GDPR – konec newsletterů?

Dub 18, 2018
5627 Zobrazeno
8 Comments

A rovnou hned v první větě je potřeba toto vyjasnit a zřejmě postačí jedním slovem – NIKOLIV. GDPR vám naopak, možná překvapivě, může pomoci. Jak? Čtěte dále.

To že GDPR řeší ochranu osobních údajů, již ví asi každý. A také jednou z nosných situací, které musíte díky nebo bohužel kvůli GDPR řešit, je stav vaší emailové databáze s kontakty pro rozesílání mailových zpravodajů.

V jakých situacích se může vaše databáze emailů pro zasílání newsletterů nacházet:

VŠE JE OK.

Všechny emaily máte získané od vašich zákazníků na základě objednávek nebo zaregistrováním k odběru newsletteru. Pak nemáte žádný problém a nemusíte nic řešit, s vámi ani GDPR nic neudělá 🙂

TAK NAPŮL
Nejste si zcela jisti, zda je 100% vašich údajů získáno zcela v souladu se směrnicí GDPR? Opravdu víte, kdy jste který údaj získal a pro jaký účel? Pravděpodobně tomu tak nebude. V těchto zřejmě nejčastějších situacích bude nutné vaše kontakty rozdělit na ty, které jste získal v souladu s GDPR a na ty, které bude nutné ještě před startem GDPR 25.5.2018 znovu obeslat se žádostí o oprávnění zasílat newslettery – reaktivovat.

MÁM ČERNÉ SVĚDOMÍ
Pokud dopředu víte, že jste svou databázi emailů získal například koupí kontaktů nebo jiným zcela nevhodným způsobem, tak pro vás zde bude zřejmě jediná možnost – reaktivace emailů nebo začít budovat svou databázi emailů zcela znova a tentokrát legálně.

Děsí vás to? A kolik obeslaných kontaktů váš email skutečně přečte nebo na něj zareaguje? 50%, 70% nebo třeba jen 3%, 5%? A jsou výdaje na rozeslání těchto newsletterů opravdu efektivně vydané? Nebude finančně výhodnější ušetřit za rozesílání newsletterů na kontakty, které vaše zpravodajství nečtou a spíše se věnovat budování kvalitní databáze kontaktů, které budou vaši informace opravdu zajímat? Zkuste o tom popřemýšlet.

A pravidla GDPR platí nejen pro vás, ale i pro vaši konkurenci. Takže pokud vaši konkurenti doposud využívali nelegálně získané kontakty, i oni si budou muset šáhnout do svědomí a sladit jejich databázi s novými směrnicemi.

Našim Prémium zákazníkům, kteří využívají pro rozeslání jejich newsletterů náš hromadný newsletter s pročištěním, automatických spárováním kontaktů a případnou reaktivací emailů pomůžeme nasazením nových šikovných funkcí.

 

Může vás zajímat

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka
WEBAREAL
0 shares35 views
WEBAREAL
0 shares35 views

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka

bohemiasoft - Čvc 25, 2024

Influencer marketing sa stal neoddeliteľnou súčasťou moderného marketingového mixu. Vďaka tomuto prístupu môže značka využívať vplyv a dosah jednotlivcov na…

Srovnáme.cz: Vaše cesta k novým objednávkám
WEBAREAL
0 shares111 views
WEBAREAL
0 shares111 views

Srovnáme.cz: Vaše cesta k novým objednávkám

bohemiasoft - Čvc 22, 2024

Jak vám může Srovnáme.cz pomoci k novým objednávkám a co vlastně tento cenový srovnávač umí pro spolupracující eshopaře udělat? Na…

S novými tarify Comgate má každý obchodník sazbu pod 1 % bez ohledu na platební metodu
WEBAREAL
0 shares419 views
WEBAREAL
0 shares419 views

S novými tarify Comgate má každý obchodník sazbu pod 1 % bez ohledu na platební metodu

bohemiasoft - Čvn 19, 2024

Comgate představuje nové tarify. Poskytovatel platebních bran a terminálů doporučuje většině obchodníků tarif Easy, který má jednu sazbu 0,98 %…

8 Responses

  1. Existuje niekoľko stránok, ktoré toto vyslovene vyvracajú a pred takýmto jednaním varujú, že je v rozpore s GDPR. Napr.: https://www.podnikajte.sk/pravo-a-legislativa/c/3619/category/zakonne-povinnosti-podnikatela/article/gdpr-zakon-ochrane-osobnych-udajov-podnikatel.xhtml
    „Ak teda podnikateľ získava napríklad emailové adresy za pomoci vopred zaškrtnutého check-boxu v eshope, prípadne na základe súhlasu, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou zmluvy alebo VOP, súhlas so spracovaním takto získaných emailových adries bude neplatný. „. Alebo https://blog.biznisweb.sk/2018/02/pripravte-svoj-e-shop-na-gdpr/ „prevádzkovateľ získava súhlas so spracúvaním, a to prostredníctvom svojich obchodných podmienok takto: „Odoslaním záväznej objednávky udeľuje zákazník predávajúcemu súhlas so spracúvaním jeho emailovej adresy, a to za účelom zasielania newslettera.“ Takto získaný súhlas so spracúvaním osobných údajov je v rozpore s nariadením (dokonca i s platným zákonom o ochrane osobných údajov). Je to z toho dôvodu, že nie je udelený slobodne. Dotknutá osoba – zákazník nemá možnosť slobodne sa rozhodnúť či súhlas udelí, alebo nie. Hovoríme, že súhlas je vynútený, a preto je v rozpore s legislatívou. Prevádzkovateľovi e-shopu sa síce databáza odberateľov jeho newsletterov utešene rozrastá, a to priamoúmerne počtu jeho zákazníkov, tieto súhlasy však nie sú platné.“. A takýchto stránok je oveľa viac.

    Odpovědět
    • Ano, máte jistě pravdu tak to skutečně je. Před zaškrtnuté checkboxy, schované v obchodní podmínkách – to je opravdu špatně.
      Ale dle našich informací z pohledu GDPR můžete zasílat zákazníkům, kteří již u vás učinili objednávku (a jsou tedy s vámi v obchodním vztahu) newslettery. Na základě termínu „Oprávněný zájem“. Musí mít, ale samozřejmě možnost se z newsletteru odhlásit.

      Odpovědět
      • Bola by som veľmi rada, keby ste mali pravdu, ale asi je to inak. „Novou právnou úpravou sa bližšie určujú obsahové a formálne podmienky súhlasu, ako právneho základu na spracúvanie osobných údajov, a to: ……súhlas sa má vzťahovať na všetky spracovateľské činnosti vykonávané na ten istý účel alebo účely…ak sa spracúvanie vykonáva na viaceré účely, súhlas sa má udeliť /má byť oddelený/ uvedený oddelene na všetky tieto účely….zákaz podmieňovať súhlas so spracúvaním osobných
        údajov, ktorý nie je na plnenie zmluvy, vrátane poskytnutia služby, nevyhnutný.“ To je citácia zo stránok Úradu pre ochranu osobných údajov. . Inými slovami – súhlas so spracovaním osobných údajov na účely plnenia objednávky a súhlas na iný účel – t.j. marketing, newslettre- sú dva rôzne účely a nemôžu byť odsúhlasené naraz, napr. odsúhlasením VOP pri odoslaní objednávky. Alebo ešte inak „oprávnený záujem“ uzavrieť objednávku nie je to isté ako oprávnený záujem so spracovaním údajov na marketing a nemôžu byť vzájomne prepojené (napr. vo VOP). Práve toto GDPR od seba definitívne oddelil. Možnosť odhlásiť sa z newslettera je tiež povinnosťou podľa GDPR súvisiacou s možnosťou súhlas kedykoľvek odvolať, ale s udelením súhlasu nemá nič spoločné. Takže, kto nemal v minulosti samostatné zaškrtávacie políčko so súhlasom na zasielanie newsletterov nezávislým od odsúhlasenia objednávky, bude musieť teraz požiadať týchto zákazníkov o nezávislý súhlas a ak ho nedostane, tak im nebude môcť newslettre posielať 🙁

        Odpovědět
        • Dobrý den,
          pro GDPR máme na Webarealu připraveno několik verzí jak nastavit různé varianty odsouhlasení osobních údajů. Výkladů ke GDPR je opravdu několik. V podstatě co poradce, právník to trochu jiný výklad. Každopádně to máme připraveno tak, abyste mohl nastavit i oddělený souhlas. S tím jak budete nakládat s údaji získanými v minulosti z objednávek, to záleží jen na vás. My máme od našich právníků výklad trochu jiný.

          Odpovědět
          • Ďakujem za vašu odpoveď. Áno GDPR bude asi ďalší zákon, ktorý si každý vykladá inak, zo strany štátu nebudú presné inštrukcie ako to má byť správne, ale pokutami sa oháňajú… 🙂 Ešte sa opýtam, kedy budú k dispozícii v administrácii možnosti nastavení týkajúce sa GDPR ?

  2. Bohužiaľ e-maily získané na základe potvrdenia súhlasu s VOP ( a v texte VOP je súhlas so zasielaním newslettera) pri odoslaní objednávky, nie sú v súlade s GDPR platné pre marketing. Takže platné a použiteľné pre marketing sú iba tie email adresy, kedy zákazník zaklikol samostatné okienko „Súhlasím so zasielaním Newslettera“ a následne je možné tento súhlas nejako doložiť.

    Odpovědět
    • Dle našich informací, tak emaily vašich zákazníků, kteří s vámi byli v obchodním vztahu (tedy provedli objednávku vašeho zboží), můžete i po startu GDPR bez obav používat. Toto lze právně zdůvodnit „oprávněným zájmem“. A opravdu takové kontakty není nutné znovu žádat o povolení i v případě, že v minulosti nezaškrtli „Souhlasím se zasíláním newslettera“.

      Odpovědět

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Červenec 2024
Po Út St Čt So Ne
« Čvn    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031