Od 6.1.2023 dochází ke změnám v zákoně, o kterých jsme Vás již informovali. Nyní se pojďme podívat jak to celé funguje.

Prezentování slev

Nově platí základní obecné pravidlo => (předchozí) referenční cenou při zobrazování slev bude nejnižší cena zboží nabízená obchodníkem za posledních 30 dnů před poskytnutím slevy.

V administraci nyní již nenajdete u produktu políčko běžná cena, ale nově zde najdete políčko referenční cena. Toto pole nelze upravovat, částky se v něm mění automaticky dle nové legislativy.

 

Aktualizace referenční ceny probíhá 1x denně. Pokud potřebujete ihned aktualizovat referenční cenu po zadání nové ceny produktu, klikněte na tlačítko „Přepočítat referenční cenu„.

 

Tato referenční cena se na veřejné části e-shopu zobrazí pouze tehdy, je-li u produktu zatrženo „Zboží v akci – ANO“ a zároveň je referenční cena vyšší než cena produktu.

 

Pokud využíváte slevový management, není potřeba zboží v akci zatrhávat ručně. Referenční cena se na e-shopu zobrazí.

Návod na využití slevového managementu naleznete zde:

https://helpdesk.webareal.cz/article-base/slevovy-management/

Text označení referenční ceny můžete upravit v sekci Eshop – Nastavení eshopu – Cena/DPH/Měna – „Popisek „referenční cena““.

Máte-li nastaven produkt v akci a zároveň je akční cena nižší než referenční, zobrazí se produkt na stránkách takto.

Ve stejné sekci Eshop – Nastavení eshopu – Cena/DPH/Měna můžete tuto novou funkci „automatické aktualizace referenční ceny“ deaktivovat. Uděláte to odškrtnutím checkboxu „Automatická aktualizace referenční ceny“. Tím si budete moci opět referenční cenu spravovat sami a funkčnost eshopu tak bude stejná jako dříve. Nicméně toto nastavení vzhledem k novým zákonným povinnostem nedoporučujeme.

Dále si můžete u produktu všimnout informace „Transparentní historie ceny„. Po kliknutí na tento text se Vám zobrazí graf, ve kterém vidíte historii cen produktu za posledních 30 dní.

 

Jak vypadá graf „naživo“ se můžete podívat například u tohoto produktu.

U každého produktu přímo v administraci e-shopu také naleznete záložku Historie cen. Zde uvidíte historii cen produktu za posledních 30 dní. Domníváme se, že tento graf s historií cen bude velmi dobrý prodejní nástroj, pomocí kterého můžete atraktivně nabízet vaše akční zboží.

U každého řádku naleznete křížek, kterým můžete řádek s historií odstranit. Tato možnost, je zde uvedena pouze pro případy, kdy jste omylem změnili cenu na špatnou hodnotu., neměli byste zneužívat pro umělé vytváření slev.

Dále je možnost upravovat historii cen hromadně a to v sekci Eshop – Produkty – Historie cen.

Zde naleznete možnost Export do CSV, Import a Záloha.

Export generuje historii cen za posledních 30 dní. Doporučujeme si historii cen 1x měsíčně vyexportovat a uchovat pro potřebu případné kontroly.

Importem pak můžete hromadně upravit historii cen produktů. Stačí vygenerovaný CSV soubor upravit a v této kolonce nahrát.

Pomocí Zálohy pak můžete případně obnovit data 10 dní zpětně, pokud například Import nahrajete špatně.

Tento způsob prezentování slev je platný a povinný od 6. ledna v ČR. Na Slovensku se ještě čeká na jeho schválení parlamentem. Ale vzhledem k tomu, že jde o závaznou celoevropskou směrnici, dává nám dobrý smysl nasadit tuto úpravu zároveň pro všechny jazykové mutace.

Nastavení tlačítka objednat

K tlačítku pro dokončení objednávky jsme automaticky připojili text „zavazující k platbě„, který musí být u tlačítka uveden. Název tlačítka krom této pevně dané věty si však můžete stále upravovat v sekci Nastavení – Nastavení webu – Popisy tlačítek – „Odeslat objednávku“.

Pro podrobnější informace o všech nových, dalších legislativních úpravách – například zveřejňování referencí na eshopu – si přečtěte náš shrnující článek.

 

 

Může vás zajímat

Pozor na nekalé a lživé praktiky obchodníků konkurenčních eshopových platforem
WEBAREAL
0 shares91 views1
WEBAREAL
0 shares91 views1

Pozor na nekalé a lživé praktiky obchodníků konkurenčních eshopových platforem

bohemiasoft - Zář 04, 2024

Od vás, našich eshopařů, se nám množí informace o nepříjemných až agresivních praktikách obchodníků některých velkých eshopových platforem. Rádi bychom…

Expres Kuriér od Slovenské pošty s novou mapou a váhovými limity
WEBAREAL
0 shares86 views
WEBAREAL
0 shares86 views

Expres Kuriér od Slovenské pošty s novou mapou a váhovými limity

bohemiasoft - Zář 02, 2024

Slovenská pošta je jeden z nejrozšířenějších dopravců na Slovensku, proto jej má Webareal implementovaný už řadu let. Mapu s výběrem…

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka
WEBAREAL
0 shares422 views
WEBAREAL
0 shares422 views

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka

bohemiasoft - Čvc 25, 2024

Influencer marketing sa stal neoddeliteľnou súčasťou moderného marketingového mixu. Vďaka tomuto prístupu môže značka využívať vplyv a dosah jednotlivcov na…

3 Responses

  1. Tento zákonale jasně nespecifikuje, jaké formulace jsou přípustné. To ,,zavazující k platbě,, se mi ani trochu nelíbí. Možná jste měli dát možnost aby si to každý e-shop mohl definovat sám.

    Odpovědět

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Září 2024
Po Út St Čt So Ne
« Čvc    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30