Správné a povinné označování výrobků na e-shopu

Čvn 13, 2023
528 Zobrazeno

 

Podle právního vyjádření APEKu si vás dovolíme upozornit na povinnosti, které souvisí s označováním výrobků v e-shopech. Některé z těchto údajů jsou logické a většinou by vás ani nenapadlo o nich přemýšlet, jiné budou možná překvapující.

Každopádně ale berty tyto informace jako relevantní, jejich autorem jsou právníci na slovo vzatí od APEKu. Jejich dodržováním se vyhnete případným problémů a postihům od kontroly obchodní inspekce.

  1. Prodávající musí zboží označit označením výrobce či dovozce, názvem a dále údaji o hmotnosti, množství, velikosti či rozměrech, ceně, popř. dalšími potřebnými údaji vzhledem k povaze prodávaného zboží
  2. Dále prodávající musí popsat hlavní vlastnosti prodávaného zboží, způsob jeho použití a údržby a také informovat o případných nebezpečích vyplývajících z jeho nesprávného používání či údržby
  3. Především informace o vývozci či dovozci v některých případech u výrobků v e-shopech chybí. Doporučujeme, aby taková informace byla uvedena u každého zboží, které internetový obchod nabízí. A to i v případě, kdy nabízíte jen sortiment od jednoho výrobce (nelze například zahrnout jednou informací do VOP)
  4. Informace o výrobci je nutné uvést i v případě, kdy je výrobcem současně provozovatel e-shopu

  5. Obchodníci nesmí zapomenout, že v kamenných obchodech získají spotřebitelé řadu informací z obalů výrobku. E-shopy ovšem musí spotřebitele informovat před uzavřením kupní smlouvy také, a proto musí plnit svou povinnost na webových stránkách obchodu.

 

Může vás zajímat

Zvyšte své tržby během vánoční sezóny a to na pár kliknutí: propagace, kterou zvládnete sami!
WEBAREAL
0 shares456 views
WEBAREAL
0 shares456 views

Zvyšte své tržby během vánoční sezóny a to na pár kliknutí: propagace, kterou zvládnete sami!

bohemiasoft - Lis 14, 2023

Zdá se vám, že váš e-shop nemá takové výsledky, jaké si představujete? Nebo chcete růst vašeho e-shopu ještě podpořit? Na…

Jak efektivně spravovat váš reklamní rozpočet?
WEBAREAL
0 shares247 views
WEBAREAL
0 shares247 views

Jak efektivně spravovat váš reklamní rozpočet?

Bohemiasoft - Lis 06, 2023

V nelítostném světě digitálního marketingu je efektivní správa reklamního rozpočtu zásadním prvkem pro úspěch podnikání. Představte si, že váš reklamní…

Rozhovor: Jiří Hocke (mxpro.cz) – jak do 6 měsíců vybudovat úspěšný eshop?
WEBAREAL
0 shares1503 views
WEBAREAL
0 shares1503 views

Rozhovor: Jiří Hocke (mxpro.cz) – jak do 6 měsíců vybudovat úspěšný eshop?

bohemiasoft - Říj 30, 2023

Jirko, řekněte nám něco krátce o vás a vašich počátečních zkušenostech s eshopy... Než jsem začal podnikat, tak jsem se…

Přidat komentář

Your email address will not be published.


*

KALENDÁŘ

Prosinec 2023
Po Út St Čt So Ne
« Lis    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031