Google Analytics 4 – shrnutí a co musíte vědět

Čvn 06, 2023
1401 Zobrazeno

Google 1. července 2023 ukončuje provoz Universal Analytics (Google Analytics 3). Většina eshopů tuto skvělou a bezplatnou verzi statistik přístupů používá pro měření návštěvnosti. Google po tomto datumu přichází s novou verzí – Google Analytics 4. Co byste měli před touto změnou vědět a co udělat?

[su_note note_color=“#e1e1bb“ radius=“10″]Google Analytics 4 mají nový datový model založený na eventech. Původní Universal Analytics obsahovali například několik základních relací (sessions), zobrazení stránek (page views) atd. Nové Google Analytivs 4 využívají pro každou interakci návštěvníka stránek událost/event. A následně pomocí těchto eventů zpracovávají všechny metriky.  [/su_note]

Trochu teorie o Google Analytics 4

  • nahrazují starší verzi Universal Analytics (Google Analytics 3)
  • k ukončení Universal Analytics dojde 1. července 2023
  • GA4 pracují na zcela odlišném datové modelu
  • GA4 využívají pro své měření eventy
  • dojde ke zpřesnění měření například v mobilních aplikacích, kde GA3 nepracují přesně

Jak napojit nové GA4 do vašeho eshopu na Webarealu

Nejprve musíte pochopitelně na GA4 přejít nebo je získat. Nejlepší návod asi neleznete přímo v nápovědě Google Analytics. Následně máte 2 možnosti, jak GA4 propojit s vaším eshopem.

Buďto jednoduše vložíte nový “Kód GA” v sekci Eshop/Webová analytika/Google měřící kódy do odpovídajícího políčka u implementace Google Analytics a tím se začnou odesílat základní statistiky návštěv do nové verze 4. Nebo využijete námi doporučovanou implementaci přes Google Tag manager, a to hned ze dvou důvodů:

  • GA4 nabízí výrazně více variability v nastavení měření. Díky tomu mohou uživatelé služeb GA4 mít odlišná nastavení a případně i rozdílný postup při založení nebo migraci účtu z GA3. Nemusí tak vždy docházet ke správnému propisování dat základních nebo pokročilých stastitik (událostí). To je první důvod, proč doporučujeme využít implementaci pomocí Google Tag Manageru.
  • Vedle jistoty správného měření GA4 vč. pokročilých staistik pak získáte i možnost libovolně si rozšířit eshop o měření dalších jiných služeb a nebudete tak závislý jen na možnostech již implementovaných služeb v administraci Webareal eshopu.

Celou implementaci, krok za krokem naleznete na našem helpdesku. A následně je ještě nutné ještě  vložit eventy do Google Tag Manageru.

 

 

 

Může vás zajímat

Pohodlné a flexibilní nakupování i v zahraničí: Skip Pay rozšiřuje platební možnosti na Slovensko
WEBAREAL
0 shares120 views
WEBAREAL
0 shares120 views

Pohodlné a flexibilní nakupování i v zahraničí: Skip Pay rozšiřuje platební možnosti na Slovensko

bohemiasoft - Dub 28, 2025

Nakoupí častěji, utratí více. Přesně tak působí na zákazníky moderní platební metody od Skip Pay. Odložená platba i nákup na…

E-mail marketing pro e-shopy: Klíč k loajálním zákazníkům a vyšším prodejům
Uncategorized
0 shares179 views
Uncategorized
0 shares179 views

E-mail marketing pro e-shopy: Klíč k loajálním zákazníkům a vyšším prodejům

Pavel Bechyně - Dub 24, 2025

E-mail marketing je jedním z nejúčinnějších nástrojů pro budování vztahů se zákazníky a zvyšování prodejů v e-shopu. V době, kdy…

Jaro v e-shopu: Jak na Velikonoční akce?
WEBAREAL
0 shares150 views
WEBAREAL
0 shares150 views

Jaro v e-shopu: Jak na Velikonoční akce?

Pavel Bechyně - Dub 16, 2025

Velikonoce nejsou jen o vajíčkách a pomlázce – jsou to i skvělé dny pro oslovení zákazníků v jiném světle. Sváteční…

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Květen 2025
Po Út St Čt So Ne
« Dub    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031