Google nákupy je nový porovnávač zboží, kam můžete své výrobky vyexportovat. V současné době je dostupný pouze pro české uživatele. Samotnou registraci můžete provést na www.google.cz/nakupy posle následujícího postupu:

1. Po přechodu na stránku google.cz/nakupy přejděte do spodní části stránky, kde je několik odkazů. Vás zde zajímá odkaz „Informace pro obchodníky“.

2. Následně budete přesměrování na informační stránku, kde v pravém horním rohu prokliknete na odkaz „Vytvořit nový zdroj dat“

.1

3. Po prokliku budete opět přesměrováni na další stránku googlu, kde budete vyzváni k přihlášní. Pokud již máte na googlu vytvořený účet, prihlasíte se (viz obázek – červený rámeček). Pokud zatím účet vytvořený nemáte, bude potřeba se zde zaregistrovat. Odkaz na registrační formulář můžete dohledat na této stránce v pravém horním rohu (viz obrázek – zelený rámeček). Po dokončení registrace se přihlásíte.

2

4. Nyní jste přihlášeni v nástroji GOOGLE MERCHANT CENTER. Zde vás ještě před vytvořením nového zdroje dat a vložení feedu obchodu zajímá „Obecné nastavení“. Odkaz je buďto ihned na hlavním panelu na úvodní straně a nebo po rozkliknutí „Nastavení“ v levé nabídce v menu „Obecné“.

3

5. V navídce „Obecné nastavení“ vyplňte všechny potřebné informace. Nejdůležitejší je část „URL webové stránky“ a její následné ověření. Pokud již máte web ověřený, tento bod preskočte.

4

Ověření je možné provést po vyplnění URL adresy vašeho obchodu pomocí odkazu „Oveřit tuto adresu URL“ (pokud není adresa ověřena, zobrazuje se vpravo od tohoto odkazu informace NENÁROKOVÁNO). Po prokliku budete přesměrováni na stránku s možnostmi oveření. Ověření lze provést přes druhou záložku „Alternativní metody“, kde vás zajímá hned první možnost „Přidání stránky meta dat na domovskou stránku webu“.

Meta značka je čast html kodu. Tu můžete nyní do stránek vložit:

A) PŘES NÁS – celý kod (viz obrázek – červený rámeček) překopírujte do textového editoru například Word a uložte. Soubor nám následně pošlete v příloze. Po vložení vás budeme infomovat.

B) PŘES ADMINSTRACI – pouze kurzorem modře označenou část (viz obrázek) vložte v sekci „Eshop“ -> „csv,xml export“ do kolonky „OVĚŘENÍ WEBU“. Tato kolonka se zobrazí poté, co v roletce „Portál“ vyberte možnost GOOGLE NÁKUPY.

Po tomto postupu následně ve spodní části nabídky, kde jste generovali META značku, prokliknete na odkaz „Ověřit“.

5

6. Po ověření vlastnictví stránky se přepněte zpět do GOOGLE MERCHANT CENTER a zde do nabídky po levé straně „Zdroje dat“, kde ihned vyberte možnost „Nový zdroj dat“.6

7. Při přídávání nového zdroje vyberte cílovou zemi (samožřejmě Česká republika) a zadejte název soubor zdroje dat napřiklad EXPORT (zadávejte text bez diakritiky a bez mezer!). Po uložení budete opět přepnuti do sekce „Zdroje dat“, kde již v tabulce uvidíte vámi vytvořený zdroj. Nyní můžete nastavit stahovaní výrobků z vašich stránek. Stahování můžete nastavit buďto automaticky přes odkaz „Vytvořit plán“ v určitém časovém intervalu (jednou denně / týdně / měsíčně) a nebo jednorázově přes odkaz „Ruční nahrání“. V obou těchto nabídkách následně zadáváte URL adresu vašeho exportního feedu, kterou si můžete vygenerovat v administraci webu v sekci „Eshop“ -> „csv,xml export“.

Může vás zajímat

Webinář: Jednoduchá integrace Zenvio s Webareal
WEBAREAL
0 shares312 views
WEBAREAL
0 shares312 views

Webinář: Jednoduchá integrace Zenvio s Webareal

bohemiasoft - Říj 15, 2024

Vážení uživatelé Webareal, rádi bychom vás pozvali na speciální webinář, který se uskuteční 31. října v 15.00, a během kterého vám…

Pozvánka na E-commerce day v Bratislavě
WEBAREAL
0 shares223 views
WEBAREAL
0 shares223 views

Pozvánka na E-commerce day v Bratislavě

bohemiasoft - Říj 10, 2024

Za týden, 17.10.2024 se v Bratislavě uskuteční E-commerce day a my budeme u toho! Přijďte navštívit náš Webareal stánek a…

Současné metody link buildingu: Co funguje a co již ne
WEBAREAL
0 shares143 views
WEBAREAL
0 shares143 views

Současné metody link buildingu: Co funguje a co již ne

bohemiasoft - Říj 10, 2024

Link building, tedy získávání zpětných odkazů, je stále jednou z nejdůležitějších SEO strategií, která dokáže výrazně ovlivnit viditelnost webových stránek…

2 Responses

    • Dobrý den,
      můžete zrušit propojení mezi eshopem a Google Merchant Centrem. Například tak, že feed (pokud jste ho použili k propojení) z Google Centra vymažete.
      David

      Odpovědět

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Listopad 2024
Po Út St Čt So Ne
« Říj    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930