Nahrání produktů na Facebook a jejich připojení k příspěvkům

Srp 23, 2017
12427 Zobrazeno
11 Comments

V předešlém článku jsme si ukázali, jak si zprovoznit Facebook Business Manager. Nyní se podíváme, jak přes tento nástroj můžeme nahrát naše produkty z eshopu na Facebook a jak je můžeme připojit k našim příspěvkům.

Trocha motivace na začátek. Ukážeme si, jak vytvořit příspěvek, ke kterému budeme moci přidat naše produkty z eshopu. Příspěvky pak budou vypadat takto. Všimněte si dvou produktů, které jsou pod příspěvkem přidané. Nevypadá to dobře?

Teď nás ale čeká trocha práce. Pojďme si vše nastavit. Není to nic složitého. Pokud již máme Facebook Manager založený, tak jen půjdeme na tuto adresu:

https://business.facebook.com/

Dostaneme se tak na stránku Facebook Manageru, kde se přihlásíme našimi přihlašovacími údaji, které jsme použili při zakládání Manageru. Přihlašujeme se do Manageru, ve kterém máme již připojené naše Facebookové stránky, jak jsme si ukazovali v předešlém návodu.

V Manageru klikneme v pravém horním rohu na ikonu ozubeného kolečka a tím se dostáváme do nastavení.

Nyní jsme v nastavení a zde klikneme v levém menu na Katalogy produktů.

Dále klikneme uprostřed stránky na Přidat nové katalogy produktů a z nabídky zvolíme Vytvořit nový katalog produktů.

Dále zadáme název katalogu produktů – je jen na nás, jaký název zvolíme (může to být např. název vašeho eshopu). Dole v roletce by měl být nastavený Typ na Produkty. Poté klikneme na Vytvořit katalog produktů.

V dalším kroku máme možnost Přidat lidi k našemu katalogu, ale tento krok může bez obav přeskočit. Klikneme na políčko Přeskočit.

Vyskočí nám okno s oznámením, že náš katalog produktů byl vytvořen. Dáme OK.


Nyní máme katalog založený a ještě ho musíme naplnit. Klikneme v pravém horním rohu na Přidat zdroj produktů.

Zadáme si Název zdroje (opět je na nás, jak zdroj pojmenujeme). Dále vybereme správnou měnu z roletky a zvolíme možnost Naplánovaná opakovaná nahrávání. To znamená, že zdroj s produkty se bude sám aktualizovat. Poté klikneme na Další.

V dalším okně zvolíme čas nahrání. Je lepší zvolit ranní hodiny, ale je to zcela na nás. Také se podíváme, zda máme zvolené správné časové pásmo. Můžeme na pásmo kliknout a začít psát např. Praha a objeví se nám správné pásmo, které vybereme.

Nyní přišel čas, kdy budeme potřebovat produkty z našeho eshopu. Jinak řečeno, potřebujeme adresu feedu, ze které se budou produkty stahovat. Půjdeme do administrace našeho eshopu do sekce E-shop -> podsekce Export -> Export produktů.

Z roletky vybereme Google nákupy a klikneme na Vygenerovat.

Dole se nám vygeneruje adresa feedu, která bude končit google_nakupy.xml. Tuto adresu si zkopírujeme.

Zkopírovanou adresu vložíme do políčka URL kanálu v našem Facebook Manageru. Následně již jen stačí kliknout na Vytvořit zdroj.

Produkty se začnou z adresy nahrávat. Musíme chvíli počkat, než bude nahrávání dokončeno. Nyní uvidíme výsledek nahrání. Níže vidíme, že se podařilo nahrát 94 produktů. Zbylé produkty se nenahrály, ale to jen proto, že u nich chybí zadaný výrobce (pod výsledky najdeme informaci, co přesně u nenahraných produktů chybí). Pokud byste k produktům výrobce doplnili, tak musíte v administraci eshopu dát feed přegenerovat – kliknete na políčko Vygenerovat v sekci E-shop -> podsekce Export -> Export produktů. Poté půjdete opět do Facebook Manageru a kliknete na Nahrát – všimněte si políčka Nahrát na následujícím obrázku vpravo.

Nyní už můžeme přidávat produkty k příspěvkům. Pokud máme požadované produkty nahrané – ať už jakýkoli počet – tak nahoře na liště klikneme na ikonu vlaječky a objeví se naše přidané stránky. Na požadovanou stránku klikneme.


Nyní postupujeme stejně, jako když přidáváme na facebook stránku příspěvky. Klikneme do políčka pro zadání textu.

Nyní přidáme do příspěvku nějakou fotku – např. fotku jednoho z našich produktů. Klikneme na ikonu fotoaparátu a vybereme fotku z našeho počítače.

Pokud je fotka vybrána, tak se nám na fotce objeví ikonka nákupní tašky. Na tu klikneme.

Nyní klikneme na jakékoli místo na naší fotce a objeví se okénko, které vidíte na následujícím obrázku. Pod ním bude políčko pro zadání názvu produktu.

Začneme do boxíku psát a začnou se nám zobrazovat produkty z našeho eshopu. Pokud napíšeme např. jen „peněže“, tak se zobrazí všechny peněženky. Z nabízených produktů jeden vybereme. Je na nás, který to bude.

Můžeme kliknout na jiné místo na obrázku a opět se objeví okénko a políčko pro zadání názvu produktu. Přidáme tak i druhý produkt.

Opět začneme do políčka psát – napíšeme např. „dámská“ a zobrazí se produkty, které mají v názvu slovo dámská. Opět jakýkoli produkt vybereme.

Vlevo se nám ukazují produkty, které jsme k obrázku přidali. Vidíme, že nyní máme přidané dva produkty, ale můžeme jich stejným způsobem přidat více. Je to jen na nás.

Po přidání produktů už jen klikneme na políčko Uložit.

Nyní zadáme do příspěvku ještě nějaký text, o čem příspěvek je. Nelekněte se toho, že se vám u příspěvku zobrazují „Zobrazené produkty„. Jsou to jen produkty, které jsme před chvíli přidali. Klikneme na Zveřejnit.

Výsledek vypadá následovně. Máme zde text příspěvku s fotografií a pod ní jsou přidané naše dva produkty. Pokud je produktů více, tak je možné se mezi nimi přesouvat – jako kdyby všechny produkty byly řazené vedle sebe.


Co se stane, pokud někdo klikne na dané produkty? Pokud dojde ke kliknutí např. na první produkt, který vidíme v předchozím obrázku, tak se dostáváme hned do detailu produktu na našem eshopu.

 

Doufáme, že se vám toto marketingové vylepšení vašich příspěvků na facebooku líbí a věříme, že tuto možnost budete bohatě využívat.

Pokud by byl s čímkoli problém, tak nám napište na david.setek@bohemiasoft.com. Pokusíme se vám se vším pomoci, pokud to bude v našich silách.

Ještě jedna důležitá poznámka. Už dříve jste na našem blogu mohli najít článek o tzv. Facebook obchodu, kde si můžete zadávat ručně jednotlivé produkty do sekce Obchod přímo na Facebooku. Bohužel katalog produktů a tento Obchod není možné v tuto chvíli propojit, takže do sekce Obchod bude prozatím i nadále zapotřebí vkládat produkty ručně 🙁 Ale věříme, že Facebook katalog produktů a sekci Obchod v budoucnu propojí. Bylo by to moc fajn.

David z Webarealu

Může vás zajímat

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka
WEBAREAL
0 shares35 views
WEBAREAL
0 shares35 views

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka

bohemiasoft - Čvc 25, 2024

Influencer marketing sa stal neoddeliteľnou súčasťou moderného marketingového mixu. Vďaka tomuto prístupu môže značka využívať vplyv a dosah jednotlivcov na…

Srovnáme.cz: Vaše cesta k novým objednávkám
WEBAREAL
0 shares110 views
WEBAREAL
0 shares110 views

Srovnáme.cz: Vaše cesta k novým objednávkám

bohemiasoft - Čvc 22, 2024

Jak vám může Srovnáme.cz pomoci k novým objednávkám a co vlastně tento cenový srovnávač umí pro spolupracující eshopaře udělat? Na…

S novými tarify Comgate má každý obchodník sazbu pod 1 % bez ohledu na platební metodu
WEBAREAL
0 shares418 views
WEBAREAL
0 shares418 views

S novými tarify Comgate má každý obchodník sazbu pod 1 % bez ohledu na platební metodu

bohemiasoft - Čvn 19, 2024

Comgate představuje nové tarify. Poskytovatel platebních bran a terminálů doporučuje většině obchodníků tarif Easy, který má jednu sazbu 0,98 %…

11 Responses

  1. Zdravím, tento postup znám, ale poslední dobou registruji, že produkty se již do spodní lišty vůbec neřadí – nezobrazují se. Ve starších příspěvcích tomu tak je, ale po jejich editaci to mizí i tam. Na ofiko FB jsem zároveň nic k této „změně“ nenašel, ani jak případně docílit zobrazení produktů jinak než informací o „přidaných produktech“ ala textové názvy produktu v příspěvku u názvu, nevidím.

    Nevíte náhodou, čím to může být? Zda se chystá něco nového a jde o přechodný efekt? Díky moc!

    Odpovědět
    • Dobrý den Jaroslave,
      bohužel, žádné povědomí o změnách nebo úpravách připravovaných FB nemáme. Pokud se vám samotnému podaří něco zjistit, budeme také rádi za informaci.
      Pokud bychom nalezli nějaké bližší informace, budeme informovat v článku.

      Odpovědět
  2. Dobrý den. Udělala jsem vše dle návodu (včetně vygenerování feedu) a následně mi to hlásí: Produkty bez informace o vlastnosti „image_link“ se nedají načíst. Zkontrolujte, jestli toto pole obsahují všechny produkty v samostatném a označeném sloupci.. Poradíte mi, co s tím? Děkuji Andrea

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      díval jsem se k Vám do feedu a informace image_link tam máte uvedenou. Mohla byste mi poslat na david.setek@bohemiasoft.com obrázek (screen) s podrobnějšími informacemi? Např. kolik produktů se nahrálo a kolik ne? A jestli víte nějaký konkrétní produkt, který se nenahrál (nebo jestli všechny). Děkuji.
      David

      Odpovědět
  3. Dobrý den prosím o radu nahrál jsem produkuty vše ok, ale když mám u fotky zadat produkt, najde to jen jeden z 5 nahraných, a to i přes to že že je v manžeru vidím všechny

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      bohužel takto „naslepo“ nedokáži říci, kde by mohl být problém. Máte své facebook stránky přidané do Business Manageru? Když se podíváte na report nahraného feedu, tak tam vidíte, že všechny produkty byly schválené a v pořádku nahrané? Když vybíráte produkt přímo u fotky, tak přidáváte produkty přes ID produkty nebo jste zkoušeli i název?
      Pokud s tím stále budou problémy, tak mi napište na david.setek@bohemiasoft.com a zkusíme něco vymyslet.
      David

      Odpovědět
  4. A produkty sa nebudú zobrazovať aj v časti OBCHOD na facebook stránke? Lebo tam sa mi zobrazujú iba produkty, ktoré som nahrala ručne cez facebook. Čo som nahrala cez manager sa mi ukazuje v manageri,ale už nie na tom obchode. Nedá sa to tam nejako dať? Ďakujem.

    Odpovědět
    • Dobrý den Michaelo,
      to je moc dobrý dotaz. Bohužel jsou to z hlediska Facebooku dvě oddělené věci, proto v tuto chvíli není možné katalog produktů propojit se sekcí Obchod na Facebooku. Doufáme, že to Facebook v budoucnu propojí, ale zatím se do sekce Obchod mohou produky zadávat jen ručně. Přidáme tuto informaci do článku.
      David

      Odpovědět
        • Dobrý den,
          bohužel stále facebook nemá propojení Facebook obchodu a souborů s produkty (ať už XML nebo CSV). Budeme muset vyčkat, jestli facebook něco takového připraví. Snad ano.
          David

          Odpovědět

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Červenec 2024
Po Út St Čt So Ne
« Čvn    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031