pf 2023

Přejeme krásné vánoční svátky a především hodně zdraví v roce 2023!

Protože se tento rok již chýlí ke konci, rádi bychom Vám poděkovali za přízeň a podporu v letošním roce. Jsme rádi, že s Vámi můžeme spolupracovat, jsme rádi, že jste s námi!

Přejeme Vám pokojné a radostné vánoční svátky, mnoho úspěchů, podnikatelských nápadů, energie a všechno dobré v novém roce.

Tým Webareal

Nové vzorové obchodní podmínky pro rok 2023

APEK (Asociace pro elektronickou komerci) vydal nové vzorové obchodní podmínky pro eshopy. Jejich úprava bude nutná s ohledem na významné změny v občanském zákoníku a zákoně o ochraně spotřebitele, které nabydou účinnosti 6. ledna 2023. Podrobně jsme vás o nich již informovali v předcházejícím článku.

Nové vzorové obchodní podmínky naleznete zde.

Současná novelizace občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele přináší pro e-shopy nejvýznamnější legislativní změny od roku 2014. Hlavními novinkami jsou nové povinnosti spojené s inzerováním slev z ceny zboží, zveřejňováním uživatelských recenzí a odpovědností za vady (reklamacemi). Zapomenout nesmíme ani na tlačítko pro dokončení objednávky a další informační povinnosti.

Nezapomeňte si proto obchodní podmínky na svých eshopech v lednu upravit.

 

 

Důležité právní novinky pro eshopy

Novelizace občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele přináší nové směrnice EU, jež vnesou důležité změny do oblasti online prodeje zboží. Směrnice zatím není platná, ale její start můžeme očekávat někdy před Vánocemi, maximálně v lednu 2023. To nejdůležitější čemu byste určitě měli věnovat z pohledu eshopu pozornost, je nový způsob prezentování slev a zveřejňování recenzí.

Pojďme se ale podívat na to, čeho všeho se novela dotkne: 

  1. Možnost požadovat skladné v případě nepřevzetí věci po vyřízení reklamace
  2. Stav vraceného zboží po odstoupení od smlouvy spotřebitelem do 14 dnů
  3. Povinnost informovat spotřebitele, že nemá právo odstoupit od smlouvy
  4. Prezentování slev
  5. Uživatelské recenze
  6. Odpovědnost za vady zboží a nároky spotřebitele z nich vyplývající, a to včetně digitálních prvků
  7. Označení objednávkového „tlačítka“
  8. Poskytování služeb či digitálního obsahu na internetu
  9. Maximální lhůta pro dodání zboží
  10. Přednastavené souhlasy spotřebitele s dalšími placenými plněními
  11. Dynamická cenotvorba

Nejprve si popišme pozitivní změny novely – jde o první 3 body.

Možnost požadovat skladné v případě nepřevzetí věci po vyřízení reklamace

Eshopař bude mít právo požadovat úplatu za uskladnění výrobku v případě jeho nevyzvednutí po vyřízení reklamace kupujícím.

Stav vraceného zboží po odstoupení od smlouvy spotřebitelem do 14 dnů

Spotřebitel ponese odpovědnost za snížení hodnoty zboží v důsledku jeho užívání
nad rámec běžného vyzkoušení. Tedy velmi dobrá zpráva – eshopy již nebude být možné zneužívat jako bezplatné 14denní půjčovny.

Povinnost informovat spotřebitele, že nemá právo odstoupit od smlouvy

Obchodník bude muset explicitně předem informovat o tom, že spotřebitel nebude moci
u konkrétního objednávaného zboží odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů.

A teď to méně příjemné….

Prezentování slev

Z pohledu eshopaře je nový způsob prezentování slev nejdůležitější a nejnáročnější změnou celé novely. Nově bude platit základní obecné pravidlo => (předchozí) referenční cenou při zobrazování slev bude nejnižší cena zboží nabízená obchodníkem za posledních 30 dnů před poskytnutím slevy. Smyslem této novinky je, aby obchodníci informovali o slevách spotřebitele férově a jednotně.

Pokud budete chtít uvádět u produktu, že je ve slevě, musíte dodržet tyto pravidla:

  • „Informace o slevě z ceny výrobku obsahuje informaci o nejnižší ceně výrobku, za kterou jej prodávající nabízel a prodával v době 30 dnů před poskytnutím slevy…Musí vždy uvést, kolik činila nejnižší předchozí cena zboží.
  • Předchozí (referenční) cena nesmí být starší než 30 dnů (před poskytnutím slevy).
  • Pokud je výrobek v prodeji méně než 30 dnů, je referenční cenou nejnižší cena od
    okamžiku první nabídky.
  • Platí zvláštní pravidla platí pro postupné snižování cen.
  • Pravidla platí pro všechna oznámení, která vytvářejí dojem snížení ceny, jako jsou „sleva“, „speciální nabídka“ nebo „nabídka Black Friday“, přičemž u zboží dotčeného oznámením musí být vždy uvedena „předchozí“ cena.

Podívejte se na 3 příkladech, jak to bude vypadat v praxi:

Postupné snižování ceny

Uvádění slevy při postupném snižování ceny je velmi zajímavé. Ve svém důsledku
umožňuje prolomit třicetidenní období pro předchozí (referenční) cenu.

„Informace o slevě z ceny výrobku obsahuje informaci o nejnižší ceně výrobku, za
kterou jej prodávající nabízel a prodával v době 30 dnů před prvním poskytnutím slevy,
zvyšuje-li prodávající slevu z ceny postupně.“

To by mělo znamenat, že pokud dochází k postupnému snižování ceny označované jako
sleva u jednoho výrobku, mělo by být možné jako předchozí (referenční) cenu uvádět
původní cenu (před prvním zlevněním) – po „přiměřenou dobu“.

Tyto nové změny samozřejmě vyžadují a kladou nové nároky a požadavky na internetové obchody – ukládání historie cen, jejich zobrazování s časovou osou, … Se vším tím vám na Webarealu pomůžeme tak, abyste dostáli liteře zákona a zbytečně si nekomplikovali život. Všechny požadavky jsme zkonzultovali s našimi poradci a právníky a naprogramovali a připravili jsme řešení, které bude plně vyhovující. Již brzy vám naše řešení pro prezentování slev představíme.

Uživatelské recenze

Jestliže obchodník zveřejňuje na svém e-shopu uživatelské recenze, přibude mu nová
povinnost – informovat, zda prodávající zajišťuje ověření pravosti recenze. Přesněji, že jí
napsal spotřebitel, který si zboží zakoupil. Prakticky jde o to doplnit k recenzím, zda eshopař zveřejněné reference ověřuje (a jak) nebo neověřuje jejich pravost.

Pokud recenze zveřejňujete, ale neověřuje, pak:
Přímo k textu recenzí přidat informaci, že nezajišťuji, zda zveřejněná recenze
pochází od spotřebitele, který výrobek nebo službu skutečně použil nebo si je
zakoupil.

Pokud recenze zveřejňujete a ověřuje, pak:
Přímo k textu recenzí přidat informaci, že zajišťuji, že zveřejněná recenze pochází
od spotřebitele, (který výrobek nebo službu skutečně použil nebo si je zakoupil),
doplněnou o hypertextový odkaz na podrobnější informace, jakým způsobem
zajišťuji.

Odpovědnost za vady zboží a nároky spotřebitele z nich vyplývající, a to včetně digitálních prvků

Dochází k dalšímu upřesnění povinností při vydávání písemného potvrzení o přijetí zboží
do reklamačního řízení. Prodávající je tedy povinen vydat písemné potvrzení:

  • Kdy spotřebitel právo uplatnil,
  • co je obsahem reklamace,
  • způsob vyřízení reklamace požadovaný spotřebitelem,
  • kontaktní údaje spotřebitele pro jeho informování o vyřízení reklamace.

Drobných změn se dočkaly i požadavky na způsob vyřízení reklamace:

  • Reklamace musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů,
  • prodávající se spotřebitelem se můžou nadále dohodnout na delší lhůtě,
  • prodávající je povinen informovat spotřebitele o vyřízení reklamace,
    na závěr reklamačního řízení vydat spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné
  • odůvodnění zamítnutí reklamace.

Označení objednávkového „tlačítka“

Tlačítko, pomocí kterého dokončí zákazník nákupní proces, bude muset být nově označeno
snadno čitelným nápisem „Objednávka zavazující k platbě“ nebo jinou odpovídající
jednoznačnou formulací. V prosinci 2021 vydala Evropská komise Pokyny ke směrnici o
právech spotřebitelů, podle kterých „musí být příslušné označení na samotném tlačítku nebo bezprostředně vedle něj.“ Rozhodnutí Soudního dvora EU v dubnu 2022 ovšem uvádí, že „je třeba vycházet pouze z výrazu uvedeného na tomto tlačítku nebo této podobné funkci.“ Tlačítko změníme v systém Webareal sami k platnosti novely.

Maximální lhůta pro dodání zboží

Eshopař bude mít nově pevně danou povinnost dodat zboží nejpozději do 30 dnů od
uzavření kupní smlouvy (nebude-li oběma stranami výslovně domluveno jinak).

Přednastavené souhlasy spotřebitele s dalšími placenými plněními

Explicitně bude stanoveno, že není možné přidávat do objednávky jakákoli plnění bez
výslovného souhlasu nakupujícího. Předem zaškrtnutý check-box např. u pojištění bude
tedy nerelevantní a navíc přestupkem.

Dynamická cenotvorba

Obchodník bude muset informovat zákazníka předem o tom, zda došlo v jeho případě k
automatizovanému přizpůsobení ceny.

Vánoce 2022 se blíží a počet nákupů může s nimi

Ano, je to tak. Vánoce jsou pomalu za dveřmi a poslední dva roky vzhledem k pandemii Koronaviru se eshopařům daří profitovat. Meziročně se zvýšil prodej on-line o 6%.

A co vede Vaše zákazníky ke koupi právě ve vánočním čase?

Zpravidla mají seznam dárků, které chtějí koupit, ale jen Vy a Váš e-shop může zvýšit ještě více Vaše prodeje. Důležitým aspektem je, že zákazníci používají mobilní telefony a díky nim jsou on-line v podstatě kdykoli a kdekoli a stále sledují, co je trendy. O nákupu se však rozhodují na základě informací z blogů, sledováním videí a tipech, které jim zobrazíme. Nakupující se pohybují ve světě reklam a videoreklamy, které právě pomáhají poskytnout publiku takový obsah, o který se nejvíce zajímají.

Jedním z důvodů proč lidé nakupují on-line jsou poslední dva roky pandemie. Pandemie způsobila to, že obchody zkrachovaly a nebo se přeorientovali a z kamenné prodejny se pustili do práce v on-line prostředí. Ti, kteří toho využili si pokládaly otázky: „Jak se zachránit?“, „Zachrání nás změna, když půjdeme do on-line prodeje?“, „Máme si ponechat „zadní vrátka pomocí kamenné prodejny a být prodejna s e-shopem?“. Každý si vybral svou cestu. Udělali správně? Na to si každý odpoví sám. Avšak pokud jste se rozhodli jít cestou e-shopu, víte co je pro zákazníky důležité? Poskytuje jim Váš e-shop uspokojení? Pojďme se podívat na to, zda pro to děláte maximum, aby k Vám zákazník přišel a nakoupil.

Co potřebujete?

Potřebujete oslovit větší počet zákazníků tzn. je potřeba mít takový rozsah produktů/zboží, aby nemuseli zakoupit další produkt jinde.

Dám Vám konkrétní příklad. Přijdu na e-shop a vyberu si například plastikový model vlaku k sestavení. Každý, kdo se zajímá o modely a rád je sestavuje ví, že je k tomu potřeba vědět, zda jsou součástí balení barvy, lepidlo a případné další propriety. Jenže v mém případě e-shop tyto informace nesděloval. Tudíž, co mohu jako kupující dělat? Zeptat se, ale ano zabere to čas, ale nakoupím vše, co potřebuji a nebo odejdu a nakoupím jinde, kde mi informace o produktu poskytnou.

Ještě horší by bylo být zákazník, který kupuje dárek o kterém toho moc neví. Ten kdo neví, na co si má dávat pozor, když si zakoupí nějaký model a vlastně zjistí, že součástí modelu nebyly barvy a ani lepidlo, které jsou potřeba. Buďto dáte obdarovanému sadu, kterou jste zakoupili, ale pak Váš obdarovaný dostane neúplný dárek a bude muset tyto doplňky shánět.

Nebo budete zákazník, který udělá nákup, ale nyní bude muset jít znovu do e-shopu nebo na specializovanou kamennou prodejnu a dokoupit vše potřebné k sestavení.

Nebylo by lepší, kdyby e-shop poskytl zákazníkovi všechny informace o produktu?

Vašemu zákazníkovi tak byla poskytnuta jen částečná služba. Zbytek si musí zakoupit on-line u e-shopu, který je nabízí tzn. najít si čas, aby se v dané době dostavil do prodejny a nebo vyhledá rychleji na internetu a zakoupí to jinde, protože zjistil, že e-shop, u kterého model vlaku nakoupil, nenabízí prodej příslušenství k sestavení modelu. Najde tedy v jiném e-shopu toto zboží a zakoupí jej a zaplatí druhou dopravu a ještě u toho musí strávit svůj drahocenný čas hledáním.

Nebylo by krásné, kdyby vše měl zákazník po ruce? Myslím, že to by každý Váš potenciální zákazník ocenil. A i když Vám to přijde nesmyslné se vyplňovat s informace, je to věc, která ušetří čas zákazníkovi, ve výsledku i Vám, protože nebudete zdržován emaily nebo telefonáty, zda je součástí balení to a ono a dodá mu pocit, že vše co potřeboval také dostal. A příště se k Vám vrátí. Tak vzniklo věrné pouto mezi Vámi a zákazníkem.

Dalším kritériem, které kupující hledají je férová cena a kvalita zboží a služeb.

Za poslední roky vzrostlo vyhledávání spojení „nejlepší a levné“ o více jak 40%. A proč? No, protože lidé se museli vzhledem k situaci rostoucí inflace a cen na trhu zamyslet. Jak to dělají? Sledují faktory kolem sebe. Sledují recenze produktů, zkušenosti s produktem, videa o vyhledávaném produktu a tyto všechny aspekty pomohou vybrat ten kvalitnější produkt. Je potřeba si uvědomit, že zákazník chce nakoupit levněji, ale s rozpočtem, který mají k dispozici, ale za co nejkvalitnější produkt.

A co si z článku tedy odnést? Nabízejte takové zboží/produkty, které jsou jedinečné a „protlačte“ jej svým budoucím zákazníkům nejlépe během doby rozhodování se, zda-li jej mají zakoupit. Nadále se snažte ukázat své výhody např.: dopravu zdarma, ověření zákazníků o jejich spokojenosti, dodejte jim dostatek informací, které potřebují znát, aby měli vše, co je k daném zboží je potřeba a uvádějte informace o skladové dostupnosti, záruka doručení zboží do Vánoc nebo možnosti, kde si zákazník může ušetřit za dopravu a vyzvedne s zboží třeba v kamenné prodejně a něco tím i ušetří. Tyto informace dejte na místo, kde víte, že na Vás může potenciální zákazník přijít.

3 otázky „Proč je nyní dobrý nápad jít do toho?“

Proč? Přichází období, kdy lidé chtějí/potřebují nakupovat více.

Proč? Vánoční svátky jsou jedny ze svátků, kdy marketingové propagace jedou v plném proudu. Můžete ovládnout své meta popisy pro vyhledávání, nabízet videa, zmáknout sociální sítě, zaujmout bannery, dát na doporučení přátel nebo si vyberte vlastní způsob, jak se spropagovat a nezapomeňte poskytnou zákazníkovi všechny potřebné informace, aby nedokoupil další zboží jinde a byl tak s nákupem spokojen a vrátil se k Vám.

Proč? Protože to stojí se do toho opřít a snažit se, aby byl Váš e-shop úspěšný a co víc, najít si spokojené zákazníky, kteří si to mezi sebou řeknou.

Nová funkce: Blog na úvodní stranu

Přidali jsme novou funkci – zobrazení 4 posledních článků z blogu na úvodní straně vašeho eshopu. Zvýrazníte tak nejdůležitější novinky z vašeho internetového obchodu, nejlépe tak i upozorníte na váš blog a zvýšíte jeho čtenost. Tato funkce je dostupná zdarma a je funkční pro šablony nové generace Titanium, Uranium a Platinum.

Pojďme se nejprve podívat, jak funkci nainstalovat

Buďto naleznete tento nový doplněk přes náš Marketplace, pod názvem „Blog na úvodní stranu“ nebo provedete instalaci z administrace vašeho eshopu. Zde si ukážeme instalaci z administrace:

1. v sekci „Další služby“ / „Doplňky“ / „Najít doplňky“ zadejte do políčka „Hledat“ klíčové slovo „blog“. Naleznete doplněk pod názvem „Blog na úvodní stranu“. U takto dohledaného doplňku klikněte na tlačítko „Detail“

2. v detailu doplňku klikněte na tlačítko „+ Přidat do eshopu“:

3. a potvrďte, že chcete doplněk opravdu přidat do eshopu:

4. tímto krokem je doplněk naisntalovaný do vašeho eshopu. A můžete ještě nastavit několik dalších parametrů dle vašich preferencí, kliknutím tlačítko „Nastavení“:

5. především máte na výběr ze 2 možných grafických zobrazení – obrázkového nebo článkového. Jejich rozdíl si ukážeme později. A také zvolte pomocí roletky, zda chcete zobrazit blog na úvodní straně vašeho eshopu zcela dole (nad patičkou) nebo nahoře (pod hlavním bannerem):

6. abyste články z blogu mohli na eshopu zobrazit, musíte mít také blog aktivován a naplněn články. Tuto část zřejmě znáte, ale jen pro připomenutí. Vlastní blog aktivujte v sekci „Aplikace“ / „Blog“ / „Nastavení“:

A jak to bude blogu na vašem eshopu slušet?

Ještě jednou nejprve připomeneme, že blog na úvodní stranu je dostupný pouze pro šablony Titanium, Uranium a Platinum.

Obrázkové zobrazení blogu ve spodní čísti eshopu:

Na stejném místě, ale blog v článkové podobě:

A článkový blog zobrazený v horní části eshopu:

Jak se vám nová funkce líbí? Těšíme se na vaše komentáře a případné připomínky.

 

 

 

Dokončujeme novou šablonu – Drogerium

Připravujeme do ostrého provozu novou šablonu, kterou jsme nazvali Drogerium. Grafická podoba této šablony bude tématicky zaměřená na prodej drogérie, léků, hygienických potřeb a podobného sortimentu.

Nejde o zcela novou šablonu v pravém slova smyslu, spíše jsme si „pohráli“ s šablonou Uranium a zkusili vytvořit a vyladit šablonu, která by co nejvíce vyhovovalo výše uvedenému sortimentu.

Šablona bude ke stažení v našem Marketplace, coby bonusová šablona jen pro omezený počet uživatelů. Nepůjde tedy o masovou šablonu, ale o unikátní grafiku jen pro úzký okruh uživatelů a šablona se tak snadno „neokouká“. Pokud bude o podobné tématické šablony zájem, můžeme jich do budoucna vytvořit více pro různé obory podnikání. Pokusíme se vám tak ušetřit čas a peníze za vlastního grafika.

 

Připravujeme blog na úvodní stránku

Pustili jsme se do naprogramování vašeho častého požadavku – automatické zobrazení nejnovějších článků z blogu na úvodní stránce eshopu.

Řešíme tuto funkci formou bezplatného widgetu instalovaného z našeho Marketplace. Jednoduše si tento doplněk stáhnete, aktivujete a na úvodní stránkce se zobrazí nad patičkou vašeho eshopu poslední 4 články.

Tato nová funkce bude dostupná pro šablony Uranium, Platinum a Titanium.

Zobrazení posledních článků blogu bude ve dvou grafických provedeních – obrázkovém a článkovém.

 

 

30 dnů Baselinker doplňku zdarma & pozvánka na webinář s Kauflandem

První instalace Baselinker doplňku potvrzují velký zájem o tuto službu a abychom vám pomohli k tomuto rozšíření Webareal eshopu o stovky dalších funkcí, přinášíme vám prvních 30 dní provozu Baselinker doplňku zdarma.

Stačí si do konce roku 2022 udělat registraci na tomto odkaze a dále pokračovat v instalaci doplňku dle návodu zde.

Zároveň bychom vás rádi pozvali na exkluzivní webinář s Kauflandem – vše, co chcete vědět o Kaufland Global Marketplace aneb jak připravit váš e-shop na nový Marketplace?

To vše se dozvíte zdarma na webináři v úterý 11.10. od 14 hodin:
https://baselinker.com/cs-CZ/blog/kaufland/

  • Za Kaufland Global Marketplace Jakub Cihelka, International Sales Manager, Kaufland e-commerce
  • Za BaseLinker Radek Klouda, CEO BaseLinker CZ a SK

Věříme, že vám tyto exkluzivní výhody přes Webareal platformu pomohou nakopnout předvánoční sezónu a vytěžit tak pozdim naplno!

 

 

Chcete řešit vrácení zboží či reklamace efektivně? Řešení přináší Retino

Nevhodně zvolená velikost trika, jiný odstín než na internetu, něco na zboží nefunguje. Důvodů k vrácení zboží či reklamaci může být celá řada, nicméně vždy platí, že každý z nich dokáže zákazníkovi zkazit dobrou náladu. Provozovatel e-shopu má následně před sebou nelehký úkol – provést zákazníka celým zpětným procesem tak, aby na jeho konci byl spokojený a věděl, že se na e-shop může spolehnout i příště.

Právě proto jsme se rozhodli společně se specialisty ze služby Retino, kterou využívá pro řešení svých vratek a reklamací více než 2000 českých e-shopů, přinést několik rad a doporučení. Retino najdete také mezi našimi doplňky. Jakmile doplněk kliknutím aktivujte, okamžitě získáte možnost začít řešit zpětné procesy efektivně.

Veškeré informace musí být na jednom místě

Vratky a reklamace nesmí být synonymem chaosu, kdy kolem vás leží na papírcích nestrukturované poznámky k jednotlivým případům a zbytek je zaneseno v jedné Excel tabulce. Nezapomínejte na to, že přehlednost celého procesu je důležitá jak pro váš byznys, tak pro cílového zákazníka. Ten chce být po celou dobu dostatečně informován o stavu případu a krocích, které ho čekají. Čím více informací, tím větší klid.

S Retinem rychle zapomenete na řadu míst, kde jste vratky složitě evidovali. V intuitivní administaci na první pohled vidíte, co se kde děje. Dozvíte se, kolik případů je v evidenci, jaká je zákaznická spokojenost a jaké termíny mají priroritu. Přímo v detailu zákazníka se nachází podrobná historie. Pod palcem máte veškerou komunikaci, změny stavů, refundace a další praktické podrobnosti. Vy a zákazník máte přehled.

Pokud budete držet informace na různých místech, zbytečně riskujete nesrovnalosti či dokonce velkou chybu, kvůli které o zákazníka můžete přijít, případně si vysloužíte negativní hodnocení.

Nabídněte zpětnou dopravu

Retino udělalo již dvakrát největší test vracení zboží a ze srovnání stavu je vidět, jakým způsobem se česká e-commerce mění v rámci zpětných procesů a zákaznické péče. Zajímavý je pohled na zpětnou dopravy. Zatímco v roce 2019 hradilo zákazníkům zpětnou dopravu jen 17 % testovaných obchodníků, o 3 roky později je to již pěkných 31 %.

Retino při zakládání případu rovnou vyřeší zpětnou dopravu, protože je integrováno s dopravci. Nabízí také přeshraniční dopravu, takže absolutně nezáleží na tom, zdali zákazník vrací zboží z Prahy, nebo z Berlína. V obou případech si zákazník vyřeší ve formuláři vše online, získá štítek a zboží odnese na podací místo dopravce.

Výsledkem je zákaznická spokojenost

Pohodlné zpětné procesy hrají v zákaznické spokojenosti klíčovou rolo. Retino sbírá data o vašem zpětném procesu a tvoří z nich statistiky. Po uzavření případu zákazníkovi navíc pošle dotazník spokojenosti. Díky němu ihned víte, jak jste na tom. Zákazník, který prošel celým procesem rychle a komfortně, je spokojený. Pokud aktuálně řešíte jednotky případů měsíčně, možná si vystačíte s tabulkou, avšak při větším objemu je časová náročnost a složitost neúnosná. Retino je zde pro provozovatele e-shopů, kteří chtějí zákazníkům nabídnout ten nejlepší možný zážitek při vracení zboží či reklamaci.

248 doplňků pro vaše eshopy

V českém Marketplace  najdete k dnešnímu dni již 248 různých widgetů, doplňků, rozšiřujících doplňků a funkcí, pomocí kterých můžete vaše eshopy rozříšit a vylepšit jejich funkčnost.

Nyní také dokončujeme stejné rozšíření Marketplace o stovky doplňků v našich dalších jazykových mutacích – slovenštině, angličtině, rumunštině a maďarštině.

Vzhledem k velkému nárůstu doplňků v Marketplace chceme také celé prostředí tržiště zpřehlednit, rozdělit do kategorií a fultrací, zkrátka celkově vylepšit pro snadnější orientaci a obsluhu.

Přes 200 doplňků navíc díky spolupráci s externím partnerem, firmou BaseLinker získáte za jednu cenu – od 199 Kč. Skutečně! Více než 200 doplňků jen za 199 Kč měsíčně.

A další doplňky (ať již od externích tvůrců, tak i naše vlastní nové funkce) jsou již v připravě. Máte se opravdu na co těšit.

 

 

Nový doplněk: Eshop v libovolném jazyce

Přinášíme vám novou funkci – možnost upravit si všechny texty na veřejné části eshopu do vlastní podoby nebo si dokonce celý eshop přeložit do libovolného jazyka. Tuto funkci jsme přidali jako samostatný doplněk do našeho Marketplace.

Přeložit si můžete nejen například tlačítka a viditelné texty, ale i všechny fráze, upozornění a zprávy, které jsou vyvolány až po vykonání nějaké akce. Rozsah a podoba úprav je zcela ve vašich rukách.

Návod na instalaci tohoto doplňku:

  1. přejděte do českého nebo slovenského Marketplace (podle toho jaký eshop provozujete)
  2. v Marketplace dohledejte doplněk „Eshop v libovolném jazyce“ a klikněte na tlačítko „Více“:
  3. v detailu tohoto doplňku klikněte na tlačítko „Přidat do eshopu“ a v dalším formuláři se přihlašte přihlašovacími údaji do vašeho eshopu
  4. po úspěšném přihlášení je potřeba znovu přejít do detailu doplňku a ještě jednou kliknout na tlačítko „Přidat do eshopu“. Po tomto kliknutí se vám zobrazí okno, ve kterém si zvolíte eshop (pokud máte pod účtem více eshopů vyberte zvolený eshop), do kterého chcete doplněk nainstalovat. A klikněte na tlačítko „Přidat do eshopu“.
  5. Doplněk se nainstaluje do vámi zvoleného eshopu. O správné instalaci jste informován následujícím upozorněním – ve kterém nyní již jen klikněte na odkaz „Přejít do eshopu“:
  6. Budete přesměrováni do administrace eshopu. Kde můžete v sekci „Další služby“ -> „Doplňky“ -> „Nainstalované doplňky“ zkontrolovat, že máte funkci skutečně nainstalovanou:
    V této sekci také můžete případně doplněk odstranit z eshopu. POZOR – tím že odstraníte doplněk z eshopu, nebudou provedené změny textů vráceny do původní podoby.
  7. Vlastní úpravu textů naleznete v sekci „Nastavení“ -> „Nastavení webu“ -> „Překlady Veřejné části“:
  8. A zde již můžete dohledávat texty, které chcete upravit a pomocí ikonky „tužky“ upravit do požadované formy nebo třeba do jiného jazyka (potvrzení provedete Enterem, Escapem zrušit):
  9. Po uložení je případně možné vrátit hodnotu textu do původní podoby kliknutím na „Výchozí překlad“
  10. A hotovo. Všechny provedené úpravy textu jsou ihned zobrazeny na veřejné části eshopu.

Poznámka: Některé stejné texty se mohou v editoru textů vyskytovat několikrát. Každý pro jiné místo v eshopu. Musíte otestovat, který text patří jaké sekci. Některé překlady najdete i nadále mimo editor textů, například v sekce „Nastaveni/Popis a pořadí boxů“ a v dalších místech v administraci.

Tento doplněk můžete použivat až do konce října zcela zdarma. Od listopadu bude zpoplatněn jednorázovou platbou 1500 Kč / 60 € + DPH.

Jde o novou funkci, pokud naleznete problém nebo chybku, dejte nám o tom vědět na marketplace@bohemiasoft.com. Děkujeme.