Možná jste někdy pracovali se starými statistikami vyhledávání na Seznam.cz. Nebylo to nic moc příjemného. Data byla pouze za krátký časový údaj (přesněji za 2 měsíce dozadu) a graficky přívětivě stránka také moc nevypadala. To ale Seznam.cz nyní změnil a dal lidem k dispozici nové statistiky. Pojďme se na ně společně podívat.
Zřejmě jste už na vyhledávači Seznam.cz někdy něco vyhledávali. Přijdete a zadáte vyhledávací dotaz. Například slovo “počítače”.
Ale už méně lidí si všimne, že když sjedete na stránce úplně dolů, tak tam je malý nepatrný odkaz s názvem Statistika hledanosti.
Po kliknutí se vám okamžitě ukáže statistika slova popř. sousloví, které jste hledali na Seznamu. V našem případě to bylo slovo “počítače”. Graf ukazuje denní hledanost za poslední rok. Můžete si tak zjistit, jak moc se slovo “počítače” v určitém období hledá.
Dole pod grafem ještě najdete další vyhledávací dotazy, které se ve spojení s vaším zadaným slovem často hledají.
Pokud na dané slovo kliknete, tak se vám zobrazí statistika hledanosti pro toto zvolené slovo. Například v seznamu klikneme na slovo “počítačové hry”.
Můžeme také porovnávat dvě slova mezi sebou. Dejme tomu, že chceme porovnat hledanost mezi slovy “instagram” a “twitter”. Když jsem tyto statistiky používal poprvé, tak mě trochu zmátlo, že najednou zmizela červená barva. Je to tím, jak modrá barva tu červenou překrývá, tak z červené barvy se stala tmavá barva. Tak jen kdyby to náhodou někoho z vás také zmátlo 🙂
Je dobré, že se můžete například porovnat s vaším konkurentem nebo porovnat hledanost svých produktů, pokud nabízíte více druhů atd. Statistiky můžete využít i pro hodnocení sezónnosti. Pokud se podíváte na jeden z výše uvedených grafů, který znázorňuje hledanost počítačových her, tak uvidíte, že se nejvíce hledají před Vánoci, kdy se zřejmě nakupují jako dárky. Následně ale také hned po Vánocích, kdy si lidé za peníze obdržené jako dárek k Vánocům kupují právě počítačové hry. To vám může pomoci v situaci, kdy se například rozmýšlíte, kdy dávat největší obnos peněz do reklamy.
Také se můžeme podívat, kolikrát se hledá slovo “google” ne Seznamu. Není to zrovna málo.
Zajímavá je také možnost pokročilého nastavení. Vpravo pod hledaným slovem si můžete kliknout na políčko Nastavení a otevře se následující nabídka, kde si můžete zvolit zobrazení dat Denní, Týdenní, Měsíční, zvolit si Zařízení nebo Služby (služby jsou zatím jen Seznam.cz a Zbozi.cz, ale Seznam slibuje do budoucna jejich rozšíření).
Webareal.cz – vytvořte si sami svůj E-SHOP a začněte vydělávat
Webareal.sk – vytvorte si sami svoj E-SHOP a začnite zarábať
Zombeek.cz – vytvořte si sami WEB. Zdarma.
Provizní program – propagujte Webareal a získejte z každého nového eshopu PROVIZI 696 Kč / 27,84 € ročně
Facebook Webareal – sledujte co se u nás děje
Facebook Zombeek – sledujte co se u nás děje
Webareal YouTube – návody, výukové seriály
Zombeek YouTube – video návody
Může vás zajímat

Zvyšte své tržby během vánoční sezóny a to na pár kliknutí: propagace, kterou zvládnete sami!
bohemiasoft - Lis 14, 2023Zdá se vám, že váš e-shop nemá takové výsledky, jaké si představujete? Nebo chcete růst vašeho e-shopu ještě podpořit? Na…

Jak efektivně spravovat váš reklamní rozpočet?
Bohemiasoft - Lis 06, 2023V nelítostném světě digitálního marketingu je efektivní správa reklamního rozpočtu zásadním prvkem pro úspěch podnikání. Představte si, že váš reklamní…

Rozhovor: Jiří Hocke (mxpro.cz) – jak do 6 měsíců vybudovat úspěšný eshop?
bohemiasoft - Říj 30, 2023Jirko, řekněte nám něco krátce o vás a vašich počátečních zkušenostech s eshopy... Než jsem začal podnikat, tak jsem se…