Nový výklad GDPR pro eshopy

Čvn 05, 2018
2284 Zobrazeno

Český Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) se poslední dobou chová velmi rozumně, téměř jako super hrdina, který svými výklady zasazuje jednu ránu za druhou tzv. odborníkům na GDPR a všem, kteří se na nových EU směrnicích snaží přiživit a hledají v něm svůj byznys.

Jak už jsme několikrát psali, snažili jsem se v našich systémech Webareal implementovat jen to nezbytně nutné, co GDPR přináší. Použili jsme vlastní selský rozum a je vidět, že se nám náš přístup vyplácí.

Nejprve ÚOOÚ prakticky zrušil před příchodem ePrivacy cookies lišty (již jsme informovali) a nyní přichází s dalším, velmi rozumným přístupem výkladu GDPR pro eshopy.

Více informací naleznete zde:
https://www.uoou.cz/gdpr-a-nbsp-primy-elektronicky-marketing/d-30715
nebo zde:
https://www.apek.cz/clanky/uoou-reagoval-na-dotaz-apek-a-vyjadril-se-k-pravid

Co to pro eshopy na Webarealu znamená? Přidáme další 2 možnosti jak dostát GDPR pravidlům.

V prvním případě budete moci umístit v košíku pouze jedno zaškrtávátko, s povinným odsouhlasením Obchodních podmínek a zpracováním osobních údajů pro účely objednávky. Souhlas se zasíláním newsletterů a dotazníků spokojenosti bude na základě oprávněného zájmu automaticky získán. Ale zároveň přibude do emailu s potvrzením objednávky tlačítko, kde budou moci zákazníci svůj souhlas odvolat.

Druhou možností bude přidaný druhý checkbox v košíku, metodou opt-out, tedy „Nesouhlasím se zasíláním….“. V případě, že uživatel checkbox nezaškrtne, bude toto bráno jako souhlas.

Obě varianty nám přijdou velmi dobré a eshopaři je jistě budou vnímat pozitivně. Na úpravách již pracujeme a nasadíme je co nejdříve.

Situaci na Slovensku pozorně monitorujeme, slovenský Úrad na ochranu osobných údajov prozatím žádné upřesnění ke GDPR nevydal. Ale stejný princip odsouhlasení práce s osobními údaji budeme implementovat i ve slovenské a v dalších mutacích. Je jen na vás, zda si nové možnosti aktivujete nebo zůstanete u původních variant.

 

 

Může vás zajímat

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka
WEBAREAL
0 shares34 views
WEBAREAL
0 shares34 views

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka

bohemiasoft - Čvc 25, 2024

Influencer marketing sa stal neoddeliteľnou súčasťou moderného marketingového mixu. Vďaka tomuto prístupu môže značka využívať vplyv a dosah jednotlivcov na…

Srovnáme.cz: Vaše cesta k novým objednávkám
WEBAREAL
0 shares110 views
WEBAREAL
0 shares110 views

Srovnáme.cz: Vaše cesta k novým objednávkám

bohemiasoft - Čvc 22, 2024

Jak vám může Srovnáme.cz pomoci k novým objednávkám a co vlastně tento cenový srovnávač umí pro spolupracující eshopaře udělat? Na…

S novými tarify Comgate má každý obchodník sazbu pod 1 % bez ohledu na platební metodu
WEBAREAL
0 shares416 views
WEBAREAL
0 shares416 views

S novými tarify Comgate má každý obchodník sazbu pod 1 % bez ohledu na platební metodu

bohemiasoft - Čvn 19, 2024

Comgate představuje nové tarify. Poskytovatel platebních bran a terminálů doporučuje většině obchodníků tarif Easy, který má jednu sazbu 0,98 %…

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Červenec 2024
Po Út St Čt So Ne
« Čvn    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031