Ano, je to tak. Vánoce jsou pomalu za dveřmi a poslední dva roky vzhledem k pandemii Koronaviru se eshopařům daří profitovat. Meziročně se zvýšil prodej on-line o 6%.
A co vede Vaše zákazníky ke koupi právě ve vánočním čase?
Zpravidla mají seznam dárků, které chtějí koupit, ale jen Vy a Váš e-shop může zvýšit ještě více Vaše prodeje. Důležitým aspektem je, že zákazníci používají mobilní telefony a díky nim jsou on-line v podstatě kdykoli a kdekoli a stále sledují, co je trendy. O nákupu se však rozhodují na základě informací z blogů, sledováním videí a tipech, které jim zobrazíme. Nakupující se pohybují ve světě reklam a videoreklamy, které právě pomáhají poskytnout publiku takový obsah, o který se nejvíce zajímají.
Jedním z důvodů proč lidé nakupují on-line jsou poslední dva roky pandemie. Pandemie způsobila to, že obchody zkrachovaly a nebo se přeorientovali a z kamenné prodejny se pustili do práce v on-line prostředí. Ti, kteří toho využili si pokládaly otázky: „Jak se zachránit?“, „Zachrání nás změna, když půjdeme do on-line prodeje?“, „Máme si ponechat „zadní vrátka pomocí kamenné prodejny a být prodejna s e-shopem?“. Každý si vybral svou cestu. Udělali správně? Na to si každý odpoví sám. Avšak pokud jste se rozhodli jít cestou e-shopu, víte co je pro zákazníky důležité? Poskytuje jim Váš e-shop uspokojení? Pojďme se podívat na to, zda pro to děláte maximum, aby k Vám zákazník přišel a nakoupil.
Co potřebujete?
Potřebujete oslovit větší počet zákazníků tzn. je potřeba mít takový rozsah produktů/zboží, aby nemuseli zakoupit další produkt jinde.
Dám Vám konkrétní příklad. Přijdu na e-shop a vyberu si například plastikový model vlaku k sestavení. Každý, kdo se zajímá o modely a rád je sestavuje ví, že je k tomu potřeba vědět, zda jsou součástí balení barvy, lepidlo a případné další propriety. Jenže v mém případě e-shop tyto informace nesděloval. Tudíž, co mohu jako kupující dělat? Zeptat se, ale ano zabere to čas, ale nakoupím vše, co potřebuji a nebo odejdu a nakoupím jinde, kde mi informace o produktu poskytnou.
Ještě horší by bylo být zákazník, který kupuje dárek o kterém toho moc neví. Ten kdo neví, na co si má dávat pozor, když si zakoupí nějaký model a vlastně zjistí, že součástí modelu nebyly barvy a ani lepidlo, které jsou potřeba. Buďto dáte obdarovanému sadu, kterou jste zakoupili, ale pak Váš obdarovaný dostane neúplný dárek a bude muset tyto doplňky shánět.
Nebo budete zákazník, který udělá nákup, ale nyní bude muset jít znovu do e-shopu nebo na specializovanou kamennou prodejnu a dokoupit vše potřebné k sestavení.
Nebylo by lepší, kdyby e-shop poskytl zákazníkovi všechny informace o produktu?
Vašemu zákazníkovi tak byla poskytnuta jen částečná služba. Zbytek si musí zakoupit on-line u e-shopu, který je nabízí tzn. najít si čas, aby se v dané době dostavil do prodejny a nebo vyhledá rychleji na internetu a zakoupí to jinde, protože zjistil, že e-shop, u kterého model vlaku nakoupil, nenabízí prodej příslušenství k sestavení modelu. Najde tedy v jiném e-shopu toto zboží a zakoupí jej a zaplatí druhou dopravu a ještě u toho musí strávit svůj drahocenný čas hledáním.
Nebylo by krásné, kdyby vše měl zákazník po ruce? Myslím, že to by každý Váš potenciální zákazník ocenil. A i když Vám to přijde nesmyslné se vyplňovat s informace, je to věc, která ušetří čas zákazníkovi, ve výsledku i Vám, protože nebudete zdržován emaily nebo telefonáty, zda je součástí balení to a ono a dodá mu pocit, že vše co potřeboval také dostal. A příště se k Vám vrátí. Tak vzniklo věrné pouto mezi Vámi a zákazníkem.
Dalším kritériem, které kupující hledají je férová cena a kvalita zboží a služeb.
Za poslední roky vzrostlo vyhledávání spojení „nejlepší a levné“ o více jak 40%. A proč? No, protože lidé se museli vzhledem k situaci rostoucí inflace a cen na trhu zamyslet. Jak to dělají? Sledují faktory kolem sebe. Sledují recenze produktů, zkušenosti s produktem, videa o vyhledávaném produktu a tyto všechny aspekty pomohou vybrat ten kvalitnější produkt. Je potřeba si uvědomit, že zákazník chce nakoupit levněji, ale s rozpočtem, který mají k dispozici, ale za co nejkvalitnější produkt.
A co si z článku tedy odnést? Nabízejte takové zboží/produkty, které jsou jedinečné a „protlačte“ jej svým budoucím zákazníkům nejlépe během doby rozhodování se, zda-li jej mají zakoupit. Nadále se snažte ukázat své výhody např.: dopravu zdarma, ověření zákazníků o jejich spokojenosti, dodejte jim dostatek informací, které potřebují znát, aby měli vše, co je k daném zboží je potřeba a uvádějte informace o skladové dostupnosti, záruka doručení zboží do Vánoc nebo možnosti, kde si zákazník může ušetřit za dopravu a vyzvedne s zboží třeba v kamenné prodejně a něco tím i ušetří. Tyto informace dejte na místo, kde víte, že na Vás může potenciální zákazník přijít.
3 otázky „Proč je nyní dobrý nápad jít do toho?“
Proč? Přichází období, kdy lidé chtějí/potřebují nakupovat více.
Proč? Vánoční svátky jsou jedny ze svátků, kdy marketingové propagace jedou v plném proudu. Můžete ovládnout své meta popisy pro vyhledávání, nabízet videa, zmáknout sociální sítě, zaujmout bannery, dát na doporučení přátel nebo si vyberte vlastní způsob, jak se spropagovat a nezapomeňte poskytnou zákazníkovi všechny potřebné informace, aby nedokoupil další zboží jinde a byl tak s nákupem spokojen a vrátil se k Vám.
Proč? Protože to stojí se do toho opřít a snažit se, aby byl Váš e-shop úspěšný a co víc, najít si spokojené zákazníky, kteří si to mezi sebou řeknou.
Může vás zajímat
PREMIUM Black Friday 2024
bohemiasoft - Lis 28, 2024Připravili jsme pro vás premium služby na měsíc zdarma! Vyzkoušejte prémiové služby, které nejlépe zúročíte právě v průběhu vánoční sezóny.…
40 hodin záznamů z E-commerce day Bratislava za poloviční cenu
bohemiasoft - Lis 28, 2024V předchozích článcích jsme vás informovali o naší účasti na E-commerce day Bratislava. Zastoupili jsme naši platformu Webareal mezi ostatními…
Napojení na Base. – neomezeně produktů!
bohemiasoft - Lis 28, 2024Base. - velmi mocný nástroj, který má Webareal plně integrovaný, boří další hranice v použití... Pokud chcete váš Webareal během…
Přidat komentář