Mohl byste pro naše zákazníky popsat porovnávač Zbozi.cz a k čemu slouží?

Zboží.cz je služba zaměřená na vyhledávání výrobků. Obsahuje pouze nabídky registrovaných e-shopů, které lze filtrovat a řadit podle ceny. Lidé u nás dostávají informace o výrobcích, které je zajímají a vybírají, kde si je objednají. Zakoupené výrobky mohou lidé hodnotit a číst si recenze ostatních zákazníků. Sdílet mohou také svoji spokojenost s nákupem ve vybraném e-shopu.

Každá nová registrace prochází ruční kontrolou. Výhodou pro e-shopy je, že kromě Zboží.cz mohou využívat i další služby Seznamu, jako třeba Firmy.cz, Sklik, atd. Zboží.cz funguje tak, že propojí návštěvníka s nabídkou e-shopu. Teprve tam dojde k objednávce, tedy ke konverzi. Průměrná měsíční návštěvnost Zboží.cz přesahuje 2 miliony reálných uživatelů.

Jak dlouho je už Zbozi.cz na českém trhu?

Zboží.cz je tu od roku 2007, funguje už tedy 10 let. V roce 2014 prošla redesignem, který zrychlil přístup zákazníka do e-shopu, poskytl lidem kompletní informace o prohlížených produktech a využíval nabídek souvisejících doporučených nabídek.

Kolik eshopů je nyní na Zbozi.cz napojených?

Aktuálně spolupracujeme s 25 500 e-shopy, přičemž tři segmenty s největším množstvím e-shopů jsou Dům, byt a zahrada, Oblečení a móda a Elektronika. Celkem je na Zboží přes 100 milionů nabídek e-shopů.

Kdybyste měl vyzdvihnout 3 hlavní důvody, proč by e-shopaři měli využívat Zbozi.cz, které by to byly?

1. Ukážete se těm, kteří hledají, co nabízíte.
2. Neplatíte za zobrazení, ale až za přivedeného zákazníka do e-shopu.3. Své investice a efektivitu kampaní nejen na Zboží.cz ale napříč celým Seznamem máte díky přehledným statistikám pod kontrolou

Přes Zbozi.cz je možné prodávat mnoho různých kategorií produktů. Hodláte do budoucna ještě přidávat další kategorie? Existují vůbec ještě nějaké, které na Zbozi.cz nejsou?

Nyní pokrýváme kategoriemi veškerý sortiment, který nabízí větší množství e-shopů. Na rozšiřování stromu kategorií pracujeme průběžně podle vývoje trhu.

Kategorie, které na Zboží nenajdete, jsou převážně úzce profilové, například Sportovní padáky, Profi Gastro či vybavení ordinací (přístroje). Tento sortiment nabízí malé množství e-shopů, kde porovnávání nabídek nedává úplně smysl, případně vyrábí sortiment dle konkrétních požadavků zákazníka.

Dnes je na Zboží.cz kolem 4 000 kategorií. Další, které plánujeme průběžně, vznikají dle potřeb klientů nebo databáze a představujeme je každý měsíc na našem blogu.

Existuje druh zboží, který se nesmí přes Zbozi.cz prodávat?

Prodej některých věcí na internetu omezuje zákon – například střelné zbraně či elektronické cigarety. Široký segment, který funguje na základě vlastních pravidel, představují například potraviny, auta, nemovitosti, věci z druhé ruky. Pro ty na Seznam.cz slouží oborové služby jako Kupi.cz, Sbazar.cz, Sreality.cz nebo Sauto.cz. No a pak jsou zde věci, které u nás nenajdete a neinzerujeme je – jde hlavně o služby, zážitky, kurzy nebo živá zvířata.

Říká se, že v ČR je již počet eshopů na svém maximu. Pociťujete na Zbozi.cz také stejný trend, že e-shopy nepřibývají již tak rychle jako dříve?

Žádný sestupný trend zatím nepozorujeme. Každý den se na Zboží.cz registrují nové obchody. Teď v hlavní sezóně naopak počet nově registrovaných e-shopů stoupá. Samozřejmě jsou zde kategorie s vyšší konkurencí – například Dům byt a zahrada nebo móda a oblečení – a naopak oblasti, kde je obchodů málo – typicky hudebniny nebo specifické kancelářské vybavení.

Jaké reklamní kanály Zbozi.cz využívá, aby přilákalo ještě větší počet návštěvníků a potenciálních kupujících na e-shopy?

Využíváme silného postavení, která Seznam.cz nezpochybnitelně má. Jde zejména o zobrazování nabídek e-shopů přímo ve výsledcích vyhledávání, kde se také zobrazují upoutávky na Zboží.cz. S lidmi komunikujeme také prostřednictvím Facebooku, kde doporučujeme sezónní věci. V neposlední řadě se věnujeme řadě marketingovým aktivitám například vánočnímu dárkovému rádci, nebo rádiové kampani. Samozřejmostí je partnerství různých oborových akcí, jako např. Český košík roku.

Slyšeli jsme, že máte velice osobní přístup k e-shopařům na Zbozi.cz? Je pravda, že se snažíte s každým komunikovat přímo a osobně? Jak taková komunikace funguje?

V celém Seznamu je pro nás důležité spolupracovat s klienty na základě kvalitních a dlouhodobých vztahů. Pak je prospěšná pro obě strany. Abychom se dostali ke klientům co nejblíž, máme po regionech rozmístěný tým optimalizátorů, na něž se mohou zájemci obracet s žádostmi o pomoc či konzultaci. S některými klienty se scházíme na osobních schůzkách a navrhujeme optimalizaci jejich kampaní. V pracovních dnech jsme k dispozici také na telefonu a na mailu zbozi@firma.seznam.cz. O novinkách, které chystáme informujeme prostřednictvím blogu a Twitteru.

Kdybyste měl uvést 3 nejvíce prodávané skupiny produktů, které by to byly?

Mezi TOP 3 neprodávanější produkty patří na mobily, gadgety a bazény. Mezi evergreeny najdeme také parfémy (pánské i dámské) a samozřejmě herní konzole.

Co vše by měl eshopař udělat, aby získal ze Zbozi.cz maximum? Máte nějaká doporučení?

Shrnu to do třech hlavních bodů: 1) posílat ve feedu kvalitní data, 2) efektivně pracovat s aukčním modelem 3) snažit se o co nejvyšší napárovanost. Na našem blogu jsme mimo jiné představili 19 tipů, jak dostat ze Zboží maximum.

Dokáže e-shopař předem zjistit, jaká je průměrná cena prokliku v kategorii, ve které chce prodávat? Je cena prokliků rozdílná z počítačů a mobilů?

Průměrná cena prokliku se velice liší v závislosti na daném segmentu. V obecné rovině odráží zájem e-shopů o zákazníky – nejvyšší CPC je u oborů, které zrovna chtějí obchodníci nejvíc prodávat. Momentálně jde o Domácí spotřebiče, Zdraví, Kosmetika a drogerie a Dětské zboží. Pokud klienta zajímá nějaká konkrétní kategorie, rádi mu dodáme požadovaná data. Pro základní přehled je k dispozici také admin Zboží.cz, kde klient získá informace o odhadovanéprůměré ceně za proklik u konkrétního produktu na Zboží.cz či ve výsledku hledání na Zboží.cz.

Cena prokliku je stejná ze všech zařízení, na kterých si službu Zboží otevřete.

Ovlivnil Zbozi.cz trend, kdy čím dál tím více lidí používá pro procházení internetu mobilní telefon?

Web Zboží.cz je plně responzivní, tím pádem se vždy přizpůsobí rozlišení displeje vašeho zařízení. Mobilnímu trendu jsme také vycházíme vstříc novým reklamním formátem, kterým je mobilní square o rozměrech 300×300 px. Ten má mimochodem nejlepší CTR ze všech služeb Seznamu.

Byl pro Zbozi.cz rok 2017 úspěšným rokem a jestli můžete popř. říci proč?

Letos jsme se personálně rozrostli jak v produktovém, tak ve vývojovém oddělení, což se projevilo i na množství novinek, které jsme představili. Jde zejména o Produktovou databázi, kde došlo asi k největším změnám. Vyrostli jsme zde technologicky, zrychlili jsme zakládání nových produktů a nastavili nové procesy v řízení práce. Dále je tu nový produktový detail a agenturní účty. Všechno úsilí směřuje k tomu, abychom poskytovali perfektní servis našim e-shopům, a zároveň jsme dokázali přivést kvalitních nakupující. Už méně je vidět celá řada technologických úprav, v jejichž důsledku Zboží.cz funguje rychleji.

Chystáte nějaké novinky pro rok 2018?

Čeká nás práce na hodnocení produktu i e-shopu a zejména sběr kvalitních hodnocení, které má vypovídající hodnotu. Na hodnocení obchodů jsme představili už v září a další věci jsou na cestě. Zároveň neztrácíme ze zřetele naší databázi, jejíž kvalita je pro nás prioritou. V průběhu prvního čtvrtletí se lidé mohou těšit na to, že budeme testovat různé scénáře, které mají vést ke zlepšení uživatelského zážitku.

Napadá Vás nějaká zajímavá statistika, o kterou byste se mohl s našimi eshopaři podělit?

Může vás zajímat

Webinář: Jednoduchá integrace Zenvio s Webareal
WEBAREAL
0 shares148 views
WEBAREAL
0 shares148 views

Webinář: Jednoduchá integrace Zenvio s Webareal

bohemiasoft - Říj 15, 2024

Vážení uživatelé Webareal, rádi bychom vás pozvali na speciální webinář, který se uskuteční 31. října v 15.00, a během kterého vám…

Pozvánka na E-commerce day v Bratislavě
WEBAREAL
0 shares143 views
WEBAREAL
0 shares143 views

Pozvánka na E-commerce day v Bratislavě

bohemiasoft - Říj 10, 2024

Za týden, 17.10.2024 se v Bratislavě uskuteční E-commerce day a my budeme u toho! Přijďte navštívit náš Webareal stánek a…

Současné metody link buildingu: Co funguje a co již ne
WEBAREAL
0 shares42 views
WEBAREAL
0 shares42 views

Současné metody link buildingu: Co funguje a co již ne

bohemiasoft - Říj 10, 2024

Link building, tedy získávání zpětných odkazů, je stále jednou z nejdůležitějších SEO strategií, která dokáže výrazně ovlivnit viditelnost webových stránek…

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Říjen 2024
Po Út St Čt So Ne
« Zář    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031