Jednoduchý návod jak měřit konverze, co to vlastně konverze jsou a k čemu je to užitečné. První díl – jak na měření konverzí v reklamním systému Google AdWords.
Co to jsou konverze a proč bychom se jimi měli zabývat ?
Měření konverzí v reklamním systému AdWords
Postup získání sledovacího kódu a zahájení sledování údajů o konverzích:
- Přejděte na adresu https://adwords.google.cz/select/ConversionTrackingHome. (Tuto stránku můžete také zobrazit kliknutím na možnost Počet konverzí v horní části karty Vytváření přehledů – po přihlášení do vašeho účtu Google AdWords)
- Na kartě Konverze klikněte na tlačítko Nová konverze.
- Zadejte název konverze (například „Objednávka v eshopu“) a vyberte v roletce účel sledování (na výběr jsou hodnoty Jiné, Nákup/prodej, Registrace, Přivedení zákazníka, Zobrazení klíčové stránky. Tyto hodnoty jsou jen nápomocné, nemají žádnou jinou funkčnost)
- Po kliknutí na tlačítko Uložit a pokračovat se dostanete na kartu Kód, kde nakonfigurujete nastavení fragmentu sledovacího kódu.
- Postupujte podle uvedených kroků. Podle pokynů získáte sledovací kód, umístíte jej na své stránky, dokončíte nastavení.
Tím je nastavení hotovo. Ve stejné sekci Vytváření přehledů -> Počet konverzí pak můžete sledovat jak úspěšná je vaše kampaň. Tedy kolik byl za den například vytvořeno objednávek, odesláno formulářů…
Pokud byl sledovací kód správně použit, umístí sledování konverzí AdWords po kliknutí na jednu z reklam AdWords do počítače uživatele soubor cookie. Pokud pak uživatel přejde na některou z konverzních stránek, soubor cookie se s touto stránkou spojí. Při tomto spojení zaznamená Google úspěšnou konverzi. Platnost souboru cookie, uloženého systémem Google do počítače uživatele v okamžiku kliknutí na reklamu, vyprší za 30 dní – konverze se tedy nezaznamenávají pouze v jeden den, kdy vás uživatel našel přes reklamu AdWords, ale sledovací kód sleduje vašeho zákazníka po dobu jednoho měsíce. Počet sledovacích dnů můžete změnit z původně nastavených 30 v záložce Vytváření přehledů -> Počet konverzí -> VAŠE KONVERZE -> Nastavení.
Další informace o nastavení a používání tohoto nástroje najdete v nápovědě od Googlu: Průvodce nastavením sledování konverzí.
Příště: jak na sledování konverzí v systému SKLIK a na závěr jak na sledování konverzí pomocí Google Analytics
Může vás zajímat

Nová funkce: Wishlist – Ukládejte si oblíbené produkty na později
bohemiasoft - Čvc 02, 2025Víme, že rozhodování není vždy okamžité. Zákazník si prohlíží produkty, něco ho zaujme, ale ještě není rozhodnutý. A právě pro…

Recenze zákazníků: Klíč k důvěře, vyšším prodejům i nižším nákladům na reklamu
Pavel Bechyně - Čvc 01, 2025Proč by měl každý e-shop aktivně sbírat recenze? V dnešní digitální době nestačí mít jen hezký web a kvalitní produkt.…

Vylepšujeme Webareal – Dejte nám vědět, co byste chtěli změnit!
bohemiasoft - Čvn 27, 2025Možná jste si již všimli, že jsme přidali nové tlačítko „Vylepšujeme WA“, které naleznete v horní liště vaší administrace. Jeho účel…
Dobrý den, jak lze nastavit měření konverzí bez DPH z vašeho systému, abychom to nemuseli odesílat přes GTM, kde si odečteme z revenue tax a dostaneme se k reálným číslům?
Dobrý den,
bohužel nyní je opravdu jedinou možností GTM. Rádi bychom v budoucnu možnosti konverzních kódů rozšiřovali, ale prozatím Vám nemohu nic pevně slíbit.