Podle právního vyjádření APEKu si vás dovolíme upozornit na povinnosti, které souvisí s označováním výrobků v e-shopech. Některé z těchto údajů jsou logické a většinou by vás ani nenapadlo o nich přemýšlet, jiné budou možná překvapující.
Každopádně ale berty tyto informace jako relevantní, jejich autorem jsou právníci na slovo vzatí od APEKu. Jejich dodržováním se vyhnete případným problémů a postihům od kontroly obchodní inspekce.
- Prodávající musí zboží označit označením výrobce či dovozce, názvem a dále údaji o hmotnosti, množství, velikosti či rozměrech, ceně, popř. dalšími potřebnými údaji vzhledem k povaze prodávaného zboží
- Dále prodávající musí popsat hlavní vlastnosti prodávaného zboží, způsob jeho použití a údržby a také informovat o případných nebezpečích vyplývajících z jeho nesprávného používání či údržby
- Především informace o vývozci či dovozci v některých případech u výrobků v e-shopech chybí. Doporučujeme, aby taková informace byla uvedena u každého zboží, které internetový obchod nabízí. A to i v případě, kdy nabízíte jen sortiment od jednoho výrobce (nelze například zahrnout jednou informací do VOP)
- Informace o výrobci je nutné uvést i v případě, kdy je výrobcem současně provozovatel e-shopu
- Obchodníci nesmí zapomenout, že v kamenných obchodech získají spotřebitelé řadu informací z obalů výrobku. E-shopy ovšem musí spotřebitele informovat před uzavřením kupní smlouvy také, a proto musí plnit svou povinnost na webových stránkách obchodu.
Může vás zajímat

Připravujeme – cenové hladiny, dárek k objednávce, množstevní slevy
bohemiasoft - Bře 28, 2025Pokračujeme v přípravě nových funkcí do Webarealu. Nyní došlo i na dlouhodobě nejžádanější a nejočkávanější funkce. Pojďme se nyní společně…

Navštivte nás na konferenci E-commerce day v Bratislavě
bohemiasoft - Bře 28, 2025E-commerce day ve čtvrtek 3. dubna 2025: Jak z e-shopu vybudovat silnou značku? Nestihli jste nás v Brně nebo jste…

Nová funkce: Automatický přepočet měrných jednotek
bohemiasoft - Bře 18, 2025Přesné a jasné zobrazování cen je klíčové nejen pro budování důvěry zákazníků, ale i pro splnění legislativních požadavků. Proto zavádíme…