Parametrické kategorie by měly být součástí každého e-shopu s větším sortimentem. Proč a co vlastně parametrické kategorie jsou?
Jde o „tajnou zbraň“ v SEO Vašeho eshopu, díky které budete snadněji dohledatelní na internetových vyhledávačích. Jejich roboti totiž průběžně indexují (procházejí Váš eshop a sbírají URL adresy a jejich obsah). Tyto URL pak nabízí uživatelům (Vašim potencionálním zákazníkům) při vyhledávání produktů. Dává tedy smysl jich mít na eshopu co možná nejvíce (ale pozor – s kvalitním obsahem). Nejde tedy primárně o funkci pro Vaše zákazníky, ale o funkci pro indexační roboty. Jak Vám tedy v praxi parametrické kategorie pomohou?
Parametrické kategorie jsou kategorie tvořeny variantami vašich produktů. Pokud tedy zákazník například na Google vyhledává „červené tričko velikosti S“ a vy máte pouze kategorii „Trička“ a produkt „Tričko bez potisku“ ve variantách „červená“, „modrá“, „zelená“ / velikost „m“ a „s“, Google pravděpodobně Váš eshop zákazníkovi nedoporučí, neboť dle titulku stránky to není přesně to, co zákazník hledal.
Pokud ale využijete parametrických kategorií, systém Vám vygeneruje stovky či tisíce nových URL z kombinací parametrů produktů, kde jedna z nich bude právě „červená trička velikosti S“, kterou nemáte na eshopu vytvořenou jako klasickou kategorii, ale právě jako parametrickou.
Parametrické kategorie, nejsou na e-shopu viditelné tak jako klasické kategorie. Jedná se o kategorie na které se zákazník dostane z vyhledávače nebo pomocí nepatrného odkazu, který systém na stránky umístí do příslušné kategorie či k odpovídajícímu produktu. Nemusíte tedy mít strach, že by Vám tato funkce znepřehlednila Vaše vyladěné menu nebo jiný obsah eshopu.
Další informace o parametrických kategoriích se dozvíte v tomto článku:
https://mepodnikani.cz/eshop/seo-parametricke-kategorie-vystreli-vas-eshop-na-predni-mista/
Jak parametrické kategorie v e-shopu nastavit?
Nastavení parametrických kategorií naleznete v sekci E-shop – Kategorie produktů – Parametrické kategorie.
Zde klikněte na tlačítko „Vytvořit novou kategorii„.
Nyní vyberte jaké parametry chcete do kategorie vygenerovat. My vybíráme kombinaci barev a velikosti.
Následně vyberte kategorii, ve které se budou automaticky zobrazovat odkazy na parametrické kategorie. Odkazy na kategorie se zobrazí pod textem „Mohlo by Vás zajímat„.
Mohlo by vás zajímat se následně zobrazuje i v detailu produktu.
V posledním kroku vidíte veškeré kombinace vybraných parametrů. Každý řádek představuje jednu parametrickou kategorii.
Název kategorií si můžete změnit například.
Po uložení již vidíte vytvořené parametrické kategorie. Kategorie lze upravit, smazat nebo se podívat jak kategorie vypadá.
V úpravě produktu naleznete možnost nezobrazovat parametrickou kategorii v produktu a v kategoriích produktů. Dále zde nastavíte popis kategorie, URL adresu a další.
Nyní je tato funkce dostupná všem. Následně však bude součástí nového tarifu, který Vám již brzy představíme.
Může vás zajímat

Připravujeme novou šablonu Palladium
bohemiasoft - Čvc 15, 2025Šablony nové generace Titanium, Uranium a Platinum u vás sklízejí velký úspěch. Proto bychom vám rádi oznámili, že pracujeme na…

Nová funkce: Wishlist – Ukládejte si oblíbené produkty na později
bohemiasoft - Čvc 02, 2025Víme, že rozhodování není vždy okamžité. Zákazník si prohlíží produkty, něco ho zaujme, ale ještě není rozhodnutý. A právě pro…

Recenze zákazníků: Klíč k důvěře, vyšším prodejům i nižším nákladům na reklamu
Pavel Bechyně - Čvc 01, 2025Proč by měl každý e-shop aktivně sbírat recenze? V dnešní digitální době nestačí mít jen hezký web a kvalitní produkt.…
Přidat komentář