Možná víte, že ke sledování statistik vašeho eshopu se dá využít bezplatný nástroj Google Analytics. Google spustil nové vylepšení tohoto nástroje, které nazývá Enhanced Ecommerce. Tento nástroj umožňuje sledovat v Google Analytics velice zajímavá data o vašich produktech. Např.:

  • zobrazení podrobností o produktu,
  • přidání produktu do košíku,
  • odebrání produktu z košíku,
  • zaplacení produktu,
  • a další.

1.obrazek

Pokud si necháte na vašem eshopu zprovoznit Personalizaci a Remarketing, tak budete mít tyto reporty v Google Analytics k dispozici. To je ale jen první z výhod Personalizace a Remarketingu. Jestli chcete vědět více, čtěte dál.

Personalizace

Personalizace je velice silný nástroj, který využívá data právě z Enhanced Ecommerce. Podstatou personalizace je to, že shromažďuje informace o vašich produktech – které jsou nejprohlíženější, nejvíce přidávané do košíku nebo nejprodávanější. Tyto informace můžete pak využít k tomu, abyste přizpůsobili e-shop vašim zákazníkům.

Pokud přijde zákazník na váš e-shop, tak neuvidí běžně seřazené produkty např. podle čísla produktu, ale podle kritéria, které sami nastavíte. Například se zákazníkovi na prvních místech zobrazí produkty, které jsou nejprodávanější (nebo nejprohlíženější popř. nejvíce přidávané do košíku). Toto přizpůsobení produktů můžete nastavit dokonce na více místech na e-shopu:

  • na úvodní straně,
  • v kategoriích,
  • v sekci Nejprodávanější,
  • v sekci Zboží v akci,
  • v sekci Souvisejících produktů.

Pokud tedy zákazník přijde např. do kategorie, tak tam se mu opět na prvních místech zobrazí produkty z dané kategorie, ale seřazené podle kritéria, které jste si nastavili. Můžete dokonce nastavit, že např. prvních 10 produktů bude seřazeno podle kritéria nejprohlíženější a zbytek již běžným způsobem např. podle čísla produktu.

1

Speciálně jsme ještě přidali možnost vytvořit si personalizovaný rotátor. Ten je možné mít na úvodní straně, v kategoriích a podkategoriích. Pro tuto funkci je ještě potřeba samotný rotátor na eshopu zapnout ve žluté sekci Aplikace – políčko Rotátor obrázků. Pak v záložce  Personalizace a Remarketing jen zadáte, kde se má rotátor zobrazovat a podle jakého kritéria se mají produkty do rotátoru umisťovat (nejprodávanější, nejprohlíženější, nejpřidávanější do košíku).

2

Ještě jsme pro vás přidali jednu zajímavou funkci v Personalizaci – automatické přiřazování štítku Nejprodávanější. E-shop pomocí dat z Enhanced Ecommerce sám vyhodnotí, které produkty jsou nejprodávanější a vy si jen nastavíte, u kolika produktů se má štítek nastavit (aktualizace se provádí každý den ráno).

3

U personalizace také uvidíte následující nastavení:

4

K čemu slouží? Můžete si pomocí něj velice jednoduše korigovat, z jakých dat má zobrazování produktů vycházet. Jen si zvolíte, za jaké období se mají data z Enhanced Ecommerce načítat.

Představte si situaci, kdy máte sezónní zboží určené pro letní a zimní sezónu. Není tedy problém na začátku letní sezóny roku 2017 si zadat do boxů “od” a “do” datumy zahrnující letní měsíce roku 2016 a ty načíst. Personalizace bude tedy vycházet z např. nejprohlíženějších produktů letní sezóny roku 2016 a ty bude zákazníkům upřednostňovat v letní sezóně roku 2017. Stejně tak by bylo možné toto provést pro zimní sezónu. Je tedy jen na vás, za jaké období bude personalizace data čerpat.

Data se z Ehnaced Ecommerce stahují a aktualizují každý den.  

Remarketing

Personalizace spočívala v tom, že všichni návštěvníci uvidí produkty na vašem eshopu stejně seřazené (např. podle nejprodávanějších produktů). Remarketing jde ještě blíže k zákazníkovi a přizpůsobuje produkty na e-shopu každému zákazníkovi jinak.

Pokud nastavíte remarketing např. na nejprohlíženější produkty, tak pokud si první návštěvník prohlídne produkty A a B, tak se mu při příští návštěvě vašeho eshopu přednostně zobrazí produkty A a B. Pokud si jiný návštěvník naopak prohlídne produkty C a D, tak jemu se upřednostní tyto produkty.

Remarketing se dá nastavit tak, aby se produkty na eshopech zákazníkům upřednostňovaly podle:

  • nejprodávanějších produktů,
  • nejčastěji vkládaných do košíku,
  • nejprohlíženějších produktů.

Tato funkce se dá opět nastavit na různých místech na eshopu:

  • úvodní strana,
  • kategorie,
  • sekce Nejprodávanější,
  • sekce Zboží v akci.

5

Na úvodní straně je dokonce možnost upřednostněné produkty zobrazit ve speciálním boxu. Pokud např. nastavíte produkty na nejprohlíženější, tak jak zákazník kliká na produkty, tak ty se postupně přesouvají do tohoto boxu a zákazník své prohlížené produkty uvidí na úvodní straně vašeho eshopu (již při současné návštěvě i další návštěvě v budoucnu).

7. obrazek

Další funkcí, kterou si můžete v rámci remarketingu zapnout, jsou naposledy zobrazené produkty. Tento box je již přímo nastavený na poslední prohlížené produkty. Můžete ho zobrazit na úvodní straně nebo v detailu produktu. Tento box je speciální tím, že skutečně zobrazuje pouze naposledy prohlížené produkty (tedy ty, na které zákazník naposledy klikl). Předchozí box zobrazoval nejvíce prohlížené produkty ze všech prohlížených produktů daným zákazníkem.

8. obrazek

Ještě musíme upozornit na to, že pokud zaktivníte Personalizaci a Remarketing zároveň, tak se upřednostní Remarketing.

reg_button_cz (2) reg_button_sk (1) reg_button_cz (2)

Webareal.cz – vytvořte si sami svůj E-SHOP a začněte vydělávat
Webareal.sk – vytvorte si sami svoj E-SHOP a začnite zarábať
Zombeek.cz – vytvořte si sami WEB. Zdarma.
Provizní program – propagujte Webareal a získejte z každého nového eshopu PROVIZI 696 Kč / 27,84 € ročně
Facebook Webareal – sledujte co se u nás děje
Facebook Zombeek – sledujte co se u nás děje
Webareal YouTube – návody, výukové seriály
Zombeek YouTube – video návody

 

Může vás zajímat

Co je to broken link building a jak  jej využít k získání odkazů
WEBAREAL
0 shares100 views
WEBAREAL
0 shares100 views

Co je to broken link building a jak jej využít k získání odkazů

Bohemiasoft - Čvc 19, 2022

Získávání kvalitních odkazů na vaše stránky je účinný způsob, jak si vybudovat autoritu a zlepšit pozici vašich stránek ve vyhledávání.…

GoodEshop přichází na Webareal
WEBAREAL
0 shares203 views
WEBAREAL
0 shares203 views

GoodEshop přichází na Webareal

bohemiasoft - Čvc 04, 2022

GoodEshop přichází se svou službou na Webareal. Pro Vás e-shopaře systému Webareal se otevírá možnost nových automatizovaných napojení pro váš…

Návod jak nastavit zaokrouhlování dobírek na Slovensku
WEBAREAL
0 shares582 views
WEBAREAL
0 shares582 views

Návod jak nastavit zaokrouhlování dobírek na Slovensku

bohemiasoft - Čvn 29, 2022

Jak jsme vás již informovali, vstupuje na Slovensku od 1. července 2022 nová povinnost týkající se zaokrouhlovaní cen u objednávek,…

Přidat komentář

Your email address will not be published.


*

KALENDÁŘ

Srpen 2022
Po Út St Čt So Ne
« Čvc    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031