Nová pravidla pro uvádění slev a uživatelských recenzí

Kvě 05, 2022
386 Zobrazeno

Vláda v polovině dubna schválila návrh na změny zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku, kterými MPO implementuje evropskou směrnici “Omnibus”, která byla EU vyhlášena v listopadu 2019. Směrnice měla být přijata v národních státech EU k  28. květnu 2022. Je téměř jisté, že v Česku se tento termín nestihne dodržet. Ale pojďme se na plánované povinnosti pro eshopy podívat již nyní, abyste se na ně mohli případně připravit.

Konec falešných slev

Eshopy budou muset vztahovat informaci o aktuální slevě k nejnižší ceně, za kterou zboží prodávaly během 30 dnů před poskytnutím aktuální inzerované slevy. Tato povinnost se vztahuje také na plošné slevy, pokud obsahují konkrétní výši slevy – například „Dnes 10% sleva na vše“.

Výrobky které jsou prodávány kratší dobu než 30 dnů, bude platnou cenou pro výpočet slevy nejnižší cena od uvedení výrobku do prodeje.

Jen reálné recenze

Také bude směrnicí zakázáno zveřejňovat falešné recenze. E-shopy budou muset uvádět informace o tom, jak mají ošetřeno to, že recenze na jejich produkty pocházejí od zákazníků, kteří si recenzovaný produkt skutečně koupili a jejich reakce tak vycházejí z osobní reálné zkušenosti.

Další připravované změny pro eshopy:

  • vyloučení možnosti spotřebitele odstoupit od smlouvy pro nevýznamnou vadu
  • stanovení hierarchie práv z vadného plnění
  • zakotvení práva postihu konečného prodávajícího vůči osobě v obchodním řetězci
  • spotřebitel získá právo odstoupit od smlouvy (nebo bude mít právo na náhradu škody), pokud byl jeho nákup ovlivněn nekalou obchodní praktikou

Zatím tyto nové povinnosti pro eshopy vyhodnocujeme z pohledu eshopového řešení Webareal. Pokud bychom nalezli nějakou schůdnou softwarovou cestu, jak vám pomoci s dodržováním nových povinností (například u slev), budeme vám nápomocni. Ale zatím ještě vyčkáme na finální verzi vyhlášky.

Pokud máte návrh, s čím bychom vám mohli v rámci této vyhlášky pomoci, napište nám to do komentářů. Děkujeme. 

 

Může vás zajímat

Co je to broken link building a jak  jej využít k získání odkazů
WEBAREAL
0 shares100 views
WEBAREAL
0 shares100 views

Co je to broken link building a jak jej využít k získání odkazů

Bohemiasoft - Čvc 19, 2022

Získávání kvalitních odkazů na vaše stránky je účinný způsob, jak si vybudovat autoritu a zlepšit pozici vašich stránek ve vyhledávání.…

GoodEshop přichází na Webareal
WEBAREAL
0 shares203 views
WEBAREAL
0 shares203 views

GoodEshop přichází na Webareal

bohemiasoft - Čvc 04, 2022

GoodEshop přichází se svou službou na Webareal. Pro Vás e-shopaře systému Webareal se otevírá možnost nových automatizovaných napojení pro váš…

Návod jak nastavit zaokrouhlování dobírek na Slovensku
WEBAREAL
0 shares581 views
WEBAREAL
0 shares581 views

Návod jak nastavit zaokrouhlování dobírek na Slovensku

bohemiasoft - Čvn 29, 2022

Jak jsme vás již informovali, vstupuje na Slovensku od 1. července 2022 nová povinnost týkající se zaokrouhlovaní cen u objednávek,…

Přidat komentář

Your email address will not be published.


*

KALENDÁŘ

Srpen 2022
Po Út St Čt So Ne
« Čvc    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031