Do teď můj busines jen stagnoval. Teď spouštím nový web a bude to naprosto super. Konečně začnu vydělávat těžké peníze. Už se těším, jak se emaily, telefonáty a objednávky jen pohrnou. Web konečně běží a…… nic.

U webů a eshopů platí stejné pravidlo. Pokud chcete vydělávat, tak nestačí jen web nebo eshop spustit. Na nikoho nečeká okamžitý úspěch. Je to otrpělivosti, snaze, ale také o online marketingu.

Pojďme krok za krokem

1. Vytvoření webu

Už tvorba webu rozhoduje to tom, jestli váš web bude úspěšný nebo ne. Web by měl být pro návštěvníka příjemný a hlavně přehledný. Musíte si tedy zvolit vhodnou šablonu a rozmyslet si, jaké informace budete na webu prezentovat. Jak se říká, obrázek vydá za tisíc slov. Příprava obrázků je také neméně důležitá. Když už budete mít web hotový, co ho poslat několika svým přátelům na facebooku nebo jiným známým, kteří vám řeknou svůj první dojem. Uvidíte, na co všechno s nimi přijdete.

2.Spouštíme a měříme

Vřele doporučuji, když spouštíte web, tak mějte vyřešené měření návštěvnosti. K čemu je vám web, když nevíte, kolik návštěv a odkud vám chodí. Nemluvě o tom, že měření budete potřebovat i pro vyhodnocování reklamy nebo výsledků toho, jak se vám daří v přirozených výsledcích ve vyhledávačích jako je Google nebo Seznam.

Určitě to znáte. Na všechno je zapotřebí se dobře připravit. Pokud pojedete na výlet, tak si také vše pečlivě zabalíte, abyste měli jistotu, že jste připraveni vyrazit a máte všechno. U online marketingu je to stejné. Než se do něj pustíte, tak je zapotřebí si říci, jak budete online marketingové aktivity měřit. Bude fajn mít reklamu, ať už v jakékoli podobě, ale pokud nedokážete změřit její výkon, tak je něco špatně. K měření stačí nástroj Google Analytics, který je zdarma a využívá ho mnoho majitelů webových stránek. Najdete v něm vše potřebné.

3. Návštěvnost z vyhledávání

Každý z nás asi někdy slyšel větu „Chtěl bych být na prvním místě na Google“. Pokud se bavíme o neplacených (organických) výsledcích vyhledávání, tak tam to chvíli trvá. Proč? Protože se nejdříve o vašem webu musí vyhledávače dozvědět. Můžete mít odkazy na svůj web na sociálních sítích nebo na webu, o kterém už vyhledávače ví a při jeho návštěvě navštíví i váš web, ale určitě to bude minimálně pár dnů trvat.

4. Pojďme do placené reklamy

Existují různé podoby placené reklamy. Mezi ty základní patří reklama na vyhledávačích Google (AdWords) a Seznam (Sklik). Když něco na vyhledávačích vyhledáváte, tak se tato reklama zobrazuje hned nahoře nad přirozenými výsledky vyhledávání (a na Seznamu ještě i vpravo). Je to sice něco, za co se musí platit, ale výsledky jsou prakticky okamžité. Takže svou výhodu to jistě má. Mezi další možnosti placené reklamy patří i reklamy na facebooku.

5. Dnešní fenomén – sociální sítě

Už jste asi slyšeli o tom facebooku. Polovina lidí ho miluje a druhá polovina lidí nenávidí. Je ale úplně jedno, ke které části lidí patříte vy. Ohledně propagace na facebooku musíte být a nezáleží na tom, jestli chcete nebo ne. Nakonec ale můžete zjistit, že to může být docela zábava. Založíte si profil své firmy, značky nebo služby a pak už jen naplánujete pravidelné příspěvky a můžete začít. Důležitá je také komunikace se zákazníky přes sociální síť.
Facebok ale není jediný. Existují i další sociální sítě, jako je např. Google plus.

6. A je toho ještě více

Můžete toho dělat mnohem více. Zaregistrujte se do katalogů jako jsou firmy.cz a další. Vytvořte si vlastní blog a blogujte o svých produktech, činnostech, zkušenostech a znalostech. Budujte zpětné odkazy – oslovte např. své dodavatele, aby na své stránky umístili odkaz na vás jako referenci. Napište Ebook, pište pravidelně zajímavé články… A proč k online aktivitách na internetu nepřidat i offline aktivity v reálném světě – např letáky nebo billboardy.

Vidíte, že je toho opravdu hodně, co všechno se dá dělat. Jen jen na vás, jaké prostředky a kanály zvolíte. Jen si řekněte, kde začnete a dejte se do toho.

Může vás zajímat

Vylepšujeme Webareal – Dejte nám vědět, co byste chtěli změnit!
WEBAREAL
0 shares501 views2
WEBAREAL
0 shares501 views2

Vylepšujeme Webareal – Dejte nám vědět, co byste chtěli změnit!

bohemiasoft - Čvn 27, 2025

Možná jste si již všimli, že jsme přidali nové tlačítko „Vylepšujeme WA“, které naleznete v horní liště vaší administrace. Jeho účel…

Zákon o přístupnosti eshopů – jsme připraveni
WEBAREAL
0 shares81 views
WEBAREAL
0 shares81 views

Zákon o přístupnosti eshopů – jsme připraveni

bohemiasoft - Čvn 26, 2025

Jak jsme vás již informovali, pracovali jsme na splnění nové zákonné povinnosti pro větší eshopy - "Zákon o přístupnosti eshopů".…

Přejděte na novou šablonu. Pomůžeme vám.
WEBAREAL
0 shares1341 views
WEBAREAL
0 shares1341 views

Přejděte na novou šablonu. Pomůžeme vám.

bohemiasoft - Čvn 24, 2025

Jste už u Webarealu nějaký ten pátek? Stejně jako se mění všechno v našem okolí, mnohdy až zběsilým tempem, mění…

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Červen 2025
Po Út St Čt So Ne
« Kvě    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30