Ode dneška je dostupná nová možnost dopravy (pro české systémy): Kouzelná Almara
OBSAH
1. krok: Aktivace
2. krok: Nastavení účtu
3. Krok: Otestování funkčnosti
4. Krok: Podpis smlouvy
5. Krok: Spuštění do „ostrého provozu“
6. Podpora
1. Krok: Aktivace
1.1. Kouzelnou Almaru můžete aktivovat v administraci svého e-shopu: 1. zelená sekce E-shop -> 2. políčko Poštovné -> 3. záložka Způsob dopravy -> 4. Pomocí šedého tlačítka Nastavení se dostanete do nastavení Kouzelné Almary.
2. Krok: Nastavení účtu
2.1 Pro nastavení spojení systému Kouzelé Almary (který se jmenuje KALMA) s eshopem je třeba se registrovat v systému KALMA a překopírovat tzv. Veřejný a Soukromý token do administrace eshopu. Není se čeho obávat, jsou to jen dvě hodnoty, které se překopírují.
Registrujte se do testovací verze systému Kouzelné almary zde: https://kalma-test.kouzelnaalmara.cz. Vyplněné údaje u registrace budou zároveň částečně sloužit jako fakturační údaje.
2.2. Po přihlášení do systému KALMA klikněte na možnost REST API v levém menu.
Zkopírujte hodnoty VEŘEJNÝ a SOUKROMÝ TOKEN, které vložíme do administrace vašeho e-shopu. Důležité je, že také musíme zaškrtnout možnost TESTOVACÍ PROVOZ.
2.3. Vyplňte název poštovného. Název poštovného doporučujeme nastavit takto (stačí zkopírovat a vložit do políčka Název poštovného v administraci):
Kouzelná Almara<br><span style="font-size:12px;"><em>Vyzvědněte si zásilku bez front a čekání <br>do 15 vteřin</em></span>
Díky tomuto pojmenování zákazníci pochopí, co je Kouzelná Almara a jaké má výhody oproti standardním přepravcům. Tím se sníží případné procento vratek, které mohou nastat v případě, že zákazník nerozumí, jakou metodu si vybral.
3. Krok: Otestování funkčnosti
3.1. Nyní máme vše připravené pro testování Kouzelné Almary.
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ – Po povolení použití Kouzelné Almary bude již možnost Kouzelné Almary dostupná zákazníkům e-shopu, i když je zaškrtnuto „Testovací provoz“. Je tedy dobré nechat testovací verzi zapnutou pouze po nezbytně nutnou dobu pro otestování a poté se přepnout do ostré verze (viz. níže).
Zákazníci tedy mohou v tuto chvíli možnost Kouzelné Almary zvolit, ale objednávka se nepřenese do ostré verze Kouzelné Almary, protože se nacházíme v testovací verzi.
3.2. Nyní otestujeme fungování Kouzelné Almary tím, že uděláme testovací objednávku v eshopu a jako způsob dopravy zvolíme Kouzelnou Almaru. Pokud v objednávce klikneme na políčko Objednat, tak se nám nabídne seznam míst, ze kterých můžeme vybírat (viz. obrázek). Předpokládejme, že zvolíme Kouzelnou Almaru v Praze v Palladiu.
3.3. Klasickým způsobem dokončíme objednávku, která se zobrazí v e-shopu a pokud bylo vše správně vyplněno, tak se také rovnou přenese do TESTOVACÍHOprostředí Kouzelné Almary (http://test-kalma.kouzelnaalmara.cz). V testovacím prostředí Kouzelné Almary bude objednávka zobrazena v sekci VŠECHNY ZÁSILKY.
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Pokud bude v údajích v objednávce nějaká chyba (např. špatně vyplněné telefonní číslo nebo např. PSČ), tak se do systému KALMA objednávka automaticky nepřenese. O takovéto chybě vás vždy bude informovat hláška, která se zobrazí po otevření objednávky v e-shopu (zelená sekce E-shop, políčko Objednávky).
Všimněme si, že hlášení obsahuje i upozornění, co je špatně vyplněno (na obrázku výše je to konkrétně telefonní číslo).
3.4. Pokud zákazník zadá ve Vašem e-shopu objednávku např. se špatným telefonním číslem (zadá např. více číslic), tak bude zapotřebí
vytvořit objednávku v systému KALMA manuálně. Vytvořit zásilku v systému KALMA manuálně můžete pod tlačítkem PŘIDAT ZÁSILKU (viz. obrázek níže).
3.5. Ke každé zásilce je třeba vygenerovat a vytisknout štítky, které je potřeba upevnit na zásilky před předáním kurýrovi. To uděláte pod odkazem Všechny zásilky, kde najdete tlačítko Vytisknout čárové kódy. Máte na výběr tisk v PDF nebo verze pro termotiskárny značky ZEBRA nebo TSC.
Pokud klikneme na možnost Vytisknou čárové kódy, tak se u zásilek, u kterých nejsou ještě kódy vygenerované, vygenerují tyto kódy a zobrazí se vygenerované PDF. U zásilek, u kterých již je vygenerován čárový kód resp. štítek, se zobrazí ikona čárového kódu vedle jednotlivých zásilek.
Pokud chcete vytisknout štítek znovu, klikněte na ikonu čárového kódu u dané zásilky a tím se odstraní označení vytisknutého štítku. Jakmile si vygenerujete nové štítky kliknutím na Vytisknout čárové kódy, vygeneruje se nově opět i tento štítek.
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Po vygenerování štítků jsou pracovníci Kouzelné Almary automaticky upozornění na epedici Vašich zásilek, která bude probíhat podle dohodnutých svozových podmínek (platí až pro ostrou verzi).
4. Krok: Podpis smlouvy
4.1. DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Před spuštěním do Ostrého provozu je nutné kontaktovat společnost Kouzelná Almara pro dohodnutí podmínek svozů a k podpisu smlouvy. Můžete pracovníky Kouzelné Alamry kontaktovat na emailu eshopy@kouzelnaalmara.cz.
Náhled smlouvy můžete získat v administraci Vašeho eshopu, po kliknutí na odkaz Více o službě Kouzelná Almara (viz. obrázek níže).
Když na tento odkaz kliknete a sjedete úplně dolů, najdete tam v sekci Důležité odkazy možnost stažení smlouvy. Doplněnou smlouvu za vaší stranu odešlete na email eshopy@kouzelnaalmara.cz.
5. Krok: Spuštění do ostrého provozu
5.1. Pokud máte otestovanou funkčnost spojení, dohodnuté podmínky svozů a podepsanou smlouvu se společností Kouzelná Almara, můžete požádat o převod Vašeho účtu do ostrého provozu. Klikněte v testovacím prostředí systému KALMA na tlačítko SPUSŤ! a žádost odešlete kliknutím na tlačítko BERU NA VĚDOMÍ. SPUSTIT NA OSTRO!
5.2. DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Pro správnou funkčnost je potřeba upravit nastavení v administraci e-shopu.
Jakmile jste notifikovaní o převedení Vašeho účtu do ostrého provozu, přihlašte se do ostré verze systému KALMA. Zde http://kalma.kouzelnaalmara.cz se svými přihlašovacími údaji přihlásíte stejně jako v testovací verzi.
Nyní je zapotřebí dát POZOR na dvě věci:
1. vyměnit nový VEŘEJNÝ A SOUKROMÝ TOKEN z ostré verze systému KALMA za ty z testovací,
2. je zapotřebí v administraci eshopu ZRUŠIT možnost TESTOVACÍ PROVOZ.
1. Přejděte opět do sekce odkazem REST API v levém menu a zkopírujte hodnoty VEŘEJNÝ TOKEN a SOUKROMÝ TOKEN do políček v nastavení dopravce z ostré verze a KALMA (jako v bodě 2.2.)
2. Odklikněte zaškrtávací políčko u TESTOVACÍ PROVOZ.
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Pokud vyměníte VEŘEJNÝ a SOUKROMÝ TOKEN a ZRUŠÍTE ZAŠKRTNUTÍ testovacího provozu, tak již bude Kouzelná Almara aktivní pro Vaše zákazníky.
6. Podpora
Pokud budete potřebovat poradit v jakémkoli krokuk nebo nebudete moci něco dohledat, můžete kontaktovat pracovníky Kouzelné Almary e-mailem na eshopy@kouzelnaalmara.cz nebo na telefonním čísle 840 666 888.
Může vás zajímat
PREMIUM Black Friday 2024
bohemiasoft - Lis 28, 2024Připravili jsme pro vás premium služby na měsíc zdarma! Vyzkoušejte prémiové služby, které nejlépe zúročíte právě v průběhu vánoční sezóny.…
40 hodin záznamů z E-commerce day Bratislava za poloviční cenu
bohemiasoft - Lis 28, 2024V předchozích článcích jsme vás informovali o naší účasti na E-commerce day Bratislava. Zastoupili jsme naši platformu Webareal mezi ostatními…
Napojení na Base. – neomezeně produktů!
bohemiasoft - Lis 28, 2024Base. - velmi mocný nástroj, který má Webareal plně integrovaný, boří další hranice v použití... Pokud chcete váš Webareal během…
Přidat komentář