Dropshipping
Kompletní návod na obsluhu dropshippingového eshopu

Lis 07, 2016
9470 Zobrazeno
12 Comments
Tvorba eshopu nebyla nikdy jednodušší. Dnes už nepotřebujete mít obrovské prostory pro skladování produktů, nemusíte se starat o vyřizování objednávek, balení výrobků a dokonce ani o reklamace. Jak je to možné? Odpověď je snadná – dropshipping. Ukažme si, jak si takový eshop založit za pár minut a jak to celé funguje.

Prvním krokem je navštívit tuto adresu, kde si můžete eshop nezávazně na zkoušku založit:
Dostanete se na stránku, kde si můžete přečíst základní informace nebo rovnou kliknout na červené tlačítko Vyzkoušet Zdarma na 15 dnů.
1
Na následující stránce zadáte jakýkoli název eshopu (např. mujeshop – jedná se pouze o název, který je možné později změnit). Následně uvedete ještě svůj email a zadáte si heslo.
2
Poté se dostáváte do administrace eshopu, kam se vám automaticky nahrály produkty od našeho dropshippingového partnera. V administraci můžete kliknout nahoře na liště na ikonu DO ESHOPU a tím se vám zobrazí veřejná část eshopu, kterou uvidí návštěvníci vašich stránek.
webareal_dropshipping
Na eshopu uvidíte, že se založilo celkem 5 kategorií s názvy Dům a bydlení, Zahrada, Sport, Volný čas a Hračky.
3
Pak už se můžete proklikávat eshopem a zjišťovat, které produkty na eshopu máte. Je jen na vás, které produkty si na eshopu necháte (ve své administraci produkty najdete v sekci E-shop -> podsekce Produkty). Pokud by se vám zalíbila pouze některá z nahraných kategorií – např. kategorie Dům a bydlení, tak ostatní kategorie si můžete na eshopu skrýt (doporučujeme kategorie skrývat a ne mazat). Skrytí kategorie se provede v sekci Eshop -> podsekce Kategorie produktů.
15
Pokud byste chtěli skrýt pouze některé produkty v dané kategorii, tak můžete v nastavení každého produktu (sekce Eshop -> podsekce Produkty -> možnost Produkty) zvolit možnost Nezobrazovat v eshopu.
dropshipping_webareal
Způsoby dopravy a platby jsou také okamžitě nastavené, protože se řídí možnostmi, které nabízí dropshippingový velkoobchod.
5
Nyní se nacházíte v testovacím provozu eshopu, který máte k dispozici po dobu 15 dnů. Můžete si i otestovat objednávkový proces. Nemusíte se ničeho obávat, protože objednávky provedené v testovacím provozu se na dropshippingového partnera ještě neodesílají. Z tohoto důvodu také uvidíte na konci objednávkového procesu červenou hlášku jako na následujícím obrázku. Takže testujte, jak uznáte za vhodné. Tato hláška zmizí po přechodu do ostrého provozu (viz dále).
6
 Až si projdete produkty a eshop vyzkoušíte, tak bude zapotřebí udělat už jen jednu věc pro aktivaci eshopu – přejít do ostrého provozu.
V administraci stačí kliknout na políčko Objednat ostrý provoz a vyplnit požadované údaje (můžete zde také zadat doménu ve tvaru www.neco.cz, na které budete chtít eshop zobrazovat, doménu je ale také možné přidat později).
7
Po přechodu eshopu do ostrého provozu automaticky odešleme informace dropshippingovému partnerovi, aby o vás věděl. Ten vám zašle na váš přihlašovací e-mail heslo (na straně partnera probíhá ruční kontrola, zaslání emailu s heslem může chvíli trvat – nejedná se o okamžité a automatické zasílání), které následně zadáte společně se svým přihlašovacím emailem (který jste zadávali při registraci eshopu) v administraci eshopu v sekci Nastavení -> podsekce Dropshipping.
10
Můžete si zde také zadat, jestli chcete aktualizovat všechny informace (aktualizaci provádíme 2x denně) nebo zda chcete aktualizovat pouze cenu a sklad + nahrávat do eshopu nové produkty. Tato možnost je zde pro případ, že si budete přepisovat např. popisky produktů, tak aby se vám s každou aktualizací vaše popisky neustále nepřepisovaly originálními popisky od dropshippingového partnera.
 11
Nyní je vše hotové a můžete začít obchodovat.
Do administrace dropshippingového partnera Kokiskashop se přihlásíte na této adrese:
Stačí zadat opět váš e-mail a heslo, které jste obdrželi.
webareal_dropshipping
V administraci kokiskashop si můžete v pravém rohu kliknout na rozbalovací nabídku, kde najdete všechny potřebné informace. Včetně možnosti podívat se na objednávky.
13-1
Pokud na objednávky kliknete, tak se zobrazí přehled objednávek včetně sloupečku se Stavem. Tyto stavy uvidíte také v administraci eshopu v sekci E-shop -> podsekce Objednávky -> políčko Objednávky.
 14
Další důležité informace
V administraci eshopu není možné zasahovat do nastavení způsobů dopravy a způsobů platby, protože jsou pevně stanoveny dropshippingovým partnerem kokiskashop,
V administraci také není možné měnit objednávky a různě je upravovat, protože jsou rovnou odeslány na kokiskashop,
Způsob výplaty provizí probíhá tak, že přibližně kolem 15. dne následujícího měsíce vám přijde na e-mail seznam zrealizovaných objednávek za předchozí měsíc i s výší provize, na kterou vystavíte fakturu a zašlete ji kokiskashopu – buď na e-mail nebo je možné ji vložit v administraci u kokiskashop.

Jak je to s cenami u produktů
Produkty najdete v sekci Eshop -> podsekce Produkty -> možnost Produkty.

17
Pokud si otevřete jakýkoli produkt pomocí ikony tužky, tak vpravo uvidíte sloupeček s cenami.
9
Nás budou v tuto chvíli zajímat tři políčka:
– Cena,
– Minimální cena,
– Základní cena.

Základní cena označuje hodnotu produktů, za kterou „získáváte“ produkty od kokiskashop.cz. Kdybyste produkty fyzicky nakupovali (což se u dropshoppingu neděje), tak byste zaplatili právě tuto cenu, která je uvedena v políčku Základní cena.

Následně je stanovena Minimální cena, pod kterou nemůžete s produktem jít. Tato cena je vyšší než Základní cena. To znamená, že už již tato minimální cena obsahuje určitou výši marže.

Políčko Cena označuje cenu, za kterou budete produkty na eshopu prodávat. Cenu můžete zvyšovat, ale nesmí klesnout pod minimální cenu. Pokud byste zadali prodejní cenu pod minimální, tak obě políčka zčervenají. To značí, že byste měli zadat vyšší cenu v políčku Cena.

webareal_dropshipping
Toto zčervenání se promítne i v podsekci Produkty -> možnost Ceny.
12
Do třetice všeho dobrého se vám špatné nacenění ukáže i v podsekci Produkty -> možnost Přecenění.
14
Pokud jste ještě nečetli náš článek o tom, co je to dropshipping a jaké má výhody, tak celý článek si můžete přečíst ZDE.
reg_button_cz (2) reg_button_sk (1) reg_button_cz (2)

Webareal.cz – vytvořte si sami svůj E-SHOP a začněte vydělávat
Webareal.sk – vytvorte si sami svoj E-SHOP a začnite zarábať
Zombeek.cz – vytvořte si sami WEB. Zdarma.
Provizní program – propagujte Webareal a získejte z každého nového eshopu PROVIZI 696 Kč / 27,84 € ročně
Facebook Webareal – sledujte co se u nás děje
Facebook Zombeek – sledujte co se u nás děje
Webareal YouTube – návody, výukové seriály
Zombeek YouTube – video návody

 

Může vás zajímat

Potkejme se na Czech On-line Expo
WEBAREAL
0 shares38 views
WEBAREAL
0 shares38 views

Potkejme se na Czech On-line Expo

bohemiasoft - Úno 13, 2025

Letošní největší český e-commerce & on-line business veletrh se bude konat již za 14 dnů v termínu 26.–27. 2. 2025 na výstavišti…

Vylepšujeme Webareal – Dejte nám vědět, co byste chtěli změnit!
WEBAREAL
0 shares173 views2
WEBAREAL
0 shares173 views2

Vylepšujeme Webareal – Dejte nám vědět, co byste chtěli změnit!

bohemiasoft - Úno 06, 2025

Do vašich administrací jsme přidali nové tlačítko „Vylepšujeme WA“, které naleznete v horní liště. Jeho účel je jednoduchý – rádi bychom od vás…

Zákaznická reputace: Nová funkce pro efektivnější správu objednávek
WEBAREAL
0 shares312 views
WEBAREAL
0 shares312 views

Zákaznická reputace: Nová funkce pro efektivnější správu objednávek

bohemiasoft - Úno 03, 2025

Správa zákazníků je pro e-shopaře klíčová. V minulosti jsme vám umožnili označovat nespolehlivé zákazníky, kteří nevyzvedávají zásilky nebo často ruší…

12 Responses

  1. Dobrý deň. Som strašne zvedavý ako to bude pokračovať. zaujímalo by ma aj čo si mám všetko nastaviť a ako. Napríklad ako je to z obchodnými a reklamačnými podmienkami.

    Odpovědět
  2. Dobrý den, mám dotaz k úpravě eshopu v období 15 dnů zdarma. Měla jsem představu, že za tu dobu upravím texty u produktů a připravím obchod ke spuštění ostrého provozu. Bohužel když jsem se dnes zaregistrovala jako zájemce u firmy Kokiska, tak po odeslání je informace, že vše bylo v pořádku odesláno a pokud se neozvou do 30 dnů, tak jsem nebyla vybrána. To mě dost zaskočilo a zdá se být zbytečné dělat nějaké úpravy, když bych už za cca 10 dnů měla za eshop platit a ani nevím jestli mě to váš partner schválí. Vím, že píšete o pár dnech prodlevy, ale až 30 a kdoví jestli, mě vážně překvapilo.
    Tak nevím co dělat s eshopem, Počkat až do schválení a pak teprve něco dělat? Když to bude déle než do 23.11., tak mi připravený eshop smažete a pokud mě přijde od Kokiska kladná odpověď po tomto datu, budu muset dělat vše znovu. Navíc mě to zrušení asi zablokuje název, který mám za lomítkem.
    Předem děkuji za odpověď.

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      děkuji za zprávu. Toto je pro nás také nová informace, zjistíme v pondělí v Kokiskashopu více informací a napíšeme zde (a vám do emailu), jak to je. Zda nejde jen o nějakou mylnou informaci. Děkuji.

      Odpovědět
    • rád by som sa spýtal, keď som čítal návod, je tam že sa stačí registrovať tu a do kokiskashopu sa pošle automatický email. A teraz mam čakať už len na to kedy mi odpovedia? tu čítam že sa Zlata registrovala aj v Kokiskashope. neviem či som to správne pochopil, Ďakujem za odpoveď.

      Odpovědět
      • Ano, postupujete naprosto správně. Stačí pouze registrace na Webarealu. My do Kokiskashopu posíláme automaticky vaši registraci, už se o nic víc tedy starat nemusíte. Nemusíte vyplňovat žádnou dalsi registraci u Kokišky.
        Během několika dnů vám od Kokišky přijdou přihlašovací údaje do velkoobchodu.

        Odpovědět
    • Tak jsem zjistil jak to, vyjasnili a nastavili jsme postup a procesy ve spolupráci s Kokiškou:
      – stačí se zaregistrovat na Webarealu
      – po této registraci pošleme automaticky informaci Kokiškovi o vaší registraci na Webarealu
      – vaše registrace je u Kokišky automaticky schválena
      – během několika pracovních dnů vám přijdou z Kokišky přihlašovací údaje.

      Nemusíte se tedy u Kokišky zvlášť ještě jednou registrovat, není to nutné. Těch 30 dnů budou upravovat, to je pro příchozí uživatele, kteří nemají eshop na Webarealu. Příchozí uživatelé z Webarealu jsou automaticky schváleni.

      Odpovědět

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Únor 2025
Po Út St Čt So Ne
« Led    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728