Každý majitel firmy chce, aby jeho webové stránky získaly co největší návštěvnost a byly na internetu co nejvíce vidět. Jedním z nejefektivnějších nástrojů, který jim umožní tohoto cíle dosáhnout, jsou stále jako před lety zpětné odkazy. Zpětné odkazy jsou vyhledávači považovány za známku, že odkazovaná stránka je natolik kvalitní a důvěryhodná, aby si zasloužila umístění na předních místech výsledků vyhledávání. Pokud na vás jiná stránka odkazuje, znamená to, že vaše stránky mají co hodnotného nabídnout a jsou užitečným zdrojem informací. Ovšem ne každý zpětný odkaz vám pomůže stejně. Stejně jako v životě, je velký rozdíl, pokud vám něco doporučuje renomovaný odborník, nebo zcela neznámý člověk, či dokonce někdo, o kom víte, že se živí teleshoppingem. Stejně tak vyhledávače posuzují odkazy podle autority a důvěryhodnosti odkazujících stránek.

Aby pro vás byly zpětné odkazy skutečně užitečné, musíte nejdřív najít stránky, ze kterých se vyplatí získat odkaz. Měly by to být weby, které se ve vyhledávačích umísťují na dobrých pozicích na klíčová slova, související s vaším oborem – to znamená, že je vyhledávače považují za kvalitní a autoritativní zdroj informací. Kromě autority je důležitá také tematická příbuznost. Pokud provozujete například e-shop s krmivy pro mazlíčky, rozhodně pro vás bude mnohem užitečnější odkaz ze stránky o chovu křečků, než ze stránky o auto tunningu.

Jak získat odkazy z autoritativních a důvěryhodných stránek?
Existuje spousta způsobů, jak získávat kvalitní odkazy a zvyšovat tak hodnocení svých webových stránek. Můžete využít například některé z níže popsaných metod:

Guest blogging
Guest blogging je jednou z nejlepších taktik pro generování kvalitních zpětných odkazů, které zlepší vaše celkové SEO. Pod tímto slovem se skrývá vytváření bezplatného obsahu pro jakýkoli jiný blog či stránku, výměnou za zpětný odkaz na váš web. Jedná se o rozšířenou taktiku budování odkazů, která je výhodná pro obě strany. Odkazující stránka získá kvalitní bezplatný obsah pro své cílové publikum, zatímco druhý web získá kvalitní odkaz.

Pokud máte zájem publikovat článek na cizím webu touto formou, kontaktujte majitele vyhlédnutého webu a nabídněte mu některé již napsané články. Důležité je, aby články byly skutečně hodnotné a originální. Pokud tomu tak bude, majitel webu bude pravděpodobně s vaším návrhem souhlasit.


Buďte lepší než konkurence
Většina autoritativních webů odkazuje na kvalitní zdroje informací ve svém oboru. Cílem těchto odkazů může být i váš web, musíte ale splnit jednu podmínku – být nejlepším dostupným zdrojem informací. Zdá se to sice být složité, ale vlastně na tom nic není.

Najděte obsah týkající se vašeho tématu, který má hodně zpětných odkazů z důležitých stránek, ze kterých chcete sami získat odkaz. Může to být například užitečný návod, nebo odborný článek vysvětlující nějaké téma. Poté napište lepší verzi nalezeného obsahu. O kolik lepší? Tato strategie bude fungovat nejúčinněji, pokud bude váš obsah nejlepší na celém internetu. Pokud se budete pozorně dívat a budete kreativní, určitě najdete způsob, jak informace z původního obsahu předat efektivněji. Najděte ještě jiné verze obsahu a snažte se, aby ta vaše mnohonásobně převyšovala všechny ostatní.

Možná najdete článek, který je sice dobře napsaný, ale nepokrývá celé téma dostatečně do hloubky. Možná mu také chybí obrázky a externí odkazy. Udělejte to lépe. Přidejte víc informací, odkazů na externí zdroje, infografiky, obrázky, zkrátka cokoli, co může kvalitu obsahu zvýšit. Dbejte však na to, aby obsah byl stále zajímavý a čtivý.

Jakmile obsah zveřejníte, můžete získat zpětné odkazy, které vám právem patří. Vytvořte s pomocí nástroje pro kontrolu zpětných odkazů seznam webů, které na původní obsah odkazují. Oslovte všechny tyto weby a upozorněte je na svou lepší verzi. Ta bude mluvit sama za sebe a poskytne majitelům přesvědčivé argumenty, že by měli odkazovat raději na váš obsah.

Díky tomuto vylepšenému obsahu získáte větší návštěvnost webových stránek a vyšší pozice ve vyhledávání – a navíc, je to návštěvnost a odkazy, které vaše konkurence nezíská. Výsledky vyhledávání, a nakonec i zpětné odkazy, totiž nasměrují lidi na váš obsah místo na obsah vaší konkurence.

Využijte nefunkčních odkazů
Nefunkční odkazy jsou zlatým dolem, pokud jde o získávání zpětných odkazů. Spoustu webů totiž dlouhodobě odkazuje na stránky, které mezitím přestaly existovat. Není to dobré pro jejich hodnocení ani pro jejich návštěvníky, naopak pro vás jde o jedinečnou šanci, jak tyto odkazy získat pro sebe.

Prvním krokem této techniky je najít relevantní a autoritativní stránky, související s vaším oborem. Jakmile najdete několik takových webů, použijte nástroj pro automatizovanou kontrolu odkazů, (například Screaming Frog) abyste našli všechny nefunkční odkazy, které na webu existují. Pokud některý z nefunkčních odkazů vede na obsah, který je podobný tomu vašemu, máte vyhráno. Zbývá už jen oslovit majitele webu přátelským e-mailem, ve kterém nefunkční odkaz nahlásíte. Současně můžete navrhnout odkaz na váš obsah jako součást opravy. Pokud bude váš obsah dostatečnou náhradou, majitel webu jej rád použije.

Kvalitní zpětné odkazy vedou ke zvýšení výkonu webu
Pokud chcete zlepšit SEO svých stránek a získat větší návštěvnost, je důležité mít skvělou síť zpětných odkazů. Stránky s mnoha odkazy z respektovaných domén mají lepší výsledky než ty bez nich. Pokud použijete výše zmíněné způsoby k získání kvalitních zpětných linků, měli byste časem zaznamenat zlepšení umístění svého webu ve výsledcích vyhledávání. To bude znamenat větší návštěvnost vašich stránek a samozřejmě také více zákazníků.


Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.

Může vás zajímat

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka
WEBAREAL
0 shares35 views
WEBAREAL
0 shares35 views

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka

bohemiasoft - Čvc 25, 2024

Influencer marketing sa stal neoddeliteľnou súčasťou moderného marketingového mixu. Vďaka tomuto prístupu môže značka využívať vplyv a dosah jednotlivcov na…

Srovnáme.cz: Vaše cesta k novým objednávkám
WEBAREAL
0 shares111 views
WEBAREAL
0 shares111 views

Srovnáme.cz: Vaše cesta k novým objednávkám

bohemiasoft - Čvc 22, 2024

Jak vám může Srovnáme.cz pomoci k novým objednávkám a co vlastně tento cenový srovnávač umí pro spolupracující eshopaře udělat? Na…

S novými tarify Comgate má každý obchodník sazbu pod 1 % bez ohledu na platební metodu
WEBAREAL
0 shares419 views
WEBAREAL
0 shares419 views

S novými tarify Comgate má každý obchodník sazbu pod 1 % bez ohledu na platební metodu

bohemiasoft - Čvn 19, 2024

Comgate představuje nové tarify. Poskytovatel platebních bran a terminálů doporučuje většině obchodníků tarif Easy, který má jednu sazbu 0,98 %…

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Červenec 2024
Po Út St Čt So Ne
« Čvn    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031