V minulém článku ZDE jsme se seznámili s tím, co to je obsahový marketing (někdy také nazývaný content marketing). Pokud jste si předešlý článek přečetli, tak vás možná napadlo, že obsahový marketing není pro vás. Pojďme se podrobněji podívat na to, pro koho obsahový marketing je a pro koho ne.
Pro koho ANO
- pokud chcete z dlouhodobého hlediska budovat úspěšný marketing – máte dlouhodobou strategii pro marketing
- chcete docílit toho, aby váš obsah působil jako zdroj zákazníků, který bude pravidelně přivádět nové návštěvníky a zákazníky na váš eshop nebo web,
- pokud chcete posílit SEO,
- chcete budovat kvalitní náplň pro vaše sociální sítě, na kterých působíte (např. facebook, instagram, google plus atd.).
Pro koho NE
- nechcete budovat povědomí o značce (zpravidla veškerý obsah děláte pod hlavičkou své značky nebo názvu eshopu a díky obsahu rozšiřujete počet lidí na internetu, kteří o vaší značce vědí),
- potřebujete okamžité výsledky – budování kvalitního obsahu je dlouhodobá činnost, ale pokud člověk potřebuje okamžité výsledky a rychle zvýšit návštěvnost, tak může využít například reklamy na Google nebo Seznamu, reklamu na Facebooku a další kanály.
Na historii je krásné to, že se v ní najde hodně inspirace. Za průkopníka obsahového marketingu je považována znává firma John Deer, která vyrábí zemědělskou techniku. John Deer dokázal skvěle reagovat obsahovým marketingem na potřeby trhu kolem roku 1895. Tehdejší farmáři se snažili zlepšovat své farmářské schopnosti a dovednosti, ale problém byl v tom, že neměli žádný kvalitní zdroj informací o nových trendech v této oblasti. Proto firma John Deer začala v roce 1895 vydávat časopis pro své zákazníky, který se jmenoval The Furrow (česky bychom řekli Brázda). Firma začala tento časopis rozšiřovat mezi své zákazníky a tím tvořit kvalitní obsah. Dnes se časopis distribuuje ve více jak 40 zemích. Kvalitní obsah je prostě kvalitní obsah.
Může vás zajímat

Vylepšujeme Webareal – Dejte nám vědět, co byste chtěli změnit!
bohemiasoft - Čvn 27, 2025Možná jste si již všimli, že jsme přidali nové tlačítko „Vylepšujeme WA“, které naleznete v horní liště vaší administrace. Jeho účel…

Zákon o přístupnosti eshopů – jsme připraveni
bohemiasoft - Čvn 26, 2025Jak jsme vás již informovali, pracovali jsme na splnění nové zákonné povinnosti pro větší eshopy - "Zákon o přístupnosti eshopů".…

Přejděte na novou šablonu. Pomůžeme vám.
bohemiasoft - Čvn 24, 2025Jste už u Webarealu nějaký ten pátek? Stejně jako se mění všechno v našem okolí, mnohdy až zběsilým tempem, mění…
Přidat komentář