Chcete měřit statistiky a výkon vaše webu pomocí nejpoužívanějších nástrojů v marketingu? Přidali jsme sekci Měřící kódy, díky které nyní snadno přidáte do všech stránek z jednoho místa měřící kódy marketingových nástrojů Google Analytics, Google search console a Seznam webmaster (pro české eshopy). Nástroje jsou zcela zdarma.
Měřící kódy najdete v administraci každého webu. Kliknete na ikonu ozubených koleček a zvolíte Měřící kódy.
Zde uvidíte možnost vložení 3 kódů: Google Analytics, Google Search Console a Seznam webmaster (u slovenských a maďarských eshopů nenajdete Seznam webmaster, který slouží pro měření českého vyhledávače Seznam.cz).
Google Analytics
Pokud chcete měřit statistiky vašeho webu, tak je Google Analytics ta pravá volba. Nástroj je zdarma a je poskytován společností Google. Obsahuje obrovské množství dat, které se vám při vyhodnocení návštěvnosti webu budou určitě hodit.
Pokud chcete získat kód z Google Analytics a měřit tak statistiky svého webu, tak jděte na tuto adresu, kde si Google Analytics založíte:
Po založení půjdete do nastavení pomocí ikonky ozubeného kolečka s nápisem Správce.
V prostředním sloupečku s názvem Služba kliknete na Údaje o měření -> Měřící kód.
Zde získáte identifikátor, který má vždy tvar UA-čísla. Tento identifikátor zkopírujete.
Vložíte ho do webových stránek a vše uložíte. Google Analytics máte nyní aktivní.
Google search console
Search Console slouží k měření přirozených výsledků vyhledávání na vyhledávači Google. Prozradí vám například, na jaké vyhledávací dotazy se váš web zobrazuje a jakou máte na dané dotazy pozici. Obsahuje ale i celou řadu další zajímavých informací, které vám mohou pomoci web vylepšit.
Jak si Search consoli zaktivnit? Půjdete na adresu, kde se přihlásíte google účtem (zpravidla má tvar neco@gmail.com popř. si ho můžete založit ZDE):
www.google.com/webmasters/tools/home
Zde si dáte přidat další web a zadáte adresu svých webových stránek. Kliknete na přidat.
Na další stránce zvolíte záložku Alternativní metody ověření a první možnost Značka HTML.
Ze značky, která se objeví, potřebujete jen část mezi uvozovkami (bez postranních uvozovek). Tuto část zkopírujete.
Následně vložíte tuto část značky do políčka Google search console na vašem webu. A vše uložíte.
Seznam webmaster
Pokud máte český web, tak se vám ještě bude hodit si zaktivnit Seznam webmaster. Je zcela zdarma. Tento nástroj je podobný Search Consoli, ale místo výsledků na Google ukazuje výsledky z přirozených výsledků na vyhledávači Seznam.cz.
Pokud si chcete nástroj zprovoznit, tak stačí jít na tuto adresu, kde se přihlásíte seznam účtem (zpravidla končí @seznam.cz popř. si ho můžete založit ZDE).
Po přihlášení uvedete adresu vašeho webu a zvolíte přidat doménu.
Následně kliknete na Vygenerovat metatag.
Vygeneruje se vám značka, ze které budete potřebovat pouze část mezi uvozovkami (bez uvozovek). Tuto část zkopírujete.
Vložíte ji do svého webu.
Nyní jste si zaktivovali tři velice mocné nástroje, která vám pomohou sledovat statistiky a vylepšovat vaše webové stránky.
Může vás zajímat

Pohodlné a flexibilní nakupování i v zahraničí: Skip Pay rozšiřuje platební možnosti na Slovensko
bohemiasoft - Dub 28, 2025Nakoupí častěji, utratí více. Přesně tak působí na zákazníky moderní platební metody od Skip Pay. Odložená platba i nákup na…

E-mail marketing pro e-shopy: Klíč k loajálním zákazníkům a vyšším prodejům
Pavel Bechyně - Dub 24, 2025E-mail marketing je jedním z nejúčinnějších nástrojů pro budování vztahů se zákazníky a zvyšování prodejů v e-shopu. V době, kdy…

Jaro v e-shopu: Jak na Velikonoční akce?
Pavel Bechyně - Dub 16, 2025Velikonoce nejsou jen o vajíčkách a pomlázce – jsou to i skvělé dny pro oslovení zákazníků v jiném světle. Sváteční…