Nedávno jsme napsali článek o novince, se kterou přišel facebook. Šlo o facebook obchod. Protože se vám článek velice líbil, tak jsme se rozhodli facebook obchod prozkoumat ještě více a zjistit, co umí. Podíváme se hlavně na to, jak přidat popisek obchodu, jak se dají produkty sdílet, jak si vygenerovat odkaz přímo na obchod a také jak je to s mazáním produktů.
Můžete se podívat na video návod nebo si přečíst textový návod.
Video návod
Textový návod
V minulém článku jsme si ukázali jak facebook obchod zprovoznit. Pokud jsme udělali vše podle návodu, tak nyní máme na své facebook stránce kartu Obchod. Pokud na ni klikneme, tak se dostáváme do facebook obchodu.
Nejdříve je dobré si ve svém facebook obchodě upravit popis obchodu. Stačí najet na místo vedle textu myší a zobrazí se nápis Upravit popis. Na něj klikneme.
Poté už můžeme jednoduše text přepsat a poté kliknout na tlačítko Uložit změny.
Dále je možnost zkopírovat si odkaz na facebook obchod. Klikneme na ikonu ozubeného kolečka a vybereme možnost Zkopírovat přímý odkaz. Nelekněte se, že se po kliknutí nic nezobrazí. Kliknutím jsme si zkopírovali odkaz a nyní ho můžeme vložit kamkoli budeme chtít buď přes pravé tlačítko na myši nebo klávesovou zkratkou Ctrl+V.
Zkopírovaný odkaz bude vypadat přibližně takto https://business.facebook.com/nazevstranky/shop/?neco. Můžeme si ho vkládat do svých příspěvků na facebooku a dalších sociálních sítích, do článků, které publikujeme nebo kamkoli jinam.
Takto vypadá obchod, pokud návštěvník přijde přes takovýto odkaz.
Zajímavá je také možnost Přihlásit odběr. Tím bude návštěvník vždy upozorněn, pokud publikujeme nové produkty ve svém facebook obchodě.
Další zajímavostí je, že u každého produktu můžeme kliknout na možnost Sdílet (stalo se nám, že po zadání produktu byla možnost Sdílet šedá a nedalo se na ni kliknout. Stačilo stránku obnovit klávesou F5 nebo raději kombinací Ctrl+F5).
Pokud na políčko klikneme, tak se nám ukáže vyskakovací okno, kde můžeme nejdříve z horní roletky vybrat, kde chceme produkt sdílet – jestli v nějaké události, skupině atd. Asi nejběžnější bude možnost Sdílet na stránce, kterou spravujete. Vpravo od této roletky je ještě možnost Zveřejnit jako v pravém horním rohu, kde jen vybereme, za jakou stránku chceme produkt zveřejnit.
Poté stačí zadat jakýkoli text, kterým chceme lidi, kterým se příspěvek zobrazí, zaujmout. Následně můžeme kliknout na Zveřejnit.
Takto uvidí příspěvek uživatel facebooku. Uvidí vámi zadaný text a obrázky, které jste k produktu zadali, když jste produkt vytvářeli. Dokonce rovnou vidí i cenu.
Pokud uživatel facebooku na produkt klikne, tak vyskočí okno, které jsme viděli již v předešlém návodu. Jsou zde vidět veškeré fotografie, které jsme zadali, cena, název, popis a také možnost, jak produkt získat. Buď přes Zprávu (zpráva vám bude návštěvníkem zaslána a zobrazí se vám v záložce zprávy – viz předešlý návod) nebo může návštěvník kliknout na Dokončit nákup na webu a tím se dostane přímo na eshop na URL adresu, kterou jsme zadali při vytváření produktu (např. přímo detail tohoto produktu).
Ještě může vzniknout otázka, jak produkty z facebook obchodu vymazat. Stačí u daného produktu kliknout na políčko Upravit.
Poté vlevo dole uvidíme možnost Odebrat produkt. Na tuto možnost stačí kliknout.
Webareal.cz – vytvořte si sami svůj E-SHOP a začněte vydělávat
Webareal.sk – vytvorte si sami svoj E-SHOP a začnite zarábať
Zombeek.cz – vytvořte si sami WEB. Zdarma.
Kasareal.cz – pokladní systém pro EET.
Shopareal.cz – eshop na každé webové stránce.
Dropshipping – to je eshop bez investic a bez rizika.
Provizní program – propagujte Webareal a získejte z každého nového eshopu PROVIZI 696 Kč / 27,84 € ročně
Facebook Webareal – sledujte co se u nás děje
Facebook Zombeek – sledujte co se u nás děje
Webareal YouTube – návody, výukové seriály
Zombeek YouTube – video návody
Může vás zajímat
Webinář: Jednoduchá integrace Zenvio s Webareal
bohemiasoft - Říj 15, 2024Vážení uživatelé Webareal, rádi bychom vás pozvali na speciální webinář, který se uskuteční 31. října v 15.00, a během kterého vám…
Pozvánka na E-commerce day v Bratislavě
bohemiasoft - Říj 10, 2024Za týden, 17.10.2024 se v Bratislavě uskuteční E-commerce day a my budeme u toho! Přijďte navštívit náš Webareal stánek a…
Současné metody link buildingu: Co funguje a co již ne
bohemiasoft - Říj 10, 2024Link building, tedy získávání zpětných odkazů, je stále jednou z nejdůležitějších SEO strategií, která dokáže výrazně ovlivnit viditelnost webových stránek…
Dobrý den,
děkuji za skvělý článek. Mám však dotaz, pokud mohu. Máme na facebooku obchod, kde bylo možné objednat produkty přes zprávy. Nyní jsme si však založili klasický eshop a rádi bychom na facebooku produkty nabízeli pouze s možností „Dokončit nákup na webu“. Je toto zpětně možné? A pokud ano, jak? Hledala jsem v nastavení a bohužel nenašla.
Dobrý den,
řešili jsme tento problém nedávno. A také jsme nenašli možnost, jak zpětně ve FB eshopu změnit způsob nastavení druhy objednání.
V sekci „Nastaveni“ to zřejmě není. Zkusili jsme i na FB eshopu vymazat všechny produkty, eshop deaktivovat a znovu ho přidat na FB a bohužel, dřží si nastavení z minulosti a jiný typ dokončení objednání nelze změnit.
Takže bohužel neporadíme. Pokud by někdo jiný přišel jak toto změnit, napište do komentáře. Děkujeme.
Dobrý den, mám ten stejný problém rádi bychom zmněnily koncový odkaz ze zprávy na link pro dokončeni nakupu na webu, musíme celý obchod na fb vymazat a znovu nastavit?
Dobrý den,
bohužel FB neumožňuje změnu způsobu dokončení nákupu. Opravdu je jedinou možností zrušit obchod a založit jej znovu.
Hustý,….