Ode dneška je dostupná nová možnost dopravy (pro české systémy): Kouzelná Almara

 

OBSAH

1. krok: Aktivace

2. krok: Nastavení účtu

3. Krok: Otestování funkčnosti

4. Krok: Podpis smlouvy

5. Krok: Spuštění do „ostrého provozu“

6. Podpora

 

1. Krok: Aktivace

1.1. Kouzelnou Almaru můžete aktivovat v administraci svého e-shopu: 1. zelená sekce E-shop -> 2. políčko Poštovné -> 3. záložka Způsob dopravy -> 4. Pomocí šedého tlačítka Nastavení se dostanete do nastavení Kouzelné Almary.

ScreenShot004 (1)

2. Krok: Nastavení účtu

2.1 Pro nastavení spojení systému Kouzelé Almary (který se jmenuje KALMA) s eshopem je třeba se registrovat v systému KALMA a překopírovat tzv. Veřejný a Soukromý token do administrace eshopu. Není se čeho obávat, jsou to jen dvě hodnoty, které se překopírují.

Registrujte se do testovací verze systému Kouzelné almary zde: https://kalma-test.kouzelnaalmara.cz. Vyplněné údaje u registrace budou zároveň částečně sloužit jako fakturační údaje.

ScreenShot002

2.2. Po přihlášení do systému KALMA klikněte na možnost REST API v levém menu.

ScreenShot003

Zkopírujte hodnoty VEŘEJNÝ a SOUKROMÝ TOKEN, které vložíme do administrace vašeho e-shopu. Důležité je, že také musíme zaškrtnout možnost TESTOVACÍ PROVOZ.

ScreenShot9

2.3. Vyplňte název poštovného. Název poštovného doporučujeme nastavit takto (stačí zkopírovat a vložit do políčka Název poštovného v administraci):

 Kouzelná Almara<br><span style="font-size:12px;"><em>Vyzvědněte si zásilku bez front a čekání <br>do 15 vteřin</em></span>

 

Díky tomuto pojmenování zákazníci pochopí, co je Kouzelná Almara a jaké má výhody oproti standardním přepravcům. Tím se sníží případné procento vratek, které mohou nastat v případě, že zákazník nerozumí, jakou metodu si vybral.

 

3. Krok: Otestování funkčnosti

3.1. Nyní máme vše připravené pro testování Kouzelné Almary.

DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ – Po povolení použití Kouzelné Almary bude již možnost Kouzelné Almary dostupná zákazníkům e-shopu, i když je zaškrtnuto „Testovací provoz“. Je tedy dobré nechat testovací verzi zapnutou pouze po nezbytně nutnou dobu pro otestování a poté se přepnout do ostré verze (viz. níže).

Zákazníci tedy mohou v tuto chvíli možnost Kouzelné Almary zvolit, ale objednávka se nepřenese do ostré verze Kouzelné Almary, protože se nacházíme v testovací verzi.

 

3.2. Nyní otestujeme fungování Kouzelné Almary tím, že uděláme testovací objednávku v eshopu a jako způsob dopravy zvolíme Kouzelnou Almaru. Pokud v objednávce klikneme na políčko Objednat, tak se nám nabídne seznam míst, ze kterých můžeme vybírat (viz. obrázek). Předpokládejme, že zvolíme Kouzelnou Almaru v Praze v Palladiu.

ScreenShot010

3.3. Klasickým způsobem dokončíme objednávku, která se zobrazí v e-shopu a pokud bylo vše správně vyplněno, tak se také rovnou přenese do TESTOVACÍHOprostředí Kouzelné Almary (http://test-kalma.kouzelnaalmara.cz). V testovacím prostředí Kouzelné Almary bude objednávka zobrazena v sekci VŠECHNY ZÁSILKY.

ScreenShot12

DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Pokud bude v údajích v objednávce nějaká chyba (např. špatně vyplněné telefonní číslo nebo např. PSČ), tak se do systému KALMA objednávka automaticky nepřenese. O takovéto chybě vás vždy bude informovat hláška, která se zobrazí po otevření objednávky v e-shopu (zelená sekce E-shop, políčko Objednávky).

ScreenShot013

Všimněme si, že hlášení obsahuje i upozornění, co je špatně vyplněno (na obrázku výše je to konkrétně telefonní číslo).

 

3.4. Pokud zákazník zadá ve Vašem e-shopu objednávku např. se špatným telefonním číslem (zadá např. více číslic), tak bude zapotřebí
vytvořit objednávku v systému KALMA
manuálně. Vytvořit zásilku v systému KALMA manuálně můžete pod tlačítkem PŘIDAT ZÁSILKU (viz. obrázek níže).

ScreenShot014

3.5. Ke každé zásilce je třeba vygenerovat a vytisknout štítky, které je potřeba upevnit na zásilky před předáním kurýrovi. To uděláte pod odkazem Všechny zásilky, kde najdete tlačítko Vytisknout čárové kódy. Máte na výběr tisk v PDF nebo verze pro termotiskárny značky ZEBRA nebo TSC.

ScreenShot58

Pokud klikneme na možnost Vytisknou čárové kódy, tak se u zásilek, u kterých nejsou ještě kódy vygenerované, vygenerují tyto kódy a zobrazí se vygenerované PDF. U zásilek, u kterých již je vygenerován čárový kód resp. štítek, se zobrazí ikona čárového kódu vedle jednotlivých zásilek.

ScreenShot59

Pokud chcete vytisknout štítek znovu, klikněte na ikonu čárového kódu u dané zásilky a tím se odstraní označení vytisknutého štítku. Jakmile si vygenerujete nové štítky kliknutím na Vytisknout čárové kódy, vygeneruje se nově opět i tento štítek.

 

DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Po vygenerování štítků jsou pracovníci Kouzelné Almary automaticky upozornění na epedici Vašich zásilek, která bude probíhat podle dohodnutých svozových podmínek (platí až pro ostrou verzi).

 

4. Krok: Podpis smlouvy

4.1. DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Před spuštěním do Ostrého provozu je nutné kontaktovat společnost Kouzelná Almara pro dohodnutí podmínek svozů a k podpisu smlouvy. Můžete pracovníky Kouzelné Alamry kontaktovat na emailu eshopy@kouzelnaalmara.cz.

 

Náhled smlouvy můžete získat v administraci Vašeho eshopu, po kliknutí na odkaz Více o službě Kouzelná Almara (viz. obrázek níže).

Když na tento odkaz kliknete a sjedete úplně dolů, najdete tam v sekci Důležité odkazy možnost stažení smlouvy. Doplněnou smlouvu za vaší stranu odešlete na email eshopy@kouzelnaalmara.cz.

ScreenShot020 ScreenShot028

5. Krok: Spuštění do ostrého provozu

5.1. Pokud máte otestovanou funkčnost spojení, dohodnuté podmínky svozů a podepsanou smlouvu se společností Kouzelná Almara, můžete požádat o převod Vašeho účtu do ostrého provozu. Klikněte v testovacím prostředí systému KALMA na tlačítko SPUSŤ! a žádost odešlete kliknutím na tlačítko BERU NA VĚDOMÍ. SPUSTIT NA OSTRO!

ScreenShot018

5.2. DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Pro správnou funkčnost je potřeba upravit nastavení v administraci e-shopu.

Jakmile jste notifikovaní o převedení Vašeho účtu do ostrého provozu, přihlašte se do ostré verze systému KALMA. Zde http://kalma.kouzelnaalmara.cz se svými přihlašovacími údaji přihlásíte stejně jako v testovací verzi.

 

Nyní je zapotřebí dát POZOR na dvě věci:

1. vyměnit nový VEŘEJNÝ A SOUKROMÝ TOKEN z ostré verze systému KALMA za ty z testovací,

2. je zapotřebí v administraci eshopu ZRUŠIT možnost TESTOVACÍ PROVOZ.

 

1. Přejděte opět do sekce odkazem REST API v levém menu a zkopírujte hodnoty VEŘEJNÝ TOKEN a SOUKROMÝ TOKEN do políček v nastavení dopravce z ostré verze a KALMA (jako v bodě 2.2.)

2. Odklikněte zaškrtávací políčko u TESTOVACÍ PROVOZ.

ScreenShot025

DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Pokud vyměníte VEŘEJNÝ a SOUKROMÝ TOKEN a ZRUŠÍTE ZAŠKRTNUTÍ testovacího provozu, tak již bude Kouzelná Almara aktivní pro Vaše zákazníky.

 

6. Podpora

Pokud budete potřebovat poradit v jakémkoli krokuk nebo nebudete moci něco dohledat, můžete kontaktovat pracovníky Kouzelné Almary e-mailem na eshopy@kouzelnaalmara.cz nebo na telefonním čísle 840 666 888.

 

 

 

 

Může vás zajímat

Zefektivněte svůj e-shop s platformou GoodEshop.cz
WEBAREAL
0 shares23 views
WEBAREAL
0 shares23 views

Zefektivněte svůj e-shop s platformou GoodEshop.cz

bohemiasoft - Kvě 19, 2025

Hledáte způsob, jak ušetřit čas, snížit množství ručních úkonů a zároveň získat profesionální technickou podporu pro svůj eshop? S platformou…

Co je Smartsupp aneb proč mít na e-shopu chatovací okno?
WEBAREAL
0 shares99 views
WEBAREAL
0 shares99 views

Co je Smartsupp aneb proč mít na e-shopu chatovací okno?

bohemiasoft - Kvě 15, 2025

Představte si, že máte kamenný obchod, ale žádné prodavače. Zákazníci přicházejí, prohlížejí si zboží. Mají otázky, ale nemají se koho…

Nová funkce: Představujeme množstevní slevy
WEBAREAL
0 shares280 views4
WEBAREAL
0 shares280 views4

Nová funkce: Představujeme množstevní slevy

bohemiasoft - Kvě 14, 2025

Chcete motivovat zákazníky, aby do košíku přidali víc než jen jeden kus? Nová funkce množstevních slev vám to výrazně usnadní.…

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Květen 2025
Po Út St Čt So Ne
« Dub    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031