Většina majitelů nově spuštěných webů se v prvé řadě snaží získat na své stránky nějakou návštěvnost. Obvykle se rozhodují mezi dvěma nejrozšířenějšími metodami online marketingu: PPC a SEO. Každá z těchto metod má své výhody a pochopitelně i své nevýhody. Pojďme se na ně nyní podívat podrobněji.

SEO – optimalizace pro vyhledávače

Cílem optimalizace pro vyhledávače je zvýšit viditelnost webu ve vyhledávačích, které hodnotí weby na základě stovek faktorů, podle nichž vytváří přirozené výsledky vyhledávání. Cílem SEO je optimalizovat stránku tak, aby co nejlépe těmto faktorům vyhovovala. Jde většinou o zdlouhavý proces, kdy postupným zlepšováním posunujete stránku výš a výš, a získáváte stále větší návštěvnost. Jedná se o pomalý proces, který má však na druhou stranu dlouhodobé výsledky. Správně optimalizovaná stránka vám může přinášet návštěvnost i dlouho poté, co do SEO přestanete vkládat tolik času (nebo peněz) jako na začátku.


Jak funguje placená reklama – PPC

PPC, neboli Pay Per Click, je placená reklama, u které, jak již z názvu vyplývá, platíte pouze v případě, že uživatel klikne na vaši reklamu, která se může zobrazovat jak ve vyhledávačích, tak na sociálních sítích nebo na běžných stránkách. Neplatíte tedy za zobrazení, ale pouze za uskutečněné návštěvy. Nejběžnějšími PPC platformami, které se u nás používají, jsou Google Ads, Seznam Sklik a Facebook Ads. V zahraničí je ještě poměrně rozšířený Microsoft Ads, který zobrazuje PPC reklamu ve vyhledávači Bing.

Výhody placené reklamy PPC

Jednou z hlavních výhod PPC reklamy je její flexibilita a rychlost, což oceníte zejména u nových webů. Zatímco u SEO byste museli čekat několik týdnů či dokonce měsíců, než na vaši stránku začnou přicházet první návštěvníci, PPC reklamu spustíte během několika minut a po jejím schválení PPC platformou, což netrvá déle, než 24 hodin, na vaši stránku mohou začít okamžitě proudit stovky potenciálních zákazníků. Jejich počet ovládáte jednoduše pomocí rozpočtu, který nastavíte jednotlivým reklamním kampaním. Pokud naopak chcete reklamu z nějakého důvodu pozastavit, lze to udělat stiskem tlačítka během několika sekund.

PPC umožní přesné cílení reklamy

PPC reklama se zobrazuje v závislosti na klíčových slovech, která uživatel zadal do vyhledávače. Tímto způsobem můžete naprosto přesně cílit na výrazy, které jsou pro vás lukrativní. Reklama se tak nezobrazuje všem, ale pouze lidem, kteří aktivně váš produkt či službu hledají, což dramatickým způsobem zvyšuje šanci, že na vaši reklamu kliknou a něco si koupí. PPC reklama vám tak umožnuje nabídnout lidem to, co chtějí – a to přesně ve chvíli, kdy to hledají.

Náklady na reklamu máte neustále pod kontrolou

Jak bylo již zmíněno výše, za každý proklik z PPC reklamy musíte zaplatit určitou částku, což je také jediná nevýhoda tohoto způsobu inzerce. Tato cena však není u každého klíčového slova stejná. Algoritmus v podstatě prodává umístění mezi reklamami na základě aukce, a čím víc za klíčové slovo zaplatíte, tím výše se umístíte. Cena závisí také na lukrativnosti daného klíčového slova, takže u některých výrazů vám k umístění na prvním místě stačí nabídnout 5 korun za proklik, u dalších vám nebude stačit ani 50. Kromě nabídnuté ceny za proklik je umístění reklamy ovlivněno také takzvaným „skóre kvality“ což je hodnota, kterou si PPC platformy vypočítávají na základě kvality vaší stránky a její relevantnosti vůči reklamnímu inzerátu a klíčovým slovům. Čím vyšší skóre kvality dosáhnete, tím výše se vaše reklama umístí a tím méně zaplatíte za proklik. U PPC reklam můžete ovlivnit naprosto vše, od klíčových slov, ceny za proklik až po denní dobu, kdy se mají vaše reklamy zobrazit a kdy ne. Můžete také nastavit, aby se reklamy zobrazovaly pouze lidem v určitém městě, či ve vzdálenosti od vaší provozovny. Možností je mnoho.

Je jen na vás, jaká klíčová slova zvolíte a kolik za prokliky nabídnete. Vždy tak budete mít perfektní přehled o tom, kolik jste za reklamu utratili a kolik jste vydělali. Součástí PPC platforem jsou totiž přehledné statistiky, které vám u každé reklamy či klíčového slova ukážou, kolik vám přinesly konverzí a tržeb. Snadno tak zjistíte, zda se vám PPC reklama vyplácí či nikoli. U SEO oproti tomu nedokážete ovlivnit, kolik návštěvníků za investované prostředky získáte. V podstatě nedokážete ani přesně zjistit, na kolik vás získání jednoho návštěvníka přišlo, což u PPC víte naprosto přesně, a to i na úrovni jednotlivých klíčových slov.


Je lepší SEO nebo PPC?

Co se týče flexibility a nákladové efektivity, je mnohem výhodnější PPC reklama.  Můžete přesně dopředu určit, kolik si můžete do reklamy dovolit investovat a i s několika stokorunami můžete okamžitě získat první návštěvníky. Neustále také přesně víte, jak se vám PPC reklama vyplácí a můžete ji flexibilně měnit, upravovat text reklam, klíčová slova, cenu za proklik  nebo denní reklamní rozpočet, tak abyste dosáhli maximální efektivity. U SEO oproti tomu nikdy nevíte, kolik návštěvníků se vám podaří získat. Funguje sice dlouhodobě, a za návštěvníky nemusíte nic platit, ale abyste svou stránku dostali na přední místa ve vyhledávání, bude vás to stát spoustu času, energie a pravděpodobně i peněz, to vše s nejistým výsledkem.

Přesto všechno byste SEO neměli zavrhovat. Jedním ze základů SEO je totiž optimalizace webu, tak, aby byl uživatelsky příjemný pro návštěvníky. To zahrnuje správně strukturované texty s kvalitním obsahem, logickou informační strukturu a vnitřní prolinkování, které uživatelům i vyhledávačům umožní co nejrychleji nalézt obsah, který hledají. Hlavním cílem vyhledávačů je přinášet uživatelům ty nejlepší odpovědi na jejich dotazy, ať už pomocí organického vyhledávání, nebo PPC reklamy. Cokoliv co uděláte pro zlepšení uživatelského zážitku, vám proto pomůže jak v SEO tak v PPC.

Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.

 

Může vás zajímat

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka
WEBAREAL
0 shares34 views
WEBAREAL
0 shares34 views

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka

bohemiasoft - Čvc 25, 2024

Influencer marketing sa stal neoddeliteľnou súčasťou moderného marketingového mixu. Vďaka tomuto prístupu môže značka využívať vplyv a dosah jednotlivcov na…

Srovnáme.cz: Vaše cesta k novým objednávkám
WEBAREAL
0 shares110 views
WEBAREAL
0 shares110 views

Srovnáme.cz: Vaše cesta k novým objednávkám

bohemiasoft - Čvc 22, 2024

Jak vám může Srovnáme.cz pomoci k novým objednávkám a co vlastně tento cenový srovnávač umí pro spolupracující eshopaře udělat? Na…

S novými tarify Comgate má každý obchodník sazbu pod 1 % bez ohledu na platební metodu
WEBAREAL
0 shares416 views
WEBAREAL
0 shares416 views

S novými tarify Comgate má každý obchodník sazbu pod 1 % bez ohledu na platební metodu

bohemiasoft - Čvn 19, 2024

Comgate představuje nové tarify. Poskytovatel platebních bran a terminálů doporučuje většině obchodníků tarif Easy, který má jednu sazbu 0,98 %…

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Červenec 2024
Po Út St Čt So Ne
« Čvn    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031