MailChimp je nejpoužívanější nástroj na rozesílání newsletterů na světě. Již nějakou dobu máte své eshopy propojené přímo s MailChimpem. V tomto návodu se podíváme, jaké statistiky se nám v MailChimpu ukazují a jak si můžeme rozeslaný newsletter vyhodnotit.
Už jsme si toho o MailChimpu řekli společně mnoho:
1. Jak založit účet v MailChimpu (článek zde),
2. Jak propojit MailChimp s administrací eshopu (článek zde),
3. Jak si vytvořit profesionální newsletter v MailChimpu (článek zde),
4. Jak rozeslat newsletter (článek zde).
Podívejme se nyní, jaké statistiky o rozeslaném newsletteru najdeme přímo v MailChimpu a co znamenají.
Nejdříve půjdeme na tuto adresu a přihlásíme se do administrace našeho účtu v MailChimpu. Stačí na stránce kliknout v pravém horním rohu na Log In (přihlásit se).
Nahoře na liště klikneme na Campaigns (Kampaně).
U každé kampaně (tedy rozeslaného newsletteru) máme možnost View Report (Zobrazit report).
Nahoře uvidíme počet emailových adres, na které jsme newsletter rozeslali. Na příkladu níže se jedná o 3.063 adres.
Následně uvidíme statistiku Open rate (Míra otevření). Ta nám říká, kolik % adresátů newsletter otevřelo. Pokud bychom tedy měli 3.063 adresátů, tak 9,8 % z nich email otevřelo, když jim dorazil do jejich emailové schránky.
Dále máme Click rate (Míru kliknutí). Kolikrát tedy bylo na něco v emailu kliknuto. Je to počet kliknutí lomeno celkový počet adres, na který jsme newsletter rozeslali.
Dále máme souhrnné statistiky ve 4 rámečcích. V prvním najdeme celkový počet otevření newsletteru – Opened. Vedle máme údaj, kolikrát bylo na něco v emailu kliknuto – Clicked.
V dalších dvou najdeme Bounced. Kolik emailů tedy nebylo doručeno. A posledním číslem je Unsubscribed – tedy kolik lidí se odhlásilo z odebírání newsletterů.
Níže nejdeme počet úspěšně doručený emailů (Successful deliveries) – jak celkový počet, tak i v %.
Zajímavou statistikou je Počet kliknutí na unikátní otevření (Clicks per unique opens). Jinak řečeno, počet kliknutí lomeno počet unikátních otevření newsletteru. Níže ještě najdeme celkový počet kliknutí (Total clicks). Může se vám zdát zvláštní, že výše jsme měli počet kliknutí 279 a zde máme celkový počet kliknutí 344. Dříve zmíněných 279 jsou unikátní kliknutí. Zde 344 kliknutí zahrnuje i opakovaná kliknutí.
Níže ještě vidíme graf otevření a kliknutí za 24 hodin po odeslání newsletteru.
Pokud máme v newsletteru více možností, na které se dá kliknout, tak níže v Top Links clicked vidíme nejčastější odkazy, na které bylo kliknuto. Také zde vidíme počty kliknutí na jednotlivé odkazy.
Níže ještě uvidíme odběratele newsletteru, kteří nejčastěji naše newslettery otevírají.
Zcela dole na stránce je seznam zemí, ze kterých jsou emaily otevírány.
Určitě se vyplatí rozesílat newslettery pravidelně a testovat. Například různou dobu a dny rozesílání. Zkoušet také různé předměty emailů, které mají veliký vliv na to, zda lidé na email kliknou. Poté můžeme jednoduše vyhodnotit, zda lidé otevírají newslettery více nebo méně.
Doufáme, že vám i tento návod na MailChimp byl prospěšný. Pokud byste měli nějaký dotaz k MailChimpu, tak nám můžeme napsat na david.setek@bohemiasoft.com.
David
Může vás zajímat

Zefektivněte svůj e-shop s platformou GoodEshop.cz
bohemiasoft - Kvě 19, 2025Hledáte způsob, jak ušetřit čas, snížit množství ručních úkonů a zároveň získat profesionální technickou podporu pro svůj eshop? S platformou…

Co je Smartsupp aneb proč mít na e-shopu chatovací okno?
bohemiasoft - Kvě 15, 2025Představte si, že máte kamenný obchod, ale žádné prodavače. Zákazníci přicházejí, prohlížejí si zboží. Mají otázky, ale nemají se koho…

Nová funkce: Představujeme množstevní slevy
bohemiasoft - Kvě 14, 2025Chcete motivovat zákazníky, aby do košíku přidali víc než jen jeden kus? Nová funkce množstevních slev vám to výrazně usnadní.…