Ano, je to tak. Vánoce jsou pomalu za dveřmi a poslední dva roky vzhledem k pandemii Koronaviru se eshopařům daří profitovat. Meziročně se zvýšil prodej on-line o 6%.

A co vede Vaše zákazníky ke koupi právě ve vánočním čase?

Zpravidla mají seznam dárků, které chtějí koupit, ale jen Vy a Váš e-shop může zvýšit ještě více Vaše prodeje. Důležitým aspektem je, že zákazníci používají mobilní telefony a díky nim jsou on-line v podstatě kdykoli a kdekoli a stále sledují, co je trendy. O nákupu se však rozhodují na základě informací z blogů, sledováním videí a tipech, které jim zobrazíme. Nakupující se pohybují ve světě reklam a videoreklamy, které právě pomáhají poskytnout publiku takový obsah, o který se nejvíce zajímají.

Jedním z důvodů proč lidé nakupují on-line jsou poslední dva roky pandemie. Pandemie způsobila to, že obchody zkrachovaly a nebo se přeorientovali a z kamenné prodejny se pustili do práce v on-line prostředí. Ti, kteří toho využili si pokládaly otázky: „Jak se zachránit?“, „Zachrání nás změna, když půjdeme do on-line prodeje?“, „Máme si ponechat „zadní vrátka pomocí kamenné prodejny a být prodejna s e-shopem?“. Každý si vybral svou cestu. Udělali správně? Na to si každý odpoví sám. Avšak pokud jste se rozhodli jít cestou e-shopu, víte co je pro zákazníky důležité? Poskytuje jim Váš e-shop uspokojení? Pojďme se podívat na to, zda pro to děláte maximum, aby k Vám zákazník přišel a nakoupil.

Co potřebujete?

Potřebujete oslovit větší počet zákazníků tzn. je potřeba mít takový rozsah produktů/zboží, aby nemuseli zakoupit další produkt jinde.

Dám Vám konkrétní příklad. Přijdu na e-shop a vyberu si například plastikový model vlaku k sestavení. Každý, kdo se zajímá o modely a rád je sestavuje ví, že je k tomu potřeba vědět, zda jsou součástí balení barvy, lepidlo a případné další propriety. Jenže v mém případě e-shop tyto informace nesděloval. Tudíž, co mohu jako kupující dělat? Zeptat se, ale ano zabere to čas, ale nakoupím vše, co potřebuji a nebo odejdu a nakoupím jinde, kde mi informace o produktu poskytnou.

Ještě horší by bylo být zákazník, který kupuje dárek o kterém toho moc neví. Ten kdo neví, na co si má dávat pozor, když si zakoupí nějaký model a vlastně zjistí, že součástí modelu nebyly barvy a ani lepidlo, které jsou potřeba. Buďto dáte obdarovanému sadu, kterou jste zakoupili, ale pak Váš obdarovaný dostane neúplný dárek a bude muset tyto doplňky shánět.

Nebo budete zákazník, který udělá nákup, ale nyní bude muset jít znovu do e-shopu nebo na specializovanou kamennou prodejnu a dokoupit vše potřebné k sestavení.

Nebylo by lepší, kdyby e-shop poskytl zákazníkovi všechny informace o produktu?

Vašemu zákazníkovi tak byla poskytnuta jen částečná služba. Zbytek si musí zakoupit on-line u e-shopu, který je nabízí tzn. najít si čas, aby se v dané době dostavil do prodejny a nebo vyhledá rychleji na internetu a zakoupí to jinde, protože zjistil, že e-shop, u kterého model vlaku nakoupil, nenabízí prodej příslušenství k sestavení modelu. Najde tedy v jiném e-shopu toto zboží a zakoupí jej a zaplatí druhou dopravu a ještě u toho musí strávit svůj drahocenný čas hledáním.

Nebylo by krásné, kdyby vše měl zákazník po ruce? Myslím, že to by každý Váš potenciální zákazník ocenil. A i když Vám to přijde nesmyslné se vyplňovat s informace, je to věc, která ušetří čas zákazníkovi, ve výsledku i Vám, protože nebudete zdržován emaily nebo telefonáty, zda je součástí balení to a ono a dodá mu pocit, že vše co potřeboval také dostal. A příště se k Vám vrátí. Tak vzniklo věrné pouto mezi Vámi a zákazníkem.

Dalším kritériem, které kupující hledají je férová cena a kvalita zboží a služeb.

Za poslední roky vzrostlo vyhledávání spojení „nejlepší a levné“ o více jak 40%. A proč? No, protože lidé se museli vzhledem k situaci rostoucí inflace a cen na trhu zamyslet. Jak to dělají? Sledují faktory kolem sebe. Sledují recenze produktů, zkušenosti s produktem, videa o vyhledávaném produktu a tyto všechny aspekty pomohou vybrat ten kvalitnější produkt. Je potřeba si uvědomit, že zákazník chce nakoupit levněji, ale s rozpočtem, který mají k dispozici, ale za co nejkvalitnější produkt.

A co si z článku tedy odnést? Nabízejte takové zboží/produkty, které jsou jedinečné a „protlačte“ jej svým budoucím zákazníkům nejlépe během doby rozhodování se, zda-li jej mají zakoupit. Nadále se snažte ukázat své výhody např.: dopravu zdarma, ověření zákazníků o jejich spokojenosti, dodejte jim dostatek informací, které potřebují znát, aby měli vše, co je k daném zboží je potřeba a uvádějte informace o skladové dostupnosti, záruka doručení zboží do Vánoc nebo možnosti, kde si zákazník může ušetřit za dopravu a vyzvedne s zboží třeba v kamenné prodejně a něco tím i ušetří. Tyto informace dejte na místo, kde víte, že na Vás může potenciální zákazník přijít.

3 otázky „Proč je nyní dobrý nápad jít do toho?“

Proč? Přichází období, kdy lidé chtějí/potřebují nakupovat více.

Proč? Vánoční svátky jsou jedny ze svátků, kdy marketingové propagace jedou v plném proudu. Můžete ovládnout své meta popisy pro vyhledávání, nabízet videa, zmáknout sociální sítě, zaujmout bannery, dát na doporučení přátel nebo si vyberte vlastní způsob, jak se spropagovat a nezapomeňte poskytnou zákazníkovi všechny potřebné informace, aby nedokoupil další zboží jinde a byl tak s nákupem spokojen a vrátil se k Vám.

Proč? Protože to stojí se do toho opřít a snažit se, aby byl Váš e-shop úspěšný a co víc, najít si spokojené zákazníky, kteří si to mezi sebou řeknou.

Může vás zajímat

Zefektivněte svůj e-shop s platformou GoodEshop.cz
WEBAREAL
0 shares39 views
WEBAREAL
0 shares39 views

Zefektivněte svůj e-shop s platformou GoodEshop.cz

bohemiasoft - Kvě 19, 2025

Hledáte způsob, jak ušetřit čas, snížit množství ručních úkonů a zároveň získat profesionální technickou podporu pro svůj eshop? S platformou…

Co je Smartsupp aneb proč mít na e-shopu chatovací okno?
WEBAREAL
0 shares99 views
WEBAREAL
0 shares99 views

Co je Smartsupp aneb proč mít na e-shopu chatovací okno?

bohemiasoft - Kvě 15, 2025

Představte si, že máte kamenný obchod, ale žádné prodavače. Zákazníci přicházejí, prohlížejí si zboží. Mají otázky, ale nemají se koho…

Nová funkce: Představujeme množstevní slevy
WEBAREAL
0 shares282 views4
WEBAREAL
0 shares282 views4

Nová funkce: Představujeme množstevní slevy

bohemiasoft - Kvě 14, 2025

Chcete motivovat zákazníky, aby do košíku přidali víc než jen jeden kus? Nová funkce množstevních slev vám to výrazně usnadní.…

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Květen 2025
Po Út St Čt So Ne
« Dub    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031