Obsah je král – čím ale vládne?

Říj 03, 2016
2513 Zobrazeno
1 Comments

Každý eshopař dělá marketing. Pokud děláme marketing, tak musíme mít nějaké marketingové cíle. To je asi logické. Otázkou ale je, jak marketingových cílů dosahovat. Cest je více. Můžete například využívat placenou reklamu. Jednou z cest je ale také Obsahový marketing. Co že to je?

Co je to obsahový marketing?
Nejdříve se pojďme společně podívat, co že to je ten obsahový marketing. Můžeme říci, že je to marketing, který realizujeme pomocí obsahu. Aby náš obsah skutečně dopomohl k dosažení cílů, tak musí lidi zaujmout. Co to znamená? Obsah by měl:

  • informovat – podat zajímavou formou určitou skutečnost (novinku na vašem eshopu, vaše plány do budoucna apod.),
  • vzdělávat – obsah může dát i vzdělávací hodnotu (to je defacto podstata tohoto článku, který zrovna čtete 🙂 ),
  • pobavit – můžete člověka pobavit nějakým vtipem, příslovím nebo čímkoli jiným (třeba i něčím, co nesouvisí s vaším produktem nebo eshopem  – často můžete něco takového vidět na facebooku a dalších sociálních sítích).

Obsahový marketing a copywriting
Možná už jste někdy slyšeli to zvláštní slovo copywriting. Ano, také jde o tvorbu obsahu, ale jedná se především o tvorbu reklamních textů, článků, příspěvků. Jinak řečeno – jde „jen“ o text. Obsahový marketing je ale trochu širší téma, kde má obsah i jinou podobu než jen text. Ale copywriting do obsahového marketingu určitě patří. O tom není sporu.

Co můžeme do obsahového marketingu všechno řadit?
články (na eshopu či blogu, v novinách, časopisech atd.),
text na eshopu (popisky produktů, vysvětlující text atd.),
videa,
e-maily,
e-booky (elektronické knihy),
fotografie,
infografika.

Co v rámci obsahového marketingu dělat?

  1. musíte si stanovit publikum, které chcete svým obsahem oslovit, s tím souvisí také cíle, které  v rámci marketingu máte,
  2. vytvořit si základní představu, jaký obsah by mohl vaše publikum zaujmout – první zamyšlení nad obsahem,
  3. analýza konkurence – podívejte se na své konkurenty, jaký obsah oni tvoří a snažte se být lepší (dělají hezké obrázky, udělejte hezčí nebo rovnou videa; je konkurence na všech sociálních sítích? atd.),
  4. organizace tvorby obsahu – jak často budete psát, co budete psát a kam budete obsah umisťovat,
  5. samotná tvorba obsahu – neváhejte a pusťte se do toho,
  6. případná propagace obsahu – obsah můžete propagovat placenými i neplacenými cestami (dát odkaz na váš nový článek na facebook – neplacená, umisťovaní článků na placené portály atd.).

Důležité je se zamyslet, jaký obsah by mohl být zajímavý pro vaše potenciální zákazníky a začít tvořit.

 

reg_button_cz (2) reg_button_sk (1) reg_button_cz (2)

Webareal.cz – vytvořte si sami svůj E-SHOP a začněte vydělávat
Webareal.sk – vytvorte si sami svoj E-SHOP a začnite zarábať
Zombeek.cz – vytvořte si sami WEB. Zdarma.
Provizní program – propagujte Webareal a získejte z každého nového eshopu PROVIZI 696 Kč / 27,84 € ročně
Facebook Webareal – sledujte co se u nás děje
Facebook Zombeek – sledujte co se u nás děje
Webareal YouTube – návody, výukové seriály
Zombeek YouTube – video návody

Může vás zajímat

Pohodlné a flexibilní nakupování i v zahraničí: Skip Pay rozšiřuje platební možnosti na Slovensko
WEBAREAL
0 shares119 views
WEBAREAL
0 shares119 views

Pohodlné a flexibilní nakupování i v zahraničí: Skip Pay rozšiřuje platební možnosti na Slovensko

bohemiasoft - Dub 28, 2025

Nakoupí častěji, utratí více. Přesně tak působí na zákazníky moderní platební metody od Skip Pay. Odložená platba i nákup na…

E-mail marketing pro e-shopy: Klíč k loajálním zákazníkům a vyšším prodejům
Uncategorized
0 shares177 views
Uncategorized
0 shares177 views

E-mail marketing pro e-shopy: Klíč k loajálním zákazníkům a vyšším prodejům

Pavel Bechyně - Dub 24, 2025

E-mail marketing je jedním z nejúčinnějších nástrojů pro budování vztahů se zákazníky a zvyšování prodejů v e-shopu. V době, kdy…

Jaro v e-shopu: Jak na Velikonoční akce?
WEBAREAL
0 shares149 views
WEBAREAL
0 shares149 views

Jaro v e-shopu: Jak na Velikonoční akce?

Pavel Bechyně - Dub 16, 2025

Velikonoce nejsou jen o vajíčkách a pomlázce – jsou to i skvělé dny pro oslovení zákazníků v jiném světle. Sváteční…

One Response

  1. Obsahový marketing je skvělá marketingová strategie, pokud se tedy dobře uchopí. Ale má jednu velkou nevýhodu, je časově velmi náročný. Pokud má fungovat a přinášet zisk je časově extrémně náročný. Jakmile začne fungovat, začne se vám to líbit a stane se pro vás drogou, bez které už nechcete dál podnikat. Ale pozor také na chyby. Jednou z nejčastějších je, že mnozí při budování obsahu zapomínají aktualizovat zastaralý či neaktuální obsah.

    Odpovědět

Leave a Reply to Michal Šiška Zrušit odpověď

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Květen 2025
Po Út St Čt So Ne
« Dub    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031