Český Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) se poslední dobou chová velmi rozumně, téměř jako super hrdina, který svými výklady zasazuje jednu ránu za druhou tzv. odborníkům na GDPR a všem, kteří se na nových EU směrnicích snaží přiživit a hledají v něm svůj byznys.
Jak už jsme několikrát psali, snažili jsem se v našich systémech Webareal implementovat jen to nezbytně nutné, co GDPR přináší. Použili jsme vlastní selský rozum a je vidět, že se nám náš přístup vyplácí.
Nejprve ÚOOÚ prakticky zrušil před příchodem ePrivacy cookies lišty (již jsme informovali) a nyní přichází s dalším, velmi rozumným přístupem výkladu GDPR pro eshopy.
Více informací naleznete zde:
https://www.uoou.cz/gdpr-a-nbsp-primy-elektronicky-marketing/d-30715
nebo zde:
https://www.apek.cz/clanky/uoou-reagoval-na-dotaz-apek-a-vyjadril-se-k-pravid
Co to pro eshopy na Webarealu znamená? Přidáme další 2 možnosti jak dostát GDPR pravidlům.
V prvním případě budete moci umístit v košíku pouze jedno zaškrtávátko, s povinným odsouhlasením Obchodních podmínek a zpracováním osobních údajů pro účely objednávky. Souhlas se zasíláním newsletterů a dotazníků spokojenosti bude na základě oprávněného zájmu automaticky získán. Ale zároveň přibude do emailu s potvrzením objednávky tlačítko, kde budou moci zákazníci svůj souhlas odvolat.
Druhou možností bude přidaný druhý checkbox v košíku, metodou opt-out, tedy „Nesouhlasím se zasíláním….“. V případě, že uživatel checkbox nezaškrtne, bude toto bráno jako souhlas.
Obě varianty nám přijdou velmi dobré a eshopaři je jistě budou vnímat pozitivně. Na úpravách již pracujeme a nasadíme je co nejdříve.
Situaci na Slovensku pozorně monitorujeme, slovenský Úrad na ochranu osobných údajov prozatím žádné upřesnění ke GDPR nevydal. Ale stejný princip odsouhlasení práce s osobními údaji budeme implementovat i ve slovenské a v dalších mutacích. Je jen na vás, zda si nové možnosti aktivujete nebo zůstanete u původních variant.
Může vás zajímat
![Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka](https://blog.webareal.cz/wp-content/uploads/2024/07/hero-img-influencer-marketing-520x293.jpg)
Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka
bohemiasoft - Čvc 25, 2024Influencer marketing sa stal neoddeliteľnou súčasťou moderného marketingového mixu. Vďaka tomuto prístupu môže značka využívať vplyv a dosah jednotlivcov na…
![Srovnáme.cz: Vaše cesta k novým objednávkám](https://blog.webareal.cz/wp-content/uploads/2024/07/Srovname-7-520x279.png)
Srovnáme.cz: Vaše cesta k novým objednávkám
bohemiasoft - Čvc 22, 2024Jak vám může Srovnáme.cz pomoci k novým objednávkám a co vlastně tento cenový srovnávač umí pro spolupracující eshopaře udělat? Na…
![S novými tarify Comgate má každý obchodník sazbu pod 1 % bez ohledu na platební metodu](https://blog.webareal.cz/wp-content/uploads/2024/06/cg-520x390.png)
S novými tarify Comgate má každý obchodník sazbu pod 1 % bez ohledu na platební metodu
bohemiasoft - Čvn 19, 2024Comgate představuje nové tarify. Poskytovatel platebních bran a terminálů doporučuje většině obchodníků tarif Easy, který má jednu sazbu 0,98 %…