Je tu další aktualizace, tentorkát z řad platebních bran. Týká se PayPalu, takže pokud jej na vašich e-shopech Webareal využíváte (v jakékoliv mutaci), pro další užívání je potřeba vaší součinnosti, a to do 31.3..
Co mám udělat pro další využívání PayPalu?
V první řadě je potřeba získat Client ID & Client Secret (místo stávajícího emailu pro PayPal). Ty získáte po přihlášení do vašeho PayPal účtu, v záložce „bussiness tools“ > „API credentionals“ > „Get started“. Případně pokud se vám je nedaří dohledat, kontaktujte zákaznickou podporu PayPal nebo obchodního zástupce, který s vámi ohledně vašeho PayPalu účtu komunikuje.
Poté je potřeba tyto údaje zadat v administraci vašeho eshopu v sekci „Eshop“ / „Poštovné“ / „Způsob platby“. V přehledu plateb najdete platební bránu PayPal a kliknete na záložku „Autorizace“. Zde vyplníte zmíněné Client ID & Client Secret.
Poznámka: Možnost zadání nových údajů pro PayPal se začne v rámci technického řešení v administraci objevovat postupně v následujících dnech. Nejpozději však 27.3. Do té doby si prozatím můžete zajistit nové údaje od PayPalu.
Po doplnění nových údajů si můžete ověřit správný přechod na novou verzi testovací objednávkou, kdy se na děkovací stránce i nadále bude zobrazovat tlačítko PayPalu vyzývající k platbě. Po jeho prokliku nově platba bude probíhat v samostatném pop-up okně. To je uživatelsky nejzásadnější rozdíl oproti původní verzi, kdy platba probíhala přesměrováním celého prohlížeče z e-shopu na Paypal.
Ještě zmíníme malé upozornění – pokud máte aktivovaný PayPal na cizí (například EN) mutaci eshopu a zkusíte otestovat platbu z CZ prohlížeče, zobrazí se vám tlačítko v CZ, nikoliv v EN jak by bylo logické. Nejde o chybu, ale o funkčnost nové verze PayPalu, kdy platební brána rozpozná vhodnou mutaci dle prohlížeče a v této tlačítko zobrazí. Nemusíte se tedy bát, ale vašim cizojazyčným zákazníkům se zobrazí tlačítko v jejich jazyce.
Po úplném odstavení původní verze z uvedené sekce odstraníme políčko pro přihlašovací email (k původní verzi) k Paypalu i my.
Může vás zajímat

Pohodlné a flexibilní nakupování i v zahraničí: Skip Pay rozšiřuje platební možnosti na Slovensko
bohemiasoft - Dub 28, 2025Nakoupí častěji, utratí více. Přesně tak působí na zákazníky moderní platební metody od Skip Pay. Odložená platba i nákup na…

E-mail marketing pro e-shopy: Klíč k loajálním zákazníkům a vyšším prodejům
Pavel Bechyně - Dub 24, 2025E-mail marketing je jedním z nejúčinnějších nástrojů pro budování vztahů se zákazníky a zvyšování prodejů v e-shopu. V době, kdy…

Jaro v e-shopu: Jak na Velikonoční akce?
Pavel Bechyně - Dub 16, 2025Velikonoce nejsou jen o vajíčkách a pomlázce – jsou to i skvělé dny pro oslovení zákazníků v jiném světle. Sváteční…