Google 1. července 2023 ukončuje provoz Universal Analytics (Google Analytics 3). Většina eshopů tuto skvělou a bezplatnou verzi statistik přístupů používá pro měření návštěvnosti. Google po tomto datumu přichází s novou verzí – Google Analytics 4. Co byste měli před touto změnou vědět a co udělat?
[su_note note_color=“#e1e1bb“ radius=“10″]Google Analytics 4 mají nový datový model založený na eventech. Původní Universal Analytics obsahovali například několik základních relací (sessions), zobrazení stránek (page views) atd. Nové Google Analytivs 4 využívají pro každou interakci návštěvníka stránek událost/event. A následně pomocí těchto eventů zpracovávají všechny metriky. [/su_note]
Trochu teorie o Google Analytics 4
- nahrazují starší verzi Universal Analytics (Google Analytics 3)
- k ukončení Universal Analytics dojde 1. července 2023
- GA4 pracují na zcela odlišném datové modelu
- GA4 využívají pro své měření eventy
- dojde ke zpřesnění měření například v mobilních aplikacích, kde GA3 nepracují přesně
Jak napojit nové GA4 do vašeho eshopu na Webarealu
Nejprve musíte pochopitelně na GA4 přejít nebo je získat. Nejlepší návod asi neleznete přímo v nápovědě Google Analytics. Následně máte 2 možnosti, jak GA4 propojit s vaším eshopem.
Buďto jednoduše vložíte nový “Kód GA” v sekci Eshop/Webová analytika/Google měřící kódy do odpovídajícího políčka u implementace Google Analytics a tím se začnou odesílat základní statistiky návštěv do nové verze 4. Nebo využijete námi doporučovanou implementaci přes Google Tag manager, a to hned ze dvou důvodů:
- GA4 nabízí výrazně více variability v nastavení měření. Díky tomu mohou uživatelé služeb GA4 mít odlišná nastavení a případně i rozdílný postup při založení nebo migraci účtu z GA3. Nemusí tak vždy docházet ke správnému propisování dat základních nebo pokročilých stastitik (událostí). To je první důvod, proč doporučujeme využít implementaci pomocí Google Tag Manageru.
- Vedle jistoty správného měření GA4 vč. pokročilých staistik pak získáte i možnost libovolně si rozšířit eshop o měření dalších jiných služeb a nebudete tak závislý jen na možnostech již implementovaných služeb v administraci Webareal eshopu.
Celou implementaci, krok za krokem naleznete na našem helpdesku. A následně je ještě nutné ještě vložit eventy do Google Tag Manageru.
Může vás zajímat

Zefektivněte svůj e-shop s platformou GoodEshop.cz
bohemiasoft - Kvě 19, 2025Hledáte způsob, jak ušetřit čas, snížit množství ručních úkonů a zároveň získat profesionální technickou podporu pro svůj eshop? S platformou…

Co je Smartsupp aneb proč mít na e-shopu chatovací okno?
bohemiasoft - Kvě 15, 2025Představte si, že máte kamenný obchod, ale žádné prodavače. Zákazníci přicházejí, prohlížejí si zboží. Mají otázky, ale nemají se koho…

Nová funkce: Představujeme množstevní slevy
bohemiasoft - Kvě 14, 2025Chcete motivovat zákazníky, aby do košíku přidali víc než jen jeden kus? Nová funkce množstevních slev vám to výrazně usnadní.…