Změna šablony = Lepší pozice ve vyhledávání

Stále využíváte starou neresponzivní šablonu nebo prvotní responzivní šablony? Posuňte se se svým e-shopem dále nejen ve vyhledávačích, ale i v očích vašich zákazníků. Pokud využíváte ještě neresponzivní šablonu určitě zpozorněte. Neresponzivní šablony (šablony, které nejsou přizpůsobené pro mobilní zařízení) vyhledávače záměrně penalizují a posouvají na nižší pozice. V dnešní době je přístup na e-shopy skrze mobilní telefony srovnatelný ne-li převyšuje zobrazení na PC.

Přechod na responzivní šablonu samozřejmě zabere nějaký čas a my bychom Vám jej rádi ušetřili a změnu provedli za vás. Případně pokud máte strach, že změnu neprovedete správně i v tomto případě jsme tu pro vás. Náš tým vám vytvoří kopii e-shopu, na které šablonu změní a případně upraví. Následně vás budeme kontaktovat zda je vše v pořádku a po odsouhlasení šablonu nasadíme na váš ostrý e-shop. Tato služba je zpoplatněna částkou 3 500 Kč + DPH. Investice se vám opravdu vyplatí, tak neváhejte a objednejte naše služby na e-mailu redesign@bohemiasoft.com.

Nová pravidla pro uvádění slev a uživatelských recenzí

Vláda v polovině dubna schválila návrh na změny zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku, kterými MPO implementuje evropskou směrnici “Omnibus”, která byla EU vyhlášena v listopadu 2019. Směrnice měla být přijata v národních státech EU k  28. květnu 2022. Je téměř jisté, že v Česku se tento termín nestihne dodržet. Ale pojďme se na plánované povinnosti pro eshopy podívat již nyní, abyste se na ně mohli případně připravit.

Konec falešných slev

Eshopy budou muset vztahovat informaci o aktuální slevě k nejnižší ceně, za kterou zboží prodávaly během 30 dnů před poskytnutím aktuální inzerované slevy. Tato povinnost se vztahuje také na plošné slevy, pokud obsahují konkrétní výši slevy – například „Dnes 10% sleva na vše“.

Výrobky které jsou prodávány kratší dobu než 30 dnů, bude platnou cenou pro výpočet slevy nejnižší cena od uvedení výrobku do prodeje.

Jen reálné recenze

Také bude směrnicí zakázáno zveřejňovat falešné recenze. E-shopy budou muset uvádět informace o tom, jak mají ošetřeno to, že recenze na jejich produkty pocházejí od zákazníků, kteří si recenzovaný produkt skutečně koupili a jejich reakce tak vycházejí z osobní reálné zkušenosti.

Další připravované změny pro eshopy:

  • vyloučení možnosti spotřebitele odstoupit od smlouvy pro nevýznamnou vadu
  • stanovení hierarchie práv z vadného plnění
  • zakotvení práva postihu konečného prodávajícího vůči osobě v obchodním řetězci
  • spotřebitel získá právo odstoupit od smlouvy (nebo bude mít právo na náhradu škody), pokud byl jeho nákup ovlivněn nekalou obchodní praktikou

Zatím tyto nové povinnosti pro eshopy vyhodnocujeme z pohledu eshopového řešení Webareal. Pokud bychom nalezli nějakou schůdnou softwarovou cestu, jak vám pomoci s dodržováním nových povinností (například u slev), budeme vám nápomocni. Ale zatím ještě vyčkáme na finální verzi vyhlášky.

Pokud máte návrh, s čím bychom vám mohli v rámci této vyhlášky pomoci, napište nám to do komentářů. Děkujeme. 

 

Parametry formou vlastních ikonek

Nastavit si vlastní ikonky u filtrace variant jsme vám již nabídli. Nyní si můžete vlastní ikonky nastavit i u parametrů. Ikony parametrů se následně mohou zobrazit nejenom ve filtraci, ale i v detailu produktů. Záleží jen na vašem nastavení. Pojďme se podívat jak na to.

Nejprve si parametr, který budeme pro filtraci nebo jen jako informaci u produktu zobrazovat nastavíme přímo v úpravě produktu a to v sekci E-shop – Produkty – Produkty.

V této sekci si najděte produkt (případně variantu) u kterého chcete parametr nastavit a pomocí ikony tužky jej otevřete.

Parametr nyní vložíte do záložky Parametry. Do pole Název vyplníte pojmenování parametru v mém případě Materiál a do pole Hodnota přímo konkrétní materiál tedy Bavlna. Nezapomeneme stránku uložit.


Obrázková ikona parametru v detailu produktu

Chceme-li zobrazovat parametr v detailu produktu pomocí ikony, je následně potřeba přejít do sekce E-shop – Parametry – Přehled.

Zde si najdeme požadovaný parametr a zatrhneme možnost „Ikony v detailu„. Následně stránku uložíme.

Nyní musíme nastavit konkrétní ikony, které se mají u hodnot parametru zobrazovat. Klikneme tedy na ikonu posuvníků.

Zde si u jednotlivých hodnot pomocí ikony tužky můžeme ikonky nastavit.

Po kliknutí na ikonu tužky se dostaneme do úpravy, kde můžeme hodnotu parametru přejmenovat, nastavit barvu z barevného spektra nebo nahrát vlastní ikonu v rozměru 30×30 px. V našem případě chceme vložit ikonu a proto klikneme na tlačítko vybrat soubor a ikonu nahrajeme.


Po uložení si můžeme všimnout ikony, která se vedle hodnoty parametru zobrazí jako náhledová. Jedná se o ikonu, kterou jsme parametru nahráli.

Nyní se podíváme na výsledek.

Parametr lze u produktů zobrazovat na více místech viz sekce E-shop – Parametry – Přehled.

1) V hlavičce
2) Nad specifikací

3) Pod specifikací

4) V záložce

5) Případně můžete samozřejmě nastavit více možností zobrazení najednou.

Obrázková ikona parametru ve filtraci

Chceme-li zobrazovat parametr v detailu produktu pomocí ikony, je následně potřeba přejít do sekce E-shop – Parametry – Přehled.

Zde si najdeme požadovaný parametr a zatrhneme možnost „Ikony ve filtraci„. Následně stránku uložíme.

Nyní musíme nastavit konkrétní ikony, které se mají u hodnot parametru zobrazovat. Klikneme tedy na ikonu posuvníků.

Zde si u jednotlivých hodnot pomocí ikony tužky můžeme ikonky nastavit.

Po kliknutí na ikonu tužky se dostaneme do úpravy, kde můžeme hodnotu parametru přejmenovat, nastavit barvu z barevného spektra nebo nahrát vlastní ikonu v rozměru 30×30 px. V našem případě chceme vložit ikonu a proto klikneme na tlačítko vybrat soubor a ikonu nahrajeme.


Po uložení si můžeme všimnout ikony, která se vedle hodnoty parametru zobrazí jako náhledová. Jedná se o ikonu, kterou jsme parametru nahráli.

Aby se parametr ve filtraci zobrazil je nutné přejít ještě do sekce E-shop – Parametry – Filtrace.

Zde si nastavte kde přesně chcete parametr ve filtraci zobrazit.

1) Nad výpisem produktů

2) Nad výpisem produktů + Ihned viditelné

 

Co si počít, pokud Facebook neschválí vaši PPC reklamu

Téměř každý z online obchodníků, který někdy používal PPC reklamu na Facebooku, se pravděpodobně setkal se situací, kdy byla jeho reklama Facebookem zamítnuta. Facebook je obrovská marketingová platforma s miliony inzerentů, kteří propagují své produkty nebo služby v rámci svých cílových skupin po celém světě. Není proto divu, že pro reklamu na této platformě existují zásady a specifická pravidla. Tato pravidla se s postupem času stávají stále přísnějšími a neschválení reklamy je stále častější.

Proč Facebook neschválil mou reklamu

Neschválení reklamy může být docela nepříjemné nejen proto, že trvá nějakou dobu, než dokážete reklamu opravit, ale také proto, že vám Facebook většinou nesdělí jasné důvody, proč nebyla vaše reklama schválena. Ve většině případů jsou inzerenti zmateni a myslí si, že se tak děje „bezdůvodně“. V praxi však vždy nějaký důvod existuje, protože existuje mnoho pravidel Facebooku, která byste měli mít při vytváření reklam na paměti. Podívejme se tedy na některé běžné důvody, proč může dojít k zamítnutí vaší reklamy, a co s tím můžete dělat.

Jakmile odešlete PPC reklamu, systém kontroly přezkoumává, zda nedochází k porušování Zásad inzerce na Facebooku. Během tohoto procesu systém kontroluje konkrétní součásti reklamy, jako jsou obrázky, videa, text, informace o cílení a mimo jiné i cílovou stránku odkazu reklamy.

Přečtěte si a dodržujte zásady reklam na Facebooku

Hlavní věcí, na kterou byste se měli zaměřit, je dodržování zásad reklamy na Facebooku. Přečtěte si všechny zásady reklamy na Facebooku a podmínky služeb a ujistěte se, že vaše činnost je v souladu s těmito pravidly. Své fungující reklamy můžete použít jako příklad a porovnat je se zásadami, abyste zjistili, zda je třeba některé věci opravit.

Jaké jsou nejčastější důvody neschválení reklam?

Příliš mnoho textu na obrázku – Facebook obecně upřednostňuje vizuální obsah, který obsahuje pouze málo textu. To znamená, že v obrázcích a videích je nejlepší uložit reklamní text do části „text“ a „titulek“ reklamy a ne do samotného obrázku nebo videa. Dříve platilo pravidlo, že text by neměl pokrývat více než 20 % obrázku. Toto sice již dnes neplatí, ale přesto by textu mělo být na obrázku co nejméně. Facebook to dělá proto, že si myslí, že obrázky bez textu jsou pro jeho uživatele poutavější, a proto představují kvalitnější obsah.

Diskriminace lidí – Facebook zakazuje inzerentům používat reklamní produkty k diskriminaci lidí. To znamená, že inzerenti nesmí používat nástroje pro výběr publika k neoprávněnému cílení reklamy na určité skupiny lidí. Reklamy na Facebooku nesmí diskriminovat lidi na základě osobních atributů, jako je věk, pohlaví, rasa, zdravotní postižení, rodinný stav atd.

Propagace zakázaných nebo omezených témat – během procesu kontroly reklamy prověřuje umělá inteligence Facebooku reklamy na určitá slova a slovní spojení a může reklamy, které je obsahují, neschválit, i když reklama jinak neporušuje žádná pravidla. Klíčová slova související s tématy jako „odbourávání tuků“, „hubnutí“, „hypotéky“, „půjčky před výplatou“, „přípravky proti stárnutí“, a další výrazy, které spadají do kategorie „citlivých témat“, jsou často důvodem k neschválení, i když je samotná reklama přijatelná.

Na Facebooku nelze propagovat celou řadu produktů a služeb bez ohledu na obsah kampaně. Patří mezi ně nelegální výrobky, tabák, drogy, nebezpečné doplňky stravy, zbraně a střelivo, půjčky před výplatou a podobně. Jiné produkty, jako například diety propagovat lze, ale jsou regulovány dalšími pravidly.

Věkově omezený obsah – PPC reklamy nebudou schváleny také v případě, pokud jejich obsah nebo cílová stránka propagují obsahují materiály určené pro dospělé, zatímco je reklama cílena na skupinu zákazníků, kteří jsou podle názoru Facebooku příliš mladí. Mezi témata, která nesmějí být cílena na mladé publikum patří například alkohol a hazardní hry. Pokud takové reklamy spouštíte, ujistěte se, že cílíte na správnou věkovou skupinu starší 18 let.

Falešné čí zavádějící fotografie – reklamy nesmí obsahovat obrázky „před a po“ nebo obrázky, které ukazují neočekávané nebo falešné výsledky. Obsah reklamy nesmí naznačovat nebo se snažit vyvolat negativní vnímání sebe sama za účelem propagace diet, hubnutí nebo jiných produktů souvisejících se zdravím.

Dezinformace a hoaxy – Neuvádějte v reklamách nepravdivá tvrzení a neslibujte nesplnitelné, jen abyste zákazníka přiměli ke kliknutí. To se týká i například příliš senzacechtivých titulků. Pokud v reklamě něco slibujete či nabízíte, měl by to zákazník na cílové stránce dostat. V opačném případě může být vaše reklama označena za nesouvisející či zavádějící, což může vést nejen k neschválení reklamy, ale i k zablokování vašeho účtu. Buďte proto k lidem upřímní a nedávejte jim falešné sliby.

Správný obsah cílové strany – Během fáze kontroly zkoumá algoritmus Facebooku také vstupní stránku, jejíž obsah musí odpovídat propagovanému produktu nebo službě. Musí být funkční a nesmí obsahovat obsah, který by bránil člověku v odchodu ze stránky. Vstupní stránka musí také splňovat všechny zásady reklamní politiky Facebooku.

Co dělat, pokud je váš inzerát odmítnut?

Pokud je inzerát odmítnut, obdržíte e-mail s odkazem na stránku Kvalita účtu, kde najdete důvod odmítnutí. Poté můžete zamítnutý inzerát upravit nebo vytvořit nový tak, aby byl v souladu se Zásadami reklamy. Opravený inzerát bude považován za novou reklamu a bude přezkoumán systémem pro kontrolu inzerátů. Důvody zamítnutí jsou však občas velmi vágní, a nevíte jistě, proč byla reklama odmítnuta. Pokud si myslíte, že Facebook vaši reklamu odmítl nespravedlivě, můžete se v sekci Kvalita účtu proti zamítnutí odvolat a požádat o další přezkoumání. Pokud bude vaše námitka přijata jako oprávněná, vaše PPC reklama bude schválena. V opačném případě reklama zůstane definitivně zamítnuta a vy již nebudete moci pro stejnou reklamu podat další žádost o přezkoumání.

Nešlapejte za čáru, vyhnete se maléru

Facebook je jedno z nejpopulárnějších reklamních médií a proto není divu, že se jej někteří lidé snaží využít k oklamání svých zákazníků. Facebook se proto oprávněně snaží tyto nepoctivé praktiky vymýtit. Ať už jste freelancer, majitel firmy nebo agentura spravující účty klientů, nejlepší strategií, jak udržet váš reklamní účet na Facebooku v bezpečí a vyhnout se zablokování reklam, je zjistit, jaké důvody mohou vést k zablokování a poté se jich co nejlépe vyvarovat. Důvodů, proč může být vaše reklama neschválena, je totiž mnohem více než jen ty běžné uvedené výše.

Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.

Šablona URANIUM nasazena

Nová šablona URANIUM je hotová a můžete jí začít používat!

[su_button url=“https://www.webareal.cz/uranium“ target=“blank“ style=“stroked“ size=“10″ center=“yes“ radius=“round“ icon=“icon: external-link“]www.webareal.cz/uranium[/su_button]

 

Dokončili jsme třetí šablonu nové generace. Po šabloně Titanium a Platinum je tu nová šablona Uranium. A je opravdu parádní! O tom, že jsme na tuto šablonu opravdu hrdí, svědčí jistě i to, že bude již brzo nastavena jako defaultní šablona našeho eshopového systému. Zatím ji můžete používat v české a slovenské mutaci. Další jazykové mutace přijdou na řadu postupně v následujících dnech. Šablona je zařazena do skupiny „Profi šablon“ a je tedy dostupná v tarifu Profi nebo Exclusive.

Šablona je laděna do decentní černo šedé barvy, s výraznými červenými obslužnými prvky. Ale barevnost šablony můžete samozřejmě změnit v administraci.

Pojďme se nyní na šablonu podívat trochu podrobněji, co nového přináší:

Obrázky u produktů v jednotlivých produktových boxech lze po najetí myši automaticky „překlopit“ a zobrazit tak například rub/líc produktu. 

Nové rozvržení a vyladěná grafická podoba detailu produktu:

Vyskakovací okno po přidání produktu do košíku, zobrazí zakoupený produkt spolu s produkty, které jsou doporučeny k přikoupení.

Plovoucí košík je stále k dispozici, navíc po najetí myši na tento odkaz je zobrazen aktuální obsah košíku.

Velkou pozornost jsme věnovali mobilní podobě celé šablony. Snažili jsme se o maximální využití celé plochy displaye mobilu pomocí optimálního rozvržení jednotlivých stránek.

Další výraznou novou funkčí šablony Uranium (ale i nově šablon Platinum a Titanium) jsou nově vytvořené varianty produktů pomocí ikonek + filtrování variant:

Více podrobných informací o této funkce nalezete v tomto článku.

Na vás je teď celou šablonu prozkoumat a použít třeba pro váš další úspěšný internetový projekt.

Přejeme vám hodně úspěchů s novou šablonou. Jak se vám líbí?

Varianty produktů pomocí ikonek + filtrování variant

A je to tady! Právě jsme nasadili novou funkci, ze které budou jistě nadšeny eshopy, které například prodávají oblečení nebo obecně nabízejí zboží, které je dostupné ve více variantách. Jednotlivým produktům tak bude nově možné přidávat pomocí obrázkových ikonek například barvu, vzor, velikost… vše co potřebujete. A v tomto článku si ukážeme jak na to.

Vzorová situace: prodáváte módní oblečení a chcete zákazníkům usnadnit výběr preferované velikosti, barvy a ještě například vzoru materiálu.

Cílem by mělo být něco podobného jako na tomto videu:

Nastavení číselníků variant

Nejprve je potřeba v administraci nastavit jednotlivé číselníky (barev, velikostí, vzorů). To provedete v sekci Eshop – Číselníky – Varianty.

obr 1

Především musíte mít aktivovány nové varianty (checkbox dole pod tabulkou). Následně přidejte nový číselník – například barva:

obr 2

Důležité je mít zaškrtnutou možnost „Varianty jako ikony„. Pokud zvolíte tuto možnost budete moci nastavit jednotlivé barvy v číselníku pomocí obrázku, čísla barvy nebo názvu. Který číselník je zobrazen pomocí ikonek a který ne zjistíte podle posledního sloupečku viz obr 1 (zelený nebo červený puntík).

Jednotlivé hodnoty každého číselníku nastavíte kliknutím na link „vstup do hodnot“ u zvoleného číselníku:

obr 3

Přidání nebo úpravu hodnoty v číselníku – nastavíte hodnotu varianty a jeho barvu nebo vložíte přímo obrázek této varianty (v rozměru 30×30 pixelů).

obr 4

Obdobným způsobem nastavíte všechny ostatní číselníky a všechny odpovídající vložené hodnoty.

Přiřazení variant produktům

V sekci E-shop – Produkty -Produkty u zvoleného produktu kliknete na předposlední ikonku „Tvorba variant produktu“:

obr 5

a v následném formuláři můžete nastavit jednotlivé dostupné varianty produktu:

obr 6

Takto vygenerované jednotlivé varianty produktů naleznete u odpovídajícího produktu, po kliknutí na 3. ikonku „Zobrazit přiřazené číselníky“:

obr 7

A zde můžete jednotlivým variantám nastavit další potřebné parametry, například počet kusů na skladě.

Tím je vlastní tvorba variant číselníků hotová a podívejme se, jak se budou zobrazovat takto nastavené varianty produktů zákazníkům v eshopu.

Zobrazení variant v detailu produktu

Ve vlastním detailu produktu se zobrazí kombinace všech dostupných hodnot definovaných číselníků u daného produktu. A nakupující si tak má možnost komfortně a vizuálně přehledně zvolit variantu produktu, která je v eshopu dostupná:

obr 8

Filtrování v kategorii produktů

V jednotlivých produktových kategoriích se také zobrazí jednotlivé filtry variant (pokud jste zvolili k filtrování „Zobrazit ve filtraci“ – viz obr 2). Za poznámku jistě stojí i princip filtrování. Funguje způsobem rozšiřujícího výběru. Tedy například na základě vaší volby hledá produkty, které odpovídají například takovéto pomyslné rovnici výběrových hledisek = („černé“ nebo „modré“ nebo „bílé“ barvě) a zároveň (ve velikosti „S“ nebo „L“) a zároveň (se vzorem „mřížka“).

obr 9

V šabloně Titanium se filtry variant zobrazují vždy v levém sloupci a navíc s možností kombinovaného filtrování variant (na ukázce varianty: Barvy, Velikosti) společně i s filtrování parametrů (na ukázce parametry: Height, Výrobce, Weight, Ceník…):

V šabloně Platinum a Uranium máte na výběr, zda chcete zobrazit filtry v levém sloupci nebo ve vyskavacím okně aktivovaném tlačítkem „Vyberte parametry“, které je umístněné nad výpisem produktů:

 Zde je možné kombinovat filtrování produktů pomocí kombinace požadovaných variant a parametrů.

Vlastní přepnutí mezi levým sloupce a vyskakovacím oknem můžete provést pro jednotlivé varianty v sekci Eshop / Číselníky / Varianty – zaškrtnutím checkboxu u položky „Zobrazení filtrace v levém sloupci“ (u každé varianty zvlášť):

Filtrování probíhá okamžitě, každé kliknutí na požadovanou hodnotu číselníku je ihned zohledněno ve výpisu odpovídajících produktů.

Tato funkce je dostupná v šablonách nové generace: Titanium, Platinum a Uranium.

 

CzechOnlineExpo. Ticho před bouří?

Chtěl bych poděkovat Vám všem, kteří jste se zastavili v našem výstavním stánku v Praze na veletrhu CzechOnlineExpo (COE). Jsem velmi rád, že se vám naše nové vymazlené šablony Uranium, Platinum a Titanium líbí a těšíte se na připravované nové filtry produktů a barevné varianty. 

My sami v současné době aktuálně směřujeme ke zrychlení vývoje Webarealu a spuštění našeho Marketplace. Naším cílem je částečný přesun vývoje widgetů a napojování externích nástrojů (například dopravci, platení brány…) přímo na vývojové týmy těchto externích partnerů. Nám se tak uvolní ruce pro vlastní rychlejší rozvoj hlavního jádra Webarealu. Na spuštění (pravda, již několikráte ohlášeného) Marketplace se velmi těším, protože je již opravdu “za rohem”. 

Těším se na něj velmi i za Vás.

Také jsem na veletrhu COE zaznamenal velký zájem stávajících i nových zákazníků o naše API. A jaký je pro to důvod? Je to velmi jednoduché – naše API je velmi robustní, bezpříplatkové, pokrývající celou datovou strukturu Webarealu a v podstatě nemá v současné době žádnou srovnatelnou konkurenci na českém ani slovenském eshopovém trhu. Tady opravdu není na místě falešná skromnost. Z našeho API jsme postupně vybudovali službu, pomocí které váš eshop nebo eshopy mohou růst s vámi a například plně integrovat eshop z Webarealu do vašeho podnikového systému. Možnosti rozšíření jsou zcela neomezené. 

Mám také radost z toho, jak velké množství našich zákazníků se pouští do podnikání v zahraničí díky našim mutacím. Naše lokalizované mutace v 9 jazycích s integrovanými lokálními dopravci a platebními systémy Vás dostanou i na zahraniční trh rychle a za přijatelné náklady. Proto chceme i nadále rozvíjet vámi tolik oceňované funkce pro správu více eshopů – multisklad, správu produktů z jednoho místa, přístupová práva…

Ticho před bouří? Ano! Jsem rád, že pro Vás připravujeme tolik novinek a nové prodejní kanály, které Vám zajistí přísun nových objednávek.  Tomu se ale budu věnovat podrobněji a konkrétněji již brzy v nových příspěvcích na tomto blogu. 

Děkuji ještě jednou za podporu a za váš  zájem o naše služby, který jsem na COE viděl. Přináší nám to obrovský elán a energii do připrav nových věcí, které pro vás chystáme. 

Jaroslav Hansal, jednatel firmy

 

 

Šablona Uranium

Šablonu URANIUM máme hotovou. Zbývá k ní pouze připojit nově vytvořené filtry a barevné varianty (ty se budou zpětně implementovat i do šablon PLATINUM a TITANIUM). Takže jak jsme slíbili, v březnu se můžete na novou šablonu těšit v ostrém provozu. Zároveň bude tato šablona nastavena jako defaultní při založení nového testovacího eshopu.

A již pracujeme na další šabloně nazvané PALLADIUM, která bude obsahovat nové funkce, které ocení například prodejci autodoplňků, náhradních dílů nebo třeba eshopy s pneumatikami. O co půjde? Nechte se překvapit…

 

Vstupenka zdarma od Webarealu na Czech Online Expo

Po několikanásobném odkladu největšího českého e-commerce & on-line bussines veletrhu jsme se konečně dočkali a rádi bychom Vás tímto pozvali na náš stánek na výstavě Czech On-line Expo, která se koná 16. února a 17. února 2022 v Praze.

Můžete s námi probrat  založení e-shopu či webových stránek případně Vám rádi poradíme i ohledně již založených prezentací. Necháme Vás nahlédnout do našeho vývoje, kde zjistíte jaké novinky připravujeme. Připraveny jsou i zajímavé dárky, které na našem stánku obdržíte. Tak neváhejte a přijďte se za námi podívat.

[su_quote]Přijďte se podívat na připravovanou šablonu Uranium v živém provozu a na souběžně dokončované nové filtry produktů pomocí ikonek a barevných variant. [/su_quote]

Dále budeme rádi, když zavítáte i na naší přednášku „Webareal: Psychologie v marketingu„.

Kde nás najdete?

Ještě nemáte vstupenku? A chcete jí úplně zdarma?

Využijte slevu 50% na nákup vstupenky s kódem „webareal“ nebo nám napište na podpora@bohemiasoft.com, kterou funkci nebo vylepšení byste od Webareal eshopu chtěli v tomto roce nejvíce a my Vám zajistíme vstupenku úplně zdarma!!

Těšíme se na setkání příští týden!

 

 

Získejte vyšší návštěvnost s pomocí těchto SEO trendů pro rok 2022

Svět internetových vyhledávačů a SEO se neustále mění. Jedinou jistotou, kterou v tomto kolotoči změn máme, je to, že změny budou pokračovat i v budoucnu. Metody, které vám mohly pomoci dostat vaše stránky na vrchol výsledků vyhledávání již nejsou tak účinné a namísto nich je vhodné zaměřit se na jiné trendy, které ovlivňují pozici ve vyhledávání nyní a v nejbližší budoucnosti.

Jak bude vypadat SEO v roce 2022?

Cílem Google bylo již od jeho vzniku předkládat uživatelům ty nejlepší odpovědi na jejich dotazy. V podstatě jde o to, předložit návštěvníkům poutavý, aktuální a informačně bohatý obsah, který navíc nabízí pozitivní uživatelský zážitek.

Způsoby, jak Google rozezná, který obsah je dostatečně kvalitní, jsou stále sofistikovanější a využívají stále pokročilejších metod. Pokud si proto chcete udržet své pozice ve vyhledávání, případně je ještě zlepšit a předběhnout tak vaše konkurenty, měli byste se v roce 2022 zaměřit na následující SEO trendy.

Zlepšení uživatelské zkušenosti

Uživatelská zkušenost hraje při hodnocení stránek stále větší roli. Zaměření na to, aby návštěvníci vašeho webu získali co nejlepší dojem, je důležité nejen pro zvýšení konverzního poměru, ale také pro SEO. Web s tunou chyb, zastaralou estetikou a příšernou navigační strukturou většina lidí pravděpodobně okamžitě opustí po tom, co na něj přijdou. Je třeba si však uvědomit, že Google dokáže sledovat a zohledňovat čas strávený na webové stránce, pokud tam uživatel přišel z vyhledávání. Dokáže také poznat, že člověk který opustil váš web, následně klikl na jiný výsledek vyhledávání. Z jeho pohledu je poté web, na kterém lidé nezůstanou, aby získali potřebné odpovědi, pravděpodobně buď irelevantní nebo spamový – a takový web pochopitelně nemá ve výsledcích co pohledávat. Pokud lidé váš web opouštějí z důvodu negativní uživatelské zkušenosti, vaše šance na umístění v SERP rapidně poklesnou.

Zvýšení rychlosti stránek

I když se může zdát, že rychlost stránek je něco, co se mezi důležitými SEO trendy objevuje již několik let, jde stále o velmi významný faktor hodnocení stránek. Stále více lidí totiž přistupuje na web z mobilních telefonů, často někde venku, se slabým wifi signálem. Rozhodně nechtějí čekat několik sekund, než se stránka načte. S tím, jak roste rychlost mobilních telefonů, klesá zároveň ochota jejich uživatelů čekat. Pokud neděláte nic pro to, aby byly vaše webové stránky na tento trend připravené, můžete většinu svého publika odradit, nehledě na to, že pro Google je rychlost stránek velmi důležitým faktorem, který zohledňuje při řazení stránek.

Sémantické vyhledávání a optimalizace záměrů

Google se již před lety odklonil od posuzování relevance obsahu na základě přesné shody klíčových slov. K tomu, aby určil zda stránka je pro dané klíčové slovo relevantní, nepoužívá skutečný řetězec slov, která jsou zadávána do vyhledávacího pole. Místo toho se dívá na kontext dotazu a analyzuje záměr hledání, aby mohl poskytnout co nejlepší výsledky. Google se zkrátka snaží přijít na to, co uživatel svým dotazem myslel, a nabízí výsledky podle toho, co uživatel skutečně chce najít, nikoli podle toho, jaký výraz použije.

Sémantické vyhledávání popisuje snahu vyhledávače generovat co nejpřesnější výsledky SERP na základě porozumění záměru uživatele, kontextu dotazu a vztahu mezi slovy. Lidé totiž říkají věci a dotazují se na ně různými způsoby a tóny. Vyhledávací dotazy proto mohou být nejednoznačné povahy a je třeba porozumět vztahům mezi slovy, aby vyhledávač dokázal skutečně pochopit, o čem stránka je a zdali skutečně odpovídá tomu, co uživatel hledal.

Interaktivní zážitky

Jedním ze SEO trendů pro rok 2022, kterému byste měli věnovat skutečnou pozornost, je využívání interaktivních zážitků. Jedná se o věci, jako jsou kvízy, průvodci, videa nebo cokoli jiného kromě základního textu, které návštěvníka vtáhnou a poskytnou mu způsob, jak se zábavným způsobem zapojit do práce s vaší stránkou. Tento typ obsahu je pro vyhledávání lepší v tom, že poskytuje uživateli informace, které hledá, ve formátu, který je lépe zapamatovatelný a snáze se v něm orientuje. Interaktivní zážitky jsou také skvělým způsobem, jak zvýšit uživatelský zážitek a odlišit se od konkurence ve vašem oboru. Pokud navíc vyhledávače zjistí, že návštěvníci na vaší stránce zůstávají déle, než je obvyklé, je to pro ně jasný signál, že je váš obsah kvalitní a zaslouží si vyšší umístění. I když možná nebude možné obohatit o interaktivní formát každé z témat na vašich webových stránkách, je dobré analyzovat, které stránky a klíčová slova již přinášejí organickou návštěvnost a poté přemýšlet o možnostech jejich rozšíření o nějakou formu interaktivního obsahu.

Optimalizace pro Google Discover neboli kanál Objevit

S tím, jak roste počet uživatelů telefonů s Androidem, roste také důležitost služby Google Discover. Co je Google Discover neboli Objevit? Jedná se o kanál, který shromažďuje relevantní informace na základě toho, co uživatel obvykle vyhledává, a umisťuje je do přehledného news feedu, který vám poskytuje nejnovější příběhy, články, média, videa a další informace na základě témat, která jsou buď trendová ve vaší oblasti, nebo se shodují s mnoha vašimi obecnými zájmy při vyhledávání.

Aby se váš obsah zobrazil kanálu v Discover, měl by splňovat několik podmínek

Musí být indexovaný a splňovat kvalitativní podmínky od Googlu, tzn. nesmí například obsahovat klamavý, obtěžující, nenávistný obsah či násilí. Musí být pochopitelně také dostatečně kvalitní. Měl by také obsahovat dostatečně přitažlivou fotografii o šířce minimálně 1200 pixelů, která souvisí s tématem a klíčovým slovem článku. Služba Google Discover tento obrázek vždy zahrnuje jako součást feedu, takže se bez něj neobejdete.

Obsah by měl být aktuální, takový který reflektuje současné dění a poskytuje nové, jedinečné informace o tématu. Současně by váš web měl být dostatečně důvěryhodný. Důvěryhodnost můžete podpořit tím, že budete viditelně citovat důvěryhodné zdroje, u textu bude uvedeno jméno autora a kontaktní informace.

Shrnutí: SEO trendy, kterým je třeba věnovat pozornost v roce 2022

V souvislosti s překotným rozvojem vyhledávačů je nezbytné soustředit se na to, aby vaše SEO vždy odpovídalo nejmodernějším trendům. Stále platí, že obsah je král – dobrý obsah, který je poutavý, unikátní, informativní a bude vašemu publiku předložen takovou formou, aby s jeho sledováním měli co nejméně problémů, bude i v budoucnosti nejideálnějším způsobem, jak získat více organické návštěvnosti, získat vyšší pozice v SERP a rozšířit své publikum.

Článek připravila digitální agentura PPC Profits, která realizuje SEO, PPC reklamu, e-mailing, správu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing.