Představte si, že máte kamenný obchod, ale žádné prodavače. Zákazníci přicházejí, prohlížejí si zboží. Mají otázky, ale nemají se koho zeptat. Někteří možná najdou to, co hledají, jiní odejdou s pocitem frustrace a už se nikdy nevrátí.
Přesně tak funguje e-shop bez chatovacího okna. Zatímco v kamenném obchodě byste si nikdy nedovolili nechat zákazníky bez pomoci, v online prostředí to vídáme dnes a denně.
A ne – email ani telefonní kontakt roli prodavače nenahrazují. V prvním případě totiž zákazník dostane odpověď v rámci hodin až dnů. V případě telefonování zase narážíte na neochotu některých zákazníků telefonovat, často i proto, že jsou zrovna v prostředí, kde to není možné.
Smartsupp – live chat, který volí dvě třetiny českých e-shopů
Česká společnost Smartsupp je největším poskytovatelem live chatu v ČR. V roce 2023 jej podle studie live chatu a chatbotů na českém trhu používalo 9 570 českých webů, z toho 4 569 e-shopů.
A ze všech e-shopů v ČR, které používají na svém webu live chatu 67,56 % volí právě Smartsupp.
Smartsupp je platforma, kterou využívají e-shopy pro online komunikaci se svými zákazníky. Live chat (nebo chatbot či AI nákupní asistent) plní na webu stejnou roli jako prodavač v kamenném obchodě. Umožňuje totiž:
- Navázat kontakt se zákazníkem v kritickém momentě, kdy zvažuje nákup.
- Nabídnout rychlou pomoc zákazníkům, kteří očekávají odpověď ihned.
- Zodpovědět otázky o produktech, doporučit vhodnější alternativy a doplňkové zboží.
- Provést zákazníka celým procesem, který skončí dokončeným nákupem.
To potvrzuje například i průzkum společnosti Salesforce z roku 2022, podle kterého 48 % zákazníků přešlo k jiné značce kvůli kvalitě zákaznické péče a 94 % zákazníků považuje dobrý servis za klíčový faktor pro opakovaný nákup.
Ostatně výsledky mluví samy za sebe. Například e-shop inSPORTline zaznamenal díky live chatu 724% zvýšení konverzního poměru u zákazníků, kteří využili tuto formu komunikace. Jejich průměrná hodnota objednávky byla navíc 2,3krát vyšší než u běžných objednávek, což vedlo k celkovému zvýšení obratu e-shopu o 9,7 %.
Chatboti: Když váš tým potřebuje posilu
I když váš tým jede na plné obrátky, odpovědět všem zákazníkům v reálném čase není pro většinu e-shopů možné. Podle dat společnosti Smartsupp, který čerpá z dat více než 100 000 webů z celého světa, totiž až dvě třetiny zákazníků nakupují po pracovní době. A jen málo z nich je ochotných čekat na odpověď do druhého dne.
Právě tady přicházejí na řadu chatboti a AI nákupní asistenti. Ti jsou totiž k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a dokáží samostatně vyřešit až 80 % dotazů podobně jako zkušený operátor.
Příkladem je Mira AI nákupní asistentka od společnosti Smartsupp, kterou se rozhodl využít český e-shop Pidilidi.cz, který prodává dětské oblečení a obuv na několika evropských trzích.
„Mira AI nám pomáhá opravdu hodně – zejména v hlavní sezóně, kdy je dotazů tolik, že je s kolegy nestíháme odbavovat. To má samozřejmě pozitivní dopad na prodeje a dokonce se jí daří zvyšovat i průměrnou hodnotu objednávky,“ říká Petr Smékal, specialista na e-commerce a zákaznickou péči v Pidilidi.
Aktuálně AI nákupní asistentka pro e-shop Pidilidi radí zákazníkům ve čtyřech různých jazycích (čeština, slovenština, maďarština a rumunština), poskytuje detailní informace o více než 2 500 produktech, pomáhá s výběrem správné velikosti a informuje o možnostech vrácení zboží.
Proč je Smartsupp ideální volbou i pro malý e-shop?
Zatímco otevřít nový kamenný obchod a najmout personál trvá týdny nebo měsíce, v online prostředí je situace jiná. Se Smartsupp je nastavení komunikace přes chatovací okno otázkou několika minut. Získáte tak řešení, které je:
- Dostupné pro každý rozpočet: Balíček zdarma můžete využívat neomezeně dlouhou dobu, zda se rozhodnete přejít na placenou verzi je jen na vás.
- Rychlé spustitelné i bez IT oddělení: Integrace trvá jen několik minut a zvládne ji každý majitel e-shopu.
- Má okamžitý dopad na prodeje: Rozdíl pocítíte ihned, ne až po několika měsících jako u většiny marketingových aktivit.
Významnou úsporou vašeho času: Automatizace běžných dotazů vám umožní soustředit se na rozvoj vašeho podnikání.
Může vás zajímat

Nová funkce: Představujeme množstevní slevy
bohemiasoft - Kvě 14, 2025Chcete motivovat zákazníky, aby do košíku přidali víc než jen jeden kus? Nová funkce množstevních slev vám to výrazně usnadní.…

Pohodlné a flexibilní nakupování i v zahraničí: Skip Pay rozšiřuje platební možnosti na Slovensko
bohemiasoft - Dub 28, 2025Nakoupí častěji, utratí více. Přesně tak působí na zákazníky moderní platební metody od Skip Pay. Odložená platba i nákup na…

E-mail marketing pro e-shopy: Klíč k loajálním zákazníkům a vyšším prodejům
Pavel Bechyně - Dub 24, 2025E-mail marketing je jedním z nejúčinnějších nástrojů pro budování vztahů se zákazníky a zvyšování prodejů v e-shopu. V době, kdy…