Ať už prodáváte na svém e-shopu jakékoli množství produktů, tak z pohledu zákazníka je velice důležitá možnost rychlého vyhledání toho, pro co na váš e-shop zákazník přišel. Abyste mohli možnost rychlého vyhledání požadovaných produktů zákazníkovi nabídnout, tak nyní můžete použít novou funkci filtrů, kterou jsme pro vás připravili.
1. Jak filtry fungují
Filtry fungují na zákadě parametrů. Pokud máte na e-shou nastavené určité parametry, tak podle nich pak může zákazník na e-shopu filtrovat.
Přehled nastavených parametrů na e-shopu můžete najít v zelené sekci E-shop, políčko Produkty, záložka Přehled (na následujícím obrázku vidíme nastavené parametry Barva, Velikost, Potisk). Parametrů si ale můžete nastavit neomezený počet.
Pokud se chcete o parametrech dozvědět více, tak si můžete přečíst podrobný návod zde: Návod Parametry
2. Zapnutí filtrace a filtrace podle ceny
Filtraci můžeme zapnout v záložce Filtrace.
Tam je zapotřebí zaškrtnout možnost Aktivovat filtraci. Tím se nám objeví parametry, podle kterých bude moci zákazník na e-shopu filtrovat.
[su_youtube_advanced url=“https://www.youtube.com/watch?v=8zvdFnbzfho“]
Pokud zaškrtneme možnost Aktivovat filtraci, tak se nám zobrazí parametry, které máme nastavené a vedle nich zaškrtnávací boxy. Zatím se ale zaměřme na to, co se změnilo na e-shopu, když jsem zašklrtli možnost Aktivovat filtraci. Po zaškrtnutí je možné na e-shopu filtrovat podle ceny.
[su_youtube_advanced url=“https://www.youtube.com/watch?v=OSEog9k8-r8″]
3. Filtrace podle parametrů
Podívejme se nyní na filtrování podle parametrů. Nyní nás budou zajímat zaškrtávací boxy vedle názvů jednotlivých parametrů. První dva sloupečky není v tuto chvíli možné zaškrtnout (toto nastavení bude dostupné až v další fázi úprav ohledně filtrace). Na následujícím obrázku vidíme sloupečky, které není možné v tuto chvíli zaškrtávat.
My se ale podívejme na možnosti, které je možné zaškrtnout, což jsou možnosti Nad výpisem produktů a Ihned viditelné.
„Nad výpisem produktů“ nám říká, kde se daný filtr zobrazí. Můžeme si tuto možnost zaškrnout u všech nastavených parametrů nebo jen u některých. Také můžeme všechny parametry zaškrtnout najednou pomocí zaškrtávacího boxu hned nahoře.
Pokud uděláme nějaké změny, tak tyto změny můžeme vrátit zpět pomocí této ikony.
Nezapomeňme uložit změny.
[su_youtube_advanced url=“https://www.youtube.com/watch?v=3HyHg8s-vXA“]
Předpokládejme, že jsme u tří parametrů (Potisk, Barva, Velikost) zaškrtli možnost Nad výpisem produktů. Jak se tato změna projeví na e-shopu? Tam přibude možnost filtrovat podle parametrů. Na e-shopu se zobrazí vedle možnosti filtrování ceny políčko s nápisem Parametry. Pokud si toto políčko rozklikneme, tak se nám zobrazí nastavené parametry (v našem případě Potisk, Barva, Velikost).
Předpokládejme, že zákazník by chtěl vyfiltrovat trička, která mají potisk. To znamená, že u parametru Potisk zaškrtne volbu „ano“. Tím se automaticky vyfiltrují jen tato požadovaná trička.
Zákazník pochopitelně může vybrat kombinaci filtrů. Takže může zvolit například kombinaci, kdy bude hledat tričko, které má potisk a zároveň bude mít modrou barvu.
[su_youtube_advanced url=“https://www.youtube.com/watch?v=Rc-hjIF79lE“]
Pokud zákazník chce zrušit dané filtry, tak může kliknout na políčko Zrušit vše.
Nyní se ještě podívejme, co znamená zaškrtávací box „Ihned viditelné“.
[su_youtube_advanced url=“https://www.youtube.com/watch?v=1djZ-jn77gU“]
V této podobě je funkce velice praktická hlavně u e-shopů a produktů, u kterých dává smysl filtrování například jen podle jednoho parametru. Pokud by bylo parametrů více, tak by byl počet hodnot veliký a zákazník by se v něm nemusel dobře orientovat. To ale nebrání tomu, abychom tuto funkci využili, protože v administraci v záložce Nastavení je možnost Zobrazovat názvy parametrů u ihned viditelných filtračních hodnot.
[su_youtube_advanced url=“https://www.youtube.com/watch?v=blUdlmlzbI8″]
Možná jste si všimli, že v záložce Nastavení je ještě jedna možnost, kterou můžeme zaškrtnout – je to možnost Skrývat hodnoty, které nemají význam pro filtraci. Pokud po zaškrtnutí bude zákazník hledat trička s potiskem, tak už se mu nebudou nabízet další možnosti filtrace, které nejsou s potiskem nakombinovány.
Příklad: Máme na e-shopu tři trička – tričko zelené s potiskem, tričko modré s potiskem a tričko žluté bez potisku. Pokud tedy zákazník ve filtru zaklikne u parametru Potisk možnost ano, tak už nemá smysl mu u parametru Barva zobrazovat možnost žlutá, protože žluté tričko potisk nemá.
[su_youtube_advanced url=“https://www.youtube.com/watch?v=Zno9ClT61yU“]
4. Pořadí filtrů
Pořadí parametrů se dá také měnit. To uděláme pomocí ikony, která je hned vedle každého parametru. Pokud v pořadí parametrů provedeme nějaké změny, tak můžeme vše vrátit do výchozí podoby pomocí ikony
. To ale můžeme provést jen do té doby, než vše uložíme.
[su_youtube_advanced url=“https://www.youtube.com/watch?v=d8WPzLVXTbw“]
5. Nastavení filtrů zvlášť pro jednotlivé kategorie a podkategorie
Dosud jsme prováděli nastavení filtrů pro celý e-shop = pro všechny kategorie. Co když ale v různých kategoriích budeme mít různé produkty, které bychom potřebovali filtrovat podle odlišných parametrů? I to se dá nyní nastavit. Stačí jít do zelené sekce E-shop, políčko Kategorie produktů.
Tam máme uvedené kategorie, které jsou nastavené na e-shopu. U každé kategorie je možné nastavit individuální možnosti parametrů, podle kterých pak zákazník může na e-shopu filtrovat.
[su_youtube_advanced url=“https://www.youtube.com/watch?v=fdeLpyAIoVU“]
U každé kategorie nebo podkategorie si můžeme zadat různé parametry.
Příklad: Na e-shopu máme dvě kategorie: Trička a Čepice. Předpokládejme, že chceme zákazníkovi umožnit, aby v kategorii Trička mohl filtrovat podle parametrů Velikost, Barva a Popis. V kategorii Čepice mu ale chceme nechat možnost filtrovat jen podle parametru Značka.
[su_youtube_advanced url=“https://www.youtube.com/watch?v=HvzD5v0MwHs“]
Důležité – pokud v kategoriích nebo podkategoriích nastavíte jiné parametry pro filtrování, tak musíte zaškrtnout možnost Použít individuální nastavení filtrace pro tuto kategorii. Tato možnost je hned nad seznamem parametrů.
I v kategoriích a podkategoriích je možné měnit pořadí parametrů přetažením. K tomu opět využijeme ikonu, která je vedle každého parametru. Zároveň je možné pomocí ikony
vrátit všechny změny zpět před uložením.
6. Hromadná úprava filtrů
Může ale nastat situace, že máme na e-shopu například 10 kategorií a potřebovali bychom jen u 5 z nich nastavit filtraci určitým způsobem. Není zapotřebí každou kategorii zvlášť otevírat a nastavovat stejné parametry. Můžeme využít hromadnou úpravu kategorií.
[su_youtube_advanced url=“https://www.youtube.com/watch?v=Gpf8YH2nD5s“]
Chtěli bychom vás poprosit, jestli byste nevěnovali několik vteřin na vyplnění velmi krátkého dotazníku ohledně našich návodů. Děkujeme.
Dotazník najdete ZDE.
Může vás zajímat

Potkejme se na Czech On-line Expo
bohemiasoft - Úno 13, 2025Letošní největší český e-commerce & on-line business veletrh se bude konat již za 14 dnů v termínu 26.–27. 2. 2025 na výstavišti…

Vylepšujeme Webareal – Dejte nám vědět, co byste chtěli změnit!
bohemiasoft - Úno 06, 2025Do vašich administrací jsme přidali nové tlačítko „Vylepšujeme WA“, které naleznete v horní liště. Jeho účel je jednoduchý – rádi bychom od vás…

Zákaznická reputace: Nová funkce pro efektivnější správu objednávek
bohemiasoft - Úno 03, 2025Správa zákazníků je pro e-shopaře klíčová. V minulosti jsme vám umožnili označovat nespolehlivé zákazníky, kteří nevyzvedávají zásilky nebo často ruší…
Přidat komentář