Co je Balíkobot? Balíkobot je služba, která vám ušetří čas při vyřizování vašich objednávek pomocí napojení dostupných přepravních metod do jedné.

balikobot0

Co tato služba nabízí?
Balíkobot vám v administraci vašeho eshopu umožní:
1. Tisk adresního štítku
2. Objednání svozu
3. Sledování zásilek

Jak Balíkobot obecně funguje?
1. Na vašem eshopu bude vytvořena nová objednávka, která vám dojde do administrace.
2. Zde si k ní vygenerujete štítek, který následně nalepíte na balík a zároveň tímto vygenerováním štítku odešlete automaticky informace o zásilce na Balíkobot.
3. Objednáte svoz zásilek pomocí tlačítka “Objednat svoz” ve vypisu objednavek. Tím se informace z Balíkobotu rozešlou na propojené dopravce, který k vám vyšle kurýra pro vyzvednutí balíčků.

Jak službu začít využívat?
1. Využívání služby Balíkobot lze objednat na stánkách Balíkobotu.
2. Poté získáte přístup do administrace Balíkobotu a aktivační údaje.
3. V administraci Balíkobotu zabezpečíte napojení na jednotlivé přepravce. Některé za vás napojí přímo oni, některé budete muset napojit vy – Informace “jak na to” vám poskytnou přímo kolegové z Balíkobotu.
4. Po propojení dopravců do Balíkobotu zaktivujete tento modul v administraci vašich stránek (sekce Eshop – Poštovné – Balíkobot), kde zadáte aktivační údaje, které vám Balíkobot poskytl.
5. Nyní již můžete u každé objednávky generovat štítky a skrze tlačítko pro svoz v pohodlí vše řídit.

S jakými přepravci je Balíkobot propojený?

S jakými přepravci je Balikobot propojený?
Integrovaní přepravci jsou: Česká pošta, PPL, DPD, Geis (POZOR! Nikoli v administraci Geis Group – jiná služba, na kterou je zvlášť smlouva s Geis společností), In Time (POZOR! Nejedná se o stejnou službu jako “Zvýhodněné dopravě IN TIME to je námi dojednaná služba, kterou máme nasmlouvanou s IN TIME  – Home delivery a poštomaty”), Zásilkovna a Uloženka. Ceny za odeslání balíků jsou dle podmínek Balíkobotu, jak je má s dopravci nasmlouvány. Na doplnění dalších se nyní pracuje (GLS a dalších).

Integrovaní přepravci jsou:

  • Česká pošta,
  • PPL,
  • DPD,
  • Geis – POZOR! Nikoli v administraci Geis Group – jiná služba, na kterou je zvlášť smlouva s Geis společností,
  • In Time – POZOR! Nejedná se o stejnou službu jako “Zvýhodněné dopravě IN TIME to je námi dojednaná služba, kterou máme nasmlouvanou s IN TIME  – Home delivery a poštomaty”,
  • Zásilkovna a
  • Uloženka.

Na doplnění dalších se nyní pracuje (GLS a dalších).

Ceny přepravy zůstávají stejné, jak je máte nasmlouvány s přepravcem. Cenu služby Balíkobot.cz dostanete na vyžádání od Balíkobotu.
Na cena Balíkobotu se prosím informujte přímo poskytovatele služby.
NÁVOD PRO PRÁCI S BALÍKOBOTEM

1. Popis a aktivace služby

2. Propojení systémových doprav s Balíkobotem

3. Generování štítků

4. Mazání štítků

5. Objednání svozu

6. Sledování zásilek

POPIS AKTIVACE SLUŽBY
Po vyjednání spolupráce s Balíkobotem a získání aktivačních údajů přejděte v administraci do sekce Eshop – Poštovné – Balikobot.

Zde zadáte aktivační údaje od Balikobotu.

V této nabídce můžete taktéž zaktivovat možnost tzv. “rychlých tlačítek”, která vám umožní generovat štítky přímo z detailu jednotlivých objednávek (nikoliv pouze přes nabídku hromadných úprav).

balikobot1

PROPOJENÍ SYSTÉMOVÝCH DOPRAV S BALÍKOBOTEMDo služby Balikobot se mohou generovat jen ty dopravy, které jsou v administraci v sekci Eshop – Poštovné – Způsoby dopravy – defaultně nastaveny systémem.Sem byly nově přidány PPL, DPD a Geis. Zde je musíte aktivovat zaškrtávátkem.
Vlastní způsoby dopravy a nepodporované společnosti se přes Balikobot odesílat nedají.S každou společností, kterou chcete k dopravě využívat, musíte mít smlouvu. Některé za vás může zprostředkovat sám Balikobot, některé si musíte vyřídit sami. Více informací vám podají kolegové z Balikobotu.
balikobot2a


GENEROVÁNÍ ŠTÍTKŮ

 
V nabídce pro hromadné úpravy v administraci jsou po aktivaci Balíkobotu dostupné nové nabídky pro generování štítků, smazání vygenerovaných štítků a sledování zásilek.
balikobot3

Pro vygenerovaní štítku vybereme možnost Balikobot – přidat zásilku na tisk štítků.
Pokud odesíláme jen jednu objednávku, pak je zde i možnost v detailu konkrétní objednávky kliknout na tlačítko Tisk štítku (tlačítka jsou aktivní pouze při zapnuté funkci Zobrazit Rychlá tlačítka v sekci Eshop – Poštovné – Balikobot)

Po prokliku se zobrazí stránka upřesňující způsoby doprav u jednotlivých objednávek.
balikobot4

Po odeslání se odešlou informace o zvolených zásilkách na Balíkobot (nikoliv jednotlivým dopravcům) a vám se zobrazí stránka se štítky a informacemi.

1. V horní části je vždy dostupně PDF se všemi štítky. Každý přepravce má generován samostatný soubor – štítky pro PPL a Geis tedy nejsou míchány dohromady.

2. PDF štítku jednotlivých zásilek. Soubor obsahuje vždy jen jeden štítek pro konkrétní objednávku. U těchto štítků je možné volit i pozici, v jaké se bude štítek na papír tisknout (například levý horní roh / pravý dolní roh apod.)

3. Barevné označení hromadných PDF a jednotlivých objednávek Zelené označení znázorňuje zásilky, u kterých byl štítek nově vygenerován. Červené označení znázorňuje zásilky, u kterých byl již štítek v minulosti vygenerován a jsou tedy pouze opětovně zobrazeny.

Pokud má objednávka již štítek vygenerovaný, zobrazíte jej opětovně přes nabídku Balikobot – přidat zásilku na tisk štítků v hromadných úpravách nebo Tisk štítku v detailu objednávky.

balikobot5


MAZÁNÍ ŠTÍTKU

Štítek je možné smazat skrze nabídku pro hromadné úpravy Balíkobot – smazat zásilku nebo v detailu každé objednávky přes tlačítko Smazání štítku. Tímto odstraníte u objednávky štítek a zároveň ji odstraníte i z databáze Balíkobotu.
Pokud u objednávky objednáte svoz viz následující bod, nebude už možné štítek ani objednávku z Balikobotu odstranit. (Balikobot – smazat zásilku)


OBJEDNÁNÍ SVOZU

U produktů, které mají štítek vygenerovaný, se zobrazí v přehledu Objednávek ikonka balíčku.
 balikobot6
Až budete chtít informovat dopravce, aby si pro balíček přijel, klikneme na tlačítko Objednat svoz.
balikobot7

Možnost Objednat svoz vám nabídne objednání pro všechny objednávky – objednávky není nutné v jejich výpisu označovat – systém bere automaticky všech objednávky s vygenerovaným štítkem.

V následujícím kroku můžeme objednat svoz buď u každého dopravce zvlášť nebo všech najednou.

Informace se v tuto chvíli Balikobot odesílá informace dopravcům. Vše funguje automatizovaně.
balikobot8
V přehledu objednávek se změní ikonka balíčku na balíček s šipkou.  = požadavek  byl odeslán dopravci.
Dopravce k vám následně pošle kurýra pro vyzvednutí balíčků v domluvený čas, který si vyjednáte s každým konkrétním dopravcem.
SLEDOVÁNÍ ZÁSILEK
V nabídce hromadných úprav objednávek (nebo detailu konkrétní objednávky) můžete sledovat zásilku Balikobot – sledování zásilek. Toto je interní informace pro obchodníka – vidíte ji tedy pouze vy v administraci. Odsud se nedá odeslat zákazníkovi.

Může vás zajímat

Doporučte Webareal a získejte 20% provizi
WEBAREAL
0 shares36 views
WEBAREAL
0 shares36 views

Doporučte Webareal a získejte 20% provizi

bohemiasoft - Kvě 20, 2022

Doporučujte Webareal a získejte z každého získaného zákazníka až 1798 Kč (89,30 €) každý rok. Milujete Webareal? Doporučujte ho svým…

Dokončujeme Webareal Marketplace
WEBAREAL
0 shares376 views
WEBAREAL
0 shares376 views

Dokončujeme Webareal Marketplace

bohemiasoft - Kvě 11, 2022

Blíží se nové zásadního rozšíření Webarealu.  "Překopali" jsme programovou strukturu Webarealu, připravili pro externí vývojáře nástroje pro publikování jejich doplňků, jednoduše jsme…

Nová pravidla pro uvádění slev a uživatelských recenzí
WEBAREAL
0 shares233 views
WEBAREAL
0 shares233 views

Nová pravidla pro uvádění slev a uživatelských recenzí

bohemiasoft - Kvě 05, 2022

Vláda v polovině dubna schválila návrh na změny zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku, kterými MPO implementuje evropskou směrnici “Omnibus”, která byla…

Přidat komentář

Your email address will not be published.


*

KALENDÁŘ

Květen 2022
Po Út St Čt So Ne
« Dub    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031