Jedna z cest, jak účinně propagovat svůj eshop, je vystavit své produkty na zbožových porovnávačích. K tomu potřebujete vygenerovat tak zvaný XML feed se svým sortimentem z eshopu. Každý zbožový porovnávač má pak svou vlastní strukturu. Že systém Webareal už nyní disponuje možností generovat desítky těch nejpoužívanějších XML feedů jako třeba Google nákupy, Heureka nebo Zbozi.cz, je nejspíše všem známá věc. Pro jistotu jen připomeneme, že tuto možnost najdete v administraci vašeho eshopu, v sekci Eshop / Export / Export produktů.
Každý z těchto porovnávačů pak umožňuje vlastní způsoby, jak produkty ve své nabídce zviditelňovat, upřednostňovat a lépe propagovat. Týká se to zejména sortimentu, který je něčím netradiční. Například produkty s rozšířenou zárukou, dárkem k produktu nebo třeba tím, že se jedná o bazarové zboží. Co vše produktové porovnávače umožňují k položkám zadávat, se dočtete v XML specifikaci konkrétního porovnávače.
Jelikož možnosti informací jsou opravdu variabilní, připravili jsme pro vás univerzální způsob, jak do jednotlivých feedů (prozatím mimo Arukereso) přidávat různé informace. Je třeba postupovat ve 2 krocích:
1) V administraci eshopu, v detailu u požadovaného produktu, zvolte záložku „Parametry“ stejně jako kdybyste k produktu chtěli přidat obyčejný parametr. Je pak třeba vložit parametr v jednom z těchto tvarů:
Název: | Hodnota: |
{(CONDITION_DESC)} | {(použité)} |
{{glami%material}} | {{polyester,100%}} |
běžný parametr | hodnota běžného parametru |
Do feedu se pak parametry přidají v podobě dle obrázku níže:
2) V sekci Eshop / Parametry / Exportní feedy pak zaškrtněte, vámi vytvořené parametry, které chcete do konkrétního XML feedu přidat:
Až se příště zbožový porovnávač dotáže na XML feed, systém jej doplní o vámi nastavené parametry.
Upozornění: Změny se neprojeví ihned po zadání do administrace eshopu. Po úpravě parametrů produktu může trvat i desítky minut, než se informace propíšou do XML feedu. Dále pak může trvat i několik dní (v extrému i týdnů) než se nové informace dostanou do nabídky porovnávačů. Rychlost přenosu informací ovlivní mimo jiné i tarif vašeho eshopu, viz. informace „Generování produktových feedů“ v ceníku Webareal.
Další příklady zápisu:
Heureka EXTENDED_WARRANTY
<EXTENDED_WARRANTY>
<VALUE>36</VALUE>
<DESC>Záruka 36 měsíců</DESC>
</EXTENDED_WARRANTY>
Zapíšeme takto
Detail produktu -> Paremetry
Název {{EXTENDED_WARRANTY%VALUE,DESC}}
Hodnota {{36,Záruka 36 měsíců}}
Heureka SALES_VOUCHER
<SALES_VOUCHER>
<CODE>SLEVA20</CODE>
<DESC>Sleva 20% po zadání kódu do 31.12.2024!</DESC>
</SALES_VOUCHER>
Detail produktu -> Parametry
Název {{SALES_VOUCHER%CODE,DESC}}
Hodnota {{SLEVA20,Sleva 20% po zadání kódu do 31.12.2024!}}
Glami materiál můžeme definovat také takto:
<PARAM>
<PARAM_NAME>Materiál</PARAM_NAME>
<VAL>polyester</VAL>
<PERCENTAGE>99.5%</PERCENTAGE>
</PARAM>
Detail produktu -> Paremetry
Název {{PARAM%PARAM_NAME,VAL,PERCENTAGE}}
Hodnota {{Materiál,polyester,99.5%}}
Může vás zajímat

Pohodlné a flexibilní nakupování i v zahraničí: Skip Pay rozšiřuje platební možnosti na Slovensko
bohemiasoft - Dub 28, 2025Nakoupí častěji, utratí více. Přesně tak působí na zákazníky moderní platební metody od Skip Pay. Odložená platba i nákup na…

E-mail marketing pro e-shopy: Klíč k loajálním zákazníkům a vyšším prodejům
Pavel Bechyně - Dub 24, 2025E-mail marketing je jedním z nejúčinnějších nástrojů pro budování vztahů se zákazníky a zvyšování prodejů v e-shopu. V době, kdy…

Jaro v e-shopu: Jak na Velikonoční akce?
Pavel Bechyně - Dub 16, 2025Velikonoce nejsou jen o vajíčkách a pomlázce – jsou to i skvělé dny pro oslovení zákazníků v jiném světle. Sváteční…