Rozhovor s jednatelem firmy Bohemiasoft Jaroslavem Hansalem na téma co Covid přinesl nebo změnil v chodu firmy.
Jardo, ty jako jednatel společnosti Webareal jsi měl teď docela klídek, ne? Prázdná kancelář, lidi na home office, sedíš tu sám v kanceláři, okurková sezona…
No co blázníš, my jsme se za poslední rok a půl vůbec nezastavili!! A novinek máme hodně! Covid situace, trochu paradoxně, online podnikání prospěla. I nám přinesla nové zákazníky, kteří by se do online prostoru chystali „až někdy“. Covid a uzavření provozoven všechny plány trochu uspíšilo a do online podnikání se vrhli i ti, kteří o tom nikdy neuvažovali. Prostě museli.
Tak schválně, jaké funkce zákazníci Webarealu začali v této době více používat?
Tarif Exclusive, ten je naší chloubou, především propojené sklady, ty se nám povedly a zákazníci je velmi oceňují! Jsme až trochu překvapeni, kolik nových zákazníků si objednává ihned tarif Exclusive, moc mne to těší.
A potom rozhodně naše API, to máme opravdu napříč konkurenčními systémy zcela bezkonkurenční a dokazují to i zákazníci, kteří k nám kvůli němu přecházejí od konkurence. Neláká je jen výhodná cena nebo sleva za přechod od konkurence, ale hlavně podpora při přechodu a bezproblémově funkční API bez omezení a za jednoduchých podmínek.
Styl práce se určitě změnil, co to znamenalo pro programátory, byl k něčemu dobrý tak dlouhý home office?
Ono to pro nás zase popravdě nebylo tak složité. Home office, samozřejmě v daleko menší míře, jsme využívali ještě před pandemií. Jen jsme museli trochu vyladit a přizpůsobit situaci firemní komunikaci a plánování úkolů. Rozhodně jsme se neflákali! Jestli se nám interně něco povedlo, tak je to systém interní komunikace a prioritizace oprav v systému. To byl vždycky kámen úrazu v celém procesu vývoje. Tím, že jsme pomocí API umožnili individuálním zákazníkům, aby si připojili prakticky každou aplikaci nebo program, jsme si uvolnili ruce k řešení programátorských úprav v admnistraci.
A je to myslím na výkonu našeho týmu vidět, jen za poslední měsíc jsme na základě podnětů podpory uzavřeli 31 požadovaných úprav a oprav. Mezi nimi mohu zmínit například Aktualizace platebních metod Comgate, Korekce úpravy AID u Trustpay a nebo další posílení ochrany a Nasazení ochrany před phishing útoky. Protože je jich tolik a zákazníci si je nestačí prohlížet, plánujeme jejich zveřejňování a lepší komunikaci prováděných změn a vylepšení. Tady nám to ještě trochu drhne.
Ale jsem samozřejmě moc rád, že se dnes všichni vracíme do kanceláře. Živý kontakt mezi spolupracovníky a kolegy prostě žádný online meeting nahradit neumí a ani nemůže.
Dobře, ale já i zákazníci tušíme, že děláte na něčem novém. Můžeš nám už něco naznačit?
Je to tak, velkou část vývoje nám aktuálně zabírá start našeho Marketplace, kde se budou soustřeďovat softwarové doplňky, widgety a další nástroje pro naše eshopaře. Ti si tak budou moci sami nainstalovat pluginy nebo funkce, po kterých touží. Už jsem ho chtěli mít dávno hotový, ale na základě podnětů a připomínek tvůrců, kteří do Marketplace přispívají svými nástroji, jsme to museli vzít trochu z gruntu a provedené zásahy do systému byly daleko hlubší, než jsme původně plánovali. Je s tím hromada „neviditelné“ práce na pozadí systému. Ale konečně se již blížíme do finále a brzy ohlásíme start tohoto tržiště a podle zájmů externích partnerů to vypadá, že se rychle začne plnit nástroji třetích stran. Tak na to se aktuálně velmi těším.
S čím dalším chcete svým eshopařům pomáhat?
Máme v rukávu ještě jeden trumf. Ale tady si ještě veškeré informace nechám pro sebe. Rádi bychom tuto novinku představili 7.-9. září v Praze na Czech Online Expu, kde budeme mít velkou prezentaci. No, nechci zatím nic slibovat, snad to stihneme, uvidíme…
A jsem moc rád, že za firmou Bohemiasoft stojí stabilní tým programátorů, grafiků, techniků a technické podpory, která naslouchá požadavkům našich zákazníků a to je to, co především řídí náš další vývoj celkové směřování firmy. Těším se offline setkání s našimi zákazníky v září, snad se již tentokrát tento 2x odložený veletr uskuteční.
Může vás zajímat
Krásné vánoční svátky a úspěšný rok 2025
bohemiasoft - Pro 19, 2024Vážení zákazníci, partneři, eshopaři! děkujeme Vám za skvělou spolupráci, kterou jste nám i v letošním roce projevili. Přejeme krásné Vánoce plné…
Hlasoví asistenti mění způsob, jakým lidé vyhledávají na internetu
bohemiasoft - Pro 17, 2024Hlasoví asistenti, jako jsou Amazon Alexa, Apple Siri, Google Assistant či Microsoft Cortana, zásadně mění způsob, jakým uživatelé hledají informace…
PREMIUM Black Friday 2024
bohemiasoft - Lis 28, 2024Připravili jsme pro vás premium služby na měsíc zdarma! Vyzkoušejte prémiové služby, které nejlépe zúročíte právě v průběhu vánoční sezóny.…