O co jde?
Asi jste si všimli, že postupem času se takzvaní SPAM roboti zdokonalují a jejich nežádoucí emaily se do emailových schránek nás všech dostávají častěji a ve věrohodnější podobě.
Souběžně s tím se zlepšují i ochrany proti těmto nežádoucím zprávám v serverech napříč celým internetem. Pozadu nejsme ani my a průběžně zlepšujeme naše automatizované ochrany, které vaše emaily od těchto nežádoucích zpráv chrání.
Tak jako tak se pravidla pro doručení emailů napříč internetem zpřísňují a abychom zajistili vysokou doručitelnost Vašich emailů, potřebujeme nyní Vaši součinnost v kontrole nastavení. Prosím věnujte pár minut této kontrole i Vy.
Co mám udělat?
1) Kontrola nastavení odesílacího emailu
Ujistěte se, že v sekci Nastavení eshopu / zpracování objednávek / Email odesilatele máte zadanou první nebo druhou variantu:
Pokud máte zadanou třetí variantu, změňte ji prosím na variantu první.
2) Kontrola založení odesílacího emailu
Ať už máte v kroku 1 nastaven email info@vase-domena.cz nebo jakýkoliv jiný email na Vaší doméně, je důležité zkontrolovat, že jej máte skutečně založený. To uděláte v sekci Nastavení / Nastavení webu / Emailové adresy.
Mezi těmito emaily byste měli najít email, který máte nastaven v kroku 1. Pokud tu není, založte jej pomocí tlačítka „Vytvořit nový email“
Pozor: Pokud máte nastaven v kroku 1 email jiný než na Vaší doméně (email bude mnou zadaná emailová adresa, například muj.email@seznam.cz), důrazně doporučujeme změnit na email pod doménou eshopu (například objednavky@vase-domena.cz). Pokud tak neučiníte, budeme nuceni emaily odesílat ze systémem přidělené náhradní adresy, například no-reply@vase-domena.cz.
V případě, že nastavení zůstane chybné v neopravíte jej v dohledné době, vyzveme Vás k tomuto kroku přes upozornění, které Vám zobrazíme po přihlášení do Vaší administrace eshopu.
3) Kontrola nastavení DNS záznamů domény
Pokud jste již krok 1 a 2 nastavili a stejně se Vám při přihlášení do administrace zobrazí výzva k opravě nastavení emailů, nastavte buďto svépomocí (pokud víte, jak na to) nebo zašlete TXT (SPF) záznam vypsaný v upozornění z administrace registrátorovi Vaší domény (tedy na zákaznickou podporu tam, kde platíte fakturu za Vaši doménu).
Co se změní?
Pokud nepodceníte kontrolu zmíněnou výše, nezmění se pro Vás (mimo lepší doručitelnosti Vašich emailů zákazníkům) vůbec nic.
V období letních prázdnin rozšíříme možnost sekce „Email odesilatele“ o možnost nastavení emailu pro odpovědi (nyní je tento email společný). Bude tedy možné tyto emaily oddělit, podobně jako to znáte z emailového klienta:
Podmínkou však bude odesílat emaily pod doménou Vašeho eshopu a zároveň u této domény mít správně nastavené DNS záznamy, viz. výše. Díky tomu budeme schopni spolehlivě doručovat emaily Vašim zákazníkům.
Děkujeme za pozornost, kteou jste tomuto článku věnovali.
Může vás zajímat

Potkejme se na Czech On-line Expo
bohemiasoft - Úno 13, 2025Letošní největší český e-commerce & on-line business veletrh se bude konat již za 14 dnů v termínu 26.–27. 2. 2025 na výstavišti…

Vylepšujeme Webareal – Dejte nám vědět, co byste chtěli změnit!
bohemiasoft - Úno 06, 2025Do vašich administrací jsme přidali nové tlačítko „Vylepšujeme WA“, které naleznete v horní liště. Jeho účel je jednoduchý – rádi bychom od vás…

Zákaznická reputace: Nová funkce pro efektivnější správu objednávek
bohemiasoft - Úno 03, 2025Správa zákazníků je pro e-shopaře klíčová. V minulosti jsme vám umožnili označovat nespolehlivé zákazníky, kteří nevyzvedávají zásilky nebo často ruší…
Přidat komentář