad produktů na eshopu.

Problém: Každý týden si vyhledám největší objednávky na eshopu a obesílám zákazníky s akční nabídkou.
Řešení: Vytvoří se skript, který bude po týdnu automaticky zasílat email určeným zákazníkům (opakovaně nakupujícím nebo velkým odběratelům) s akční nabídkou. Akční nabídku pak lze personalizovat (přizpůsobit na míru) jednotlivým zákazníkům, například podle častých kombinací nákupů zboží.

Problém: Určitý sortiment zasílá přímo dodavatel a nejde přes můj sklad. Musím tedy vždy přeposlat objednávku dodavateli.
Řešení: V administraci Webarealu se nastaví webhook na vytvoření nové objednávky, který zavolá skript. Tento skript , ve chvíli nové objednávky vyhodnotí, jestli se objednané produkty mají přeposlat k vyřízení dodavateli nebo ne.

Jak najít programátora pro API a jak mu zadat práci?

I programátoři jsou lidé jako my… Není tedy žádný důvod se domluvy s nimi jakkoliv obávat. Nejlepší je nejprve lidsky popovídat s programátorem o Vašem požadavku. Následně říci, že máte Webareal eshop, který podporuje API & webhooky a s jakým externím systémem se chcete propojit. Programátora pak bude zajímat manuál, jak s API pracovat – poskytněte mu tedy k popisu požadavku ještě tyto 2 odkazy:

Na základě těchto informací by programátor měl být schopen navrhnout technické řešení a říci jak náročné bude Váš požadavek splnit.

Kde programátory hledat?

Výhodou je, že díky API nejste omezeni na programátory se specifickým zaměřením. Obecně se tedy dá jen jednoduše do google zadat „programátor“ nebo „programátorské služby“ a vyběhne Vám spousta firem či živnostníků, které můžete s poptávkou oslovit podobně jako když třeba hledáte grafika, SEO specialistu nebo markeťáka. Případně pak využít serverů, které sdružují dodavatele pro konkrétní služby jako třeba Stovkomat.cz nebo Webtrh.cz.

 

Za tým Webareal věříme, že Vám tyto informace pomohou zjednodušit agendu Vašeho eshopu a ušetřené hodiny využít například na marketingové činnosti a získat tak nové zákazníky a objednávky.

Novinky z vývoje Webarealu / květen 2021

V květnu bylo ještě celé vývojové oddělení firmy z důvodu Covidu na home office. Ale přes toto určité omezení, jsme nezaháleli. Podívejte se na přehled úprav, oprav a vylepšení, kterému jsme se v květnu věnovali:

  • Oprava šablony Aurum
    Oprava slovenské mutace u šablony Aurum. Chyba v zobrazení „akordeonu“ v hlavičce eshopu
  • Přejmenování Uloženky na WE|DO
    Společnost WE|DO nahradila In Time a Uloženku Společnosti In Time a Uloženka zanikly v loňském roce, proto by se tyto názvy již v eshopech neměly objevovat. Kurýrní služby a síť výdejních míst a boxů nesou také název WE|DO. Globálně změněno na všech místech.
  • Zobrazení sekce doplňky pro delevopery (příprava pro  Marketplace)
  • Korekce párování slovenských došlých plateb
  • Aktualizace platebních metod u platební brány Comgate
    Odstranění již nepodporované platební metody (BANK_CZ_KB_2)
  • Korekce úpravy AID u TrustPay
    Oprava u platební brány TrustPay – chyba při změně nastavení AID.
  • Nasazení ochrany před phishing útokama
  • Aktualizace obchodních podmínek Kokiskashopu v systému Dropareal
  • Oprava zakládání vzorových eshopů pro Dropareal

Školení SEO, které vám vyrazí dech. Pro ty, co chtějí dělat marketing na 100 %

Asi jste už o SEO neboli optimalizaci pro vyhledávače slyšeli. Jeho cílem je, abyste získali z vyhledávačů jako je Google, Seznam a dalších kvalitní a relevantní návštěvnost. Ta v ideálním případě pak u vás bude nakupovat nebo ji můžete jinak zpracovávat (např. newslettery, dalšími nabídkami, remarketingem apod.) než nakoupí. 

Možná jste na nějakém školení o SEO již byli. Proč byste měli jít na školení se mnou? V čem bude jiné? Hodně lidí, kteří dělají SEO, tak jsou marketéři. Ale co znamená SEO? Optimalizaci stránky, aby měla co nejlepší šanci se zobrazit na správný výraz na dobré pozici. Když je to ale optimalizaci webové, eshopové nebo blogové stránky, tak neskládají se tyto stránky z kódu? Dříve jsem školil “obyčejné” SEO. Poté, co jsem začal tvořit webové stránky a vyznal jsem se v kódu, tak pro mě SEO dostalo zcela nový rozměr. Nebojte, nemusíte znát detailně kód stránky. Stačí nám nějaké základy, které se společně naučíme. Ale až tento nový pohled na SEO mi prozradil, jak SEO skutečně funguje. A tyto znalosti se vám pokusím předat. Podíváme se, jak SEO funguje i v pozadí stránky a že to není jen obyčejné “naplácání” klíčových slov do webu, blogu nebo eshopu. Samozřejmě, že s klíčovými slovy ale také budeme pracovat. Jen trochu jinak.

Tohle je jeden slide z prezentace, kterou spolu projdeme. Prezentace má přes 200 slidů. A tato cesta nás čeká. Chci vám ukázat SEO jako proces. I v tom bude školení unikátní. 

 

Proč je prezentace tak dlouhá? Protože jsem podle ní školil již mnoho lidí a postupně do ní zapracovával další náměty, postředy i klientské dotazy (jen dosud má školení nebyla přístupná veřejnosti). Prezentace se neustále vyvíjí. 

Školení je koncipováno jako přesný návod, jak SEO úspěšně dělat. To je druhý důvod, proč je prezentace tak podrobná. Můžete si prezentaci vzít a kdykoliv si celý proces školení zopakovat. Na většině běžných školeních jen školení proběhne a nic. Přitom školení je jen jedna polovina úspěchu. Tu druhou na mém školení tvoří právě doprovodné materiály. 

Školení se uskuteční online v sobotu 12.6. od 9:00. Pokud máte zájem o více informací, tak si o školení můžete přečíst na této stránce: 

https://skoleni.webareal.cz/

Na té samé stránce se také můžete ke školení přihlásit. 

Jaká je cena školení? Tyto kurzy stojí zpravidla od 3.000 do 5.000 Kč. My jsme se rozhodli ho dát pouze za 1.500 Kč. Nemyslete si, že nízká cena bude znamenat nízkou kvalitu. To v žádném případě. Pojedeme ve vysokém tempu. Přesvědčím vás, že toto školení nebude ztráta času. Uvidíte. 

Budu se na vás těšit. 

David

 

Jaký byl vliv Covidu na chod firmy Bohemiasoft

Rozhovor s jednatelem firmy Bohemiasoft Jaroslavem Hansalem na téma co Covid přinesl nebo změnil v chodu firmy.

Jardo, ty jako jednatel společnosti Webareal jsi měl teď docela klídek, ne? Prázdná kancelář, lidi na home office, sedíš tu sám v kanceláři, okurková sezona…
No co blázníš, my jsme se za poslední rok a půl vůbec nezastavili!! A novinek máme hodně! Covid situace, trochu paradoxně, online podnikání prospěla. I nám přinesla nové zákazníky, kteří by se do online prostoru chystali „až někdy“. Covid a uzavření provozoven všechny plány trochu uspíšilo a do online podnikání se vrhli i ti, kteří o tom nikdy neuvažovali. Prostě museli.

Tak schválně, jaké funkce zákazníci Webarealu začali v této době více používat?
Tarif Exclusive, ten je naší chloubou, především propojené sklady, ty se nám povedly  a zákazníci je velmi oceňují! Jsme až trochu překvapeni, kolik nových zákazníků si objednává ihned tarif Exclusive, moc mne to těší.

A potom rozhodně naše API, to máme opravdu napříč konkurenčními systémy zcela bezkonkurenční a dokazují to i zákazníci, kteří k nám kvůli němu přecházejí od konkurence. Neláká je jen výhodná cena nebo sleva za přechod od konkurence, ale hlavně podpora při přechodu a bezproblémově funkční API bez omezení a za jednoduchých podmínek. 

Styl práce se určitě změnil, co to znamenalo pro programátory, byl k něčemu dobrý tak dlouhý home office?
Ono to pro nás zase popravdě nebylo tak složité. Home office, samozřejmě v daleko menší míře, jsme využívali ještě před pandemií. Jen jsme museli trochu vyladit a přizpůsobit situaci firemní komunikaci a plánování úkolů. Rozhodně jsme se neflákali! Jestli se nám interně něco povedlo, tak je to systém interní komunikace a prioritizace oprav v systému. To byl vždycky kámen úrazu v celém procesu vývoje. Tím, že jsme pomocí API umožnili individuálním zákazníkům, aby si připojili prakticky každou aplikaci nebo program, jsme si uvolnili ruce k řešení programátorských úprav v admnistraci.

A je to myslím na výkonu našeho týmu vidět, jen za poslední měsíc jsme na základě podnětů podpory uzavřeli 31 požadovaných úprav a oprav. Mezi nimi mohu zmínit například Aktualizace platebních metod Comgate, Korekce úpravy AID u Trustpay a nebo další posílení ochrany a Nasazení ochrany před phishing útoky. Protože je jich tolik a zákazníci si je nestačí prohlížet, plánujeme jejich zveřejňování a lepší komunikaci prováděných změn a vylepšení. Tady nám to ještě trochu drhne.

Ale jsem samozřejmě moc rád, že se dnes všichni vracíme do kanceláře. Živý kontakt mezi spolupracovníky a kolegy prostě žádný online meeting nahradit neumí a ani nemůže.

Dobře, ale já i zákazníci tušíme, že děláte na něčem novém.  Můžeš nám už něco naznačit?
Je to tak, velkou část vývoje nám aktuálně zabírá start našeho Marketplace, kde se budou soustřeďovat softwarové doplňky, widgety a další nástroje pro naše eshopaře. Ti si tak budou moci sami nainstalovat pluginy nebo funkce, po kterých touží. Už jsem ho chtěli mít dávno hotový, ale na základě podnětů a připomínek tvůrců, kteří do Marketplace přispívají svými nástroji, jsme to museli vzít trochu z gruntu a provedené zásahy do systému byly daleko hlubší, než jsme původně plánovali.  Je s tím hromada „neviditelné“ práce na pozadí systému. Ale konečně se již blížíme do finále a brzy ohlásíme start tohoto tržiště a podle zájmů externích partnerů to vypadá, že se rychle začne plnit nástroji třetích stran. Tak na to se aktuálně velmi těším. 

S čím dalším chcete svým eshopařům pomáhat?
Máme v rukávu ještě jeden trumf. Ale tady si ještě veškeré informace nechám pro sebe. Rádi bychom tuto novinku představili 7.-9. září v Praze na Czech Online Expu, kde budeme mít velkou prezentaci. No, nechci zatím nic slibovat, snad to stihneme, uvidíme…

A jsem moc rád, že za firmou Bohemiasoft  stojí stabilní tým programátorů, grafiků, techniků a technické podpory, která naslouchá požadavkům našich zákazníků a to je to, co především řídí náš další vývoj  celkové směřování firmy. Těším se offline setkání s našimi zákazníky v září, snad se již tentokrát tento 2x odložený veletr uskuteční. 

 

Webinář zdarma – Branding a proč je tak důležitý

Už máme za sebou první webinář na téma Jak přemýšlet nad online marketingem. Ještě jednou děkujeme za účast všem, kteří dorazili. Bylo to super. 

A teď tu máme další webinář zdarma. Jeho téma bude branding. Brand znamená značka. Někteří si myslí, že branding je ztráta času. To ale plyne ze špatného pochopení, co to branding je. Ano, dát 20.000 Kč za brandingovou kampaň na Facebooku je skutečně ztráta peněz, které by se daly investovat lépe. My ale vezmeme branding z úplně jiné strany a pokusím se vás přesvědčit, že má smysl se mu věnovat. Dokonce se vás pokusím přesvědčit o tom, že bez brandingu není dobré se do online marketingu (ale i offline marketingu) pouštět. 

Na webinář si nejdříve povíme co to branding a brand je. Poté se rovnou pustíme do procesu tvorby brandu. Ukážu vám 11 krokový proces, podle kterého si budete moci svůj brand vytvořit i vy. Pokusím se vás přesvědčit, že není dobré zadávat tvorbu brandu marketingovým agenturám, protože podstatou je to, kdo jste a co chcete dělat. Do brandingu se promítá vaše osobnost a to, co od brandu očekáváte. Uvidíte, že brand prostupuje do úplně všech marketingových činností, které budete v budoucnu dělat. 

Pokud spojíte dohromady webinář Jak přemýšlet nad online marketingem a Branding, tak jste připraveni vykročit do světa online marketingu. Váš marketing bude daleko kvalitnější a hlavně bude komplexní a jednotný. Budete vědět, jak nad marketingem přemýšlet a co máte dělat. Pokud jste webinář Jak přemýšlet nad online marketingem nestihli, tak se ho na žádost některých zákazníků pokusíme v budoucnu zopakovat. 

Webinář se bude konat ve čtvrtek 27.5. od 20:00 (cca 90 až 120 minut). Je zdarma. 

Budu se těšit a udělám vše pro to, aby webinář pro vás nebyl ztrátou vašeho času. Pokud se na něj chcete přihlásit, tak stačí pouze jít na tento odkaz skoleni.webareal.cz a tam vyplnit formulář. Do formuláře zadáte email, na který vám pošleme 15 minut před začátkem webináře odkaz, na kterém budete moci webinář sledovat. Na stránce máte také nad formulářem k dispozici můj email, na kterém se na mě můžete obrátit. Pokud máte dotaz k webináři, tak vám na něj rád odpovím. 

 

Budu se těšit a udělám vše pro to, aby pro vás byl webinář maximálně přínosný.

David

Aktualizace Zásilkovny

Zásilkovna nově aktualizovala widget pro výběr výdejních míst. Tento nový modul je potřeba začít využívat nejdéle k 1.7.2021, jelikož k 30.6.2021 bude starý widget ukončen. My jsme jej nasadili již nyní. Není tedy potřeba si s nastavením nového widgetu dělat žádné starosti, vše jsme vyřešili za vás. Jaké výhody vám nový widget přinese?

Vylepšený filtr výdejních míst

Vyfiltrovat si můžete například pobočky, podle vytíženosti a ty které jsou momentálně vytížené (tedy nepřijímají nové zásilky) třeba vůbec nezobrazovat.

Možnost změnit jazyk widgetu

Nově si zákazník může nastavit widget do jednoho z 24 evropských jazyků. Widget se tak přepne do vybraného jazyka a vybírání výdejního místa tak bude pro uživatele příjemnější.

Vylepšený vzhled pro mobilní zařízení

Na e-shopy zákazníci čím dál častěji přicházejí právě přes mobilní zařízení (mobilní telefony, tablety, …). Proto jistě oceníte vylepšené zobrazení, které navíc snížilo nároky na výkonnost zařízení a tak se vše načítá rychleji.

Externí výdejní místa

Nově se mohou v nabídce zobrazit výdejní místa partnerů Zásilkovny a to především v zahraničí. Nabídka výdejních míst se tak vašim zahraničním klientům rozroste o několik tisíc.