Google Analytics 4 – shrnutí a co musíte vědět

Čvn 06, 2023
1313 Zobrazeno

Google 1. července 2023 ukončuje provoz Universal Analytics (Google Analytics 3). Většina eshopů tuto skvělou a bezplatnou verzi statistik přístupů používá pro měření návštěvnosti. Google po tomto datumu přichází s novou verzí – Google Analytics 4. Co byste měli před touto změnou vědět a co udělat?

[su_note note_color=“#e1e1bb“ radius=“10″]Google Analytics 4 mají nový datový model založený na eventech. Původní Universal Analytics obsahovali například několik základních relací (sessions), zobrazení stránek (page views) atd. Nové Google Analytivs 4 využívají pro každou interakci návštěvníka stránek událost/event. A následně pomocí těchto eventů zpracovávají všechny metriky.  [/su_note]

Trochu teorie o Google Analytics 4

  • nahrazují starší verzi Universal Analytics (Google Analytics 3)
  • k ukončení Universal Analytics dojde 1. července 2023
  • GA4 pracují na zcela odlišném datové modelu
  • GA4 využívají pro své měření eventy
  • dojde ke zpřesnění měření například v mobilních aplikacích, kde GA3 nepracují přesně

Jak napojit nové GA4 do vašeho eshopu na Webarealu

Nejprve musíte pochopitelně na GA4 přejít nebo je získat. Nejlepší návod asi neleznete přímo v nápovědě Google Analytics. Následně máte 2 možnosti, jak GA4 propojit s vaším eshopem.

Buďto jednoduše vložíte nový “Kód GA” v sekci Eshop/Webová analytika/Google měřící kódy do odpovídajícího políčka u implementace Google Analytics a tím se začnou odesílat základní statistiky návštěv do nové verze 4. Nebo využijete námi doporučovanou implementaci přes Google Tag manager, a to hned ze dvou důvodů:

  • GA4 nabízí výrazně více variability v nastavení měření. Díky tomu mohou uživatelé služeb GA4 mít odlišná nastavení a případně i rozdílný postup při založení nebo migraci účtu z GA3. Nemusí tak vždy docházet ke správnému propisování dat základních nebo pokročilých stastitik (událostí). To je první důvod, proč doporučujeme využít implementaci pomocí Google Tag Manageru.
  • Vedle jistoty správného měření GA4 vč. pokročilých staistik pak získáte i možnost libovolně si rozšířit eshop o měření dalších jiných služeb a nebudete tak závislý jen na možnostech již implementovaných služeb v administraci Webareal eshopu.

Celou implementaci, krok za krokem naleznete na našem helpdesku. A následně je ještě nutné ještě  vložit eventy do Google Tag Manageru.

 

 

 

Může vás zajímat

Připravujeme – cenové hladiny, dárek k objednávce, množstevní slevy
WEBAREAL
0 shares148 views
WEBAREAL
0 shares148 views

Připravujeme – cenové hladiny, dárek k objednávce, množstevní slevy

bohemiasoft - Bře 28, 2025

Pokračujeme v přípravě nových funkcí do Webarealu. Nyní došlo i na dlouhodobě nejžádanější a nejočkávanější funkce. Pojďme se nyní společně…

Navštivte nás na konferenci E-commerce day v Bratislavě
WEBAREAL
0 shares59 views
WEBAREAL
0 shares59 views

Navštivte nás na konferenci E-commerce day v Bratislavě

bohemiasoft - Bře 28, 2025

E-commerce day ve čtvrtek 3. dubna 2025: Jak z e-shopu vybudovat silnou značku? Nestihli jste nás v Brně nebo jste…

Nová funkce: Automatický přepočet měrných jednotek
WEBAREAL
0 shares295 views2
WEBAREAL
0 shares295 views2

Nová funkce: Automatický přepočet měrných jednotek

bohemiasoft - Bře 18, 2025

Přesné a jasné zobrazování cen je klíčové nejen pro budování důvěry zákazníků, ale i pro splnění legislativních požadavků. Proto zavádíme…

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Březen 2025
Po Út St Čt So Ne
« Úno    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31