Věříme, že na vašem webu máte aktuální obchodní podmínky vyhovující Občanskému zákoníku, určitě máte na vašem eshopu vyplněny i všechny požadované firemní kontaktní údaje. Ale jak jste na tom s Reklamačním řádem nebo Poučením na možnost odstoupení od smlouvy? Pokud si nejste jisti, zda dodržujete všechny zákonné povinnosti a chcete se vyhnout pokutám, čtěte dále.
OBCHODNÍ PODMÍNKY A JEJICH ZASÍLÁNÍ EMAILEM
Vzorové obchodní podmínky pro rok 2016 naleznete například ZDE na stránkách APEK. Obchodní podmínky by měli být zasílány zákazníkovi jako příloha emailu. O tom zda se musí obchodní podmínky zasílat zákazníkovi s emailem s objednávkou si sice vedou spory, ale my rozhodně doporučujeme obchodní podmínky v emailu zasílat. Na těchto stránkách je to poměrně jasně vysvětleno. Navíc víme o jednom případu, z tohoto týdne, kdy byla jednomu našemu obchodníkovi uložena pokuta 2000 Kč od ČOI za absenci Obchodních podmínek v emailu. Což je určitě pádný důvod pro vložení obchodních podmínek do emailu. A jak soubor s obchodními podmínkami do emailu vložíte? Tuto možnost naleznete v administraci v sekci Eshop -> Nastavení eshop -> Zpracování objednávky, viz obrázek (zobrazujeme již náhled nastavení z nové administrace, která bude nasazena během několika dnů):
REKLAMAČNÍ ŘÁD A REKLAMAČNÍ FORMULÁŘ
Vzhledem ke změnám v zákonu o možnosti odstoupení od smlouvy bez sankcí, včetně vráceného dopravného, které nakupující zaplatil za dopravu zboží obchodníkovi. Je proto nutné věnovat pozornost reklamačnímu řádu, který musí být umístěn na každém eshopu a musí minimálně obsahovat :
- informaci o tom jak reklamaci oznámit
- adresu na jakou má nakupující reklamované zboží zaslat
- podmínky za jakých není možné reklamaci uplatit (například při nevhodném použití výrobku)
- jakým způsobem (emailem, telefonicky…) a do kdy budete nakupujícího o vyřízení reklamace informovat (maximálně do 30 dnů)
Pro rychlejší a komfortnější vyřizování reklamací doporučujeme v emailu s objednávkou, vedle obchodních podmínek a poučení o možnosti odstoupení od smlouvy, zasílat i Reklamační formulář. Vzorový formulář ke stažení : pdf, doc
POUČENÍ O MOŽNOSTI ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Občanský zákoník udává povinnost informovat v textové podobě zákazníky o možnosti odstoupení od smlouvy a to nejpozději v příloze e-mailu potvrzujícím objednávku. Vzorové poučení můžete zobrazit například zde nebo zde.
Shrnutí : V potvrzovacím emailu s objednávkou silně doporučujeme zasílat Obchodní podmínky, Poučení o možnosti o odstoupení od smlouvy a jako vhodné řešení doporučujeme (není ale povinné) zasílat i Reklamační formulář. Zároveň na vašem eshopu musí být k dispozici Reklamační řád.
Chcete-li hlouběji nastudovat legislativu, která upravuje vztahy v elektronickém obchodování doporučujeme tyto zákony:
- Občanský zákoník č. 40/1964 Sb
- § 1810 – § 1867 – Smlouvy uzavírané pomocí prostředků komunikace na dálku,
- § 612 až § 627 – Shoda s kupní smlouvou, záruka, odpovědnost za vady.
- Zákon o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb.
- § 12 – informace o ceně,
- § 13 a § 19 – informace o reklamaci.
- Mimosoudní řešení sporů
- Informační povinnost
- Zákon o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb.
Webareal.cz – vytvořte si sami svůj E-SHOP a začněte vydělávat
Webareal.sk – vytvorte si sami svoj E-SHOP a začnite zarábať
Zombeek.cz – vytvořte si sami WEB. Zdarma.
Provizní program – propagujte Webareal a získejte z každého nového eshopu PROVIZI 696 Kč / 27,84 € ročně
Facebook Webareal – sledujte co se u nás děje
Facebook Zombeek – sledujte co se u nás děje
Webareal YouTube – návody, výukové seriály
Zombeek YouTube – video návody
Může vás zajímat
Pozor na nekalé a lživé praktiky obchodníků konkurenčních eshopových platforem
bohemiasoft - Zář 04, 2024Od vás, našich eshopařů, se nám množí informace o nepříjemných až agresivních praktikách obchodníků některých velkých eshopových platforem. Rádi bychom…
Expres Kuriér od Slovenské pošty s novou mapou a váhovými limity
bohemiasoft - Zář 02, 2024Slovenská pošta je jeden z nejrozšířenějších dopravců na Slovensku, proto jej má Webareal implementovaný už řadu let. Mapu s výběrem…
Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka
bohemiasoft - Čvc 25, 2024Influencer marketing sa stal neoddeliteľnou súčasťou moderného marketingového mixu. Vďaka tomuto prístupu môže značka využívať vplyv a dosah jednotlivcov na…
Když je poučení o odstoupení od smlouvy obsaženo v obchodních podmínkách tak je to postačující?
Podle našich informací ne. Mělo by být zvlášť.
Jak mám dát všechny ty přílohy do potvrzovacího mailu, když je možné přidat max. 2?
Dobrý den,
reklamační formulář zasílat nemusíte, ale pokud chcete zasílat všechny tři materiály, tak můžete dva z nich spojit do jednoho souboru. Zazipovat je. Určitě doporučujeme, sníží se tím i velikost zasílané přílohy.
No ale zip múže některý antivir odstranit, spíše tedy spojit do jednoho což mě taky napadlo. A ještě dotaz proč není možné přidat přílohu (fakturu) do mailu, lze jen odkaz.
Zip by antivir blokoval případně snad jen pokud by jeho součástí byl nebezpečný soubor – například .exe soubor. U .zipu s .pdf soubory by takové riziko hrozit nemělo.
Případně je možnost zasílat v emailu jen jeden .pdf soubor, ve kterém by byli všechny 3 soubory umístěny za sebou (možná nejlepší řešení).
Každopádně váš podnět na možnost vložení 3 souborů a možnost přiložení faktury jako emailu jsem předal na naše oddělení, které se zabývá plánováním nových úprav. Pokud již podobné žádosti o úpravy mají evidovány, je možné, že bude zahrnuto do ankety s hlasováním o přidání nových funkcí. Děkujeme.
ideálne by bolo ak by sa dalo vložiť aj viac ako 3 súbory. pretože potrebujete
1.obch podmienky
2.Reklamačne podmienky
3.Info o ochrane osobných údajov
4.reklamačný formulár.
5. kto vie čo ešte časom bude treba.
Neplánujete poskytnúť vzorové obchodne podmienky aj pre eshopy na slovensku. právnici sa za spracovanie pýtaju niekoľko x 100 €
Dobrý den,
po vzorových obchodních podmínkách na Slovensku se také sháníme. Jestli se nám podaří je dát dohromady, tak je určitě dáme k dispozici.
Přemýšlíme nad rozšířením počtu příloh, ale zatím v případě potřeby můžete spojit více dokumentů do jednoho PDF.
To nestačí, když při zadávání údajů zákazník musí zaškrtnout i prohlášení, že si obch. pod. přečetl a souhlasí snimi ??
Podle našich posledních informací nestačí.
Doporučujeme raději obchodní podmínky zasílat opravdu emailem.